Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Koska SCS haluaa varmistaa että mahdollisimman moni pystyy peliä pelaamaan, joten pelin pitää toimia myös niillä parin satasen markettiläppäreillä (moni tällainen pelaaja on oikea rekkakuski, joka rahtailee virtuaalisesti pitäessään lakisääteistä taukoa). DX11 siirtymistäkin saatiin odottaa vuosia, koska suurin osa pelaajista pelasi vanhalla DX9 aikaisella raudalla.Eivätkä suostu uudistuu ja tekee uutta pelii eli 3:sta ja uutta nykyaikaista engineä nykygrafiikoilla.
Koska SCS haluaa varmistaa että mahdollisimman moni pystyy peliä pelaamaan, joten pelin pitää toimia myös niillä parin satasen markettiläppäreillä (moni tällainen pelaaja on oikea rekkakuski, joka rahtailee virtuaalisesti pitäessään lakisääteistä taukoa). DX11 siirtymistäkin saatiin odottaa vuosia, koska suurin osa pelaajista pelasi vanhalla DX9 aikaisella raudalla.
Uuden ETS:n tekeminen tyhjästä, kaikkine sisältöine mitä nyky simuissa on kestäisi varmaan 10v.
Ei vanhene kun engine on SCS:n oma ja ne päivittää sitä tarpeen mukaan.... kun pelin engine on vaan auttamattomasti vanhentunut ....
Juu tämä tiedossa, mutta eikös tuossakin silti väkisin jossain vaiheessa joku raja tule vastaan. Eli jos ajatellaan että ollaan softissa vaikka Direct-x 13 maailmassa ja näyttökorteissa jossain RTX 8000 sarjassa ja sen ajan mukaan tuomissa näytönohjain tekniikoissa.Ei vanhene kun engine on SCS:n oma ja ne päivittää sitä tarpeen mukaan.
Vieläkö Call of Duty -pelit pohjautuvat samaan Quake 3 -pelimoottoriin? Ainakin hyvin pitkään näin oli, ja jos se oli kerran taivutettavissa niinkin pitkälle, niin ainakin itse odottaisin, ettei pelimoottoria ole edelleenkään laitettu kokonaan vaihtoon. Oma lukunsa on toki, paljonko pelimoottori siinä vaiheessa enää muistuttaa alkuperäistä.Juu tämä tiedossa, mutta eikös tuossakin silti väkisin jossain vaiheessa joku raja tule vastaan. Eli jos ajatellaan että ollaan softissa vaikka Direct-x 13 maailmassa ja näyttökorteissa jossain RTX 8000 sarjassa ja sen ajan mukaan tuomissa näytönohjain tekniikoissa.
Niin pelin/enginen päivitys siihen päivään tarkoittaisi käytännössä kokonaan uuden pelin koodaamista melkein jo?
Vieläkö Call of Duty -pelit pohjautuvat samaan Quake 3 -pelimoottoriin? Ainakin hyvin pitkään näin oli, ja jos se oli kerran taivutettavissa niinkin pitkälle, niin ainakin itse odottaisin, ettei pelimoottoria ole edelleenkään laitettu kokonaan vaihtoon. Oma lukunsa on toki, paljonko pelimoottori siinä vaiheessa enää muistuttaa alkuperäistä.
Se on kyllä totta, että näitä rekkapelejä ei ole päivitetty ihan samaan malliin. Voisin silti veikata, että pelimoottori on päivityskelpoinen... mutta mene ja tiedä. Riippuu toki paljon siitäkin, millaisia toteutusratkaisuja konepellin alla on lopulta tehty.En oo CoD peluri, mutta googlailujen perusteella näin näyttää olevan. Tosin ovat lisenssoineet id:ltä id Tech 3:sen alunperin ja brändänneet sen omaan käyttöön IW (Infinity Ward) -engineksi ja sitten vuosien mittaan vuosittain kehittäneet ja päivittäneet sitä aina paremmaksi, uusin versio heillä jo IW 9 siinä. Samaan tapaan id:kin tehnyt omalle id Tech enginelleen ja siinä mennään jo id Tech 8 versiossa.
Syy miksi kirjoitin noin pitkästi oli sanoakseni että eihän tuo vertaudu mitenkään SCS ja ETS2 tilanteeseen. Ensimmäisessä uusia pelejä tullut ulos säännöllisesti ja taustalla kooderit kehittäneet peliengineä aina vaan paremmaksi ja pitäneet sen nykyaikaisena. Jälkimmäisessä SCS tapauksessa uusia pelejä ei ole tullut ulos ja peli on edelleen sama 13v vanha ETS2 ja sen alkup. pelimoottori, + pikku päivityksillä. Samaan tapaan voisi verrata jos kuviteltaisiin, että alkup. CoD olisi vielä myynnissä ja kehityksessä ja sitä oltaisiin laajennettu säännöllisesti DLC scenarioilla ja pikku päivityksillä, mutta itse pohjakoodi ja engine olisi sama Quake 3 pelimoottori.
Tällainen pikku teaseri ilmestynyt ETS2:een. Viittaisi äkkiseltään virallisiin ajettaviin linja-autoihin...
Täytyy jossain kohtaa näitä simuja kokeilla et onko miten todentuntuinen ajella.
Ei, vaan koska se on uusin. Vanhojen karttalaajennusten tarjous hinnat tippuvat asteittain kun uusia julkaistaan. Viimeisin julkaistu kartta on -10%, sitä edeltävä -30% ja vanhimmat -60%.Kreikalla vain 10% alea kun se taitaa olla suosituin
Eikös sitä jossain veikattu/luvattu viimeistään marras/joulu ulos, enneminkin mahdollista jos valmiiksi saavat.Mutta missä viipyy ETS2:n Nordic Horizons...
ATS tulossa myösKonsoli Jonnetkin pääsee kohta leikkimään rekkamiästä.
Buy Euro Truck Simulator 2 | Xbox
Travel across Europe as king of the road, a trucker who delivers important cargo across impressive distances! With dozens of cities to explore, your endurance, skill and speed will all be pushed to their limits.www.xbox.comEuro Truck Simulator 2
Travel across Europe as king of the road, delivering cargo across huge distancesstore.playstation.com
Snowrunnerin devit/julkaisija on tuomassa myös oman uuden rennomman rekkasimun, nimeltään Road Kings. Road Kings: Focus and Saber revealed Road Kings, a next-gen truck simulation game. - Focus Entertainment
![]()
Road Kings on Steam
Drive a 40-ton semi hauling cargo across the coastal plains of the American South, managing multiple jobs, trailers, and routes. Grow reputation from rookie to veteran owner-operator, dodging disasters and rivals to become the hero of the open road.store.steampowered.com
Enää ei siis möyritä mudassa, vaan ajetaan isolla tiellä USA:n eteläisien osavaltioiden - tai niiden innoittamilla - alueilla.
Jep. Aika helppoja pelejä lopulta, kun on vain tasaista asfalttia. Tulisi edes kunnon myrskyjä, jotka peittävät näkyvyyden ja tuulta joka heiluttaa rekkaa. Voi vain olla aika työmaa nykyiselle pelimoottorille saada kunnon efektejä. Nyt tuulta ei tueta millään tavalla ja sateen efektitkin on mitä on. Road Kingsissä nähtävästi saadaan jo kunnon sääilmiöitä aikaan, mutta toisaalta itseä ei niin kiinnosta ajaa pyörremyrskyjen ja sortuneiden siltojen läpi. On jo vähän toinen ääripää ATS verrattuna.Tuli tosta trailerista mieleen että ATS/ETS huutaa vuodenaikoja ja erilaisia sääolosuhteita jotka oikeasti vaikuttavat ajamiseen.
Heinäkuun alussa julkaistu ETS2:n 1.55-päivitys ainakin nähtävästi sisälsi jotain apua nykimiseen, kun konepellin alla tehtiin vähän isompaakin remonttia. En osaa sanoa, minkä verran tämä on konkreettisesti auttanut, kun sen verran vähän on tullut pelattua kuitenkin, eikä nykiminen muutenkaan ehtinyt häiritä minua (en ole ihan hirmu herkkä nykimiselle).24 vuotta vanha pelimoottori kyllä painaa SCS:n pelejä, vaikkakin sitä on kehitetty paljon. Pelit osaavat edelleen hyödyntää vain yhtä prosessorin ydintä. Uudet DLC-alueet sisältävät sen verran yksityiskohtia, että vetävät pelimoottorin äärimmilleen ja tehokkaillakin pelikoneilla ilmenee nykimistä. Lisäksi keinotekoisista valoista ei aiemmin syntynyt mitään varjoja (onkohan tuota jo päivitetty?) ja oikeasti dynaamisista sääolosuhteista voi vain haaveilla.
Jep. Aika helppoja pelejä lopulta, kun on vain tasaista asfalttia. Tulisi edes kunnon myrskyjä, jotka peittävät näkyvyyden ja tuulta joka heiluttaa rekkaa. Voi vain olla aika työmaa nykyiselle pelimoottorille saada kunnon efektejä. Nyt tuulta ei tueta millään tavalla ja sateen efektitkin on mitä on. Road Kingsissä nähtävästi saadaan jo kunnon sääilmiöitä aikaan, mutta toisaalta itseä ei niin kiinnosta ajaa pyörremyrskyjen ja sortuneiden siltojen läpi. On jo vähän toinen ääripää ATS verrattuna.
Winter DLC:stä olen myös haaveillut pitkään. Olisi kiva ajaa kunnon haastavissa talviolosuhteissa vaikka Pohjoismaissa. Sen sijaan, että puilla ja ruoholla on vain valkoiset tekstuurit, on olemassa ihan oikeita lumikinoksia ja teillä jäätä sekä loskaa. Lumisilla metsäteillä saisi jo varoa jumiin jäämistä.
24 vuotta vanha pelimoottori kyllä painaa SCS:n pelejä, vaikkakin sitä on kehitetty paljon. Pelit osaavat edelleen hyödyntää vain yhtä prosessorin ydintä. Uudet DLC-alueet sisältävät sen verran yksityiskohtia, että vetävät pelimoottorin äärimmilleen ja tehokkaillakin pelikoneilla ilmenee nykimistä. Lisäksi keinotekoisista valoista ei aiemmin syntynyt mitään varjoja (onkohan tuota jo päivitetty?) ja oikeasti dynaamisista sääolosuhteista voi vain haaveilla.
Täähän se on.. Aika hyvin ovat parantaneet grafiikoita jne. mutta olisi todellinen yllätys jos tekisivät uuden moottorin etenkin jos nyt ovat julkaisemassa konsoleille saman pelin..Noh rehellisesti sanoen SCS on vanhentuneen enginensä vanki. Eikä pääse siitä varmaan eroon, kymmenet ja sadat heidän omatkin lisurinsa jo varmistaa sen ettei oo resursseja ja varaa tehdä vaihtoo mihinkään muuhun. Just jotain yhden ytimen käyttämistä ja tollasta ei pelkästään enginee viilaamalla pystytä muuttaa mihinkään, korkeintaan sitten päivityksissä vähän saadaan optimoitua just pahimpia nykimisiä mitä edelliset laajennukset taas tuoneet mukanaan.
Odota että tulee karttapaketteja tarjoukseen ja osta sitten useampi kerralla.Tilasin myös G29 ratin ja pakko varmaan palata American Truck Simulatorin pariin. ETS2:n tuleva Project Coaches kiinnostaa myös. Olisi ihan hauskaa päästä ajelemaan bussilla Euroopassa. Aika hyvä karttapohja tuota varten jo olemassa. Toki rekkaterminaalit pitäisi korvata bussiterminaaleilla.
Onko ATS:n uusissa karttalisäosissa tullut jotain uutta, mikä kannattaisi ehdottomasti ostaa? Pikkutiet, maaseutumaisemat ja runsaat yksityiskohdat kiinnostavat. Onko etenkin jälkimmäisen kohdalla menty parempaan suuntaan viime vuosina? Steamin perusteella omistan jo seuraavat lisäosat, mutta niiden jälkeen näyttää tulleen vaikka mitä muuta. Toki noissakin riittää ajamista.
EDIT: Näköjään lisäosia on tullut niin paljon, että pitää miettiä ostokset tarkkaan. Turha ostaa lisäosaa, jonka alueelle ei pääse ajamaan välistä puuttuvan osavaltion takia. Ehkä aloitan ostamalla Montanan.
- Texas
- Wyoming
- Utah
- Colorado
- Idaho
- Washington
- Oregon
- New Mexico
- Arizona
- Nevada
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.