Quake II sai Vulkan-rajapintaa käyttävän path tracing -modin

Viestiketju alueella 'Uutisia lyhyesti' , aloittaja -SD-, 29.01.2019.

  1. -SD-

    -SD-

    Viestejä:
    1 628
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Quake 2 Vulkan Path Tracer eli Q2VKPT on saksalaisen Christoph Schiedin tekemä muunnos Quake II:n pelimoottoriin, jossa sen grafiikkakoodi on korvattu kokonaisuudessaan path tracing -koodilla. Q2VKPT:ssä ei siis käytetä lainkaan perinteistä rasterointitekniikkaa.

    Q2VKPT:tä pääsee myös itse kokeilemaan asentamalla sen pelin demoon tai täysversioon. Vähimmäisvaatimuksena on NVIDIA GeForce RTX -näytönohjain.

    VKPT:n toimivuutta pääsee parhaiten tarkastelemaan tekstuurit poistavalla vkpt_reconstruction -komennolla käyttämällä arvoja 0-2.

    Q2VKPT:n on avoimen lähdekoodin hanke.

    Kotisivu: Q2VKPT - Brechpunkt
    Latauslinkki (lue README.txt): https://github.com/cschied/q2vkpt/releases/latest

    Lisäys: Toimii myös Pascal-korteilla Linuxissa: Make it possible to run on Pascal gpu. Lags are okay. · Issue #11 · cschied/q2vkpt

     
    Viimeksi muokattu: 03.02.2019
    Paalausmestari, Dessu, Mawe ja 8 muuta tykkäävät tästä.
  2. Agent_007

    Agent_007

    Viestejä:
    263
    Rekisteröitynyt:
    09.11.2016
    Dessu tykkää tästä.
  3. Hellsinki

    Hellsinki Kapteeni pienkonekorjaaja Tukijäsen

    Viestejä:
    722
    Rekisteröitynyt:
    28.10.2016
    ase efektit on menty tuhoamaan.. yök
     
    ANTI_L tykkää tästä.
  4. koodi

    koodi

    Viestejä:
    658
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Tätähän nvidian pitäis messuilla näyttää eikä mitään BF5 kiiltelyä. :D
     
    Kermus tykkää tästä.
  5. eternality

    eternality

    Viestejä:
    320
    Rekisteröitynyt:
    27.12.2016
    Visuaalisesti aika heikon näköisiä, ja kun katsoo tuota tekstuuritonta peliä niin näkyy kuinka massiivinen määrä kohinaa tuossa on, eli korteissa ei ole vielä lähellekkään tarpeeksi RT rautaa tuon pyörittämiseen kunnollisilla sädemäärillä.
     
  6. -SD-

    -SD-

    Viestejä:
    1 628
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ei ole ei. Tässäkin on todella yksinkertaistettu path tracing.

    Mutta hyvä kun on nyt viimeinkin alkuun päästy, siis ison tekijän puolesta. Rautakiihdytettyä säteenseurantaa kun on ennen yrittänyt ties kuinka moni pieni pulju. Toivottavasti AMD seuraa sanojensa mukaan pian perässä.
     
    Viimeksi muokattu: 29.01.2019
  7. Hannibal

    Hannibal

    Viestejä:
    1 344
    Rekisteröitynyt:
    14.12.2016
    Eli tämä on ensimmäinen ”oikea” raytrasing demo! Eikä pientä kuorrutusta normirasteroinnin päällä. Tulevaisuus on täällä tänään :)
     
    Wibe tykkää tästä.
  8. -SD-

    -SD-

    Viestejä:
    1 628
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Oudie tykkää tästä.
  9. FlyingAntero

    FlyingAntero ɑ n d r o i d Tukijäsen

    Viestejä:
    3 233
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Oliko niitä säteenseurantaa tukevia pelejä ylipäätänsäkään montaa? Battlefield V ja nyt tämä mod, tosin vähän eri tavalla kuin BF5.
     
  10. Kaotik

    Kaotik Banhammer Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    7 508
    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    Aiheeseen liittyen, joku kehittäjä B3D:lla kertoi että jo PS4:n rauta riittää Quake 2 Path tracing setteihin paremmalla laadulla
    https://forum.beyond3d.com/posts/2058252/
     
  11. fiarska

    fiarska

    Viestejä:
    380
    Rekisteröitynyt:
    23.02.2017
    Johan tästä uutisesta entis aikojen radeon fanaatikkojen kokoontumis ajojen keskestelu foorumi Rade3d olisi kateellinen. Nyt järki käteen ja mietintä huppu päähän ja miettimään miksi. Ei pitäisi antaa mopon keulia, ihan oikeesti.
    PS4 > Turing :rofl::rofl::rofl::rofl:
     
  12. Kaotik

    Kaotik Banhammer Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    7 508
    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    Nyt kannattaa ottaa ne lukulasit silmille, kukaan ei sanonut että PS4 > Turing
     
  13. fiarska

    fiarska

    Viestejä:
    380
    Rekisteröitynyt:
    23.02.2017
    Vai että PS4 antaa paremman laadun kuin RTX versio -> That's why i personally consider RTX a wrong investment..
    Tuo jo kertoo kaiken.
     
  14. Kaotik

    Kaotik Banhammer Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    7 508
    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    Niin, se kertoo että PS4:llä on mahdollista tehdä parempaa kuin tuo demo, ei että RTX-näytönohjaimilla ei voisi tehdä parempaa

    Edit: eli siis tuon devin käsityksen mukaan PS4 pystyy tuota teknologiademoa parempaan ja että jos tuo on se mihin NVIDIAn rauta taipuu niin se ei riitä, jos taipuu parempaan ja joku sen toteuttaa tuonkin kehittäjän mielipide varmasti muuttuisi
     
  15. -SD-

    -SD-

    Viestejä:
    1 628
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ohjelmointitaidoissa näiden kahden välillä saattaa luonnollisesti olla hyvinkin paljon eroja, mutta noin väkevä väite tarvitsisi ehdottomasti väkevän näytön. Tällä hetkellä pistetilanne näyttöjen suhteen on Schied 1 - joej 0.
     
  16. zepi

    zepi

    Viestejä:
    3 335
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Se kertoo, että joku paukuttelee henkseleitä ja väittää, että ps4:llä voi tehdä asioita nopeasti.

    Näyttöjä ei ole ja myöntää sen itsekin auliisti.
     
  17. Griffin

    Griffin

    Viestejä:
    3 050
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Kun on devi nyt avautunut, niin devi sitten devatkoon ko softan, ei pitäisi olla minkäänlainen ongelma.
     
  18. KVahlman

    KVahlman

    Viestejä:
    1
    Rekisteröitynyt:
    11.02.2019
    Tämähän ei toki ole tavoitekaan, vaan varsinkin pelimaailmassa "säteistys" on ratkaisu realistisempaan valaistukseen ja aitoihin heijastuksiin jotka nykyisillä rasterointitekniikoilla ovat mahdottomia (toteutukset vaihtelevat rumista häkeistä vielä rumempiin häkkeihin).

    Q2VKPT:n pointti on olla tutkimusprojekti paitsi itse säteistyksen käytölle (realistisen valaistuksen laskemiseen), niin myös suhteellisen karun säteistyksen tulosten tasoittamiseen käytetyille algoritmeille.

    Säteiden määrään myös huomionarvoinen maininta FAQ:sta:

    eli proto ei ole performanssinsa osalta varsinaisesti kiinni käytettyjen säteiden määrästä RTX-raudalla.
     
  19. eternality

    eternality

    Viestejä:
    320
    Rekisteröitynyt:
    27.12.2016
    Jos näin on niin joku jolla RTX rautaa on voisi tehdä videon miltä tämä näyttää max sädemäärällä jolla fps pysyy pelattavana.
     
  20. zepi

    zepi

    Viestejä:
    3 335
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ongelmaksi tulee kuulemma se shaderikoodi mitä ajetaan sen jälkeen kun itse säde on laskettu. Ei itse raytraceaminen.

    Pullonkaulaksi muodostuu siis yleinen rendausteho. Voi hyvinkin olla, että shaderissa olisi rajusti optimoitavaa.