Rasitus ja tuulettimien älämölö

Jos nykynäytönohjaimista haluaa saada siedettävän kuuloiset, onko ainoa järkevä vaihtoehto nestejäähdytys ja/tai peltorit?

Mulla 6800xt ja testailin, että tuulettimet (3) 55% on melutaso, joka on itelle jotensakin järkevä. Sen jälkeen alkaa älämölö, ja melu on melkoinen, kun tuulettimet pyörii täysillä.

Tapahtuu esim. pilipali Tokyo Xtreme Racerissa, kun ruudunpäivitys on asetettu alle näytön 165 Hz. Jos melua haluaa välttää, pelaako jengi rajotettuna alle 100 fps?

Kuinka paljon tuota 6800xt saa lämmittää ennen kuin kiehahtaa (yleensä siinä 90 astetta rasitettuna)?

Oon alivoltittanut sen mitä pysyy vakaana, kannattaako myös alikellottaa?

T. B00meri

(Kone on pöydän alla, pelaan kuulokkeilla ja melu on silti häiritsevää.)

Vaihtasin ihan ensimmäiseksi tahnat tuosta kortista. Hotspot lämmöt paranee --> melutaso pienenee. Samalla säätää tuuletinkäyrän niin minimiin, että itselle pysyy siedettävissä lämmöissä rasituksessa.

Jos nykynäytönohjaimista haluaa saada siedettävän kuuloiset, onko ainoa järkevä vaihtoehto nestejäähdytys ja/tai peltorit?

Mulla 6800xt ja testailin, että tuulettimet (3) 55% on melutaso, joka on itelle jotensakin järkevä. Sen jälkeen alkaa älämölö, ja melu on melkoinen, kun tuulettimet pyörii täysillä.

Tapahtuu esim. pilipali Tokyo Xtreme Racerissa, kun ruudunpäivitys on asetettu alle näytön 165 Hz. Jos melua haluaa välttää, pelaako jengi rajotettuna alle 100 fps?

Kuinka paljon tuota 6800xt saa lämmittää ennen kuin kiehahtaa (yleensä siinä 90 astetta rasitettuna)?

Oon alivoltittanut sen mitä pysyy vakaana, kannattaako myös alikellottaa?

T. B00meri

(Kone on pöydän alla, pelaan kuulokkeilla ja melu on silti häiritsevää.)
Melkeimpä yksi vaihtoehto on ostaa nvidia… käyvät todella viileinä paremmilla jäähyillä ja ovat todella hiljaisia.

Statistiikka

Viestiketjuista
266 974
Jäsenet
75 947
Uusin jäsen
jertzukka

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom