Realtek network controller was not found windows päivityksen jälkeen

Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
122
Elikkäs windows päivityksen jälkeen kun seinään netti lähti koneesta, (asus tuf x570 plus), vianmääritys herjaa että ”windows ei havainnut oikein asennettua verkkosovitinta. Jos järjestelmässä on verkkosovitin sen ohjain on asennettava uudelleen”.
Ongelmana on että laitehallinnassa verkkosovittimien kohdalla ei enää näy realtekin verkkokorttia, itseasiassa koko koneesta ei löydy todistuksen hiventäkään koko realtekinL8200A kortista paitsi biosissa vaihtoehdossa realtek network on/off, On asetuksella on tietty.

- Lisäinfoa
Speksit asus tuf x570plus, 5800x, 2080ti, corsair 32gb ram, h150i pro, creative soundblasterx äänikortti (kokeiltu ilman myös), corsair hx1200i, intel 600p ssd? Sekä 960evo.
Juuri vaihdettu kotelo ja näyttis, kuitenkin kokoonpano ollut käytössä jo pidemmän aikaa.
Latasin näyttisajurin experiencestä sekä heti perään windows päivityksen ja heti kun latasi päivityksen niin netti lähti koneesta eikä oo sen koommin näkynyt tämä siis tapahtui 01.07.
- Kokeiltu on
Resetattu bios.
Windows vedetty puhtaaks.
Usb tikulta ajurit ja lataa loppuun ja tulee ilmoitus ”realtek network controller was not found. If deep sleep mode is enabled please plug the cable”.
Laitehallinnasta hidden devices sekä lisää vanha laite eikä koko reatekkiä näy listalla.
Ramit sekä kaikki turha irrotettu päivän ajaks.
Johtoja ja virtoja vedetty edes takas useemman kerran.
Tsekattu virransäästö asetukset ei johu niistä.

Jos jeesiä sais nii oisin perkuleen kiitollinen, en tiedä laittaakko emo takuuseen vai viskoa sillä leipää tosta ikkunasta.
 

Liitteet

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 062
Minkä Windows päivityksen? Päivititkö kymppiin? Kokeile Win 7/8 yhteensopivuusasetuksilla kaikkia, myös vanhempia ajureita.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
224
Mulla on joskus aikanaan sandy bridge koneessa windows update ajanut firewire ajurin realtekin verkkokorttiin ja se teki katoamistempun juuri verkkokorttien alta noin. :cautious:

Oletko kokeillut konetta esim usbtikulla jossa on linux, näkyykö verkkokortti siellä? Ei tarvitse edes asentaa kun boottaa suoraan siltä tikulta.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 961
Toimiko missään vaiheessa kotelon vaihdon jälkeen? Ettei olisi siinä tullut joku ongelma. Emon alle jäänyt ylimääräinen kiinnike?
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 651
Kai se on biosissa päällä? Asuksen laudoissa useimmat integroidut systeemit kun saa halutessaan pois päältä. Olen esim itse ottanut normaalin verkon pois päältä emostani koska käytän vain langatonta
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 443
Ainakin yhdestä gigabyte emolevystä oli usen ongelmia realtek verkkoohjaimen kanssa kun katkaisi virrat kokonaan emolevystä.
Ongelma korjantui usein menemällä bios asetuksiin ja ottamalla verkkokortin pois käytöstä ja menemään windowsiin ja sen jälkeen sammuttaa ja pistää se uudelleen päälle.
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
122
Kone siis toimi kotelon vaihdon jälkeen, menin lataamaan windows päivityksen (uusin) ja ku seinään netti lähti koneesta, biosista se on päällä ja koitettu laittaa pois ja takas päälle, mulla on nyt uus lauta koneessa ku ei jaksanu ton kans tapella, kattoo mitä tolle tekee
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 651
Itse asiassa... Oliko koneessa joku vpn softa asennettuna tai jotain muita virtuaalisen verkkokortin tekeviä softia (virtualisointi tms.)? Olen nimittäin nähnyt kun Windows kadottaa päivityksen jälkeen kaikki verkkoyhteydet kun vpn softa oli liian vanha versio.
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
122
Itse asiassa... Oliko koneessa joku vpn softa asennettuna tai jotain muita virtuaalisen verkkokortin tekeviä softia (virtualisointi tms.)? Olen nimittäin nähnyt kun Windows kadottaa päivityksen jälkeen kaikki verkkoyhteydet kun vpn softa oli liian vanha versio.
ei ollut mitää ladattuna mitään
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 428
Viestejä
4 199 106
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom