eikun joo tyhjäkäytiä jääsin niin auttoja vähä tuntuu että meinaa kierrokset nousta vaan kokoajan korkeemmalle, mitähän kannattais säätää?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
eikun joo tyhjäkäytiä jääsin niin auttoja vähä tuntuu että meinaa kierrokset nousta vaan kokoajan korkeemmalle, mitähän kannattais säätää?
Tämäpä melkeinpä riittää. Yksinkertaistettuna jos kysyn, niin riittääkö että katkaisen sen letkun ja tulppaan vaikka justiinsa pultilla ne molemmat päät. Ja ilmeisesti tuo järjestelmä ei ole niin kriittinen, että olisi haittaa jos sen ohittaa?Laita se letku sinne takasin ja tulppaa se tai sitte tulppaa jollain muulla keinolla. En tiedä mikä sun teknisten asioiden ymmärtämisen taso on, mutta tuo järjestelmä on tehty sellaseksi, että kun sulla aukeaa pakovena ja tulee pakokaasua pakoputkeen niin menee hetki ennen kun tuo toistuu eli pakokaasu tulee ns pulsseina. Niiden pulssien välit tekee alipainetta riippuen sieltä pakoputken ja pakokanavien muotoilusta ja tuo alipaine koittaa imeä ilmaa moottoriin tuota letkua pitkin. Normaalitilanteessa siellä on läppäventtiili blokkaamassa ylipaineen tulemasta sinne ilmanputsarikotelolle. Yhtä kaikki tuossa on vähintään jonkinlainen riski, että se imee alipaineella ilmaa sinne pakoputkeen jos ei ole tulpattuna ja sitä kautta menee sit pölyä ja muuta paskaa sellasiin paikkoihin mihin ei kuulu. Kaikki mitä tuossa letkun irroittamalla jää auki olis hyvä tulpata. Voit toki vaan katkasta letkun keskeltä ja tulpata molemmat päät niin ei tarvi ostaa mitään tulppia.
Tuskin ne rundit sulla liian korkeaksi nousee, ite jos jossain alamäessä alkaa mittarin neula näyttämään 80 ja alkaa sillai korvalla kuullen "aaltoilemaan" käynti ni höllään kaasua varuiks ettei ala venttiilit kantamaan, mutta kuorman kanssa ajellessa ei pitäs olla sellasta ongelmaa.
Just näin toimii homma!Tämäpä melkeinpä riittää. Yksinkertaistettuna jos kysyn, niin riittääkö että katkaisen sen letkun ja tulppaan vaikka justiinsa pultilla ne molemmat päät. Ja ilmeisesti tuo järjestelmä ei ole niin kriittinen, että olisi haittaa jos sen ohittaa?
Ei ole kierrätysjärjestelmä, vaan kun on noin uusi kaasarimopo ni se antaa putkeen lisähappea et palaa loppuseos putkessa mikä ei muuten pala. Näistä seuraava sukupolvi oliki sit jo ruiskuja.pakokaasun kierrätysjärjestelmä. vähentää päästöjä ku osa pakokaasusta poltetaan uudestaan
Mutta Kiitos Vielä! Tosiaan yritettiin huoltaa kisbee valmiiks, kun saan mopokortin ens keväänä. Rahaa meni sen 500€ eri osiin, ja luultiin että toimisi. Ajateltiin viedä seuraavaks merkkihuoltoon, mutta ihan hyvä, että tutkin eka näitä keskustelu palstoja. Rahaa säästyi ja stressitaso laski.Just näin toimii homma!
Jep, todellisuudessa sille ei ois tarvinut tehdä muuta kuin tulpata toi letku. Ite oon ajellu nyt 3 vuotta samoilla öljyillä yms, eikä mopo mee miksikään. Mut hyvä et on kunnossa! Sit vaan nappaat rajottimen veke.Mutta Kiitos Vielä! Tosiaan yritettiin huoltaa kisbee valmiiks, kun saan mopokortin ens keväänä. Rahaa meni sen 500€ eri osiin, ja luultiin että toimisi. Ajateltiin viedä seuraavaks merkkihuoltoon, mutta ihan hyvä, että tutkin eka näitä keskustelu palstoja. Rahaa säästyi ja stressitaso laski.
Kysyn muuten mielenkiinnosta vielä, että millä nimellä sitä osaa mikä ei oikein toimi, voi netistä löytää? Ja sitte vielä, että tiedätkö onko kisbeessä prikka JA rajoitettu CDI, vai pelkkä CDI?Jep, todellisuudessa sille ei ois tarvinut tehdä muuta kuin tulpata toi letku. Ite oon ajellu nyt 3 vuotta samoilla öljyillä yms, eikä mopo mee miksikään. Mut hyvä et on kunnossa! Sit vaan nappaat rajottimen veke.
En osaa sanoa palikan nimeä, läppäventtiili siellä anyways on ja jos ton haluaa fiksata niin mopohuollossa kyllä osaavat kun kerrot mikä on rikki. En jaksanut ite vaan korjata.Kysyn muuten mielenkiinnosta vielä, että millä nimellä sitä osaa mikä ei oikein toimi, voi netistä löytää? Ja sitte vielä, että tiedätkö onko kisbeessä prikka JA rajoitettu CDI, vai pelkkä CDI?
Miksi et vaihda öljyä, sen halvemmaksi ei kunnossapito kuitenkaan mene?Jep, todellisuudessa sille ei ois tarvinut tehdä muuta kuin tulpata toi letku. Ite oon ajellu nyt 3 vuotta samoilla öljyillä yms, eikä mopo mee miksikään. Mut hyvä et on kunnossa! Sit vaan nappaat rajottimen veke.
En oo tottapuhuakseni jaksanut, oon ajellut kesässä sen joku 300 kilsaa myöskin, niin ne öljyt ei kovin äkkiä mee huonoksikaan. Lisäksi kun toi skobo tuli mulle ilmaseksi ja on muutenkin kunnoltaan aika raffi niin ei se stressaa vaikka joutuisi paalaamaan jossain välissä.Miksi et vaihda öljyä, sen halvemmaksi ei kunnossapito kuitenkaan mene?
Tilasin kaksviikkoa sitten moposportilta CDI-yksikkö, Peugeot Kisbee rajoittamaton - Moposport - rajoittamattoman cdi-yksikön. Pistin kisbeehen kiinni ja minkäänlaista muutosta ei tapahtunut. Rajoitti entiseen tapaansa ja ei minkäänlaisia muitakaan muutoksia ollu havaittavissa.En osaa sanoa palikan nimeä, läppäventtiili siellä anyways on ja jos ton haluaa fiksata niin mopohuollossa kyllä osaavat kun kerrot mikä on rikki. En jaksanut ite vaan korjata.
Noissa on pelkkä cdi mistä piti yks piuha katkasta ja vetää haara jännitteelliseen johtoon, koska rajotin toimii jotakuinkin niin, että se haistelee jännitettä sieltä jostain variaattorin pyörältä tms, ja kun kytki tasajännitteeseen niin ei rajota mitään. Tein abikoilla niin että saa sit palautettua vaan plugit normaaleiksi jos tuon joskus pistää myyntiin.
En kannusta virittelyyn, itellä palvelee lähinä siinä että pääsee 50 rajotuksella lähistöllä autoliikenteen tahdissa sujuvammin, jonka lisäksi mulla on toki jo tällai päälle nelikymppisenä muutenkin A kortti. Hyvin tossa on kulkupuolta jos jaksaa kiihdyttää rauhakseen, järkevällä ajolla ei tarvi sit pelätä et poliisisetä vie kilvet.
Tilasin kaksviikkoa sitten moposportilta CDI-yksikkö, Peugeot Kisbee rajoittamaton - Moposport - rajoittamattoman cdi-yksikön. Pistin kisbeehen kiinni ja minkäänlaista muutosta ei tapahtunut. Rajoitti entiseen tapaansa ja ei minkäänlaisia muitakaan muutoksia ollu havaittavissa.
Niin osaisitko kertoa siitä rajoittimen ohittamisesta vähän tarkemmin. . Tuossa videossa se selitetään aika hyvin, mutta oma sähköhommien osaaminen on olematon. Pitäisi vaan tietää, että mitkä johdot yhdistää ja mitkä katkoa, niin voisi sitten viedä jollekin kuka voisi mm. tinata ne kiinni.
Joo mullakin tuntuu, että mittari heittää hyvin paljon. Jos jaksat niin laita kuva piuhoista, ei ole kyllä pakolinen, mutta jos skoba on lähellä ja ei ole iso homma.En jaksa alkaa tuota aukomaan, mutta tais olla tyyliin sama video kuin tuossa. Yks piuha katki ja haarotetaan naapurijohtoon ja sillä pelittää. Ite vedin abikot niin että saan kytkettyä ilman juottamisia takaisin jos mopo joskus menee eteenpäin.
Mulla on tossa aivan jäätävä mittarivirhe sit ainakin, kun mittari näyttää 65 ni mennäään lähempänä 55. Kannattaa myös muistaa et tossa ei sit ole mitään muita rajoittimia, että alamäessä ei kannata vetää mittaria tappiin, ettei venttiilit lähde kantamaan ja ei mene solmuun.
Ei jaksa nyt tähän hätään mopoa purkaa...Joo mullakin tuntuu, että mittari heittää hyvin paljon. Jos jaksat niin laita kuva piuhoista, ei ole kyllä pakolinen, mutta jos skoba on lähellä ja ei ole iso homma.