Remnant 2

Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
1 252


Remnant 2, on siis enimmäkseen proseduraalisesti generoitu peli, jota kuvaillaan souls-tyyppiseksi ammuskeluksi. Peliä voi pelata myös co-opissa.

Julkaisu on 25.7.23, mutta ultimate editionilla pääsee käsiksi jo nyt.
 
Ykkönen oli positiivinen yllätys. Ilmaiseksi oli joskus epicissä ja vähän vitsillä pelailtiin kaverin kanssa, mutta lopulta tuo osoittautui ihan hauskaksi coop peliksi.
Joten varmasti tämä menee jossain tarjouksessa ostoon kerta coop muoto on jälleen mukana.
 
Hemmetin hauskaa oli ykkönen cooppina. Pelasin ihan randomien kanssa, kun ei sopivaa kaveria ollut. Cooppi on tehty tosi helpoksi ja sujuvaksi toteuttaa. Voi olla, että ostan heti ensi viikolla.
 
Ykkönen jäänyt pelaamatta vaikka ollut monta kertaa harkinnassa, mutta kyllä tämä tulee varmaan heti ensi viikolla hommattua.
 
Itse aikoinaan jälkijunassa hyppäsin ykkösen pariin, juurikin tuon epicin ilmaisjakelun kautta. Tykkäsin kovasti ja tuli muistaakseni muutamalla eri buildilla pelailtua läpi. Arvostelujen perusteella vaikuttaisi tämä kakkonen olevan oikein hyvä mikäli ykkösestäkin tykännyt. En taida itse vielä julkkariin tuota viitsiä hommata, kun on niin monta muutakin kiinnostavaa julkaisua tulossa tälle syksyä.
 
Upscaler mandatory pelleilyä. Melko sanattomaksi vetää.
We've heard from a few folks about the game's overall performance. We're definitely going to roll out performance updates after the game's launch. But for the sake of transparency, we designed the game with upscaling in mind (DLSS/FSR/XeSS). So, if you leave the Upscaling settings as they are (you can hit 'reset defaults' to get them back to normal), you should have the smoothest gameplay.
 
Miten tuo muka pakollinen on? Kyllä siellä asetusvalikko näyttää olevan, josta skaalaukset saa pois. Erittäin raskas näyttää olevan Ultralla ilman skaalauksia, mutta asetuksia voi toki laskea.

 
Miten tuo muka pakollinen on? Kyllä siellä asetusvalikko näyttää olevan, josta skaalaukset saa pois. Erittäin raskas näyttää olevan Ultralla ilman skaalauksia, mutta asetuksia voi toki laskea.

13900k ja 4090, 40 - 60 fps pelissä missä ei ole RT:tä, lumenia ja näyttää "ok" tasoselta. Skaalaimet on päällä defaulttina joka kertonee omaa tarinaansa. Devaajat sanonu että tehty DLSS/FSR/jne mielessä. Optimointi jätetty ohuesti puolitiehen.

Windows Centralin reviikasta (voit etsiä lukuisia muitakin testejä):
"While not the latest and greatest, the rig I'm playing on is nothing to scoff at. A 5900X paired with a 3080 should be plenty for 1440p.

However, even on high settings, the game is unplayable without using one of the three super-sampling techniques. The game will even find itself dropping under 60 frames a second on medium settings. DLSS, or your GPUs variation, is an absolute must. Hopefully, these issues are fixed by launch."
 
Jep, eli pelin ongelma on se, että se on erittäin raskas. Skaalaimen sijaan voi kuitenkin vaihtoehtoisesti käyttää vaikkapa 30fps tai 40fps lukkoa tai pelata pienemmällä resolla.

PC:llä on se kiva puoli, että devaajien näkemyksiä ei ole pakollista noudattaa orjallisesti. Konsoleilla on ja siellä skaalaimet ovat tyypillisesti pakollisia.

Huonoa optimointia en sinänsä halua kyllä puolustella. Noilla fps lukemilla odottaisin kyllä näkeväni selvästi näyttävämpää grafiikkaa.
 
No paha on suht pienen devaaja porukan jolla tuskin on edes yhtä grafiikka puolen senioria optimoida koko ue5 tai välttämättä edes omat kustoimoinnit pc puolella.
 
No paha on suht pienen devaaja porukan jolla tuskin on edes yhtä grafiikka puolen senioria optimoida koko ue5 tai välttämättä edes omat kustoimoinnit pc puolella.
THQ Nordicin tiimi, bout 100 työntekijää. Ei nyt mikään muutaman sällin indietiimi vaikkei mikään EA ole.
 
Pyöriipäs heikosti peli. 1440p, Ultra asetukset ja DLSS Quality niin en saa kuin 70-75 FPS. Jos Frame Genin lyö päälle niin nousee sinne 110 alueelle. Saan samoja lukuja Cyberpunkissa kun on vielä RT Ultra päällä. Pahasti on kyllä peli patchin tarpeessa.
 
Pyörii joo huonosti, tutorialissa 4K kaikki ultralla ilman skaalausta joku 30fps 5950x + 6900xtxh. AMDn skaalauksella framet yli 60, mikä toki riittää itselle 60hz monitorilla. Prossu 15%, näyttis 100%, eli aika selvää missä pullonkaula.

Kolmistaan ollut kivaa paukuttelua, keskimmäinen vaikeustaso tuntunut toistaiseksi sopivalta valittavissa olevista. Kuvittelisin solona olevan vähän kehnompi, jos peli muuten samanlainen.
 
Pleikalla en ole huomannut ongelmia. Hauskaa ollut randomien kanssa. Lähinnä muiden maailmoissa ollut. Huomenna voisi kai omaakin pelata. :D
 
Onko muilla ongelmia saada RTSS toimimaan tämän kanssa?
Välillä ei RTSS tunnista ollenkaan peliä ja välillä tunnistaa mutta kaatuu heti jos laittaa listalta sovelluksen asetuksista "Application detection levelin" joko Low:lle tai Mediumille.
 
Mulla toimii ilman ongelmia. 7.3.4 RTSS versio, global profile käytössä ja app detection low.

Itse pelistä, huomasi kuinka ei ole aikaisemmin tullut vastaavia pelattua kun n. 20h meni läpäisyssä helpoimmalla vaikeustasolla.
 
On ollut kyllä helkutin kova peli tämä. Pääjuonen läpäisyyn meni jotakuinkin 21h, veteran vaikeusasteella pelasin. Se vika pomo oli kyllä kunnon vittukasa, tuohon meni melko monta yritystä mutta oli kyllä mahtava fiilis kun pääsi läpi. Adventure modea nyt pelannut ja sitä kautta tutkinut maailmaa, mukavaa toimintaa. Uusin päivitys paransi hieman suorituskykyä mutta kyllä tämä vieläkin optimointia vaatii. Ehdottomasti menee omaan kärkikastiin tämän vuoden julkaisuista.
 
Vikaan bossiin asti ihan hyvä peli... Aivan helvetin epäreilu matsi, ruudulla tapahtuu ihan liikaa, eka phase ihan ok mutta toinen katkaisee kamelin selän, ei jaksa edes enää yrittää. Peli muuttuu yhtäkkiä bullet helliksi.
 
Vikaan bossiin asti ihan hyvä peli... Aivan helvetin epäreilu matsi, ruudulla tapahtuu ihan liikaa, eka phase ihan ok mutta toinen katkaisee kamelin selän, ei jaksa edes enää yrittää. Peli muuttuu yhtäkkiä bullet helliksi.
Pari viikkoa sitten tuli tahkottua kampanja läpi Apocalypsellä ja jäi sellanen fiilis että vika bossi oli sillä vaikeustasolla helpoimpia bosseja, varsinkin kun melkein kaikkeen mitä se tekee on selkeät telegraphit ja tuntuu hyvin skriptatulta fightilta niin on paljon helpompaa väistellä kaikki sillä Apocilla melkein mitä vaan bosseilta mikä osuu lähettää sut takaisin checkpointtiin. Oli ainakin itselle paljon helpompi bossi kuin sitä edelliset 2.
 
Vikaan bossiin asti ihan hyvä peli... Aivan helvetin epäreilu matsi, ruudulla tapahtuu ihan liikaa, eka phase ihan ok mutta toinen katkaisee kamelin selän, ei jaksa edes enää yrittää. Peli muuttuu yhtäkkiä bullet helliksi.
Samoilla fiiliksillä.
Nautin suuresti pelistä vika bossiin saakka. Pari kertaa yritin ja totesin että ei riitä minun jaksaminen ja aika alkaa työstämään juuri nyt. Pitää katsoa jos myöhemmin jaksaisi yrittää uusiksi tai sitten kaverin kanssa cooppina.
 
Tuntuu, että ykkösestä on vedelty paikkoja tai elementtejä välillä aika vapaasti "leikkaa ja liitä" -tyylisesti. Tarina ja dialogi on kyllä täysin käsittämätöntä jaarittelua. Ehkä tämä puoli joitakin kiinnostaa mutta itse en saa näistä mitään irti.

Muuten oikein mainiota räimettä, salaisuuksia on paljon. Kamayhdistelmiä ei onneksi kuitenkaan tarvitse loputtomasti hioa pärjätäkseen.

Loppuviholliseen pääsy oli melko mutkatonta. Labyrintin kivivyörymätaistelu oli ihan piristävää vaihtelua ja jäi mieleen positiivisesti. Sitä joutui useammin kerran kokeilemaankin. Sen sijaan negatiivisena koen jotkin puzzlet.

Heikoin maailma mielestäni on se metsäpaikka.

Niin ja siitä viimeisestä vastustajasta. Siihen asti tultiin ihan heittämällä mutta kuten todettua, tässä alkaa se grindi. On pakko etsiä materiaalia ja parannella aseita ja nostaa taitoja. Vaikeustaso olisi mielestäni pitänyt rakentaa lineaarisemmin. Olin siis bossille tultaessa hyvin alhaisilla power leveleillä ilman sitä toista pääskilliä, noh nyt se on gunslinger, että eiköhän tästä kohta uskalla lähteä jo kokeilemaan uusiksi.
 
Moi,

Tämä menossa. Miten tässä kannattaa ukkoa/aseita levelöidä...? Käsittääkseni viholliset skaalautuu parhaiden aseiden ja power levelin mukaan jotenkin. Jostain luin että aseet jonnekkin +3 tasolle...ja trait pointsit ei ilmeisesti vaikuta vihollisten skaalautuvuuteen...Olen aika alussa. Power level on 4 ja aseita en ole päivittänyt, olisiko syytä ?
 
Netti pullollaan valittamista että veteran olisi liian vaikeaa. Suoraan ykkösen hardista kun siirtyi pelaamaan kakkosen veterania niin vaikeusaste tuntuu pelkältä vitsiltä. Niin helppoa että pelaaminen on jopa tylsää...
Onkohan syynä se että pelaa kahden hengen cooppia.
 
Mitenkä onnistuu yksikseen pelailuna tämä? Rankaiseeko peli soolo pelaajia vai onko onnistuttu tasapainottamaan ihan kohtalaisesti?
 
Ihmeen vähän R1 ja R2 herättävät keskustelua. Ensimmäinen Remnant oli todella positiivinen yllätys ja mukavaa pelailua co-opina. Remnant 2 on Epicissä alennuksessa 10.1.2024 saakka. Tällä hetkellä saa alennuksen ja kupongin avulla R2 Ultimaten hintaan 28,5 €. Tuo sisältää pelin ja sälän lisäksi kolme DLC:a, joista ilmeisesti yksi vasta ulkona. Pitänee tämä hankkia.
 
Ihmeen vähän R1 ja R2 herättävät keskustelua. Ensimmäinen Remnant oli todella positiivinen yllätys ja mukavaa pelailua co-opina. Remnant 2 on Epicissä alennuksessa 10.1.2024 saakka. Tällä hetkellä saa alennuksen ja kupongin avulla R2 Ultimaten hintaan 28,5 €. Tuo sisältää pelin ja sälän lisäksi kolme DLC:a, joista ilmeisesti yksi vasta ulkona. Pitänee tämä hankkia.
Peli löytyy myös GamePassista (normiversio ilman lisäreitä, myös PC) eli jos kaverin kanssa sopii aikataulun niin johan sen cooppina pelaa viikonlopussa läpi eikä maksa mitään jos saa 14 päivän kutsut joltain. Joku account tässä pelissä muistaakseni tehdään ja olikohan jopa crossplay eli voi lisärit pelata halutessaan myöhemmin. Toki Ultimate alta 30€ lienee edullinen:
 
Nyt on Remnant 2 nakuteltu viimeistä bossia vaille pakettiin. Välillä oli Veteranilla niin helppoa että haukotti, satunnaisesti vastaan tulee kuitenkin veemäisiä bosseja mitä pitää yrittää useaan kertaan.

Viimeistä bossia yrittänyt jo pari kertaa, aika karsea päästä läpi ilman kunnon buildia. Piti vähän grindata buildia kuntoon, jospa se seuraavalla yrityksellä menisi jo läpi.
 
Nyt on Remnant 2 nakuteltu viimeistä bossia vaille pakettiin. Välillä oli Veteranilla niin helppoa että haukotti, satunnaisesti vastaan tulee kuitenkin veemäisiä bosseja mitä pitää yrittää useaan kertaan.

Viimeistä bossia yrittänyt jo pari kertaa, aika karsea päästä läpi ilman kunnon buildia. Piti vähän grindata buildia kuntoon, jospa se seuraavalla yrityksellä menisi jo läpi.
Itsellä peli tyssäsi vikaan bossiin. Tuollainen sekabuildi mikä itellä on niin ei selvästikään toimi. Minkälaisella meinasit lähteä kokeilemaan nyt?
 
Itsellä peli tyssäsi vikaan bossiin. Tuollainen sekabuildi mikä itellä on niin ei selvästikään toimi. Minkälaisella meinasit lähteä kokeilemaan nyt?
Nyt meni läpi. Kahden hengen coop, hunter/achemist + medic/alchemist ja molemmilla aseena Crescent Moon jousipyssy.
Buildi käytännössä sama kuin aikaisemmin mihin tyssäsi, mutta tällä kertaa molemmilla alchemist vedettynä maksimiin. Kun rolypolyn ja bossin iskumekaniikan hanskaa niin aika helppo tuo bossi on, myös se auttaa että saa napit osumaan sinne ohtaan hunterilla (4k/kuti kun kaikki skillit päällä).

EDIT: Vedin Bossin vielä uudestaan soolona. Helppo kun oppi iskujen mekaniikat että osasi ajoittaa dodget. Farmin sen lisäksi vielä archonin auki mutta eiköhän tämä peli ole omalta osalta nyt taputeltu. Aika siirtyä pelaamaan Dead Space ja Far Cry läpi.
 
Viimeksi muokattu:
Isohko päivitys tullut (mm. crossplay) ja muutaman päivän eventti samalla, loppuu 5.3.2024. Patch notet spoilerissa.


REMNANT 2 - CROSSPLAY UPDATE
Read all the patch notes!

By PWE_Dash February 29, 2024, 08:55 AM

Remnant II Patch 408,516 Notes:
-- Crossplay --
We're thrilled to announce the addition of Crossplay, a highly anticipated feature in Remnant II! Now, players can unite against the Root, irrespective of their chosen platform. Team up with friends or discover open games across platforms and embark on your journey together.
DEV NOTE: For console players, Crossplay is set to on by default. This setting will affect your ability to see other games (including friend’s games) within the game if their Crossplay setting is set to "off". If you can't see a friend’s game in-game, then confirm that you have matching Crossplay settings. The "off" setting will prevent you from joining another game that have Crossplay enabled.
DEV NOTE: Settings on PC that use frame generation currently blocks the Epic Online Services Overlay, which is required for Crossplay functionality of joining friends in game. You can still accept invites using the Epic launcher prior to starting the game and join that way if you wish to use frame generation in game.

-- Aberration Domination Event --
The Root have seized yet another opportunity to unleash a horde of menacing Aberrations across all worlds! From February 29th to March 5th, gear up and face this challenge head-on. Defeat these sinister foes and collect the elusive Corrupted Shards, a rare material with untold potential. Head over to the enigmatic Dwell in Ward 13, where you can trade these Corrupted Shards to craft corrupted versions of some NEW special weapons. Show the Root that even in the darkest of times, our resolve shines brighter than ever!
DEV NOTE: This is our second big aberration event; we figured why not celebrate the addition of Crossplay with another Aberration event! We’ve added even more corrupted weapons to acquire, so group up and take on the Root!
-- Quality of Life --
]-- General --[
- We’ve added support for FSR 3. This option is now accessible in the Video Settings.
- Fixed an issue for players who started with Gunslinger Archetype from the pre-order bonus, but switched to a different machine or account which caused them to be locked out of their character.
- We’ve added support for friend invites for Sony PlayStation 5.
-- Balance --
]-- General --[
DEV NOTE: While we have a larger balance patch planned for DLC2, we wanted to make a few adjustments to certain elements to set the stage for the larger patch. While not comprehensive, these changes should provide room for a bit more experimentation before the larger balance patch.
]-- Archetypes --[
==Hunter==
- Reduced Hunter’s Focus ADS requirement from 1s to 0.5s.
DEV NOTE: This means that the player need only AIM for half a second before Hunter’s Focus bonus is applied, instead of the full 1 second before.
==Challenger==
- Die Hard now grants 1 Stack of Bulwark while it is unavailable.
- War Stomp now deals Explosive Damage.
DEV NOTE: We wanted to make Die Hard a bit more impactful since it is a Prime Perk. While having an extra life is great, the 10 minute down time is very long. Instead of shortening the cooldown, the Challenge becomes tougher until Die Hard is available again.
==Medic==
- No changes.
DEV NOTE: Medic is already powerful… what did you expect? Calm down!
==Handler==
- Pack Hunter no longer requires the Companion to be “up” to grant the bonus.
- Pack Hunter now also increases Melee Damage and Melee Crit Chance (30%/5% at Max).
- Companion Howl sizes are now affected by Aura size increases.
DEV NOTE: When the Companion went down (after taking too much damage), the Handler lost all damage bonuses. We now only require the Handler to be in range of their Companion. However, you should always try to get your buddy up, cause that’s the right thing to do! We also included Melee damage to their Damage Perk to make them a bit more versatile.
==Gunslinger==
- Increased Quick Draw charges by +1.
- Increased damage by 50%.
==Summoner==
- Dominator gains Explosive damage type.
- Dominator no longer grants a damage increase to Ranged/Melee on Sacrifice.
- Dominator now always grants a bonus to Mod/Skill/Explosive damage.
DEV NOTE: We received much feedback from players wishing to play the Summoner as a more Minion-focused Archetype, so we removed the damage benefits to Ranged and Melee, added an Explosive Damage bonus -- which works for Sacrifice and all other explosive options -- and made them always active. This should give more options for Mod, Skill, and Explosive builds, while leaving Ranged and Melee to other Archetypes. There are potentially more Summoner changes in the works.
==Alchemist==
- Added Melee Speed and Melee Charge Speed to Frenzy Dust.
- Added Skill reset if Thrown Vial does not find the ground after a certain period of time.
- Enabled Flash Caster and Throw Speed to benefit Vial Skills.
==Engineer==
- Added Ranged Damage to Metalworker (Damage Perk). Max 25% at Level 10.
- Turrets can now Critical Hit.
DEV NOTE: To make Engineer a bit more viable with the Turret placed, we added a damage boost to the Engineer’s Ranged damage. Note: The Heavy Weapon itself is still considered Skill damage. This is to benefit their primary/secondary weapon when not brandishing or deploying a Heavy Weapon.
==Archon==
- Increased the damage of Chaos Gate from 15% to 50%.
- Chaos Gate now causes increases incoming damage by 15%. Lasts 10s after leaving.
- Power Creep now properly allows Mod Generation while a Mod is active.
DEV NOTE: We wanted to buff Chaos Gate while keeping the original design concept. It now grants a noticeable damage buff but the tradeoff is that the incoming damage penalty cannot be avoided by simply leaving the AOE. Players will need to be more careful after obtaining the buff.
==Invader==
- Stacks of S.H.A.R.K (Prime Perk) now fall off one at a time.
- Reduced the total duration of S.H.A.R.K. to 10s from 15s.
- Perfect Dodge/Evade now instantly grants 5 stacks of S.H.A.R.K.
DEV NOTE: The original S.H.A.R.K. buff lasted 15s total. There were many cases where it would fall off and require you to start building it all over again, thus making the Invader harder to keep active. We changed it so that the buffs fall off individually and lowered the individual buff time to 10s (for a total of 50s total damage increase). We will monitor the durations and make adjustments where necessary.
==Explorer==
- Dramatically sped up the dig animation of Gold Digger.
DEV NOTE: It was tricky for many players to get a handful of fountains going during combat, so we basically halved the time it takes for one to appear.
==Ritualist==
- Erupt now deals Explosive damage.
- Deathwish now respects Kinship Trait again but does not get reduced by Armor (as it once did).
- Deathwish no longer kills the player and will instead leave them at 1 HP.

]-- Gear / Items --[
- Atonement Fold: Disabled Voice Lines for “I’m Bleeding” when worn.
DEV NOTE: While not really a balancing issue, the constant Voice callouts were pretty annoying, so we disabled them while wearing the ring.
- Point Focus Ring: Reduced Spread Reduction from 35% to 25%.
- Focusing Jewel: Reduced Spread Reduction from 35% to 30%.
- Focusing Jewel: Increased Recoil Reduction from 25% to 50%.
- Spread Reduction Fragment: Reduced Max Spread Reduction from 30% to 20%.
- Spread Reduction Fragment: Reduced Min Spread Reduction from 3% to 1%.
- Tranquility Font: Reduced Spread Reduction from 35% to 25%.
DEV NOTE: Spread Reduction was getting out of hand (and it’s still incredibly strong). We haven’t put a cap on it yet, but we may do so in the future. For now, we dialed the numbers back a bit so that if you want to turn shotguns into snipers, you’ll need to invest a bit more into it.
- Feedback Mutator can now generate Mod Power while a Mod is Active.
- Reprocessed Heart can now generate Mod Power while a Mod is Active.

]-- Weapons --[
Anguish:
- Fixed weapon scaling to properly cap at 3x instead of 2x (Level 10).
Crescent Moon:
- Overcharged Shots during Moonlight Barrage no longer shoot 2 Bolts.
DEV NOTE: Total damage potential of this weapon is unchanged. The only difference is that we no longer reward a non-perfect charge. You must hit perfect charge to reach maximum damage.
Twisted Arbalest:
- Primary Fire now refreshes any current Guardian Mark on hit while Mod is active.
Nebula:
- Nanoswarm now applies a very small Corrosive DOT.
Huntress Spear:
- Added a small Corrosive DOT on hit.
- Increased Projectile Speed.
- Increased Charge Speed.
Spectral Blade:
- Removed the ability to scale with AOE/AURA traits.
DEV NOTE: This was never intended. Slipped through the cracks!
-- Bug Fixes --
]-- Progression & Rewards --[
- Fixed an issue where the MP60-R or Chicago Typewriter wouldn’t spawn in some player’s Wards.
- Fixed an issue where some players were not receiving credit for acquiring 50,000 scrap.
]-- Archetypes --[
==Ritualist==
- Fixed an issue where Ritualist’s Wrath perk was not granting increased critical chance.
- Fixed an issue where players could have more than one Ragged Poppet in their inventory.
- Fixed an issue where Miasma did not function as described.
- Fixed an issue where Eruption did not function as described.
==Handler==
- Fixed an issue where Support Dog skill was not healing for the correct value.
==Alchemist==
- Fixed an issue where thrown vials failed to enter cooldown if thrown out of bounds in a world.
==Challenger==
- Fixed an issue where Face of Danger was not working as described in description.
]-- Gear / Items --[
- Fixed an issue where Sequenced Shot max value was calculating incorrectly.
- Fixed issue where A'taerii Booster was sometimes not providing its buff when the player equips a heavy weapon.
- Fixed an issue where activating Bloodline Mod immediately after applying Bleed would result in infinitely reapplying Bleed with Merciless
- Fixed an issue where unequipping Embrace of Sha'hala would cause all status and buff effects in UI to no longer work.
- Fixed an issue where Blood Jewel did not scale with duration.
- Fixed an issue where Twisted Wounds did not scale with duration.
- Fixed an issue where Energized Neck Coil did not scale with duration.
- Fixed an issue where Detonation Trigger did not work correctly with Eruption.
- Fixed an issue where Compulsion Loop would trigger from Space Crabs Mod explosions.
- Fixed an issue where Fetid Wounds corrosive damage wasn’t affected by weapon’s level.
- Fixed an issue where Red Ring of Death was not working correctly with Fire Tornado.
- Fixed an issue where Kill Switch Mutator’s damage was reduced when attached to shotguns.
- Fixed an issue where Monarch was incorrectly draining ammo reserves while using Bulletstorm.
- Fixed an issue where Corrupted Meridian was not working with Sequenced Shot while wearing Archer Ring.
- Fixed an issue where Corrupted Merdian was dealing weak spot damage and being affected by damage falloff.
DEV NOTE: As Corrupted Meridian fires an explosive projectile, it was never meant to behave in this way.
- Fixed an issue where Endaria’s Endless Loop would not activate if player took damage while already sprinting.
- Fixed an issue where if you fired a second Soulbinder projectile at the same target, the second one would not refresh the timer and it would expire at the same time as the first.
- Fixed an issue where while Bore and Soulbinder were on the same target, Wormhole damage buff could be consumed.
- Fixed an issue where Increased casting speed was not affecting Hunter’s Mark or Bulletstorm.
- Fixed an issue where Feast Master’s Leftovers were not considered unique, and it was possible to acquire multiple.
- Fixed an issue where Hardcore Metal Band did not function as described.
- Fixed an issue where Participation Medal did not function as described, instead of providing 10 health it was providing 10%.
- Fixed an issue where the All-Seeing Eye was able to be sold for 0 scrap.
- Fixed an issue where Chain of Command Mod were homing back towards failed harpoon shot.
- Fixed an issue where Overloaded was dealing more than the intended amount of damage.
- Fixed an issue where Super Nova was unaffected by damage boost from Harmonizer.
- Fixed an issue where Weaponlord buff was not being consumed and applied to Faultline shockwave damage on Stonebreaker.
- Fixed an issue where Stone of Malevolence and Faerin’s Sigil were not functioning as described.
- Fixed an issue where Reboot was working incorrectly with some item combinations.
- Fixed an issue where Vulcan Turret fires to the right of reticle when held and when not aiming directly at an enemy.
- Fixed an issue where Windfall Blades were only doing damage when hitting protective plating, explosives or weak spots.
- Fixed an issue where fire damage from Black Tar grenade was dealing less damage when the player had more status duration bonuses.
- Fixed an issue where Starkiller’s reload particle effects could accumulate over time.
- Fixed an issue where Anguish’s charged shots had a chance to benefit twice from Bandit mutator.
- Fixed an issue where Overloaded’s AoE explosion fired off every second when it was applied by Ritualist’s Purge Perk.
- Fixed an issue where Overloaded status was dealing reduced damage when spread with the Vile Prime Perk.
- Fixed an issue where Overloaded explosions could deal critical damage.
DEV NOTE: Status effects are not meant to deal critical damage.
- Fixed an issue where the Impact Cannon in Heavy carry mode would play unintended visual effects when performing a melee attack.
- Fixed an issue where Nebula’s Corrosive DOT would not end.
- Fixed an issue where AOE damage was not affecting non-combat environmental critters.
]-- Enemies --[
- Fixed an issue where Root Flyer’s projectiles were tracking the player too much.
- Fixed an issue where the Sunken Witch and Bruin, Blade of the King were not playing some of the voice lines.
- Fixed an issue where Generating Band was not working correctly, and updated UI to reflect proper behavior.
- Fixed an issue where Ring of Spears was able to be triggered while in wounded state.
- Fixed an issue where the Pan Brute was not playing death animation if killed while vaulting.
- Fixed an issue where invincible Root Zombies could spawn in the Legion boss fight.
- Fixed an issue where Nano Phase mod could potentially cause the game to crash.
]-- UI --[
- Fixed an issue where Corrupted Shard text would disappear from tooltip while in Dwell’s shop.
- Fixed an issue where players could experience duplicate question options while interacting with McCabe.
- Fixed an issue where if the Medic Archetype was active and the Tranquil Heart was equipped, it would cause the stats text to flash.
- Fixed an issue where Ritualist’s Affliction displayed a negative value in its description after resetting Trait points with Orb of Undoing.
- Fixed an issue where Invader’s Worm Hole ability’s icon would display incorrect value.
- Fixed an issue where the color on text in Tainted Blade Mutator was incorrect.
- Fixed an issue where the damage numbers for Hot Shot Mod were displaying incorrect values.
- Fixed an issue where the damage numbers for Tainted Blade and Fetid Wounds Mutator were displaying incorrect values.
- Fixed an issue where the stat numbers for Kill Switch Mutator were displaying incorrect values.
- Fixed an issue where sometimes changing secondary archetype would change primary archetype instead.
- Fixed an issue where buffs were displaying incorrectly under health bar.
- Fixed an issue where it was possible if holding down multiple buttons to bypass the second confirmation to delete a character.
- Fixed an issue where changes to status effects from Affliction trait were not updating while in character menu.
- Fixed an issue where Corrupted Merciless stated it was doing 0 bleed damage over 10 seconds in item description.
- Fixed an issue where some mods were not changing the color of damage numbers when equipped on a bow weapon.
- Fixed an issue where some Relic Fragments had inconsistent descriptions when inspected.
- Fixed an issue where UPGRADE was displayed in UI pop-up when downgrading a Mutator.
- Fixed an issue where Chaos Gate active buff description was missing in character screen.
- Fixed an issue where after unequipping a second Archetype, the Archetype menu would no longer open for some players.
]-- Misc Fixes --[
- Fixed various issues with environmental collision throughout the game.
- Fixed an issue where players could destroy tamps in Mother Mind’s arena with Merciless.
- Fixed an issue where Sparkfire and Boltdriver were not triggering controller vibrations.
- Fixed an issue where if Toggle Sprint was set to Off there would be a delay for stamina regeneration.
- Fixed an issue where Ring of the Castaway was missing after traveling to sewer and back.
- Fixed an issue where a player could potentially draw enemy aggro and be killed during Red Prince cinematic.
- Fixed an issue where some players were unable to unequip the Ritualist archetype if it was equipped as a secondary archetype.
- Fixed an issue where some players could not sell items to Whispers unless they first bought something of the same value from him.
- Fixed an issue where Tal’Ratha’s door would not open if the player died to friendly fire while attempting to open it.
- Fixed an issue where the player would not have the correct follow up interaction with the Dran Preacher if they previously spoke to him, received the ring and then changed their armor.
 
Tuli asennettua tämä, kun oli näemmä gamepassissa. Onko tää oikeesti näin julmetun vaikea. Valittuna se helpoin taso ja ekaa tutoriaalin jälkeistä kenttää en pääse läpi. Stamina loppuu parin Rollin jälkeen ja vähän väliä tuntuu heittävän vastaan niitä punaisena hehkuvia minibosseja. Parhaalla vedolla sain 2 näistä tapettua, mutta 3:s oli liikaa. Noi kun vaihtuu vielä randomilla, niin menee aina alkuun helmaa, kun tulee yllttäviä hyökköyksiä/iskuja... Classiksi valitsin sen lähitaistelijan, mikä tuntuu olevan kyllä virhe, kun tosiaan ei siinä lähellä voi olla kun staminat hetkessä nollissa, jos pari rollia joutuu tekemään.
 
Tuli asennettua tämä, kun oli näemmä gamepassissa. Onko tää oikeesti näin julmetun vaikea. Valittuna se helpoin taso ja ekaa tutoriaalin jälkeistä kenttää en pääse läpi. Stamina loppuu parin Rollin jälkeen ja vähän väliä tuntuu heittävän vastaan niitä punaisena hehkuvia minibosseja. Parhaalla vedolla sain 2 näistä tapettua, mutta 3:s oli liikaa. Noi kun vaihtuu vielä randomilla, niin menee aina alkuun helmaa, kun tulee yllttäviä hyökköyksiä/iskuja... Classiksi valitsin sen lähitaistelijan, mikä tuntuu olevan kyllä virhe, kun tosiaan ei siinä lähellä voi olla kun staminat hetkessä nollissa, jos pari rollia joutuu tekemään.
Ne punahehkuiset minibossit kuuluvat meneillään olevaan eventtiin joka loppuu tänään eli huomenna helpottaa :D Niitä ei siis normaalisti pelissä ole ja näitä eventtejä on todella harvoin, tämä taisi olla vasta toinen kerta.
 
Ne punahehkuiset minibossit kuuluvat meneillään olevaan eventtiin joka loppuu tänään eli huomenna helpottaa :D Niitä ei siis normaalisti pelissä ole ja näitä eventtejä on todella harvoin, tämä taisi olla vasta toinen kerta.

No niinpä tietysti käy näin minun tuurilla. :poop:

No hyvä homma, että huomenna loppuu, että pääsee etenemäänkin. Luulisi nyt jotenkin pelaajien tason ottavan huomioon, kun eventtejä suunnittelevat. Ajattelinkin että eihän tätä kukaan pelaisi, jos oikeesti olis nuin älyttömän vaikeeta ekasta levelistä asti.
 
Nyt kun pääsi oikeasti etenemäänkin ja pelaamaan, niin pirun hyvin kyllä maistuu. Haastetta on aika sopivasti tuolla survivor tasolla. Ehkä hitusen helpon puolella, jos esim. Elden ringiin vertaa. Pitää jossain vaiheessa kattoa, pitäskö nostaa pykälä ylemmäs.

Teknisesti toimii ihan mukavasti ja näyttää aika hyvälle kyllä. Pistin DLAA:n päälle, niin raskaimmissa paikoissa pikkusen alemmas laski FPS. No DLSS3 FG päälle ja taas näyttää ultra sulavalle, eikä input lagiakaan havaittavasti lisää tullut.

Pientä UE enginen traversal stutteria on havaittavissa, mutta ei se mitään pelin pilaavaa ole.
 
Toimiikos teillä mitenkä AMD kortilla FSR nimittäin itsellä tekee niin, että fps ei nouse, mutta GPU käytöaste laskee ?
 
Nyt on Remnant 2 nakuteltu viimeistä bossia vaille pakettiin. Välillä oli Veteranilla niin helppoa että haukotti, satunnaisesti vastaan tulee kuitenkin veemäisiä bosseja mitä pitää yrittää useaan kertaan.

Viimeistä bossia yrittänyt jo pari kertaa, aika karsea päästä läpi ilman kunnon buildia. Piti vähän grindata buildia kuntoon, jospa se seuraavalla yrityksellä menisi jo läpi.
Näissä peleissä itseäni ärsyttää juuri tuo, että muuten on ihan kohtalaisen iisiä (tai jopa liian helppoa) etenemistä ilman ongelmia, mutta sitten bossi(t) meinaa katkaista selän. Kontrasti sen perus pelaamisen/etenemisen ja bossi-taistelun välillä on liian iso.

Ykkönen tosiaan oli Hardillakin ihan hemmetin paljon vaikeampi. Siihen nähden tämä tuntui todella helpolta. Molempia tuli pelattua pääasiassa co-oppina ja varsinkin tämä kakkonen oli co-oppina x-kertaa helpompaa. Sanoisin ettei peli skaalaudu ollenkaan sen mukaan pelaako sitä yksin, vai kaksin, joten kahdestaan kaikki on pyöreästi sen 2x helpompaa.

Plussaa pelille myös siitä, että maailmat hieman vaihteli, vaikka ovatkin "putkimaisia". Co-opissa ei siis hostaajien peli/maailma ole peilikuvia toisistaan, vaan kentät hieman vaihtelee.
 
Jokos ootte omaksuneet tuon uuden Prism-systeemin? Osaisko joku neuvoa että kuinka se oikein toimii ja mitä sinne Prismiin kannattaa syöttää?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 395
Viestejä
4 489 718
Jäsenet
74 153
Uusin jäsen
Teemusuper

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom