Raudan ammattimainen jälleenmyynti (trokaaminen)

Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 682
Scalppaan torissa pleikka vitosia niin joku "monica nevala" lähestyy aina tämmöisellä viestillä. Vaikka hänelle vastaa että pick up only niin aina hetken viestittelyn jälkeen olisi vailla lähetystä napoliin ja maksu paypaliin. Oliko niin että paypal maksut voi jotenkin perua? Ei vaikuta kovin rehelliseltä.
Ei noissa ole koskaan kyse mistään Paypal maksuista. Niissä yritetään erehdyttää ihmisiä luulemaan että olisi maksettu Paypalilla. Ne lähettää jonkun feikin sähköpostin jossa väitettään että se tulee paypalilta ja että se kusettaja olisi maksanut sen tuotteen. Ja sitten ne toivoo pikaista lähettämistä koska kusettajilla on aina 24/7 helvetin kova kiire kun se kusetettavahan voisi ihan koska tahansa oivaltaa että häntä ollaan kusettamassa. Paypalilla oikeasti maksaminen sisältää aina riskin että Paypal kiistatilanteessa päättäisi myyjän hyväksi. Ei kusetukset toimi jos niissä on merkittävä riski menettää rahaa.

Lähes kaikissa kaupoissa on myyntiehdoissa "Ei jälleenmyyntiin". Jälleenmyynniksi taas monesti katsotaan sekin, että ostaa muutamia kappaleita ja myy niitä pakasta vetämättömänä. Ei tuo laitonta ole, mutta trokaaminen on kyllä lähes aina vähintään kyseenalaista toimintaa näin reilua kauppaa kannattavan kauppiaan näkökulmasta.
Noilla kielloilla siis taitaa olla aika vähän merkitystä. Joskus on sanottu että noita käytetään ihan mainonnassa tehokeinona. Jos ne ei millään tavalla rajoita sitä ostamista niin se on sananhelinää.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Tyhmää se olisi olla lunastamatta tuollaista 739 euron korttia, koska ei sitä kenellekkään sillä hinnalla enää siellä kaupassa myydä. Ja jos myisin sen täällä tuolla samalla 739 eurolla mitä itse siitä maksan, niin seuraavaksi se olisi kuitenkin myynnissä siellä Torissa päivän hintaan, joten mikä järki tässäkään olisi.
Tuo nyt on ihan hevonkukkua väittää että "kukaan muu ei sitä korttia saa halvalla" ni hyvin voit sen myydä trokarihinnoilla eteenpäin. Juu ei ehkä välttämättä juuri tuolla hinnalla, mutta seuraava jonossa saisi sen kuitenkin luultavasti +-500€ halvemmalla kun nykyhinnat. Suurimmassa osassa putiikeista on kuitenkin edelleen isoja määriä ihan alkuaikojen 3080 kortteja toimittamatta. Minkätakia et perunut loppuja tilauksia viimeistään siinä vaiheessa kun sait sen "haluamasi mallin"? Aivan, juuri siitä syystä että aiot hankkia vielä lisää rahallista hyötyä niiden kustannuksella jotka jonossa sun takana. Tämä jos mikä täyttää trokarin tunnusmerkit täydellisesti.

Muuhun en jaksa edes kommentoida. Tuli jo selväksi että sun mielestä on ihan oikein rahastaa muiden kustannuksella. Itsekeskeisyys huipussaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
772
Tuli jo selväksi että sun mielestä on ihan oikein rahastaa muiden kustannuksella. Itsekeskeisyys huipussaan.
Sanoo herra joka torista ja huuto.netistä jobbaa näytönohjaimia ja muuta palikkaa ja tulee tänne myymään ne kalliimmalla tai vaihtamaan johokin muuhun :D
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Sanoo herra joka torista ja huuto.netistä jobbaa näytönohjaimia ja muuta palikkaa ja tulee tänne myymään ne kalliimmalla tai vaihtamaan johokin muuhun :D
En ole kyllä huutonetissä myynyt/ostanut/vaihtanut yhtä ainoata näytönohjainta tai muuta palikkaa :) Muutaman 2080ti kortin ja yhden 6800xt kortin olen torin kautta ostanut, enkä todellakaan millään polkuhinnoilla. Vaihtanut/myynyt sitten täällä eteenpäin. Noissa tapauksessa väliraha/myyntihinta on ollut suhteutettuna nykyhintoihin niin oman kun vaihtarin osalta, eli ei todellakaan kummoista bisnestä. Jos jobbaamisesta/trokaamisesta harrastaisi ni täällä ei kannattaisi myydä/vaihtaa, torissa saisi satavarmasti paremman hinnan. Muutenkin kyseessä kuitenkin vanhempia/vähemmän haluttuja tuotteita josta ei todellakaan tuollaisia + 500€ voittoja saa. Kukaan tuskin myy esim 2080ti korttia 300€? Itse maksellut noista 800-850€ joka on ihan normaali hinta noille nykytilanteessa.

Tuota eri tuotteiden kokeilua kutsutaan harrastamiseksi, ei jobbaamiseksi/trokaamiseksi. Voittoa kun tuolla ei juurikaan tee.

Se että tilataan samanaikaisesti useampi 3000/6800-sarjan kortti tai pelikonsoli jota sitten myydään melkein puolet kalliimmalla kun itse maksanut on trokaamista.

Mulla ei ole enää yhtään 3000/6800-sarjan tilausta sisässä. Aikanaan sen yhden 3080 kortin ostin (jonka vaihdoin sitten pari kk käytön jälkeen 2080ti korttiin josta hyvitin ihan markkinahinnan). Oli mullakin toki alunperin useampi tilaus sisässä, mutta kun kortti itselle saapui ja testasin toimivaksi peruin loput tilaukset.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
240
Täälläkin iteketään ja valitetaan trokauksesta. Se "trokaus" loppuu siihen paikkaan kun ette osta näiltä trokareilta mitään.

Itse en ole "trokari", mutta en silti pahoita siitä mieltäni jos joku muu käärii vähän taskurahoja muiden "nythetitännekaikki" asenteen takia. Huijarit on asia sitten erikseen ja ne pitäisi ruoskia torilla kaikkien edessä :D
Tätä kanssa miettinyt. Koko homman mahdollistaa vaan se, että sakki suostuu ostamaan ylihinnalla. Ilmeisesti nuissa kaupoissa kumpikin osapuoli on tyytyväisiä, kun moiseen ryhtyvät. Uuden näytönohjaimen odotus alkoi omalla kohdalla 2020 kevällä, kun uuden koneen kasasin ja jäin seuraavaa sukupolvea (3000-sarjaa) odottamaan. Nyt jälkeenpäin ajateltuna olisin tietysti 3080 varannut heti kun mahdollista. Silloin sitä ajatteli parin kuukauden jälkeen löytyvän jokaisen verkkokaupan varastosta suositushintaan. No kaiken kaikkiaan ei tunnu, että olisi jäänyt mistään paitsi vaikka pelit pyörii vanhalla Amd rx 480:sellä. Hituisen toki rajaa pelivalikoimaa.
 
Liittynyt
23.08.2019
Viestejä
62
Tuskin on rikollista tai epärehellista (jos ostajat saavat konsolinsa), mutta eettistä se ei ole.
Harmaata aluetta on usein se että jotkut tyypit elävät yhteiskunnan ja sossun tuella työttöminä ja jättävät ilmoittamatta lisätulonsa vaikka se ei verotuksen näkökohdin olisikan vielä myynnissä veropetos mutta korvauksiin kyllä vaikuttaisi
 
Liittynyt
12.06.2018
Viestejä
342
Scalppaan torissa pleikka vitosia niin joku "monica nevala" lähestyy aina tämmöisellä viestillä. Vaikka hänelle vastaa että pick up only niin aina hetken viestittelyn jälkeen olisi vailla lähetystä napoliin ja maksu paypaliin. Oliko niin että paypal maksut voi jotenkin perua? Ei vaikuta kovin rehelliseltä.
No kappas. Just laitoin käytettyä läppäriä myyntiin Toriin, niin tuli tämä sama yhteydenotto. Skippaanpa siis.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 083
Olisi iha oma lukunsa olla vihainen siitä että elintarvikkeita joku trokaisi ja perhe näkee nälkää kun ei ole varaa ostaa ruokaa. Turhamaisuustuotteista itkeminen on kyllä toinen lukunsa olla vihainen. Kenelläkään ei ole hengenhätä saada näytönohjainta. Tähän ollaan vain nyt valitettavasti tultu kun aina pitää olla sitä parasta heti nyt tai muuten naapuri nauraa salaa.
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Verottajan ohjeistus tässä on selkeä ja ei pitäisi jättää kenellekään mitään arvailun varaan. Voit myydä vanhoja käytössä olleita tavaroita, komponentteja, jne verovapaasti 5000€ asti mutta jos hankit uusia tuotteita ja myyt ne myyntitarkoituksella, raja tulee vastaan nopeammin (1000€). Ei kannata selkeästä asiasta yrittää tehdä vaikeaa tai perustella itselleen 20km/h ylinopeus koska "jotkut ajaa jopa 35km/h!!! ja vielä joku softa joka kertoo mis on kamerat!!11".
Omassa käytössä olleita komponentteja myydään useimmiten (huomattavalla) tappiolla hankintahintaan nähden, joten jos on kuitit tallessa ja pystyy verottajalle todistamaan myyvänsä komponentit tappiolla ei verottajalla ole mitään perustetta periä myynnistä luovutusvoittoveroa vaikka komponentteja myisi suurellakin summalla. Trokaamisessa, jossa hankitut komponentit myydään kalliimmalla eteenpäin kuin mitä niistä on itse maksettu verotettavaa luovutusvoittoa taas syntyy automaattisesti.
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
363
Minua harmittaa, kun ostan leipää, niin kauppias-sika trokaa leipää kalliimmalla minulle kuin mitä hän itse maksaa leivän tekijälle. Taidan lähteä Mannerheimintielle istumaan protestiksi.
Et sitten yhtään huonompaa esimerkkiä keksinyt. Tuossa nyt on pakko lisätä hintaan jotain veroja ja mitä lie kuluja siinä tulekaan jolloin hinta nousee kyllä korkeammaksi kuin tuottajalla.

Sen sijaan nämä jotka trokaavat näytönohjaimia eivät maksa mitään veroja vaan lisäävät vain pirusti katetta.
Ensimmäisessä tapauksessa tosin hinta voi lisätä nälkää, jälkimmäinen lisää vain suorituskyky himoisten vitutusta.
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
363
Olisi iha oma lukunsa olla vihainen siitä että elintarvikkeita joku trokaisi ja perhe näkee nälkää kun ei ole varaa ostaa ruokaa. Turhamaisuustuotteista itkeminen on kyllä toinen lukunsa olla vihainen. Kenelläkään ei ole hengenhätä saada näytönohjainta. Tähän ollaan vain nyt valitettavasti tultu kun aina pitää olla sitä parasta heti nyt tai muuten naapuri nauraa salaa.
Puhut vähän mutta asiaa. Eikä näytönohjaimet ole ainoat joiden hintaa itketään foorumilla.
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Käsittääkseni Suomi on maa, jossa harjoitetaan ainakin pääsääntöisesti vapaata markkinataloutta ja ostamansa tuotteet saa myydä heti uutena eteenpäin kalliimmalla, jos joku vaan on halukas ao. hinnan maksamaan Ja jos hoitaa myös mahdlliset veroseuraamukset asianmukaisesti, on kateellisten turha ruikuttaa. Eri asia on sitten se, onko homma eettisesti oikein, mutta samaa voi kysyä kapitalismista talousjärjestelmänä ylipäätään..
Mihin sitten pistät rajan tälle "vapaallemarkkinataloudelle" saako esimerkiksi joku miljardööri ostaa koko maailman kaiken ruuan ja odottaa, että ruokapula kasvaa niin isoksi, että hinnat nousevat tasolle, jossa kaikki muut ihmiset menettävät koko omaisuutensa ostaessaan ruokaa? Ruuantuotanto ei edes pysty kasvattamaan hetkessä, koska jos ruokaa aletaan nyt tuottamaan lisää seuraava sato tulee vasta vuosien päästä, joten tämä on ihan realistinen skenaario.
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Tavarapula tuotteiden trokaaminen ja jälleenmyyminen kalliimmalla ei ainakaan jenkeissä ole mitään nappikauppaa:

 
Liittynyt
11.10.2019
Viestejä
492
Tavarapula tuotteiden trokaaminen ja jälleenmyyminen kalliimmalla ei ainakaan jenkeissä ole mitään nappikauppaa:

"In September, Hayden officially registered his business as a Limited Liability Company, or LLC, called MH Book Store."

Eli ei ole kyse trokaamisesta, vaan ammattimaisesta liiketoiminnasta :)
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
Kyllähän "oikeatkin" jälleenmyyjät ovat ihan yhtä lailla trokaireita, vieläpä pahimmasta päästä kun katselee RTX 3080 hintatasoa vaikkapa Jimmsillä.
Ei se valitettavasti mene niin että Jimm's saa RTX 3080 suoraan jenkkien suositushintaan (ja jos ostaa esim. 1000kpl saisi vielä kappalealennusta) ja itse nostaisi ainoastaan katteita järkyttävät määrät + suomiverot päälle.

Jos menisi niin IO-Techin kannattaisi tehdä tilaus ja myydä noita näytönohjaimia suoraan käyttäjille web kaupastaan.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
535
Tähän ollaan vain nyt valitettavasti tultu kun aina pitää olla sitä parasta heti nyt tai muuten naapuri nauraa salaa.
No tämäpä

Sanontahan kuuluu, että ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Tämä trokaaminen varmaan jatkuu tasan niin kauan kun joku suostuu maksamaan noita käsittämättömiä hintoja. Tällaisilla vapailla markkinoilla hinta määräytyy kysynnän ja tarjonnan mukaan.

Tilanne olisi tosiaan eri, jos puhuttaisiin jostain perustarvikkeista kuten vaikkapa ruoasta. Nämä huippuluokan tehonäytönohjaimet nyt on kuitenkin käytännössä eräänlainen spesiaalituote. Normaaleja pc tietokoneita saa ostettua edelleen ihan tavanomaiseen hintaan.

Yleisesti ottaen tuntuu siltä, että pc pelaajat on aina kitisemässä milloin mistäkin. Aina valitetaan siitä, että rauta on liian kallista ja pelit on paskoja ja liian kalliita, mutta sitten kuitenkin lopulta suostutaan maksamaan. "Lompakolla äänestäminen" on ilmeisesti joillekkin ihmisille ihan vieras käsite.

Kunnon kapitalisti voisi todeta, että tuotteen myyntihinta on alunperin liian pieni, jos sen saa saman tien myytyä suurella voitolla eteenpäin.
Tämä on kyllä myös ihan kiinnostava pointti. Miksi pc-rautaa myyvät liikkeet eivät itse nosta hintoja, kun ostajia nähtävästi löytyy kovemmillakin hinnoilla? Ja jos hintoja nostaisivat trokaajien sijaan verkkokaupat, niin oltaisiinko täällä silloin valittamassa samalla tavalla kuin nyt?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Tämä on kyllä myös ihan kiinnostava pointti. Miksi pc-rautaa myyvät liikkeet eivät itse nosta hintoja, kun ostajia nähtävästi löytyy kovemmillakin hinnoilla? Ja jos hintoja nostaisivat trokaajien sijaan verkkokaupat, niin oltaisiinko täällä silloin valittamassa samalla tavalla kuin nyt?
Tottakai ne nostaakin. Suomessa hintojen nousu oli maltillista kun vertasi muuhun eurooppaan, mutta näyttää myös hintojen lasku olevan hitaampaa.

PS5 kohdalla Sony on taas sanellut hinnan millä jälleenmyyjät sitä saa myydä, joten hinnat ei elä ylöspäin kuin trokareilla.

Ihmisen elämässä valituksen määrä on vakio, joten kyllä valitettaisiin. Aihe tietenkin eri.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
535
PS5 kohdalla Sony on taas sanellut hinnan millä jälleenmyyjät sitä saa myydä, joten hinnat ei elä ylöspäin kuin trokareilla.
Okei, tämä kyllä kuulostaa vähän tyhmältä, koska jälleenmyyjillä ei sitten ole mitään mahdollisuutta säätää hintaa tilanteen mukaan.

Kyllähän tämä on paska tilanne niille, jotka uuden näytönohjaimen haluaisivat ostaa. En kuitenkaan näe tuota trokaamista sinänsä mitenkään vääränä, jos ihmiset suostuu maksamaan kovempia hintoja niin totta kai hinnat pysyvät korkealla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 088
Olihan siitä yksi myrsky (voi olla, että oli kahden ihmisen..) kun VPD(?) myi sitä repro Nintendoa ylihintaan.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
Minkä takia sitä hintaa pitäisi muuttaa yhtään mihinkään, minkää tilanteen mukaan?
Jos tuotteen arvo nousee tai laskee ajan myötä?
Esim. jos katsoo autojen, asuntojen ja esim. nyt näytönohjainten hintoja niin aika moni myy täysin eri hintaan kuin on aikoinaan tuotteen ostanut...

Toki asia eri jos tuotetta ei käytä yhtään ja yrittää myydä samantien eteenpäin, jolloin ei itse tarjoa mitään takuuta tms.. ..mutta siltikin, yleensä se hinta elää eikä yritetä myydä 100% samalla hinnalla kuin millä se on alunperin ostetttu.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
535
Minkä takia sitä hintaa pitäisi muuttaa yhtään mihinkään, minkää tilanteen mukaan?
No markkinatilanteen mukaan? Jos kysyntää on paljon ja tuotteita vähän, niin sitten hinta nousee

EDIT: Tuo sitten osittain mahdollistaa sen, että ne tuotteet valuu trokareille. Kun liike ei pysty säätämään hintaa, niin sitten joku trokari ottaa tuon roolin itselleen.
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
772
Mikä on yleensä yrityksen tavoite? Aivan.
Jos tuotteen arvo nousee tai laskee ajan myötä?
Esim. jos katsoo autojen, asuntojen ja esim. nyt näytönohjainten hintoja niin aika moni myy täysin eri hintaan kuin on aikoinaan tuotteen ostanut...

Toki asia eri jos tuotetta ei käytä yhtään ja yrittää myydä samantien eteenpäin, jolloin ei itse tarjoa mitään takuuta tms.. ..mutta siltikin, yleensä se hinta elää eikä yritetä myydä 100% samalla hinnalla kuin millä se on alunperin ostetttu.
Lukekaa edes viesti mitä olen lainannut ennenkun vastailette.
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
772
Kerro mieluummin itse mitä tarkoitit, sen sijaan että muut yrittää arvata. Minä ymmärsin viestistäsi että aidosti ihmettelit miksi jämy muuttaisi hintaa markkinatilanteen mukaan.
Lue

PS5 kohdalla Sony on taas sanellut hinnan millä jälleenmyyjät sitä saa myydä, joten hinnat ei elä ylöspäin kuin trokareilla.
Okei, tämä kyllä kuulostaa vähän tyhmältä, koska jälleenmyyjillä ei sitten ole mitään mahdollisuutta säätää hintaa tilanteen mukaan.
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Trokaamiseen liittyy epäterveitä ilmiöitä jos esimerkiksi ostan 10 näytönohjainta 1000€ kappale, jolloin niiden ostamiseen menee 10 000€ ja myyn ne eteenpäin 3000€ kappale jos saa myytyä neljä näytönohjainta. Tienaan 12 000€. Eli olen jo saanut kuluttamani rahat pois ja pienen voiton. Sen jälkeen voin heittää loput kuusi näytönohjainta roskiin jos ne eivät mene samalla hinnalla kaupaksi, koska olen jo voitolla.
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
En itse koe tässä ketjun aiheessa olevan mitään kummallista. Jos se pikseleiden tuijottelu näytöltä on niin kerta kaikkiaan iso kynnyskysymys niin sitten raha liikkuu. Jos ei ilman näytönohjainta pärjää niin se on voi voi. Fiksut jättää ostamatta ja tekee vaikka sitten jotain muuta ja odottelee. Se on vaan serriä.

Niin kuin aina - kannattaa tehdä sen asian eteen jotain eikä vain vinkua. Tässä tapauksessa jättää ostamatta noilta trokareilta. Ainiin - mutta kun MINÄ haluan sen näytönohjaimen ÄKKIÄ. :rofl:

Itse kattelen uudelleen sitten vuoden/kahden päästä. Tai sitten en - riippuu jos tarve muuttuu jostain syystä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
535
Trokaamiseen liittyy epäterveitä ilmiöitä jos esimerkiksi ostan 10 näytönohjainta 1000€ kappale, jolloin niiden ostamiseen menee 10 000€ ja myyn ne eteenpäin 3000€ kappale jos saa myytyä neljä näytönohjainta. Tienaan 12 000€. Eli olen jo saanut kuluttamani rahat pois ja pienen voiton. Sen jälkeen voin heittää loput kuusi näytönohjainta roskiin jos ne eivät mene samalla hinnalla kaupaksi, koska olen jo voitolla.
Miten tämä eroaa siitä, että jälleenmyyjä nostaisi itse hintoja trokaajan sijaan? Muutenkin kuulostaa aika mielenkiintoiselta, että joku trokaaja heittäisi osan tavarasta suoraan roskiin. Eiköhän tuota harrasteta ihan voitontekeminen mielessä
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Miten tämä eroaa siitä, että jälleenmyyjä nostaisi itse hintoja trokaajan sijaan? Muutenkin kuulostaa aika mielenkiintoiselta, että joku trokaaja heittäisi osan tavarasta suoraan roskiin. Eiköhän tuota harrasteta ihan voitontekeminen mielessä
Ei ammattimaiset trokaajat, jotka pyörittävät tavaraaa miljoonilla euroilla vuosittain pysty kaikkea hankkimaansa tavaraa pitämään ikuisesti hallussaan, koska myymättömän tavaran varastointi maksaa kun tavaraa alkaa olla niin paljon, että niitä ei voi omassa kotonaan enää varastoida ja pitää alkaa vuokrata varastotilaa ja jossain vaiheessa varastointi kuluista pitää päästä eroon tai varastotilaa pitää saada tavaralle josta saa suurempia voittoja. Siinä maailmassa pisteään paljon tavaraa roskiin surutta jos se ei käy kaupaksi varsinkin jos voitot on saatu ja pitää nopeasti päästä hyödyntämään seuraavat hintapiikit muille tuotteille.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
535
Ei ammattimaiset trokaajat, jotka pyörittävät tavaraaa miljoonilla euroilla vuosittain pysty kaikkea hankkimaansa tavaraa pitämään ikuisesti hallussaan, koska myymättömän tavaran varastointi maksaa kun tavaraa alkaa olla niin paljon, että niitä ei voi omassa kotonaan enää varastoida ja pitää alkaa vuokrata varastotilaa ja jossain vaiheessa varastointi kuluista pitää päästä eroon tai varastotilaa pitää saada tavaralle josta saa suurempia voittoja. Siinä maailmassa pisteään paljon tavaraa roskiin surutta jos se ei käy kaupaksi varsinkin jos voitot on saatu ja pitää nopeasti päästä hyödyntämään seuraavat hintapiikit muille tuotteille.
Niin tai sitten myy halvemmalla jos ei mene enää kovalla hinnalla kaupaksi? Parempihan se on myydä vaikka tappiolla kuin heittää menemään, tai tuskin tuota touhua juuri kukaan ihan vain kiusallaan harrastaa. Jos tuota kerran harrastetaan myös ammattimaisemmin, niin luulisin että varastointi on kyllä silloin mietitty aika hyvin. En nyt kyllä ihan niele tuota väitettä, että trokaajat heittävät näytönohjaimia roskiin.
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Niin tai sitten myy halvemmalla jos ei mene enää kovalla hinnalla kaupaksi? Parempihan se on myydä vaikka tappiolla kuin heittää menemään, tai tuskin tuota touhua juuri kukaan ihan vain kiusallaan harrastaa. Jos tuota kerran harrastetaan myös ammattimaisemmin, niin luulisin että varastointi on kyllä silloin mietitty aika hyvin. En nyt kyllä ihan niele tuota väitettä, että trokaajat heittävät näytönohjaimia roskiin.
Jos huomaisit voittaneesi loton päävoiton ja huomaisit, että tänään on kupongin viimeinen lunastuspäivä jos et lunasta kuponkia tänään voittosi menee hyväntekeväisyyteen. Lunastuspaikka menee kiinni viiden minuutin päästä sen jälkeen et enää voi lunastaa voittoasi. Olet kuitenkin sopinut, että viet tietokoneen ilmaiseksi jollekin tuttavalle. Jos kannat tietokonetta mukana et enää ehdi lunastuspisteeseen viidessä minuutissa. Heitätkö tietokoneen kadulle ja juokset lunastamaan kuponkia vai vietko sen kaverillesi ja menetät loton päävoiton?

Ihan samalla tavalla ammattitrokarit joutuvat valitsemaan kuluttavatko aikansa halvalla tuotteiden myymiseen vai menevätko hankkimaan tuotteita, josta on pulaa, joita saa vain tänään ja jotka voi ensi viikolla myydä suurella voitolla. Jos valitsee myydä halvalla ei enää ehdi käyttää havaitsemaansa tilaisuutta tänään ja menettä useamman tonnin rahaa. Jos et vieläkään ymmärrä tehtyjen valintojen aiheuttamia vaihtoehtokustannuksia tämän enempää en tästä asiasta vänkää täällä. Minulle on ihan sama vaikka et ymmärtäisikään miksi tuossa trokausbisneksessä voi olla kannattavaa heittää tavaraa roskiin jotta ehtii hyödyntää havaitsemansa mahdollisuudet tehdä jollain muulla tavalla isot voitot jos ei hukkaa aikaa halvalla myymiseen ja menettää samalla havaitsemansa hyvän tilaisuuden.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
535
Jos huomaisit voittaneesi loton päävoiton ja huomaisit, että tänään on kupongin viimeinen lunastuspäivä jos et lunasta kuponkia tänään voittosi menee hyväntekeväisyyteen. Lunastuspaikka menee kiinni viiden minuutin päästä sen jälkeen et enää voi lunastaa voittoasi. Olet kuitenkin sopinut, että viet tietokoneen ilmaiseksi jollekin tuttavalle. Jos kannat tietokonetta mukana et enää ehdi lunastuspisteeseen viidessä minuutissa. Heitätkö tietokoneen kadulle ja juokset lunastamaan kuponkia vai vietko sen kaverillesi ja menetät loton päävoiton?

Ihan samalla tavalla ammattitrokarit joutuvat valitsemaan kuluttavatko aikansa halvalla tuotteiden myymiseen vai menevätko hankkimaan tuotteita, josta on pulaa, joita saa vain tänään ja jotka voi ensi viikolla myydä suurella voitolla. Jos valitsee myydä halvalla ei enää ehdi käyttää havaitsemaansa tilaisuutta tänään ja menettä useamman tonnin rahaa. Jos et vieläkään ymmärrä tehtyjen valintojen aiheuttamia vaihtoehtokustannuksia tämän enempää en tästä asiasta vänkää täällä. Minulle on ihan sama vaikka et ymmärtäisikään miksi tuossa trokausbisneksessä voi olla kannattavaa heittää tavaraa roskiin jotta ehtii hyödyntää havaitsemansa mahdollisuudet tehdä jollain muulla tavalla isot voitot jos ei hukkaa aikaa halvalla myymiseen ja menettää samalla havaitsemansa hyvän tilaisuuden.
No nyt on kyllä niin kaukaa haettu vertauskuva että ei voi muuta kuin nauraa. Jos löydät jonkun esimerkin tapauksesta jossa joku oikeasti heittää jotain kalliita näytönohjaimia roskiin niin okei, mutta kuulostaa nyt kyllä ihan hatusta vedetyltä jutulta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Trolleille ei saisi vastata, mutta:
Minun myynnit on kaikki täällä ja täältä voi katsoa. Jopa herra Muumitrolli saa minulta kuvan RTX 3070 Ti:stä ja joulukinkusta, jos pyytää kauniisti. Siitä 640€ näytönohjaimesta, josta aloitin tämän ketjun. Eikä se ole myytävänä.

Verottajalle saa vinkata, jos saisi vähentää tästä tappiollisesta harrastuksesta tulevat kulut verotuksessa, olisi kiva :)

Enkä edes ole mainannut mitään - pelannut vain.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 316
Viestejä
4 157 139
Jäsenet
70 407
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom