Remonttifirmat

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 767
Aloitetaanpas tällainen keskustelu, kun en ainakaan haulla löytänyt kuin DIY-remppaketjun.

Pitäisi lattialämmityksen asennukseen ja laatoittamiseen löytää firma pääkaupunkiseudulla. Tuntuu olevan hemmetin hankalaa. Ilmeisesti töitä on enemmän kuin tekijöitä, kun ketään ei kiinnosta. Tarjouspyyntöjä lähetellyt isolle läjälle firmoja. Yksi on ilmoittanut ettei ehdi tekemään, toinen kävi katsomassa ja lupasi tehdä tarjouksen, jota en ole koskaan saanut, vaikka on perään soiteltu ja viesteilty. Muista ei ole kuulunut mitään. Ilmeiseti on varaa karkottaa pieniä asiakkaita lopullisesti, kun ei vaivauduta edes vastaamaan.

Eli laitelkaas suosituksia remppafirmoista, joista saa jopa asiakaspalvelua.

Toki samassa ketjussa voi jakaa niitä huonojakin kokemuksia. Osaa sitten välttää näitä firmoja.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
967
Olen juuri vastaavassa tilanteessa, mutta ei pk-seudulla. Ketään ei saa paikalle tekemään kylppäriä. Kalenterit täynnä useaksi viikoksi tai kuukaudeksi, mutta eivät suostu sopimaan edes sinne missä alkaa olla jo tyhjää, kaiketi siksi että eivät tiedä jos saavat siihen jonkin ison urakan.

Ainoastaan putkimiehiä saa nopealla aikataululla, ja tekevät vielä hyvää jälkeä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
504
Näitä rakennusalan tarjouspyyntö palveluitahan on useampia, esim. Urakkamaailma jonka kautta itse olen tapetin poistoon ja seinien maalamiseen hakenut ja löytänyt tekijöitä. Sitten kylpyhuone puolella on blosius, laattapiste yms. Jotka tekevät myös avaimet käteen periaatteella kylppäriremppoja.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 553
En tiedä kuinka yleistä tämä on, mutta esim. amispuolelta voi kysellä josko kylppärirempan tekisivät ns. lopputyönä. Meillä oli mm. vessa ja kylppäri tuolla tavoin tehty ja maksoi vain materiaalit. Vielä kuusi vuotta myöhemminkin oli kaikki todella hyvässä tikissä (vaikka vähän epäilytti). Toki siellä nyt on tekijää laidasta laitaan, mutta tää meidän hommat kt-kämpässä tehnyt jantteri oli perhanan huolellinen.
 

janne

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
117
Noihin pikkuhommiin kannattaa melkein etsiä joku toiminimiyrittäjä. Tosin näissäkin se ongelma, että hyvillä tekijöillä tuppaa töitä riittävän.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
465
Lahdessa Päijät-Remontti Oy - Etusivu teki oikein hyvää jälkeä ja aikataulussa (sauna +kylppäriremppa ) Yrittäjä teki itse eikä mitään vuokrajamppoja.. mm. jokainen paneeli millilleen sahattu, yhtään nurkka/kattolistaa ei tarvinnut laittaa piilottamaan virheitä
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
243
Tässähän oli oikea oikosulkuinsinööri asialla.
Kaikki hommat tehty päin pesettä,eikä luvistakaan ollut tietoa.
Hyvää tuuria on ollut,ettei kukaan päässyt hengestään.

Toimelias insinööri asensi itse kaksionsa sähköt – asiantuntijan kauhistuttavat kuvat: kylpyhuone turvallinen vain kumisaappaat jalassa
Eniten jutussa ihmetyttää nuo valokuvat ja millaisellakohan vekottimella ne on otettu

edit: ilmeisesti ne onkin skannattuja kuvia
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 556
Urakkamaailmalle suositus. Sieltäkin noita tarjoajia on laidasta laitaan mutta oma kph remontti tuli sitä kautta kun olin tuskaillut sopivan tekijän löytymistä jo pari vuotta (ei ollut mikään kiire homma).

Aikataulu ja hinta pitivät ja tekijä löytyi samalta paikkakunnalta. Asun siis Uudellamaalla. Pieni kahden miehen yritys joka hommasi sähkö ja putkimiehet omien yhteyksien kautta.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 192
Eniten jutussa ihmetyttää nuo valokuvat ja millaisellakohan vekottimella ne on otettu

edit: ilmeisesti ne onkin skannattuja kuvia
Minua taas, ettei sähköteknikko isä mitään muita ongelmia huomannut.
"Isä ihmetteli jo ennen kaupantekoa, miksi sähkökeskuksesta puuttui yksi sulake ja kansi."
Sekä korjauskustannusten suuruus.

Itse aiheeseen: Noiden pikkuremppojen kyselijöitä on niin paljon, että urakoitsijat eivät halua niihin työaikaansa mielellään tuhlata ilmaiseksi. Vähän "muna vai kana" ongelma.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 767
Lopulta löytyi tekijä omalle rempalle ja työ käynnissä. Toinenkin firma osoitti kiinnostuta, mutta hinta oli tuplat. Laittelen vaikka kokemuksia, kunhan remppa on ohi.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 767
Naurattaa. Selvisi tuossa lattiaa avattaessa, että oli yhdessä kohtaa jätetty levyjen alta tukipuita vähemmälle ja laitettu sen sijaan uretaania levyn alle. Parketin alla pieni notkuminen ei ole haitannut, eikä ole muutamassa vuodessa pahasti mutkallekaan mennyt, mutta nyt tuohon tulee laatat ja virheellinen rakenne piti korjata. Taloyhtiö halusi asiasta reklamoida työn tehnyttä firmaa (taloyhtiön tilaama korjaustyö siis tuo parketti). Kyse muutaman satasen hommasta, joten odotin vastausta tyyliin, että ei katsota tuossa olevan virhettä tms. kun arvaavat ettei pikkurahoja lakituvassa lähdetä perimään. No, firman vastaus yllätti kyllä. Siinä esim. haukuttiin köyhäksi ja kehotettiin muuttamaan maalle, josta saa halpoja tontteja. Kuulema rahan mankuminen ei ole enää muodissa ja sähköpostivastauskin oli 500€ maksava lausunto. :rofl:

Jotenkin vielä ymmärtäisin, jos olisi joku turhautunut työntekijä viestin lähettänyt, mutta tuo tuli firman omistajalta suoraan. Mahtaa olla mukava niillä ko firman asiakkailla, joilla on jotain isompaa valitettavaa firman työstä. Mitähän tekstiä silloin tulee? No, suositukset lähti kaikille tutuille, että pysyvät kaukana tuosta firmasta ja laitetaan nyt tännekin.

Juutilainen LVI-talotekniikka - välttäkää kuin ruttoa, jos haluatte asiallista asiointia. Jos vittuilu ja epäasiallinen käytös on lähellä sydäntä, niin voi toisaalta olla hyvä vaihtoehto.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 559
Viestejä
4 204 105
Jäsenet
70 917
Uusin jäsen
Zlama

Hinta.fi

Ylös Bottom