Radeon RX 9070 XT & 9070 -ketju (Navi 48)

Noin 40min testi otettu, asetukset overkill, 5120x1440 fsr balanced. En tiedä kuinka herkkä tuo peli on kaatumaan mutta pari matsia ainakin pyöri hienosti. Iso yllätys kyllä kuinka hyvältä peli näytti ja kuinka hyvin on optimoitu.
BF6 ei kyllä niin herkkä ole itsellä ainakaan oli kymmeniä tunteja vakaa kunnes kaatui ajurin kaatumiseen. En tiedä oliko sattumaa. Diablo 4 kaatuili herkästi ellei ollut maximi boosteja laitettu - merkkiselle reilusti kun boostasi niin järkyttävän ylös. POE2 varmaan paras testi ollut. Joku endgame buildi missä ruutu täynnä kaikkea niin sillä sai nopeeta testattua. Itsellä julkkari TUF joka ei kestä kuin -30 muuten saattaa kaatua kymmenien tuntien jälkeen. Taisin aloittaa testailut -80 mutta aina kun on kaatunut olen napsuttanut vähän pois. Nyt ollaan menty tosi pitkään. -40 mentiin viikkoja ennen kaatumista. Muutaman tunnin testi ei ole mielestäni vakaa...

BF6 ei kyllä niin herkkä ole itsellä ainakaan oli kymmeniä tunteja vakaa kunnes kaatui ajurin kaatumiseen. En tiedä oliko sattumaa. Diablo 4 kaatuili herkästi ellei ollut maximi boosteja laitettu - merkkiselle reilusti kun boostasi niin järkyttävän ylös. POE2 varmaan paras testi ollut. Joku endgame buildi missä ruutu täynnä kaikkea niin sillä sai nopeeta testattua. Itsellä julkkari TUF joka ei kestä kuin -30 muuten saattaa kaatua kymmenien tuntien jälkeen. Taisin aloittaa testailut -80 mutta aina kun on kaatunut olen napsuttanut vähän pois. Nyt ollaan menty tosi pitkään. -40 mentiin viikkoja ennen kaatumista. Muutaman tunnin testi ei ole mielestäni vakaa...
Samat kokemukset poe2 kanssa, -40 oli maksimit mitä pysty pelaamaan ilman että kaatuili. Karkkimarkkia pysty helposti ajelemaan -100 tai ylikin.

Joo ja ite suosittelen muisteille +200mhz eli 2718 + fast timing, ainakin samsungin muisteilla koska käyvät aika viileänä ja jäävät hynixeistä pikkusen jälkeen, ja power limitiä tarpeen mukaan. Omat alivoltit jättänyt -55mv, saa nähä tuleeko peli vastaan mikä kippais.

Onko muilla (Reaper) 9070xt & win 11 käyttäjillä ongelmaa näytön/koneen heräämisen suhteen? Miulla aiheuttaa jo pelkkä näytön (sovittu) sammuminen jumin eli ei herää kone eikä näyttö.
Itsellä w11 ja 9070xt asus prime. Välillä näyttö jää näkymättömiin restartissa tms. Olikohan ollu välillä sleepinkin kanssa (ei nyt varmaa muistikivaa). Tuohon auttoi yksinmkertaisesti näytön (gigabyte 4k oled) virtapiuhan irrotus ja takaisin laitto. Jotain outoa näytön heräilyssä win11 (tai asus kortin) suhteen. No tuo virtalähde on erillinen näytön takana niin helppo kytkeä off&on. Tuntuis että itsellä vaikuttaa että virtakaapeli tulee kaukaa(pitkä) ja samassa kourussa lähes kaiki muut virta yms kaapelit. Jos otan lähempää seinästä virrat niin ei näyttäs olevan ongelmia. Välillä virrat kauempaa 2kWh (2200w) virtapankista kun siihen saa ilmaista aurinkosähköä pihappaneeleista. Kannattaa siis kokeilla näytön powerointia jos ruutu pysyy mustana (ei tarvi itsellä bootata).

Itsellä XFX Mercury 9070XT ja W11. En nyt muista koska, mutta joskus keväällä alkoi ensin pimputus kun näytöt sammuu. Eli vastaava ilmoitusääni kuin irroittaisit/kytkisit USB-tikun koneeseen. Tätä kuuluu 2-3 krt n. 15 sek. välein.
Nyt sitten alkanut myös kuvailemasi satunnainen jäätyminen tilaan jossa näytöt sammutettuina aikakatkaisulla. Ei auta kuin hard boot.
Eikö ole kiva toi pimputus.. itse taistelin ja luulin löytäväni aina ratkaisun mutta aina vaan palasi.. nyt on win 11 uusittu kokonaan (uus asennus) niin nyt ollut 1kk hiljaa.. teki mulla kanss jotain kummia näytön heräämisiä myös

Itellä sama windows 11 ja asus prime muttei oo tollaasta käyny
No nyt sain yhden ongelman (jota kuulostaa muillakin olevan) näkymään. Sleepin jälkeen ei kuvaa. Ei auttanut kuin hard boot. No olin laittanut kokeilumielessä biosista näyttiksen PCIE väylän auto-asentoon (gen4 sijaan). Joskus tämä b650 (MSI b650 mortal wifi ei alunperin tue gen5 mutta uusimmat biosit tnäyytäs periaatteessa tukevan) tuntui toimivan jopa gen5 asetuksin mutta nyt huono ja/tai turhan pitkä riser-kaapeli asetettu koneeseen eikä oikein suostu menemään gen5 tilaan. Yrittää kai sleepin jälkeen taas gen5:sta niin jäätyy. Biosista gen4 pakotus niin ei taas näyttö jumi enään (ei ainakaan ollut tuota hard boot vaatimaa ongelmaa). Gen4 pakotuksella ei ollut siis tuota ongmaa enään pitkään aikaan.

No nyt sain yhden ongelman (jota kuulostaa muillakin olevan) näkymään. Sleepin jälkeen ei kuvaa. Ei auttanut kuin hard boot. No olin laittanut kokeilumielessä biosista näyttiksen PCIE väylän auto-asentoon (gen4 sijaan). Joskus tämä b650 (MSI b650 mortal wifi ei alunperin tue gen5 mutta uusimmat biosit tnäyytäs periaatteessa tukevan) tuntui toimivan jopa gen5 asetuksin mutta nyt huono ja/tai turhan pitkä riser-kaapeli asetettu koneeseen eikä oikein suostu menemään gen5 tilaan. Yrittää kai sleepin jälkeen taas gen5:sta niin jäätyy. Biosista gen4 pakotus niin ei taas näyttö jumi enään (ei ainakaan ollut tuota hard boot vaatimaa ongelmaa). Gen4 pakotuksella ei ollut siis tuota ongmaa enään pitkään aikaan.
Lieköhän kaikilla muillakin heräämishäiriöisillä B650 tai X670 emolevy. Itsellä X870E, Gen5, ja ei ole ollut tätä ongelmaa

Mulla on b650e-f niin eipä ole mitään näistä ongelmista esiintynyt.
Minulla myös vanhastaan (halpa ja pitkähkö) riser kaapeli niin se tuntuis vaikuttavan ongelmiin niin käytertään sitten gen 4 moodissa. Ei vissiin oikein tue gen5:sta.

Minulla myös vanhastaan (halpa ja pitkähkö) riser kaapeli niin se tuntuis vaikuttavan ongelmiin niin käytertään sitten gen 4 moodissa. Ei vissiin oikein tue gen5:sta.
Jossain sanottiin että nvidialla toimii toi päivitys mutta amd ei vielä

Tuolla on varmasti oma vaikutuksensa jos pcie linjaan laitetaan ricer väliin ja varsinkin jos on yhtää huono laatusempi. Onneksi gen4 kun tiputtaa niin ei tuo vaikuta suorituskykyyn yhtään.

Toista kuukautta ollut nyt 9070 XT ja oon kyllä ollu tyytyväinen. Aikamoinen harppaus tuli myös edelliseen RTX 2080 superiin, joka ei muistaakseni kellotuksesta huolimatta päästä kolmeen tonniin (tulos kadonnut johonkin bittiavaruuteen)... Tätä en oo kellottanut tai yrittänyt säätää vielä millään tasolla, mutta ainakin lämpöjen puolesta tuntuisi olevan varaa (hotspotkin kävi vain 75-astetta tuon benchamarkin aikana) :thumbsup:

mmon1.png

mmon2.png
Aika linjassa näyttää olevan vakio 9070 XT Taichin kanssa. Täytyisi tälle kanssa keksiä jotain käyttöä, ennen kuin aika ajaa ohi. Tammikuussa ostettu ja Windows kone ollut päällä/käytössä <10h.

1787502223299.png

edit: Steel Nomad on kyllä kaikkea muuta kuin vakaa testi. Tulokset heittelee aika paljonkin ajokerrasta riippuen, vaikka TimeSpy-tulokset ovat johdonmukaisia. Alla olevilla asetuksilla välillä tulee myös 7900 pisteen pintaan.

1787583282295.png

Viimeksi muokattu:
Kysynpä täältä vähän ohi aiheen mutta, kun bf6 mainittu niin miksipä ei. Pelin omassa ketjusta ei apuja saanu ja 9060xt ketjua kukaan seuraa.
Ja itse asiaan. Gigabyten 9060xt kortti kyseessä ja bf6 sammuu ilman mitään ilmoituksia. Ei ole merkitystä mennäänkö vakiona vai alivoltitettuna. Onko ideoita? Tämän lisäksi välidemot vilkkuu ja nykii.

Kysynpä täältä vähän ohi aiheen mutta, kun bf6 mainittu niin miksipä ei. Pelin omassa ketjusta ei apuja saanu ja 9060xt ketjua kukaan seuraa.
Ja itse asiaan. Gigabyten 9060xt kortti kyseessä ja bf6 sammuu ilman mitään ilmoituksia. Ei ole merkitystä mennäänkö vakiona vai alivoltitettuna. Onko ideoita? Tämän lisäksi välidemot vilkkuu ja nykii.
Asenna anti-cheat uudestaan niin pitäisi auttaa. Samaa joskus käyny itellä ja tuo jeesas tohon ongelmaan. Vilkunnasta en osaa sen enempää sanoa.

Viimeksi muokattu:
Lieköhän kaikilla muillakin heräämishäiriöisillä B650 tai X670 emolevy. Itsellä X870E, Gen5, ja ei ole ollut tätä ongelmaa
Itsellä B650E ja 4.0 riser-kaapeli. Jos biosista laittaa GEN5 niin välillä bootatessa kuvaa ei tule, välillä toimii. GEN4 kun laittaa niin ongelmia ei ole.

Itsellä ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI eikä ole ollut ongelmia vaikka kone välillä päällä useampiakin viikkoja ilman sammutusta (jolloin tuon olisi luullut jo ilmaantuvan jos on tullakseen). PCI-E 5.0 näyttää olevan
1787513226732.png

Itsellä B650E ja 4.0 riser-kaapeli. Jos biosista laittaa GEN5 niin välillä bootatessa kuvaa ei tule, välillä toimii. GEN4 kun laittaa niin ongelmia ei ole.
Itsellä ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI eikä ole ollut ongelmia vaikka kone välillä päällä useampiakin viikkoja ilman sammutusta (jolloin tuon olisi luullut jo ilmaantuvan jos on tullakseen). PCI-E 5.0 näyttää olevan
1787513226732.png
B650E piirisarja on käytännössä sama kuin X870. Toisin kuin B650 piirisarjassa, siinä on virallinen Gen5 tuki näytönohjaimelle. Eli nämä ei mene tuohon B650/X670 piirisarjojen laariin jossa ongelmia syntyy tai on syntymättä kun epävirallinen (tai tarkemmin ottaen jälkeenpäin BIOS päivityksellä lisätty) Gen5 tuki on päällä Auto-asetuksen kautta. @Poinas :n tapauksessa kuvaongelmat johtunee riser-kaapelista

Viimeksi muokattu:
Laitoinpa Gigantilta ton 9070 XT TUFin tilaukseen, kun vielä "halvalla" sai ja oli aikaisemmin hyviä kokemuksia 9070-sarjasta. Nykyinen RTX 5090 Astral lähtee myyntiin, kunhan tuo saapuu. Markkinatilanne ja vähäinen tarve (keskimäärin 10 pelituntia kuukaudessa) kannusti tähän vaihtoon. Kyllä ne vähäiset pelailut hoituu huonommallakin kortilla.

Laitoinpa Gigantilta ton 9070 XT TUFin tilaukseen, kun vielä "halvalla" sai ja oli aikaisemmin hyviä kokemuksia 9070-sarjasta. Nykyinen RTX 5090 Astral lähtee myyntiin, kunhan tuo saapuu. Markkinatilanne ja vähäinen tarve (keskimäärin 10 pelituntia kuukaudessa) kannusti tähän vaihtoon. Kyllä ne vähäiset pelailut hoituu huonommallakin kortilla.
Kuulostaa aika järkiratkaisulta.

Tilasin kanssa tuon TUF XT:n. Eipä oo tainnut olla Radeonia sitten 9800 Pron jälkeen 😅😬 Käytettyä GeForcea kattellut tässä nyt muutaman viikon, mutta 4070 Ti:stä saa maksaa 500 € ilman takuuta, niin alkoi olemaan no-brainer tuo.

Miksi te alikellottelette noita? Vakiona vaan kovaa ajoa. Itsellä RX 9070 XT OC ja hyvin toimii POE ja muut.
Itse siksi koska pienempi virrankulutus, pienemmät lämmöt ja vähemmän meteliä kun tarvii pienempää kierroslukua tuulettimilta silloin.
-45mv ja -10% sekä omat tuuletinkäyrät, muuten tehtaan vakiona kaikki asetukset.
Näin siis pelatessa.
Jos en pelaa sillon vakiona kaikki paitsi -30% ja oma tuuletinkäyrä mahdollisesti jopa 0% tuuletintilaa käytän välillä.

Miksi te alikellottelette noita? Vakiona vaan kovaa ajoa. Itsellä RX 9070 XT OC ja hyvin toimii POE ja muut.
Itse alikellotan siksi, ettei kortti boostaa yli kevyissä peleissä ja kaadu sen vuoksi. Alivoltitus sitten siksi, että tuulettimet pitäisi vähenmän ääntä

Reaperiin laitoin aikanaan gpu -30mV, Vram 2614mhz, powerlimit -15% + tuuletinkäyrät. Eikä ole ollut win11 kanssa mitään ongelmia horroksista herätessä. B550 on emolevy
Peleissä ei juuri häviä vakiolle, huiput ehkä laskee pari framea. Samalla lämmöt pysyy alle 82°C hotspotissa hwinfo64:n mukaa eikä tarvi pelata kuulokkeet päässä kun tuulettimet ei spurttaile.

Tuffissa ollut pitkään nämä säädöt ja toimineet kaikissa peleissä. Ei oo vähään aikaan enää jaksanut koskea.
Pikkiriikkisen paremmat pisteet kuin stockina. On hiljainen ja hotspotti pyörii siinä 85 hujakoilla. Muistilämmöt myös maltilliset, koska Samsungin muistit.Virtaa haukkaa 295W

1787680164679.png

1787680185957.png

@MT972
Mikä juttu tämä on? Voisitteko valaista minua? Itsellä siis B860 emo ja 9070XT. Nyt kaikki ajurit 26.3.1 jälkeen paskovat sleepin (monitori ei mene kunnolla sleep-modeen, vaan jää pyörittämään inputteja). 26.3.1 toimii ongelmitta. Tuli mieleen, että täytyykö kokeilla PCI-E 4th Genia, vaikka emo ainakin sanoo tukevansa 5th Genia.

@MT972
Mikä juttu tämä on? Voisitteko valaista minua? Itsellä siis B860 emo ja 9070XT. Nyt kaikki ajurit 26.3.1 jälkeen paskovat sleepin (monitori ei mene kunnolla sleep-modeen, vaan jää pyörittämään inputteja). 26.3.1 toimii ongelmitta. Tuli mieleen, että täytyykö kokeilla PCI-E 4th Genia, vaikka emo ainakin sanoo tukevansa 5th Genia.
Kannattaa nyt ainakin kokeilla se monitorin virtapiuhan irrotus ja uudelleen kiinnitys. Tai kaikki näytön piuhat kerralla irti monitorista/seinästä/kortista ja uudelleen kiinni.

Jos ei auta, niin kyllä tuota Gen4 pakotustakin kannattaa kokeilla, selviääpähän vaikuttaako se.

@MT972
Mulla alko tehdä 9060xt samaa. Näytön asetuksista otin inputin automaattisen vaihdon pois.

B650E piirisarja on käytännössä sama kuin X870. Toisin kuin B650 piirisarjassa, siinä on virallinen Gen5 tuki näytönohjaimelle. Eli nämä ei mene tuohon B650/X670 piirisarjojen laariin jossa ongelmia syntyy tai on syntymättä kun epävirallinen (tai tarkemmin ottaen jälkeenpäin BIOS päivityksellä lisätty) Gen5 tuki on päällä Auto-asetuksen kautta. @Poinas :n tapauksessa kuvaongelmat johtunee riser-kaapelista
Jep. Päivitin eilen emon biosin ja oli taas mukava käynnistellä konetta moneen kertaan että sai kuvan näkymään kun defaulttaa GEN5-modeen. Mietin jo että nappaan kaapelin pois ja lyön näyttiksen suoraan väylään kiinni, mutta ehkä viidennellä kerralla tulikin kuva ja pääsin biosiin.

Tuffissa ollut pitkään nämä säädöt ja toimineet kaikissa peleissä. Ei oo vähään aikaan enää jaksanut koskea.
Pikkiriikkisen paremmat pisteet kuin stockina. On hiljainen ja hotspotti pyörii siinä 85 hujakoilla. Muistilämmöt myös maltilliset, koska Samsungin muistit.Virtaa haukkaa 295W

1787680164679.png

1787680185957.png
Huomattavaa hajontaa näissä korteissa? Vielä oli pakko räplätä tätä 9070xt pulsea ja sain BF6 vakaaksi -100mv, 2718 fast timing ja -10%. Taajuuspoikkeama 0. Kommenteista päätellen ei ole bäfä se raskain peli tosin.

Huomattavaa hajontaa näissä korteissa? Vielä oli pakko räplätä tätä 9070xt pulsea ja sain BF6 vakaaksi -100mv, 2718 fast timing ja -10%. Taajuuspoikkeama 0. Kommenteista päätellen ei ole bäfä se raskain peli tosin.
Toi - merkkinen virrankulutus ja jännite on varmaan paras kombo sille että saa pelit kaatuun.

Itsellä XFX Mercury Magnetic Air ja tähän mennessä toistaiseksi vakaa oc profiili: max core +100mhz, uv -70mv, muistit 2664 fast timing, +10%pl, tuulettimet max 45% käyrällä.

Näillä säädöillä 1440p uw: cp 2077 rt ultra, bf6, RE9 rt max, Palworld, DL beast rt sekä muutama muu peli, pyörineet ongelmitta useamman tunnin. SN stress test antoi tuloksen 98,8% kahteen kertaan.

Täydessä rasituksessa tunnin jälkeen (riippuen pelistä) lämmöt: core 50-58, memory (samsung) 68-77, hot spot 70-78.

Kotelona toimii lancool 207 johon vaihtanut kaikki tuulettimet noctua g2 chromaxit, jopa 280 aiolle.

En toki sano että nämä ovat mitään erikoisia tuloksia tai poikkeavia. Todennäköisesti jokin kaunis päivä kun aivastan, niin päättääkin kaatua 😂

Itse asettelin tuohon omat arvot, koska halusin kuitenkin mahdollisimman vakaat asetukset pelissä kuin pelissä. Lisäksi hiljaisuus oli numero 1 vaatimus. Kyllä tosta kulkuja kokeilin aikoinaan ja nomadissa ei ihan mennyt 8k rikki, mutta kiinnostus lopahti loppua kohden.

Onko tämä ihan normaalin ratukan rajoissa (ASUS Prime 9070 XT OC): hotspotin ja global välinen ero 40 astetta siedettävillä kierrosnopeuksilla hotspotin ollessa 100C. Vaikka tuulettimet ruuvaa 100% kierrosnopeuksille niin näytönohjaimesta kuin kotelotuulettimista niin hotspot edelleen 95C, global 55C. Kotelona Fractal north mesh ja kaikki tuuletinpaikat käytössä.

Onko tämä ihan normaalin ratukan rajoissa (ASUS Prime 9070 XT OC): hotspotin ja global välinen ero 40 astetta siedettävillä kierrosnopeuksilla hotspotin ollessa 100C. Vaikka tuulettimet ruuvaa 100% kierrosnopeuksille niin näytönohjaimesta kuin kotelotuulettimista niin hotspot edelleen 95C, global 55C. Kotelona Fractal north mesh ja kaikki tuuletinpaikat käytössä.
Taitaa olla huono kontakti jäähyn asennuksella. Jonkun verran Asus Primejä tullut vastaan juuri noilla oireilla. Takuuseen yrittäisin itse.

Joo ei oo normaalia vaikka sanotaan että 110c asti kestää. Itellä ei nouse 90c asti vaikka tuulettimet ois 50% ja kellotkin päällä, mulla tosin kotelo auki ja jos muistit vaikuttaa tohon en tiiä, itellä nää viileemmät samsungit. Coren lämmöt on itellä aika samat.

Komppaan @Lare :a, tuulettimet 100 prosentissa ja hotspot silti noin korkealla ei ole normaalia. Takuuseen vain yrittämään.

Sanoisin että ei ole, laittaisin takuuseen ehdottomasti itse.

Lisäksi Asukselta oman kokemuksen mukaan ja kuuleman mukaan on
paljon näitä lämpöongelmia juurikin etenkin halvemmissa jäähyissä.

Huomasin, kun olen tovin pohtinut milloin laittaa Taichi 9070XT vesijäähylle, että Bykskilläkin on blokki sille. Alphacoolin lisäksi ja vielä noin 70e halvemmalla. Kiire ei ole, mutta mahtaako olla syitä maksaa Alphacoolista se 70e enemmän... :hmm:

Huomasin, kun olen tovin pohtinut milloin laittaa Taichi 9070XT vesijäähylle, että Bykskilläkin on blokki sille. Alphacoolin lisäksi ja vielä noin 70e halvemmalla. Kiire ei ole, mutta mahtaako olla syitä maksaa Alphacoolista se 70e enemmän... :hmm:
Näyttäisi löytyvän Barrowiltakin ja vielä halvemmalla. Tuskin noista huomattavia eroja löytyy. Itse kerkesin Alphacoolilta ostaa.
Barrow GPU Water Block For ASROCK Radeon RX 9070XT Taichi 16GB OC Graphics Card Cooler,BS-AMD9070XT-PA - AliExpress 7

Edit: Jaa, miten lie verot kun tuolta tilaa?

Viimeksi muokattu:
Onkos kukaan vaihtanut 9070 (xt) sarjalaiseen kryosheettiä? Kovasti harkitsen, kun edellisessä 6900xt se toimi hyvin ja lämmöt samoja kuin tuoreilla hyvillä tahnoilla. Omassa sapphiren puressa on hotspot rasituksessa n. 30c kuumempi kuin coren lämpö ja tämä tekee tuulettimesta ajoittain tosi meluisan kun mennään 2000rpm yli.

Onkos kukaan vaihtanut 9070 (xt) sarjalaiseen kryosheettiä? Kovasti harkitsen, kun edellisessä 6900xt se toimi hyvin ja lämmöt samoja kuin tuoreilla hyvillä tahnoilla. Omassa sapphiren puressa on hotspot rasituksessa n. 30c kuumempi kuin coren lämpö ja tämä tekee tuulettimesta ajoittain tosi meluisan kun mennään 2000rpm yli.
30C hotspotti on normaali 9070 XT:ssä. Jopa 35C voi olla vielä normaaleilla tuuletinnopeuksilla mutta on jo yläkanttiin. Mutta 2000 RPM ei mielestäni enää ole normaali, varsinkin jos kyse on non XT kortista joka kuluttaa paljon vähemmän virtaa. 9070 Pure non XT:n pitäisi olla todella hiljainen rasituksessa. Onko tuo asennettu ihan normaaliin koteloon ja saako kortti hyvin ilmaa? Jos on, lähtisin miettimään itse takuukäsittelyä tuolle

Edit. poistettu 9070 non XT testit

Viimeksi muokattu:
30C hotspotti on normaali 9070 XT:ssä. Jopa 35C voi olla vielä normaaleilla tuuletinnopeuksilla mutta on jo yläkanttiin. Mutta 2000 RPM ei mielestäni enää ole normaali, varsinkin jos kyse on non XT kortista joka kuluttaa paljon vähemmän virtaa. 9070 Pure non XT:n pitäisi olla todella hiljainen rasituksessa. Onko tuo asennettu ihan normaaliin koteloon ja saako kortti hyvin ilmaa? Jos on, lähtisin miettimään itse takuukäsittelyä tuolle
XT kyseessä. Ncase M3 kotelona, hyvä ilmakierto. Ilman kotelon kylkiä lämmöt täysin samat. Core max 59c, mutta hotspot 90c ja kun mennään noille hotspoteille, tuulettimet menee jo 1900rpm ja yli, joka alkaa olla meluisaa.

Laitoin XT sulkuihin, koska eikös nämä ole usein rakenteellisesti täysin samat kortit kryosheetin kannalta.

XT kyseessä. Ncase M3 kotelona, hyvä ilmakierto. Ilman kotelon kylkiä lämmöt täysin samat. Core max 59c, mutta hotspot 90c ja kun mennään noille hotspoteille, tuulettimet menee jo 1900rpm ja yli, joka alkaa olla meluisaa.

Laitoin XT sulkuihin, koska eikös nämä ole usein rakenteellisesti täysin samat kortit kryosheetin kannalta.
1500 RPM ja hotspot 77C (delta 23C) näiden testissä. Takuuseen vain, ei voi tietää onko syy suoraan tahnoissa vai jossain muussa esim liian paksuissa lämpötyynyissä tms

Statistiikka

Viestiketjuista
314 703
Jäsenet
84 877
Uusin jäsen
KPaul

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom