Qualcomm esitteli oman skaalausteknologiansa nostamaan mobiilipelien resoluutiota

Diizzel

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 233
Snapdragon-GSR-otsikko-270323-1.jpg


Diizzel kirjoitti uutisen/artikkelin:
Qualcomm on esitellyt blogipäivityksessään uuden Snapdragon Game Super Resolution -teknologian (GSR). Kuten nimestä voi päätellä on kyseessä valmistajan pelinavaus skaalausteknologioiden markkinoille tietokonemaailmasta tuttujen NVIDIAn DLSS:n, Intelin XeSS:n ja AMD:n FSR:n tapaan.



Qualcommin mukaan GSR on Snapdragon Studiosin kehittämä yhden kierroksen tilatietoinen skaalausteknologia (single pass spatial aware super resolution), jonka tavoitteena on saavuttaa optimaalinen kuvanlaatu mahdollisimman hyvällä suorituskyvyllä ja virransäästöllä. GSR on valmistajan mukaan markkinoiden ensimmäinen yhden kierroksen skaalausteknologia mobiili- ja XR-pelaamisen. Qualcommin mukaan sen avulla on mahdollista säästää mobiililaitteiden akunkestoa pelatessa pelien laskentatehovaatimusten laskiessa.

[gallery link="file" size="medium" ids="86873,86869,86871"]



Teknologia on Qualcommin mukaan yhteensopiva useimpien grafiikkasirujen kanssa, mutta parhaan suorituskyvyn se tulee tarjoamaan Snapdragon-alustoilla. Ensimmäisiä Snapdragon GSR -teknologiaa hyödyntäviä mobiilipelejä voi Qualcommin mukaan odottaa julkaistavaksi myöhemmin kuluvan vuoden aikana. Jo ennakkoon teknologia on markkinoitu saapuvaksi muun muassa Call of Duty Warzone Mobile -peliin sekä Farming Simulator 23 Mobileen.

Lähde: Qualcomm

Linkki alkuperäiseen juttuun
 

Statistiikka

Viestiketjuista
267 324
Viestejä
4 621 845
Jäsenet
76 022
Uusin jäsen
daniel.szemenyei

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom