Reitityksiä: Hetzner + Freedome

Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
447
Mulla on palvelin Saksassa Hetznerillä, ja kokeilin saisinko reitityksen jotenkin sinne uuden merkikaapelin kautta, mutta tuntuu menevän Tukhoman vakoilupisteen kautta aina, paitsi jos valitsen Freedomesta Falkensteinin Saksassa, jolloin traceroute ei näytä yhtään mitään, mutta kuin reitittimiä Hetznerin konesalissa...

1. Reititys Telian kuidusta puhtaana Saksaan


2. Reititys kytkettynä Freedomen Espoon noden kautta


3. Reititys kytkettynä Freedomen Falkensteinin (Hetzner) kautta


Aika erikoista. Kuvittelin että Hetzner oli ensimmäisiä käyttäjiä tuolle uudelle kuidulle meren yli...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
Ei kai tuota Ruotsin vakoilua voi välttää mitenkään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 073
Saat ainoastaan sillä, että olet "lähempänä" Saksan solmukohtaa kuin Helsinkin. Käytännössä vaatisi melkein että oma operaattorillasi olisi lyhin reitti Saksassa olevaan reitittimeen. DNA:lla kun on runkoverkkoa Ruotsiin asti niin siitä lähin on Hetznerin Tukholman reititin suoraan. Taitaapi itse Freedomekin mennä Tukholman kautta varmaan joten en uskoisi sen muuttavan mitenkään. Salattua IPSec-yhteyttä sekin on.

Lisäksi Espoon node sinulla on oikeasti Ficolossa, Porissa :) Freedomella on myös nodeja jossakin PK-seudulla Telian verkossa suoraan latensseista päätellen.

--

Ehkä vaan kannattaa vaihtaa yhteyden toimijaa, joka käyttää C-lion valokuitua. Mikäli toimija esim käyttää FNE Finland Oy:n runkoverkko (100G DWDM yhteys Frankfurtiin) niin on hyvin yhteydessä Frankfurttiin. Ainakin meillä minulla menee hienosti tämän putken kautta Googlen, Hetznerin ja OVH:nkin liikenne ja paljon muutakin. Latenssi mukava tossa vain 20ms on. Mutta en silti nyt pitäisi ruotsalaisia vihollisena tai kannattaa poistua internetistä kokonaan kun sielä sellainen poliisi jossakin päin löytyy.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 023
Viestejä
4 189 396
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom