Rahan siirto ulkomailta

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 525
Mikä olisi edullisin tapa siirtää rahaa ulkomaiselta (Australia) tililtä suomessa olevalle tilille ?

Olen mahdollisesti ostamassa itselleni asuntoa ja sisarukseni on lupautunut lainaamaan minulle.

Summa on suhteellisen pieni 3000-6000€, laina olisi tarkoitus maksaa 2-3kk sisällä takaisin, joten myös tietoa edullisesta maksutavasta toiseenkin suuntaan olisi hyvä tietää jos eroja on.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 525
Itselläni on Paypal, siskostani en tiedä mutta pitää tarkistaa paljonko veloittavat siirrosta, ymmärtääkseni kohtuullisen kallis nykyään.

Transferwisesta en ollutkaan tietoinen, pitää tarkistaa tämänkin palvelun kustannukset.

Kiitos kummallekin !
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 857
Mikä olisi edullisin tapa siirtää rahaa ulkomaiselta (Australia) tililtä suomessa olevalle tilille ?

Olen mahdollisesti ostamassa itselleni asuntoa ja sisarukseni on lupautunut lainaamaan minulle.

Summa on suhteellisen pieni 3000-6000€, laina olisi tarkoitus maksaa 2-3kk sisällä takaisin, joten myös tietoa edullisesta maksutavasta toiseenkin suuntaan olisi hyvä tietää jos eroja on.
Pahanilman lintuna ja perusnegatiivisena muistutan että kannattaa varmaan tehdä loku lainasoppari valmiiksi. Muutenhan pankki epäilee heti rahanpesua ja tili jäädytetään. Verottajaa taas kiinnostaa yli 5000€ potti tilille, muuten menee lahjaverot.

Itse siirroista en osaa sanoa.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Transferwise.com

Tuota olen usean kerran käyttänyt ja huomattavasti halvempaa kuin pankin kautta.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 525
Pahanilman lintuna ja perusnegatiivisena muistutan että kannattaa varmaan tehdä loku lainasoppari valmiiksi. Muutenhan pankki epäilee heti rahanpesua ja tili jäädytetään. Verottajaa taas kiinnostaa yli 5000€ potti tilille, muuten menee lahjaverot.

Itse siirroista en osaa sanoa.
Ihan hyvä vain kun toit tämänkin puolen asiasta esille, soppari on fiksu idea sekä pankille voisin etukäteen ilmoittaa että tälläinen siirto olisi tulossa ja laillisissa puuhissa ollaan joten älkää vain jäädyttäkö siirtoa.
 

valurauta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
3 528
Transferwise.com

Tuota olen usean kerran käyttänyt ja huomattavasti halvempaa kuin pankin kautta.
Tässä toinen edulliseksi osoittautunut siirtopalvelu

En ole tosin muutamaan vuoteen käyttänyt.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 525
Tässä toinen edulliseksi osoittautunut siirtopalvelu

En ole tosin muutamaan vuoteen käyttänyt.
Hyvä tietää että on kertynyt kokemuksia, aika samoissa kuluissa mennään näiden kahden eri palvelun välillä, muutamien euron erot ainoastaan.
 

valurauta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
3 528
Hyvä tietää että on kertynyt kokemuksia, aika samoissa kuluissa mennään näiden kahden eri palvelun välillä, muutamien euron erot ainoastaan.
Kannattaa sitten rekisteröityä noihin palveluihin hyvissä ajoin eikä vasta sitten kun rahojen pitäisi olla jo perillä. Saattavat olla hyvinkin tarkkoja rahanpesusäädösten kanssa.

Ainakin CF:lle sai toimittaa dokumentin jos toisenkin ennen kuin avasivat tilin vapaille siirroille. Ei siinä paria päivää pidempään mennyt kun sopivat dokumentit löytyivät. Muistaakseni vaativat skannatun passin henkilöllisyyden osoittamiseksi ja paperilaskun osoitteen todistamiseksi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 214
Viestejä
4 330 829
Jäsenet
72 151
Uusin jäsen
Osimandius

Hinta.fi

Ylös Bottom