- Liittynyt
- 22.10.2016
- Viestejä
- 11 811
Onko kellään kokemuksia Quaken lähdekoodin kanssa leikkimisestä/quaken porttaamisesta eksoottisille alustoille?
Tekisi mieli portata Quake eräälle alustalle, jolle ei ole ollenkaan käyttöjärjestelmää.
Kun pikaisesti katselin niin Quaken lähdekoodista on vaikka kuinka monta eri haaraa. Itse siis tarvisin mahdollisimman minimaalista versiota, joka vaan softarendaa framepuskuriin ja sisältää minimaalisen määrän IO-/käyttöjärjestelmäkutsuja. Mikä olisi hyvä haara minkä pohjalta alkaa väsäämään?
Pelin resurssit pitäisi myös saada ladattua ilman tiedostojärjestelmää - ilmeisesti Quakessa on joku oma resurssitiedostomekanisminsa jossa kaikki pelin resurssit on käytännössä yhden ison tiedoston sisässä mikä helpottaa tätä, pitää vaan saada toteutettua IO jolla tämän yhden tiedoston sisältö saadaan ladattua muistiin?
Tekisi mieli portata Quake eräälle alustalle, jolle ei ole ollenkaan käyttöjärjestelmää.
Kun pikaisesti katselin niin Quaken lähdekoodista on vaikka kuinka monta eri haaraa. Itse siis tarvisin mahdollisimman minimaalista versiota, joka vaan softarendaa framepuskuriin ja sisältää minimaalisen määrän IO-/käyttöjärjestelmäkutsuja. Mikä olisi hyvä haara minkä pohjalta alkaa väsäämään?
Pelin resurssit pitäisi myös saada ladattua ilman tiedostojärjestelmää - ilmeisesti Quakessa on joku oma resurssitiedostomekanisminsa jossa kaikki pelin resurssit on käytännössä yhden ison tiedoston sisässä mikä helpottaa tätä, pitää vaan saada toteutettua IO jolla tämän yhden tiedoston sisältö saadaan ladattua muistiin?