QHD / WQHD näytöt (2560×1440)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
494
Tuli tuossa ostettua pari tuollaista Samsungin C27JG56 kaarevaa VA-paneelista tarjousnäyttöä. Vaikuttaisi iha pätevältä näytöltä muuten, mutta värien toisto on pettymys. Luulin VA-paneelien värintoiston olevan kuitenkin kohtalaista, mutta tuo näyttää samalta kuin 10 vuotta vanha TN-paneelinen Benq:n pelinäyttö. Vieressä olevassa IPS Acer VG271UP:ssa punainen on punaisempaa, sininen sinisempää jne. paljon näyttävämmät värit. Kontrastin osalta en myöskään omassa käytössä huomaa suurta eroa tuon Samsungin eduksi.

Onkohan tässä Samsungin mallissa vain erityisen heikkotasoinen VA-paneeli värientoiston osalta, vai onko muilla vastaavia kokemuksia VA-paneelien kanssa?
Nuo on noita halvempia malleja ilman quantum dot värejä, mitä googlella löysin niin tuossa 95-100% srgb, omassa C24FG70 taisi olla 125% srgb ja todella kylläiset värit tässä on ja hyvä kontrasti. Kaarevissa malleissa yleisimmin olevaa valovuotoa valitettavasti hieman pilaamassa tummia kohtauksia mutta ei lähelläkään IPS-glowin kaltaista näkymää.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 256
Tuli tuossa ostettua pari tuollaista Samsungin C27JG56 kaarevaa VA-paneelista tarjousnäyttöä. Vaikuttaisi iha pätevältä näytöltä muuten, mutta värien toisto on pettymys. Luulin VA-paneelien värintoiston olevan kuitenkin kohtalaista, mutta tuo näyttää samalta kuin 10 vuotta vanha TN-paneelinen Benq:n pelinäyttö. Vieressä olevassa IPS Acer VG271UP:ssa punainen on punaisempaa, sininen sinisempää jne. paljon näyttävämmät värit.
Väriavaruuden koon määrää pikselien värisuodattimet ja varsinkin taustavalo, ei nestekidetyyppi.
Ja ostit vanha alin yhteinen nimittäjä sRGB näytön, siinä missä Acer on laajan väriavaruuden näyttö.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 256
32" kokoon näyttää vihdoinkin olevan tulossa jotein valinnan varaa IPS-paneelilla.
Samalla AUO:n paneelilla pitäisi olla tulossa näytöt myös Asukselta ja MSI:ltä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
32" kokoon näyttää vihdoinkin olevan tulossa jotein valinnan varaa IPS-paneelilla.
Samalla AUO:n paneelilla pitäisi olla tulossa näytöt myös Asukselta ja MSI:ltä.
Ja onneksi tasaisella paneelilla. Hinnat alkuun kyllä suuria mutta hyvä että noita vihdoin alkaa tulemaan.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 022
Tuli tuossa ostettua pari tuollaista Samsungin C27JG56 kaarevaa VA-paneelista tarjousnäyttöä. Vaikuttaisi iha pätevältä näytöltä muuten, mutta värien toisto on pettymys. Luulin VA-paneelien värintoiston olevan kuitenkin kohtalaista, mutta tuo näyttää samalta kuin 10 vuotta vanha TN-paneelinen Benq:n pelinäyttö. Vieressä olevassa IPS Acer VG271UP:ssa punainen on punaisempaa, sininen sinisempää jne. paljon näyttävämmät värit. Kontrastin osalta en myöskään omassa käytössä huomaa suurta eroa tuon Samsungin eduksi.

Onkohan tässä Samsungin mallissa vain erityisen heikkotasoinen VA-paneeli värientoiston osalta, vai onko muilla vastaavia kokemuksia VA-paneelien kanssa?
Omassa AOC AG273QX ei ole ollut ongelmaa. Väritoisto suoraan paketista oikein hyvä, ja pienellä säätämisellä vielä parempi. Ainakin TN-paneelista siirtyessä ero oli kuin yö ja päivä (IPS-paneelia en ole kokeillut, ehkä en olisi yhtä vakuuttunut jos tilanne olisi toinen). Kontrasti on myös ollut hyvä, pimeässä huoneessa kun tulee usein pelailtua.

Tuntuu, että tuossa Samsungin hinnassa on ehkä pieni brändilisä ja halvalla ei saa tässäkään tapauksessa hyvää.
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
1 371
Omassa AOC AG273QX ei ole ollut ongelmaa. Väritoisto suoraan paketista oikein hyvä, ja pienellä säätämisellä vielä parempi. Ainakin TN-paneelista siirtyessä ero oli kuin yö ja päivä (IPS-paneelia en ole kokeillut, ehkä en olisi yhtä vakuuttunut jos tilanne olisi toinen). Kontrasti on myös ollut hyvä, pimeässä huoneessa kun tulee usein pelailtua.

Tuntuu, että tuossa Samsungin hinnassa on ehkä pieni brändilisä ja halvalla ei saa tässäkään tapauksessa hyvää.
Vertailun vuoksi kunnollista revikkaa tuosta AOC:sta en löytänyt, mutta sillekin luvataan "122 % sRGB-väriasteikko". Ehkä noissa prosenteissa jotain perää on ja tämä Samsungi tosiaan kykenee toistamaan aika kapean väriskaalan. Yllätyin kyllä tuosta erosta IPS:ään, mutta ero ei siis taida olla niin suuri yleensä VA vs IPS, kuin tässä minun tapauksessa. 200€ tarjoushintaan mitä näistä maksoin ovat oikein kelvollisia ainakin pelikäyttöön, mutta itsellä menee palautukseen.
 
Liittynyt
15.09.2019
Viestejä
107
Tämä vaikuttaa oikeastaan aika hyvältä kun tulee taas tarjoukseen 340 e, ei hirveän gamer vaan työnäyttö ja game näyttö.
rtings: in mukaan fast overdrive käy koko 60hz - 144 hz + alueella joka on iso plus.
Oliko ihan Suomessa vai jossain ulkomailla (Amazon jne.) tuo tarjoushinta silloin? Hinta.fi ei edes löydä tällä hetkellä kyseistä näyttöä, mutta tekisi mieli pitää silmällä kun vaikuttaa kohtalaisen hyvälle näytölle.
 
Liittynyt
28.09.2019
Viestejä
898
Heinäkuussa tuli markkinoille ja oli heti tarjouksessa. 379euroa josta sai 30 euroa takaisin...
no jäin miettimään ja meni ohi.
saatavuus on kyllä huono...
 
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
385
ns.wide gamut näytöissä on parempi väriavaruus.
Joku asiaa tunteva voiskin kertoa miten wide gamut näytöstä saa käytännön hyödyn, kun selaimen,valokuvien,pelien värit ei ymmärrä laajaa väriavaruutta..mitkä ohjelmat ja pelit tukee laajempaa väriavaruutta??.. ainakin karmea ylisaturaatio pakottaa sit sRGB tilaa käyttämään, jossa ei sitten edes värisäätöä ole?...ei kaikissa käsittääkseni edes brightness säätöä? Onko sRGB tilan toteutuksissa millaisia eroja näyttöjen välillä? Vähän on tää wide gamut asia ainakin itselleni uusi vielä.
 
Liittynyt
28.09.2019
Viestejä
898
Joku asiaa tunteva voiskin kertoa miten wide gamut näytöstä saa käytännön hyödyn, kun selaimen,valokuvien,pelien värit ei ymmärrä laajaa väriavaruutta..mitkä ohjelmat ja pelit tukee laajempaa väriavaruutta??.. ainakin karmea ylisaturaatio pakottaa sit sRGB tilaa käyttämään, jossa ei sitten edes värisäätöä ole?...ei kaikissa käsittääkseni edes brightness säätöä? Onko sRGB tilan toteutuksissa millaisia eroja näyttöjen välillä? Vähän on tää wide gamut asia ainakin itselleni uusi vielä.
ei minullakaan ole nyt muuta kuin acer xb270hu ips
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
1 371
Itselläkään ei tuosta wide gamutista ole suurta tietämystä, mutta tässä minun tapauksessa kun työpöydän taustakuvakin näyttää suorastaan harmaalta tällä Samsungilla IPS-Acerin vieressä, niin uskon että on vaan huonosta sRGB:n toistosta tässä kyse.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 256
Joku asiaa tunteva voiskin kertoa miten wide gamut näytöstä saa käytännön hyödyn, kun selaimen,valokuvien,pelien värit ei ymmärrä laajaa väriavaruutta..
How to configure Firefox color management
Ja kyllä Microsoftkin on tuonut värienhallintaa Windowsiin jo pitempään.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 022
Vertailun vuoksi kunnollista revikkaa tuosta AOC:sta en löytänyt, mutta sillekin luvataan "122 % sRGB-väriasteikko". Ehkä noissa prosenteissa jotain perää on ja tämä Samsungi tosiaan kykenee toistamaan aika kapean väriskaalan.
Tuossa linkkaamassani revikassa mainitaan "Gamut, as is almost always the case, remains unchanged (vrt. ennen kalibrointia) at 99 per cent sRGB and a very credible 84 per cent AdobeRGB. " Joten ihan lupausten mukainen ei sitten vissiin ole vai puhutaanko tuossa eri asioista?
 
Liittynyt
28.09.2019
Viestejä
898
Joku asiaa tunteva voiskin kertoa miten wide gamut näytöstä saa käytännön hyödyn, kun selaimen,valokuvien,pelien värit ei ymmärrä laajaa väriavaruutta..mitkä ohjelmat ja pelit tukee laajempaa väriavaruutta??.. ainakin karmea ylisaturaatio pakottaa sit sRGB tilaa käyttämään, jossa ei sitten edes värisäätöä ole?...ei kaikissa käsittääkseni edes brightness säätöä? Onko sRGB tilan toteutuksissa millaisia eroja näyttöjen välillä? Vähän on tää wide gamut asia ainakin itselleni uusi vielä.
kyllä sen wide gamut eron pitäisi näkyä juuri peleissä ja värien tarkkuudessa ja vivahteet tarkemmat.
itse juuri en ole vielä vaihtanut, koska tämän xb270hu värit kalibroituna hyppää silmille.
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
1 371
Tuossa linkkaamassani revikassa mainitaan "Gamut, as is almost always the case, remains unchanged (vrt. ennen kalibrointia) at 99 per cent sRGB and a very credible 84 per cent AdobeRGB. " Joten ihan lupausten mukainen ei sitten vissiin ole vai puhutaanko tuossa eri asioista?
Enpäs huomannutkaan, että olit laittanut tuohon aikaisempaan viestiisi revikan :facepalm: Käsittääkseni tuo yli 100% sRGB taitaa olla lähinnä markkinointia. Testeissä 100% sRGB on maksimi, joten tuo 99% on siis erinomainen tulos. Tuolla yli 100% menevällä osuudella yritetään ilmeisesti vain tuoda esille juurikin tätä kyvykkyyttä laajempaan värientoistoon (wide gamut?), kuin sRGB. Parempi olisi siis periaatteessa katsoa lupauksia jonkin laajemman väriprofiilin osalta kuten esim. juurikin tuon AdobeRGB:n tai DCI-P3:n, jos valmistaja on sellaisia antanut. Tämä minun Acer VG271UP on Rtings.com testissä saanut 99.5% sRGB ja 85% AdobeRGB, joten tuon sinun AOC:n tulos on gamutin osalta todella hyvä VA-paneeliksi.
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
176
Kenelläkään mielipidettä/kokemusta ko. näytöstä? Äkkiseltään omaan silmään speksit ja hinta kohtaa tuossa aika hyvin?
Laitoinpa sitten tilaten. Saa nähdä miten käy paneelilotossa.
Sama näyttö oli kympin halvemmalla Veikon koneessa, mutta palautusehdot jäi mietityttämään sen verran, et päädyin Jimssiin.
 
Liittynyt
13.09.2020
Viestejä
20
Osaiskohan joku neuvoa? Hain gigantista Dellin S3220dgf -monitorin testiin. Freesync päällä näyttää jotenkin vilkkuvan niin peleissä kuin leffoja/youtubea katsellessa. Kännykällä yrittäny videoida tuota vilkettä, mutta ei oikeen kamera riitä. Youtubesta sen sijaan löytyi tällainen:

Onko kyse jostain asetuksista, vai onko monitori viallinen? Vai kenties paskaa designia? Lähinnä nyt siis mielen päällä, että hakisko gigantilta toisen dellin, vai kokeilisko toista 32" 1440p näyttöä vaiko sitten "tyytyisi" tuohon 27gl850, joka myös kokeilussa tällä hetkellä.

Ja 1660 ti käytössä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.05.2020
Viestejä
90
Mulla on kyseinen Dell S3220DGF näyttö ja G-sync käytössä. Virkistystaajuus on 48-165Hz. Jos FPS pomppii 48Hz molemmin puolin, niin kyseistä ilmiötä tulee. Miksi näin, jos FPS tippuu alle 48, esim 40, niin tällöin näytön virkistystaajuus menee 80Hz. Nyt jos virkistystaajuus hyppii paljon, niin VA panelin ominaisuus. Tuossa videossahan FPS pyörii juuri tuossa 49Hz tuntumassa, joten voisi samasta ominaisuudesta olla kyse. Kyseisestä näytöstä on mahdollisuus saada HW versio, jossa tuettuna 1440p120Hz HDMI:n kautta, jos konsoli kiinnostaa. Gigantista tätä versiota ei ollut mahdollista saada, kun itse näytön sieltä ostin. Leffoi (netflix, yms) en ole tällä katsonut, mutta youtubesta ja areenasta videoita. En ole noiden tai desktop käytön kanssa huomannut ongelmia. Mutta mulla tosissa G-Sync. Näyttöhän ei ole G-Sync compatible, mutta toimii ihan ok.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 319
Onko kellään kokemusta rde.fi nimisestä verkkokaupasta? Sieltä saisi näköjään tuota uutta Dell S2721DFG näyttöä.
Eikös täällä ole oma ketju ihan koko puljusta? Tai no kävin etsimässä sen RDE.FI kokemuksia?

Ite kattelin emolevyjä jossain kohtaan ja olivat halvimpia ja tuli vastaan toi ketju täällä, en kyllä itse ostaisi sieltä mitään.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 311
Varmaan paras ketju tälle, jos joku kärsii ajoittain mustasta ruudusta g-sync compatible monitorin kanssa niin itsellä nämä tuoreet hotfix ajurit korjasivat ongelman:


Launching a game in full screen mode may trigger a black screen on adaptive sync monitors if G-SYNC is enabled
Näyttönä Y27q-20.
En esim. osassa peleissä voinut alt+tab ollenkaan, koska palatessa peliin kuva ei enää tullut takaisin.
Satunnaisesti kesken pelin saattoi myös heittää ruudun mustaksi, eli luultavasti kun fps käy alle g-sync rajan.

Tämä hotfix ajuri korjas mulla koko homman, oletettavasti sama fix mukana seuraavissa normaaleissa ajureissa. Geforce Experience kun ei hotfix ajureita tarjoa.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 319
Varmaan paras ketju tälle, jos joku kärsii ajoittain mustasta ruudusta g-sync compatible monitorin kanssa niin itsellä nämä tuoreet hotfix ajurit korjasivat ongelman:




Näyttönä Y27q-20.
En esim. osassa peleissä voinut alt+tab ollenkaan, koska palatessa peliin kuva ei enää tullut takaisin.
Satunnaisesti kesken pelin saattoi myös heittää ruudun mustaksi, eli luultavasti kun fps käy alle g-sync rajan.

Tämä hotfix ajuri korjas mulla koko homman, oletettavasti sama fix mukana seuraavissa normaaleissa ajureissa. Geforce Experience kun ei hotfix ajureita tarjoa.
Sattuuko sulla olemaan nVidian 1000-sarjan näyttis? Toi Y27q-20 + Nvidia black screen kuulostaisi vain siltä, jos käytössä on se maksimi 166hz?
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 311
Sattuuko sulla olemaan nVidian 1000-sarjan näyttis? Toi Y27q-20 + Nvidia black screen kuulostaisi vain siltä, jos käytössä on se maksimi 166hz?
Juu, on 1000-sarjan näyttis.
Luin siis tuosta Y27q-20 ongelmasta 1000-sarjan Nvidia korttien kanssa, mutta nämä ajurit fiksas sen mulla.
Tilauskessa 3000-sarjan, mutta ylläri saa vielä odottaa. :rofl2:
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 319
Juu, on 1000-sarjan näyttis.
Luin siis tuosta Y27q-20 ongelmasta 1000-sarjan Nvidia korttien kanssa, mutta nämä ajurit fiksas sen mulla.
Tilauskessa 3000-sarjan, mutta ylläri saa vielä odottaa. :rofl2:
Ok, joo en ehkä itse enää jaksa alkaa säätämään ja pidän tän 144Hz taajuudella kun eipä minun kokoonpanosta muutenkaan saa yli 144FPS ikinä niissä mitä pelaan (Ryzen 1700+ Nvidia 1070).
 
Viimeksi muokattu:

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 311
Ok, joo en ehkä itse enää jaksa alkaa säätämään ja pidän tän 144Hz taajuudella kun eipä minun kokoonpanosta muutenkaan saa yli 144FPS ikinä niissä mitä pelaan (Ryzen 1070 + Nvidia 1070).
No juu, onhan se sama tilanne mullakin. 144fps nähnytkään, mutta ajurit korjasi joten annetaan näytön vedellä täysillä ja default asetuksilla..
Seuraavissa varsinaisissa ajureissa sama korjaus, niin tulee se sitten sieltä viimeistään niille ketkä ei jaksa hotfixiä asennella.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
321
Laitoinpa sitten tilaten. Saa nähdä miten käy paneelilotossa.
Sama näyttö oli kympin halvemmalla Veikon koneessa, mutta palautusehdot jäi mietityttämään sen verran, et päädyin Jimssiin.
Joko on kerennyt tulla käyttökokemuksia näytöstä?

Miten tuo Acer XB273UGS vertautuu Asus VG27AQ:hen? Asus saanut ainaki Rtingíssä inhan ok arvostelun.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
97
Minä tilasin Asus 35" TUF Gaming VG35VQ. Tässä lyhyt arvostelu:

Ensivaikutelmat nyt päivän näyttöä käyttäneenä ovat hyvät. Näytön koko 35'' edelliseen 27'' verrattuna on huomattava. Lisäksi 21:9 kuvasuhde on mielestäni erittäin hyvä. Katseluetäisyys minulla on noin 80cm. Päätä ei tältä etäisyydeltä tarvitse käännellä, mutta toki esim. tätä kirjoittaessani, pitää rivinvaihdon aikana siirtää katsetta huomattavasti. Näyttö on yli 12kg painava, mutta erittäin tukevaksi rakennettu. Iso jalka/alusta pitää näytön vakaana.

Näytössä HDR-tuki, mutta tätä ei voi pitää samanaikaisesti päällä jos haluaa tehdä omat säädöt näytölle. Lisäksi näytössä on ELMB-kuvatila, mutta itse suosin manuaalista säätöä. Shadowboost ja VividPixel (tarkuuden muuttaminen) ovat hyviä ominaisuuksia, jotka ovat minulla käytössä minimi asetuksilla. Asetusten muuttaminen joystick mallisesta näppäimestä on helppoa.


Peleissä kuva on erittäin hyvä. Valitsin juuri VA-paneelin siksi, että rpg-seikkailu-toiminta pelit näyttävät upeilta. Lisäksi tässä näytössä on 1ms vasteaika, joten potkua riittää myös. En ole vielä havainnut minkäänlaista välkkymistä, haamukuvia tai mitään muitakaan virheitä pelatessa. 100hz paneeli riittää minulle ja kellotettuna saa maks 104hz irti. Myöskin Call Of Duty Modern Warfaressa näytön potku riittää todella hyvin.

1800R kaarevuus oli yksi minun kriteereistäni näytöltä ja en pettynyt. Kaarevuus on maltillinen, mutta näkyvä.

Kokonaisuutena en voi tällä hetkellä muuta kuin kehua näyttöä. Mitään moitittavaa en ole vielä keksinyt. :thumbsup:
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 311
Tuohon black screen ongelmaan on täällä aikaisemmin jaettu seuraavanlaista DIY fixiä, joka toimi ainakin omassa AOC:n näytössäni: Lenovo Legion Y27Q-20 black screen fix

Mutta hyvä jos nyt korjaantuu ihan "virallisesti" myös.
Juu, tosiaan itse asensin jo viime viikolla hotfix version noista Nvidia 456.71 ajureista jotka korjasi ongelman.
Eilenhän samainen ajuri tuli virallisena ulos, tosin hämmentävästi tismalleen samalla versionumerolla. Ehkä ne tosin on identtiset, ja siksi sama versionumero, vaikka joku jo vertaili että hashit eri. Se nyt voi toki olla vain paketoinnin ero hotfix vs release.


Toi Nvidia korjauksen teksti on mun mielestä vähän harhaanjohtava:

Launching a game in full-screen mode may trigger a black screen on adaptive sync monitors if G-SYNC is enabled.
Meinaan mulla tätä tapahtui satunnaisesti kesken pelin, eli kun se oli jo käynnissä.
Oikeastaan peliä käynnistäessä sitä ei ilmennyt mulla lainkaan, mutta satunnaisen kesken pelin black screen lisäksi jos veti alt+tab pelistä pois ja pyrki takaisin niin useimmiten tuloksena musta ruutu.

Joka tapauksessa, noilla ajureilla ongelma ratkesi eikä tarvitse säätää Hz tai kikkailla muuta.
Kai se on mahdollista että jollain ei nämä ajuritkaan vielä ratkaise ongelmaa.
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
176
Joko on kerennyt tulla käyttökokemuksia näytöstä?

Miten tuo Acer XB273UGS vertautuu Asus VG27AQ:hen? Asus saanut ainaki Rtingíssä inhan ok arvostelun.
Muutaman tunnin verran vasta kerennyt käyttämään.
Onhan se toki aika hurja muutos kaikilla osa-alueilla, kun edellinen näyttö oli ikivanha 24" Lenovo.

Paha vielä mennä näillä tunneilla liikaa kehumaan, mut kaikki tähän asti toiminut luvatusti ja kuolleita pikseleitäkään en ole löytänyt. Toistaiseksi siis kelpo ostos. :)

Tuolta voi ainakin speksejä vertailla:
 
Liittynyt
08.02.2017
Viestejä
111
Marraskuussa tulossa ensimmäinen 240hz 1440p IPS näillä näkymin Eurooppaan. Delliltä 1,1k$ hintaan seuraavia speksejä: The Alienware 27 Gaming Monitor (AW2721D) is a 27-inch QHD display with a 240 Hz refresh rate and VESA DisplayHDR 600 support. The 27 Gaming Monitor also covers 98% of the DCI-P3 color gamut.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 848
Mitkä asetukset tähän G7 32" kannattaa laittaa, että kuvasta tulee tarkka? Todella epätarkka kuva esim pelatessa kauaksi katsoessa tai videota katsomalla. Vanhalla Aoc 32" 2560x1440 75hz näytöllä ei ole mitään tarkkuus ongelmia kuvan kanssa. Kaikki 32" kaarevat näytöt mitä testannut, niin kaikissa ollut tätä samaa epätarkkuutta.
Katsoin asetuksia täältä: Samsung Odyssey G7 Review
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Mitkä asetukset tähän G7 32" kannattaa laittaa, että kuvasta tulee tarkka? Todella epätarkka kuva esim pelatessa kauaksi katsoessa tai videota katsomalla. Vanhalla Aoc 32" 2560x1440 75hz näytöllä ei ole mitään tarkkuus ongelmia kuvan kanssa. Kaikki 32" kaarevat näytöt mitä testannut, niin kaikissa ollut tätä samaa epätarkkuutta.
Katsoin asetuksia täältä: Samsung Odyssey G7 Review
Vähän offtopic mutta itsellä oli kanssa AOC 32" 1440p 75Hz VA näyttö hyvällä kuvalla ja halusin samaa mutta 144Hz, no kävin vuosi sitten läpi 3 eri 32" 1440p 144Hz kaarevaa näyttöä ja jokaisessa oli jotain sanottavaa (kaarevuuden lisäksi, oma mielipide). Sitten päätin että sijoitan hieman enemmän ja hankin tämän tasapintaisen LG 32" 1440p 144Hz näytön (silloinen tarjoushinta 450€) ja tämä vihdoin vastasi sitä samaa kuvaa mitä olin halppis aoc:sta saanut mutta nopeampana. Sitä 32" 1440p 144/165Hz IPS näyttöä odottelen edelleen markkinoille ni sitten voisin vaihtaa. Tuossa samsungissa ollut liikaa ongelmia ja liian suuri hinta sen lisäksi että tykkään tasapintaisista näytöistä jotta tuollaisen hankkisin. UW näytöt sitten erikseen, niissä siitä kaarevuudesta hyötyä varmaan onkin.

Edit. Jos joku haluaa halvalla tasapintaista 32" 1440p 144Hz näyttöä niin huomasin että 330€ saa tuota LG32 GK650F näyttöä missä vain hieman eroa tähän kalliimpaan GK850F malliin esim turha HDR400 puuttuu mutta hyvä näyttö pitäisi olla. Tämä siis niille ketkä ei halua kaarevaa 32" näyttöä.
LG 32GK650F-B, hinta 311€
LG 32" Näyttö 32GK650F-B - musta - 5 ms AMD FreeSync | Edullinen
LG 32GK650F 32" QHD Gaming Monitor Review
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 848
Kyllä tämän kuvan sai nyt asialliseksi, mutta aika paljon joutui näkemään vaivaa sen eteen.
Color kohdasta itsellä seuraavasti: R43, G46, B50
Näytön kaarevuus ei itseäni ainakaan vielä häiritse. Taisi kestää noin 5min kun alotti pelaamaan, ja ei kiinnittänyt kaarevuuteen mitään huomiota enää.
Itse en tule käyttämään G-Syng tai Freesyng asetusta, joten ei ole itselle noitten toimivuudella mitään merkitystä. Mikäli niissä olisi tässä yksilössä jotain vikaa siis.

Ja mitä tuohon 240hz tulee peli käytössä, niin todella iso ero tuon 75hz näytön jälkeen pelata tällä. Tuntuu että Warzonessa haastamis tilanteet ovat todella paljon helpompia, ja vihollisen seuraaminen tähtäämällä on paljon helpompaa.
Kummallakin näytöllä fps heiluu siellä noin 130fps seudulla.

Tässä kuvat omista asetuksista:
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.07.2019
Viestejä
587
Nyt kun 3080 tulossa joku pv uskallan vihdoin luottaa että pelit pyörii haluamallani fps myös 1440p.

Ongelmaksi muodostuu näytön löytäminen. 27 tuumaista en miellelläni haluaisi. Onko kellään vinkkejä joko 24 tai 25 tuumaisesta 1440p näytöstä? Joko 144 tai 165hz.


Silmäillyt tätä ja jotain Dellin mallia (sen haluaisin) mut ei tunnu saavan mistään suomeen toimitettuna..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 236
Nvidian GSYNC-monitorilistauksen mukaan on vain neljä näyttöä, jotka ovat alle 27 tuumaa ja 1440p-resoluutio.
Tässä kaikki mallit, Acerin ja Dellin jo listasitkin, lisäksi on vielä pari näyttöä AOC:lta, joista ainakin jälkimmäistä löytyy mm. verkkokaupasta heti:


1602315213676.png



Kaikki ovat TN-paneelilla, isommista kokoluokista löytyy myös IPS/VA-paneeleita, joissa on omat vahvuudet ja heikkoudet.
 
Liittynyt
28.07.2019
Viestejä
587
Nvidian GSYNC-monitorilistauksen mukaan on vain neljä näyttöä, jotka ovat alle 27 tuumaa ja 1440p-resoluutio.
Tässä kaikki mallit, Acerin ja Dellin jo listasitkin, lisäksi on vielä pari näyttöä AOC:lta, joista ainakin jälkimmäistä löytyy mm. verkkokaupasta heti:





Kaikki ovat TN-paneelilla, isommista kokoluokista löytyy myös IPS/VA-paneeleita, joissa on omat vahvuudet ja heikkoudet.
Ahaa tämmöinenkin on! Kai se pitää tuohon Aceriin tai aoc tyytyä ja laittaa erilliseen näytöntelineeseen, on meinaan sen verran hirvittäviä nuo jalat... :D

Harmi kun tuota delliä en äkkiseltään löytänyt mistään tilattavaksi... Amazon.com on mutta .de ei
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 236
Ahaa tämmöinenkin on! Kai se pitää tuohon Aceriin tai aoc tyytyä ja laittaa erilliseen näytöntelineeseen, on meinaan sen verran hirvittäviä nuo jalat... :D

Harmi kun tuota delliä en äkkiseltään löytänyt mistään tilattavaksi... Amazon.com on mutta .de ei
Näyttää olevan yli 3v vanha tuo Dell, tosi vaikea löytää. Valikoima parantuu merkittävästi 27" kokoluokassa, mutta jos kriteeri on alle niin tuossa vaihtoehdot. :i

Eikä näytä olevan tulossa yhtään 1440p, tuo kokoluokka on vaihtumassa 1080p 360Hz.

Tässä lista mistä näkee mitä on tullut ja tulossa:


 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 319
Juu, tosiaan itse asensin jo viime viikolla hotfix version noista Nvidia 456.71 ajureista jotka korjasi ongelman.
Eilenhän samainen ajuri tuli virallisena ulos, tosin hämmentävästi tismalleen samalla versionumerolla. Ehkä ne tosin on identtiset, ja siksi sama versionumero, vaikka joku jo vertaili että hashit eri. Se nyt voi toki olla vain paketoinnin ero hotfix vs release.


Toi Nvidia korjauksen teksti on mun mielestä vähän harhaanjohtava:



Meinaan mulla tätä tapahtui satunnaisesti kesken pelin, eli kun se oli jo käynnissä.
Oikeastaan peliä käynnistäessä sitä ei ilmennyt mulla lainkaan, mutta satunnaisen kesken pelin black screen lisäksi jos veti alt+tab pelistä pois ja pyrki takaisin niin useimmiten tuloksena musta ruutu.

Joka tapauksessa, noilla ajureilla ongelma ratkesi eikä tarvitse säätää Hz tai kikkailla muuta.
Kai se on mahdollista että jollain ei nämä ajuritkaan vielä ratkaise ongelmaa.
Itseasiassa mulla Lenovon näyttö alkoi nyt vilkkumaan noilla uusimmilla ajureilla, vaikka onkin 144Hz käytössä. Aiemmin tuota tapahtui vain 165hz taajuudella. Tänään kävi noin ainakin viitisen kertaa kun pelasin Mafia 1 DE:tä, pitää tutkailla tota lisää jos nyt tapahtuu vielä uudestaan.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 022
Nvidian GSYNC-monitorilistauksen mukaan on vain neljä näyttöä, jotka ovat alle 27 tuumaa ja 1440p-resoluutio.
Tässä kaikki mallit, Acerin ja Dellin jo listasitkin, lisäksi on vielä pari näyttöä AOC:lta, joista ainakin jälkimmäistä löytyy mm. verkkokaupasta heti:


Kaikki ovat TN-paneelilla, isommista kokoluokista löytyy myös IPS/VA-paneeleita, joissa on omat vahvuudet ja heikkoudet.
Ei kannata pelkkään Nvidian g-sync listaan tukeutua näytön valinnassa. Käsittääkseni kaikissa uusissa Freesync näytöissä toimii myös G-sync, vaikka ei olisi Nvidian virallisella "G-Sync compatible" -listalla.
 
Liittynyt
28.07.2019
Viestejä
587
Ei kannata pelkkään Nvidian g-sync listaan tukeutua näytön valinnassa. Käsittääkseni kaikissa uusissa Freesync näytöissä toimii myös G-sync, vaikka ei olisi Nvidian virallisella "G-Sync compatible" -listalla.
Tuossa oli joka tapauksessa joka ikinen olemassa oleva (jostain saatavilla) 1440p 24'

Menin tuon aoc:n tilaamaan ja nyt haluaisin sille oikeasti tukevaa ja laadukasta jalkaa...

Maksaa maltaita, mutta pitäisi olla omaan tarpeeseen just semmonen.
Lähinnä kun minimipaino 3.2kg? Paljon lie tuo aoc painaa ilman standiä, kun ei missään lue :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 848
Tuota samaa Ergotron jalkaa saa Saksan Amazonista noin 140e hinnalla. Ja Täysin vastaavaa Amazonin omaa (jonka itse tilasin eilen) noin 107e kuluineen.
 
Liittynyt
28.07.2019
Viestejä
587
Tuota samaa Ergotron jalkaa saa Saksan Amazonista noin 140e hinnalla. Ja Täysin vastaavaa Amazonin omaa (jonka itse tilasin eilen) noin 107e kuluineen.
No niinpä näkkyy... Ikinä en oo tuolta mitään tilannut? Saksan kauttahan ei tulli maksuja tule mut miten tuo toimitus? Pitäis pikaseen saada
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 116
Maksat sen ~13€ posteja, niin se on perillä tyyliin tiistaina.

edit: toimituksessa tottakai muuttujia :)
edit2: kiitos vinkistä. Pari ultrawideä päälekkäin
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 848
Postit on ilmaiset tuon hintaisessa tilauksessa. Jos haluat nopeemmalla toimituksella niin sitten jokusen euron tulee siitä lisähintaa, tai jos on prime jäsenyys, niin saa premium toimituksen käsittääkseni ilmaiseksi. Ja tulleja ei tule. Ainoastaan välillä Saksan ja Suomen vero erotus.
 
Liittynyt
28.07.2019
Viestejä
587
Prime toimituksista saa edut vain paikalliset.
Kiitoksia vinkistä lähtee tuolta tilaukseen :)
1602352286826.png


Tästä nyt sen verran että tulee varmasti perille.

Tuleeko tähän ekaan nyt pelkkä osoite esim Matinkuja 15 ja alapuolelle sitten vaikka D 13

Hämää vaan kun tuossa alhaallakin on "street"
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 592
Viestejä
4 195 906
Jäsenet
70 753
Uusin jäsen
1lallu

Hinta.fi

Ylös Bottom