Radeon RX 9070 XT & 9070 -ketju (Navi 48)

Noniin olisi aika päivittää väliaikais rtx 3070 ja tähän 9070xt olen päätymässä niin mitkä kortit on sellaset, että kannattaa kiertää ja mikä kannattaa ottaa. Käytettynä tuo tulee kuitenkin ostettua.
Semmoinen huomio, että powerin tehot eivät normiolosuhteissa tuossa tule vastaan, mutta varsinkin tehokkaampien mallien kohdalla ei jää paljoa tehopiikeille reserviä. Jos budjetti sallii niin voi olla ihan fiksua tsekkailla jo tulevaa virtalähdettä. Laadukas 850W ja siitä ylöspäin löytynee fiksu valinta.
 
Ahaa no pitää päivittää sit virtalähdettä paremmaksi sitten samalla kun taitaa suurinosa olla 3x 8pin
Ehkä puolet on 2:lla liittimellä. Itse ostaisin ensin näyttiksen ja katsoo sitten sen mukaan, jos kone vaikka kaatuilee rasituksessa (tuskin) tai megakellotuksia lähtee hakemaan, niin sitten uutta poweria alle. Pahimmillaan iskee kunnon päivityskärpänen ja kohta on kaikki uutta :rofl:
 
  • Tykkää
Reactions: THX
Ehkä puolet on 2:lla liittimellä. Itse ostaisin ensin näyttiksen ja katsoo sitten sen mukaan, jos kone vaikka kaatuilee rasituksessa (tuskin) tai megakellotuksia lähtee hakemaan, niin sitten uutta poweria alle. Pahimmillaan iskee kunnon päivityskärpänen ja kohta on kaikki uutta :rofl:
Tää on kyllä hyvin mahdollinen skenaario :D
 
Jimmsillä on hyvin esillä tuotteiden infot. Kun löytää sopivan kortin, niin käy sieltä varmistamassa millaiset virtaliittimet kortista löytyy, vaikka sitä ei Jimmsiltä ostaisikaan.

Harvemmin tai oikeastaan koskaan ei ole ollut Jimmsin tuotetiedoissa virheitä ja useasti olen varmistanut sieltä mittoja, painoja yms. Tuotteen voi sitten hankkia mistä huvittaa.
 
Asrock kannattaa myös kiertää, koska hytar on käytettyä ostamassa ja jos haluaa PTM:t väliin varmasti -ja kannattaa kyllä halutakin. Muuten kaikki merkit taitaa olla ihan ok kortteja
Ainakin Taichissa taitaa ptm olla käytössä?
 
Powercolorin Riipperissä ois 2 piuhan virrat ja PTM. Pienin 3 tuulettimen XT?
 
Tässä on aika hyvää yhteenvetoa korteista TechSpotin testien perusteella, josta näkee kaikkien mallien virtaliittimet yhdellä katsauksella.
Delta antaa suuntaa paljonko jäähyssä on reserviä ja kuinka äänekäs se on vakiona. Toki kannattaa lukea nuo testit läpi, jos jokin malli kiinnostaa.
1779793085111.png

 
Tässä on aika hyvää yhteenvetoa korteista TechSpotin testien perusteella, josta näkee kaikkien mallien virtaliittimet yhdellä katsauksella.
Delta antaa suuntaa paljonko jäähyssä on reserviä ja kuinka äänekäs se on vakiona. Toki kannattaa lukea nuo testit läpi, jos jokin malli kiinnostaa.
1779793085111.png

Luulin että Taichi on jotenkin ns. premium malli, mutta ilmeisesti olen pahasti harhainen🤔
 
nyt kun katsoo tuota reddittiä niin siellä mainitaan suoraan:

"The table is sorted by NN Score only. That does NOT automatically mean “best to worst” overall GPU."

eli riippuu asian haaroista.
 
Näyttää omaan silmään Sapphiren, XFX ja tuo asuksen TUFkortit miellyttävän omaan silmään varmaan eniten ja kaikissa vaikuttas olevan kanssa pätevät jäähyt.

Edit: kyllähän tuo red devil menis kivasti tuon b650e-f emon värityksen kanssa hyvin yhteen myös.

Tää tosiaan on ensimmäinen AMD näyttis koskaan, että aina on ollut pelkkää nvidiaa.
 
Luulin että Taichi on jotenkin ns. premium malli, mutta ilmeisesti olen pahasti harhainen🤔
Vähän ihmettelen itsekin tuota listaa. Olen esimerkiksi omistanut sekä Asus Tuffin ja Sapphire Pulsen. Listan mukaan Pulse on parempi, vaikka TUF oli mielestäni kaikessa parempi. Järeämpi jäähy, isompi power limit, dual bios, enemmän virtaliittimiä ja RGB-valot.

Yllätti myös, miten AsRock Steel Legend oli listan huonoin. Itsellä nykyään tämmöinen koneessa ja vaikka se ei ole mikään premium-malli, niin mitään pahaa sanottavaa ei ole. Tosin alkupään Steel Legendit lämpötahnalla ja Hynixin muisteilla saattoivat käydä vähän lämpöisenä. Oma yksilö on jo PTM:llä ja Samsungin muisteilla.
 
Luulin että Taichi on jotenkin ns. premium malli, mutta ilmeisesti olen pahasti harhainen🤔
Yksilöitä ne kaikki on. Eli mitä sattuu saamaan ja lisäksi Asrock on vaihtanut tahnan PTM7950:een Taichissa ja myös muistipiirit on vaihtuneet Samsungiin.
Itse ostin Taichin enkä tiedä paremmasta, ehkä Hynixin muisteilla olisi ollut nopeampi mutta Sampat kyllä kellottuu hyvin.
 
Omalla kohtaa estin vain näytönohjaimen osalta päivitykset. Pro-versio.

Äärimmäisen ärsyttävä ominaisuus toi ajurien päälle asentaminen.

Mulla kun blokkasin näyttiksen device ID:n mukaan (oletan että teit näin?), poisti Windows kaikki ajurit näyttikseltä eikä antanut asentaa edes manuaalisesti mitään :D En jaksanut syventyä sen tarkemmin missä rähmäilin tuon kanssa.
 
Mulla kun blokkasin näyttiksen device ID:n mukaan (oletan että teit näin?), poisti Windows kaikki ajurit näyttikseltä eikä antanut asentaa edes manuaalisesti mitään :D En jaksanut syventyä sen tarkemmin missä rähmäilin tuon kanssa.
Moi.

Muutin ryhmäkäytäntöeditorilla (Win + R, gpedit.msc) päivitysten latausta vain kortin osalta, en blokannut itse laitetta mikä ilmeisesti tapahtui sinulle.

Tästä on sen verran aikaa, että en muista tarkkaan jokaista askelta, mutta nopealla googlettamisella löytyi alustavia ohjeita.

Tietokoneasetukset (Computer Configuration) -> Hallintamallit (Administrative Templates) -> Windowsin komponentit (Windows Components) -> Windows Update.

Käytäntö nimeltä Älä sisällytä ohjaimia Windows-päivityksiin (Do not include drivers with Windows Updates)

Omalla kohtaa ajoin ensin DDU ja valitsin sieltä vielä option, että ei lataa windowsin ajureita/automaattisia päivityksiä ennen kuin asensin ajurit puhtaalta pöydältä.

Valitettavasti en ehdi paneutumaan asiaan nyt tarkemmin (puhelimella ja vielä paljon "muuta" tehtävää), mutta toivottavasti tuo antoi vähän suuntaa minne katsoa.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=IBNwDg9WkT8


Hardware Unboxedilta tuli taas uusi RTX 5070 Ti vs RX 9070 XT -vertailu uusilla peleillä ja ajureilla. Mukana oli 52 peliä ja pelejä ei eritelty erikseen sen mukaan, onko säteenseurantaa käytössä vai ei. Yhteenvedossa kuitenkin sanottiin, että RTX 5070 Ti on luonnollisesti säteenseurannassa edellä, mutta pelkästään rasterointia mitatessa RX 9070 XT olisi vienyt selvän voiton.

1440p MIN ja AVG FPS:
RTX 5070 Ti: 108 & 139
RX 9070 XT: 107 & 137

4K MIN ja AVG FPS:
RTX 5070 Ti: 67 & 84
RX 9070 XT: 64 & 81

Onhan tuo RX 9070 XT kerrassaan loistava kortti 1440p-pelailuun. Tehoa riittää ja 16GB muisti on aika sweet spot tuolla resoluutiolla. Esimerkiksi uudessa Forzassa 12GB tekisi jo tiukkaa asetukset tapissa, eikä se ole ainoa vastaava peli. FSR 4.1 näyttää hyvältä ja se alkaa onneksi olla peleissä hyvin saatavilla. Positiivista myös, että se on kohta tuettu myös vanhemmilla sukupolvilla.

Parasta RX 9070 XT:ssä on kuitenkin hinta. Tämän hetken halvin RTX 5070 Ti on hinta.fi-vertailun mukaan 979€ ja halvin RX 9070 XT 649€. Omasta RX 9070 XT:stä maksoin 620€ ja siinä on asiallinen jäähy sekä RGB-valot. Halvin RTX 5070 Ti olisi ollut 949€ MSI Ventus surkealla jäähyllä ja ilman mitään ledejä.

Hinta-laatusuhteessa AMD on ylivoimainen ja aika paljon saa latoa lisää euroja Nvidian paremman softa- ja PT-tuen saamiseksi. Hinnan puolesta RX 9070 XT:n suora kilpailija olisi heikompi RTX 5070 12GB muistilla. Noilla hinnoilla tuntuisi suorastaan erikoiselta valita vihreän leirin kortti, ellei joku Nvidian ominaisuus ole aivan pakollinen.

Itsellänikin nyt melkeimpä tasan vuoden ollut kortti käytössä eikä mitään varsinaista moitittavaa ole. Ajurit ja softa toiminut ok poislukien pieniä outouksia välillä mutta missäpä niihin nyt ei nykypäivänä törmäisikään, adrenaliini varsinkin alussa oli helvetin tunkkainen, sittemmin käyttänyt ilman ja ilmeisesti sekin parantunut reilusti. Pelit itsessään toiminut loistavasti, pelaan laidasta laitaan vähän kaikkea todella vanhasta uuteen 4k töllöllä ja kaikki pelit joita olen pelannut on toiminut moitteetta ihan natiivi 4k ja fps yli 100, ei tietenkään ultra path tracingit päällä muttei ne nyt miltään perunaltakaan ole ikinä näyttänyt. Tuo on vähän outo että niin vähässä pelissä on uudemmat fsr tuettuna, olisi kiva noissa 2020 eteenpäin julkaistuissa peleissä jos se löytyisi defaulttina mutta osassa isonkin budjetin peleissä niitä ei ole lisäilty tai edes päivitelty. Noh ei ole iso asia mutta on kuitenkin.

Ihan ok ensimmäiseksi punaisen leirin kortiksi ja erittäin kovan ensivaikutelman teki minuun ainakin. Jos tämä on pohjapiirrustus josta aletaan parantamaan niin seuraavakin kortti on varmaan punaista leiriä.
 
Olisko jollain kiinnostusta testailla jotain open cl benchmarkkia tolla 9070/9070 xt:llä, esim geekbenchiä? Geekbench oli ainoa openCL benchmark jonka löysin ja noilla on vain 3 samplea tuolla hyvinkin isolla hajonnalla.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: R-Z
Ottaako 9070 (XT) pahasti hittiä jos ajelee PCIe 3.0 alustalla?
Suorituskykyeroa on, mutta ei mielestäni merkittävästi. Tässä on vertailu random YT videon perusteella taulukoituna (ensimmäinen peli on Last of Us 2 ja videolta poimittuna järjestyksessä):

1780316043682.png


Edit. Laitetaan kuvana, kun foorumi sekoaa omaan kätevyyteensä taulukon kanssa
 
Suorituskykyeroa on, mutta ei mielestäni merkittävästi. Tässä on vertailu random YT videon perusteella taulukoituna (ensimmäinen peli on Last of Us 2 ja videolta poimittuna järjestyksessä):

1780316043682.png


Edit. Laitetaan kuvana, kun foorumi sekoaa omaan kätevyyteensä taulukon kanssa
Suurin ero taitaa tulla tilanteissa, joissa näyttömuisti loppuu kesken ja tekstuureja pitää siirrellä keskusmuistiin. Koskee siis lähinnä 8 gigan kortteja, joilla hitaampi väylänopeus voi tehdä melkoisen loven suorituskykyyn.
 
Suorituskykyeroa on, mutta ei mielestäni merkittävästi. Tässä on vertailu random YT videon perusteella taulukoituna (ensimmäinen peli on Last of Us 2 ja videolta poimittuna järjestyksessä):

1780316043682.png


Edit. Laitetaan kuvana, kun foorumi sekoaa omaan kätevyyteensä taulukon kanssa
Eli kun pitää OSD:n piilossa niin pyörii kaikilla yhtä hyvin :D

Sama homma käytännössä mitä nykyisen 3080:n kanssa, paraikaa vedän 3.0 x8 ja ei juurikaan eroa 4.0:aan, mulla oli B550 emo aikanaan mutta kaverilla oli sille enemmän tarvetta niin meni sitten sille ja ite pitäydyn X470-lankussa

Suurin ero taitaa tulla tilanteissa, joissa näyttömuisti loppuu kesken ja tekstuureja pitää siirrellä keskusmuistiin. Koskee siis lähinnä 8 gigan kortteja, joilla hitaampi väylänopeus voi tehdä melkoisen loven suorituskykyyn.
Jees, no tuo nyt ei varmaan koske suurta osaa meistä, koska ei sorruta noihin sudenkuoppiin. Mielestäni käsittämätöntä että tietyistä korteista (mm. 4060 Ti, 5060 Ti, 9060 XT) edes kehdataan julkaista 8GB malleja. Vaikka piirin suorituskyky ei sinänsä ehkä riitä hyödyntämään kaikkea 16GB:aa, niin se 8GB on silti aivan liian vähän. Nipinnapin tää nykyinen 10GB riittää itellä 4K:na ja uusissa peleissä joutuu surutta pistämään suurimman osan asetuksista lowille.

edit: Ottaen huomioon että 8GB mid-end kortteja sai jo 10 vuotta sitten, niin käsittämätöntä että noita on edelleen olemassa.
 
Jees, no tuo nyt ei varmaan koske suurta osaa meistä, koska ei sorruta noihin sudenkuoppiin. Mielestäni käsittämätöntä että tietyistä korteista (mm. 4060 Ti, 5060 Ti, 9060 XT) edes kehdataan julkaista 8GB malleja. Vaikka piirin suorituskyky ei sinänsä ehkä riitä hyödyntämään kaikkea 16GB:aa, niin se 8GB on silti aivan liian vähän. Nipinnapin tää nykyinen 10GB riittää itellä 4K:na ja uusissa peleissä joutuu surutta pistämään suurimman osan asetuksista lowille.

edit: Ottaen huomioon että 8GB mid-end kortteja sai jo 10 vuotta sitten, niin käsittämätöntä että noita on edelleen olemassa.
Kyllä, olisiko ollut 2015 julkaistu RX 390 ensimmäinen 8Gt:n kortti itsellä...? Riitti kyllä hyvin sen aikaisiin tarpeisiin, mutta 4Gt ei välttämättä aina olisi.

Ollut kanssa positiivista huomata, ettei nuo 8Gt:n fossiilit oikein enää liiku, mistä on varmaan suureksi osaksi kiittäminen sitä, ettei tuo AI hintamyllerrys ainakaan toistaiseksi kosketa GDDR5 näyttömuistia. Hintaero 8 ja 16 välillä on pysynyt melko lailla samana, eikä tarvitse samalla tavalla pihistellä muistista kuin DDR5-kampojen kanssa.
 
Nooniin nyt on oma gigabyte gaming OC 9070 xt mikä lie käynyt huollossa. kesti pitkään varikolla. Huhtikuussa huoltoon ja tänään sain takaisin. Nythän tämä toimii miten kuuluu. Toivottavasti on nyt paremmat pitkäkestoiset tahnat. Tahnaa vähän ohjaimen muovikuorissa muistona saksan reissusta.

Voi olla että uusin adrenalinin vuoksi tämä stress test pysyy koko ajan pystys. muistelen että tämä ei aikaisemmin toiminut kun 20-50sec kun kippaa clock speed ja kaikki alas.
180sec laitoin.
nyt:
1780339919135.png


löytyi ennen kuva huhtikuulta.:
1780339481730.png


nyt :
Screenshot 2026-06-01 213116.png

kaippa tuossa pieni ero on positiivisempaan kun ei "vielä" yli 90 astetta löylytä

7800xt oli kyllä hyvä ohjain. Mitää valittamista siitä. Vähän hiljaisempi olisi käytössä
 
Viimeksi muokattu:
Olin jostain syystä käsityksessä, että RX 9070 GRE 12GB tulisi vain Kiinan markkinoille. Nyt on Datatronicilla jo useampi malli sivuilla tilattavissa 645€-695€ hintahaarukassa.

Kummallinen julkaisu. Suorituskyvyssä on selvästi isoveljiään heikompi ja käytännössä RX 7900 GRE:n tasolla, mutta pienemmällä muistilla. Noissa hinnoissakaan ei ole mitään järkeä tällä hetkellä. Halvin RX 9070 XT Suomessa on kirjoitushetkellä 649€, eli sama kuin halvin GRE. Omasta AsRock Steel Legend 9070 XT:stä taas maksoin talvella 620 euroa.

1780392545671.png
 
Olin jostain syystä käsityksessä, että RX 9070 GRE 12GB tulisi vain Kiinan markkinoille. Nyt on Datatronicilla jo useampi malli sivuilla tilattavissa 645€-695€ hintahaarukassa.

Kummallinen julkaisu. Suorituskyvyssä on selvästi isoveljiään heikompi ja käytännössä RX 7900 GRE:n tasolla, mutta pienemmällä muistilla. Noissa hinnoissakaan ei ole mitään järkeä tällä hetkellä. Halvin RX 9070 XT Suomessa on kirjoitushetkellä 649€, eli sama kuin halvin GRE. Omasta AsRock Steel Legend 9070 XT:stä taas maksoin talvella 620 euroa.

1780392545671.png
Sun maksamat hinnat nyt ei ole mitenkään vertailukelpoisia kun ei muut niillä kortteja saa :rofl:

Mutta kyllähän tuo on kuolleena syntynyt julkaisu. Ihan samalla tavalla kuin non xt malli on jo ollut -ei massat osta lähes samaan hintaan sitä, jos 50e lisällä saa XT mallin
 
Sun maksamat hinnat nyt ei ole mitenkään vertailukelpoisia kun ei muut niillä kortteja saa :rofl:

Mutta kyllähän tuo on kuolleena syntynyt julkaisu. Ihan samalla tavalla kuin non xt malli on jo ollut -ei massat osta lähes samaan hintaan sitä, jos 50e lisällä saa XT mallin
Noh, ei se ollut kuin 29€ halvempi kuin tämän hetken halvin. Ihan edullisella tasolla mielestäni nytkin RX 9070 XT -mallien hinnat. Vuodenvaihteessa Reaperista maksoin 638€ ja nyt on 649€ :D

Jossain tuota GRE:tä povattiin RTX 5060 Ti:n haastajaksi. 16GB-mallin hinta on paisunut niin merkittävästi, että sitä se melkein onkin. Samalla ei kuitenkaan mitään järkeä ostaa GRE:tä, kun samaan hintaan saa oikean XT-mallin. Jopa RTX 5070 on parempi ja halvempi.
 
Jep, semmoinen julkaisu, tosiaan selkeästi häviää RX 9070:lle, ollen aika lähellä 5070:aa. ja sama kuin 7900 GRE:geek::

(Hardware Unboxed)
kuva_2026-06-02_142114330.png
 
Jep, semmoinen julkaisu, tosiaan selkeästi häviää RX 9070:lle, ollen aika lähellä 5070:aa. ja sama kuin 7900 GRE:geek::
Suorituskyky skaalautuu melko tarkoin CU-määrän mukaan. XT:ssä on 33,3% enempi ja vanillassa 16,7%. Techpowerupin revikassa(sapphire kortti) XT on 28% nopeampi ja vanilla 18% nopeampi 1440p resolla. Hinnoittelu on kyllä XT:hen päin kallellaan, ylivoimaisesti suurin osa piireistä varmasti on niissä kiinni.
relative-performance-2560-1440.png
 
Olipa kyllä aika tuhnu julkaisu. On kyllä todella ahdas näillä kolmella kortilla joista 1 on ainoastaan järkeä ostaa.
 
Ei tosiaan täkäläisessä markkinassa ole kovin kummoinen julkaisu. Käsittääkseni tosin esim. jenkeissä 9070xt hinnat ovat jonkin verran nousseet enemmän kuin täällä, eli jossain markkinassa voi olla hinnaltaan ihan ok positio (tuskin hinta/laatusuhde vielä parempi kuin xt kortilla silloinkaan, mutta jos selvästi halvempi niin voi myydäkin). Lisäksi AMDlle julkaisu puolustaa paikkaansa kun muistia on vähemmän ja kulut sitä myöten pienemmät.
 
Säilyykö MPT:llä tms softalla tehdyt muutokset, esimerkiksi: uv/fan curve jne rebootin jälkeen?
 
Jahas, ajuripäivitys 26.6.1 ei suostu asentumaan. Onko muilla ollut samaa?
1780897087230.png


Windows-päivitykset ajan tasalla mutta pitää vielä Visual ++ tiedostot tarkistaa illalla kun kerkeää.
 
Jahas, ajuripäivitys 26.6.1 ei suostu asentumaan. Onko muilla ollut samaa?
1780897087230.png


Windows-päivitykset ajan tasalla mutta pitää vielä Visual ++ tiedostot tarkistaa illalla kun kerkeää.
Tuskin sama ongelma mutta itsellä tässä joku aika sitten ei ajurtit asentunu kun loppu C-asemalta tila 😅
 
Jahas, ajuripäivitys 26.6.1 ei suostu asentumaan. Onko muilla ollut samaa?
1780897087230.png


Windows-päivitykset ajan tasalla mutta pitää vielä Visual ++ tiedostot tarkistaa illalla kun kerkeää.
Mulla asentui ongelmitta ja toimii myös :)
 
Jahas, ajuripäivitys 26.6.1 ei suostu asentumaan. Onko muilla ollut samaa?
1780897087230.png


Windows-päivitykset ajan tasalla mutta pitää vielä Visual ++ tiedostot tarkistaa illalla kun kerkeää.
Joku päivä sitten ainakin tuoreeseen Windowsiin asentui mukisematta.
 
Itsellänikin nyt melkeimpä tasan vuoden ollut kortti käytössä eikä mitään varsinaista moitittavaa ole. Ajurit ja softa toiminut ok poislukien pieniä outouksia välillä mutta missäpä niihin nyt ei nykypäivänä törmäisikään, adrenaliini varsinkin alussa oli helvetin tunkkainen, sittemmin käyttänyt ilman ja ilmeisesti sekin parantunut reilusti. Pelit itsessään toiminut loistavasti, pelaan laidasta laitaan vähän kaikkea todella vanhasta uuteen 4k töllöllä ja kaikki pelit joita olen pelannut on toiminut moitteetta ihan natiivi 4k ja fps yli 100, ei tietenkään ultra path tracingit päällä muttei ne nyt miltään perunaltakaan ole ikinä näyttänyt. Tuo on vähän outo että niin vähässä pelissä on uudemmat fsr tuettuna, olisi kiva noissa 2020 eteenpäin julkaistuissa peleissä jos se löytyisi defaulttina mutta osassa isonkin budjetin peleissä niitä ei ole lisäilty tai edes päivitelty. Noh ei ole iso asia mutta on kuitenkin.

Ihan ok ensimmäiseksi punaisen leirin kortiksi ja erittäin kovan ensivaikutelman teki minuun ainakin. Jos tämä on pohjapiirrustus josta aletaan parantamaan niin seuraavakin kortti on varmaan punaista leiriä.
Aivan on samat kokemukset kortista puolelta vuodelta ja vihreästä leiristä loikanneena. Ylihinnoittelu alkoi korpeamaan 2080 ti:n jälkeisen päivitystarpeen yhteydessä.
Onhan tämä hintalaadultaan kyllä melko lailla osuvin kortti tällä(kin) hetkellä.
 
Säilyykö MPT:llä tms softalla tehdyt muutokset, esimerkiksi: uv/fan curve jne rebootin jälkeen?
MPT ei toimi näillä korteilla. Tarkoitat varmaan MCT (MoreClockTool), sillä muutokset kyllä säilyy ellei kellota epävakaaksi ja jos näyttis kaatuu niin resetoi säädöt. MCT:llä helppo ja nopea tallentaa/ladata asetukset tiedostoon/sta.
 
MPT ei toimi näillä korteilla. Tarkoitat varmaan MCT (MoreClockTool), sillä muutokset kyllä säilyy ellei kellota epävakaaksi ja jos näyttis kaatuu niin resetoi säädöt. MCT:llä helppo ja nopea tallentaa/ladata asetukset tiedostoon/sta.
joo MCT:tä tarkoitin. Kuulostaa siltä, että jatkossa MCT + driver only combolla.
 
Joulukuusta lähtien on ollut käytössä MCT + pelkkä ajuri ja on kyllä erinomainen yhdistelmä. Vakaa, kevyt sekä suoraviivainen, eikä omassa käytössä jää mitään oleellista puuttumaan.
 
Laitoin kanssa äsken saman teidän inspiroimana. Näyttis kyllä 7800XT, ja toinen RX 570 rinnalla, mutta toimii. Jospa tällä ratkaisulla satunnaiset ajurien kaatumiset tai mikälie vammaisuus lakkaa. Tympii nimittäin aina asettaa virtarajoitus uudelleen niin tapahtuessa.
 
Katellu tässä 9070 xt kortteja niin mikös ois raadin mielestä paras 2x8 pinninen versio?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 285
Viestejä
5 246 793
Jäsenet
83 467
Uusin jäsen
eetuzzi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom