Razerin ja Philipsin yhteistyö tuo koko huoneen valaistuksen osaksi pelejä

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
upload_2018-1-9_20-21-32.png


Philipsin Ambilight toi markkinoille aikoinaan kuvaruudun tapahtumiin reagoivan valaistuksen ja sittemmin vastaavia efektejä on toteutettu myös muiden toimesta.
Nyt Philips Lighting ja Razer aikovat viedä konseptin astetta pidemmälle yhdistämällä Philipsin Hue-valaistusjärjestelmän ja Razerin Chroma-teknologian.
Philips Hue Entertainment -rajapintaa hyödyntävä toteutus vaatii tuekseen Hue V2 Bridgen a Hue-yhteensopivat lamput sekä Razerin tänään julkaistun Synapse 3.0 -hallintaohjelman, joka pitää huolta valaistuksen synkronoinnista. Tuettuja pelejä kerrotaan olevan esimerkiksi Overwatch ja Quake Champions.

Lähde: Razer, TechPowerUp
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
372
Kivasti antaa lisää tunnelmaa peleihin ja leffoihin, hienoa että näitä kehitetään. Tämäkin on tietyllä tapaa "laajennettua todellisuutta", kun näytön efektit tulevat ruudun ulkopuolelle. Itselläni ollut reilun vuoden Philipsin Hue -valaistus ja Philipsin 4K telkku kiinni PC:ssä ambilightillä varustettuna eikä oikein voi moittia (Philipsin kehitystyötä lukuunottamatta).

Toivottavasti Razorin ja Philipsin yhteistyö tuo jotain uutta ja kehittää hommaa eteenpäin. Philipsin oma asiakaspalvelu ja developer-tiimi tuntuu olevan hidasta ja nihkeää, eikä mikään toive oikein toteudu kehitystyössä, vaikka asiasta monesti antaa vinkkiä. Esim. TV:n ambilightista ei pysty säätämään kirkkautta, eikä huesta silloin kun se on yhdistetty toimimaan synkassa ambilightin kanssa. Itselläni hue 100% kirkkaudella (2 lamppua) syö totaalisesti tehot TV:n ambilightistä leffaa katsoessa tai pelatessa.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 511
Itselläni hue 100% kirkkaudella (2 lamppua) syö totaalisesti tehot TV:n ambilightistä leffaa katsoessa tai pelatessa.
Eli jos käytössä on Ambilight TV + Hue-valot, tykittää Hue aina ihan täysillä? T: Hue-settiä odottava Ambilightin omistaja,
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
372
Eli jos käytössä on Ambilight TV + Hue-valot, tykittää Hue aina ihan täysillä? T: Hue-settiä odottava Ambilightin omistaja,
Juurikin näin, ainakin omalla 55pus6561/12 TV:n + hue bridge v2:sen kanssa. Ainakin 10 kertaa olen Philipsin devaajille laittanut asiasta viestiä, mutta millään firmalla en noin surkeaa asiakaspalvelua ole saanut. Harmi sinänsä kun tuotteet ovat ihan kelpoja.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Juurikin näin, ainakin omalla 55pus6561/12 TV:n + hue bridge v2:sen kanssa. Ainakin 10 kertaa olen Philipsin devaajille laittanut asiasta viestiä, mutta millään firmalla en noin surkeaa asiakaspalvelua ole saanut. Harmi sinänsä kun tuotteet ovat ihan kelpoja.
En nyt satavarmaksi lupaa mutta jossain vaiheessa ymmärsin ettei Philipsin telkuilla olisi nykyään juuri tekemistä Philipsin kanssa vaikka ambilight mukana onkin edelleen ?

Edit: paitsi jos vika on tietty siellä huen päässä eikä siinä miten telkun ambilight ohjaa sitä
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
372
En nyt satavarmaksi lupaa mutta jossain vaiheessa ymmärsin ettei Philipsin telkuilla olisi nykyään juuri tekemistä Philipsin kanssa vaikka ambilight mukana onkin edelleen ?

Edit: paitsi jos vika on tietty siellä huen päässä eikä siinä miten telkun ambilight ohjaa sitä
Tästä en kyllä osaa sanoa mitään, mikä yhteys Philipsillä on laitteiden kanssa, mutta oletusarvoisesti odotan asiakaspalvelua Philipsiltä, jos kyseisen firman tunnus on lyöty laitteeseen. Tai ainakin ohjausta sinne, mistä palvelua / apua saa.

Mut on kyllä annettava iso peukku luksuksen tunteesta, mitä noi huet ja ambilight tuo. Alun perin ostin huet ihan testimielessä, mutta tykästyin toden teolla kun huomasin miten näppärät tunnelmanluojat ne on.

Ambilight kompensoi kivasti puuttuvia tuumia telkussa ja luo illuusiota isommastakin kuvasta. Harmi tosiaan, ettei toi ambilight ja hue ainakaan vielä ole keskenään säädettävissä tuon paremmin. Huella pääseekin jo askartelemaan ihan eri levelille kun ottaa androidista taskerin käyttöönsä.

NFC-lätkiä voi laittaa kämppään eri valotoiminnoilla, taskerin avulla yhteys lähimpään linkkitorniin ja saat asunnon valot päälle automaagisesti kilometriä ennen kuin tulet kotia ym ym. Mahdollisuuksia on todella paljon ja vain mielikuvitus tuntuu olevan rajana.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
121
Pohjustuksena: En omista razerilta mitään, asensin Synapsen pelkästään ton Hue-tuen takia.

Sen mitä itse tossa virittelin tuota toimiin eilen, niin tolla Synapsella kun kontrolloidaan valoja niin se ajaa puhelimen ja applikaatiosta tehtyjen automaatioiden yli. Ja tuo synapsen käyttö on vähä kankeeta suhteessa applikaatioon, mut ehkä se sieltä vielä.

Ja kuten tossa on aikasemmin sanottu, niin toi Huen dokumentaatio niien kotisivuilla on melko heikkoa ja en edes uskalla miettiä mitä kommunikaatio niie devaajien/tuen kanssa olis. Mutta on tuo silti aivan uskomattoman kätevä vehjes ja pitää varmaa laittaa seteliä jonoon että voi ostaa parit valot + ehkä vielä yhden stripin kaupasta. #tekniikkaonkivaajarahe
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
372
Pohjustuksena: En omista razerilta mitään, asensin Synapsen pelkästään ton Hue-tuen takia.

Sen mitä itse tossa virittelin tuota toimiin eilen, niin tolla Synapsella kun kontrolloidaan valoja niin se ajaa puhelimen ja applikaatiosta tehtyjen automaatioiden yli. Ja tuo synapsen käyttö on vähä kankeeta suhteessa applikaatioon, mut ehkä se sieltä vielä.

Ja kuten tossa on aikasemmin sanottu, niin toi Huen dokumentaatio niien kotisivuilla on melko heikkoa ja en edes uskalla miettiä mitä kommunikaatio niie devaajien/tuen kanssa olis. Mutta on tuo silti aivan uskomattoman kätevä vehjes ja pitää varmaa laittaa seteliä jonoon että voi ostaa parit valot + ehkä vielä yhden stripin kaupasta. #tekniikkaonkivaajarahe
Siis onko tuossa joku etu Huen omiin softiin / appseihin? Itse kyllä olen Huen appseihin ihan ok tyytyväinen, perus himmennykset ja värisäädöt onnistuvat ongelmitta ja erilaisia "reseptejä" löytyy mm. auringonlaskun / nousun mukaan, herätysvalo yms. Tasker-apk on äärimmäisen näppärä melkein mihin tahansa, myös Huen kanssa yhdisteltynä.

PS. noita lamppusettejä kannattaa kyttäillä tarjousaikoina, mm. Black Fridayn aikana UK Amazonista sai 3 lampun + bridgen aloituskitin alle 100€. Ei mun mielestäni enää hinnalla pilattu, kun miettii jonkin erikoisemman mallisen energiansäästölampun tm. hintaa.

EDIT: yksi huono puoli Hue-lampuissa on, ettei himmennys onnistu ihan portaattomasti n. 0-20% välillä vaan lamppu vetää himmennettäessä n. 20% kohdalta suoraan nollille. En tiedä onko rautapuolen vai koodin vika. Tästäkin olen palautetta antanut valmistajalle, saa nähdä onko muutosta tulossa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
121
Siis onko tuossa joku etu Huen omiin softiin / appseihin? Itse kyllä olen Huen appseihin ihan ok tyytyväinen, perus himmennykset ja värisäädöt onnistuvat ongelmitta ja erilaisia "reseptejä" löytyy mm. auringonlaskun / nousun mukaan, herätysvalo yms. Tasker-apk on äärimmäisen näppärä melkein mihin tahansa, myös Huen kanssa yhdisteltynä.

PS. noita lamppusettejä kannattaa kyttäillä tarjousaikoina, mm. Black Fridayn aikana UK Amazonista sai 3 lampun + bridgen aloituskitin alle 100€. Ei mun mielestäni enää hinnalla pilattu, kun miettii jonkin erikoisemman mallisen energiansäästölampun tm. hintaa.

EDIT: yksi huono puoli Hue-lampuissa on, ettei himmennys onnistu ihan portaattomasti n. 0-20% välillä vaan lamppu vetää himmennettäessä n. 20% kohdalta suoraan nollille. En tiedä onko rautapuolen vai koodin vika. Tästäkin olen palautetta antanut valmistajalle, saa nähdä onko muutosta tulossa.
No kai tuossa on se, että pystyy sitten käyttämään Chroma-tuen kanssa synkronoituna oheislaitteisiin, luomaan immersioita juurikin pelien kanssa + valojen kontrolli tietokoneella tabletin tai älypuhelimen sijaan. Veikkaan, että tuo sovellus vielä mahdollisesti laajenee ja monipuolistuu kunhan käyttäjiltä menee palautetta niin Razerille kuin Philipsille. En ihan hirveän kauaa kerennyt testailemaan tuota, mutta sen mitä kerkesin nopeasti niin melko niin eipä juurikaan eroa ihan Huen applikaatioon ole, itse siis iPhonen kautta käyttelen tuota huehue. En myöskään oo kyllä huomannut tuota prosentuaalista himmenystä tolla tavalla, voi toki olla että eroa tulee IOS vs Android välillä, tai sitten en oo vain huomannut sitä.

Pitänee laittaa tarjouhaukan silmät käyttöön ja koittaa metsästellä ulkomailta nuita valoja hieman edukkaammin kuin Suomesta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
372
No kai tuossa on se, että pystyy sitten käyttämään Chroma-tuen kanssa synkronoituna oheislaitteisiin, luomaan immersioita juurikin pelien kanssa + valojen kontrolli tietokoneella tabletin tai älypuhelimen sijaan. Veikkaan, että tuo sovellus vielä mahdollisesti laajenee ja monipuolistuu kunhan käyttäjiltä menee palautetta niin Razerille kuin Philipsille. En ihan hirveän kauaa kerennyt testailemaan tuota, mutta sen mitä kerkesin nopeasti niin melko niin eipä juurikaan eroa ihan Huen applikaatioon ole, itse siis iPhonen kautta käyttelen tuota huehue. En myöskään oo kyllä huomannut tuota prosentuaalista himmenystä tolla tavalla, voi toki olla että eroa tulee IOS vs Android välillä, tai sitten en oo vain huomannut sitä.

Pitänee laittaa tarjouhaukan silmät käyttöön ja koittaa metsästellä ulkomailta nuita valoja hieman edukkaammin kuin Suomesta.
Totta, jotenkin itse ajattelin oman setupin kautta kun näytöstä / telkusta löytyy ambilight, minkä saa jo reagoimaan ääneen / kuvaan ym. Nyt tosiaan siis pelkkä hue, mikä saadaan reagoimaan ikäänkuin samoin + monipuolisempi laitesynkronointi.

Joo, mulla tosiaan toi himmennys tapahtuu niin, että noin 20% kohdalla valot sammuvat kokonaan. Jostain arvostelustakin luin joskus samasta asiasta. Pitääkin kiinnittää huomiota onko kyseessä softapuolen ongelma ja testailla jollain muulla asiaa.

Kelle Hue ei ole tuttu, kannattaa starterkittiä tai lamppuja ostaessaan katsoa, että ostaa paremman väriskaalan omaavia päivitettyjä lamppuja (jos tahtoo täyden värinautinnon).
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 321
Viestejä
4 157 211
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
maurichia

Hinta.fi

Ylös Bottom