QHD / WQHD näytöt (2560×1440)

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 236
FB02, laitoin myös uusimman firmwaren joka löytyi. Ohjelma on Asuksen Armoury joka vilkuttelee edelleen ikkunasta käsin, full screeninä ei huomaa niin helposti. Toinen joka tätä vilkkua näyttää on Xbox Game Pass. Peleissä en tosiaan huomannut tai sitten en keskittynyt niin kun suuret fps luvut sai hymyn huulille sulavuudellaan. Jimmsille laitoin viestiä myös toki, kiitos vastauksesta @bendover

Mitä nyt olen tällä mennyt niin kaarevuus alkaa olemaan jo tuttua, eli aika nopeaan itse tähän näytin tottuvani. Asetuksia mitä käytän niin on tässä:
Black Equalizer: 18
Picture mode: Custom
Brightness: 47 (tätä vielä välillä vaihtelen)
Contrast: 75
Sharpness: 56
Color: R 43, G 46, B 50
Gamma: Mode 2

Nämä on muistaakseni Redditistä tulleet vastaan mutta omaan silmään olleet hyvät jahka tuon kirkkauden saan vielä.
Ok, eli FB02 myös, ei ainakaan toistaiseksi ole uutta revisiota.

Noita välkkymisiä on monenlaista, ja osa tuntuu riippuvan taustasta. Tänään huomasin Valorantia pelatessa kun oli operator-ase, että reunat vilkkuivat koska aseen reunat ovat aika tummat.

Itse nappasin suurimman osan asetuksistani Hardware Unboxed arvostelusta, nämä toimineet itsellä hyvin:

Black Equalizer: 9
Picture mode: Custom
Contrast: 75
Sharpness: 56
Color: Red 49, Green 50, Blue 50
Gamma: Mode1

Ja kirkkaus tietty oman maun mukaan, tämä on mielestäni todella kirkas, eli illalla saatan pitää jopa 0, illemmalla 10 ja kun ulkona on kirkasta, saatan pitää 20 - 30.

Näillä asetuksilla värit ovat olleet todella hyvät, kannattaa testata :)

Btw, laitoitko uusimman firmiksen joka saatavilla Korean sivuilta (1006) vai muualta (1005.2)? Itselläni v1006.

EDIT: Sun asetukset on RTINGS-arvostelusta? Samsung Odyssey G7 Review , testasin tuon mukaan ja hyvät nämä kanssa :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.12.2019
Viestejä
62
Ettiskelen näyttöä harrastuskäyttöön lähinnä digijärkkärin raw- kuvankäsittelyyn. Läppärinä toimii yoga C940-14 FHD, jossa on thunderbolt kolmoset, joten USB-C oltava. Tuumakoko 24" tuntuisi riittävän. Onko näytön virransyötöllä paljon väliä, jotta kone ei tarvisi omaa virtajohtoa eikä ainakaan kyykkäisi? Koneen laturi on 65W. Olisiko näkemyksiä näistä parista näytöstä, olisiko ehdottaa joitain muita, olisiko maltillisella lisäsijoituksella saatavana parempaa?

Lenovo ThinkVision P24h-20 24" WQHD
Dell 24 Professional P2421DC 24" WQHD
 
Liittynyt
07.08.2020
Viestejä
7
Olen päivittämässä näyttöä ja kiinnostaisi hommata kahden näytön sijasta 1 leveä eli joku 32,42" wide näyttö. Aika paljon tulee näitä kaarevia näyttöjä vastaan. Teen videoeditointia,valokuvia ja pelailua jne niin onkohan tuollainen kaareva ihan mahdoton noissa hommissa vai miten ne toimii? Kertokaapas kokemuksia.

Myös näyttöä saa ehdottaa eli varmaan nykyaikainen 144hz,hyvät värit koska editoin materiaalia. Budjetti vaikka +-600egee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Olen päivittämässä näyttöä ja kiinnostaisi hommata kahden näytön sijasta 1 leveä eli joku 32,42" wide näyttö. Aika paljon tulee näitä kaarevia näyttöjä vastaan. Teen videoeditointia,valokuvia ja pelailua jne niin onkohan tuollainen kaareva ihan mahdoton noissa hommissa vai miten ne toimii? Kertokaapas kokemuksia.

Myös näyttöä saa ehdottaa eli varmaan nykyaikainen 144hz,hyvät värit koska editoin materiaalia. Budjetti vaikka +-600egee.
Jimmsillä ois nyt tarjouksessa 34" ultrawide 144Hz tasaisella IPS paneelilla joten voisi olla hyvä sun käyttöön. Tosin se on vain 8-bit ja en voi käyttökokemuksista sanoa. Kannattaa ottaa lisää selvää tuosta.
Acer 34" Nitro XV340CKP, 144Hz UltraWide QHD -pelimonitori, musta (Tarjous! Norm. 699€!) - 499,00€

Edit. Kannattaa katsoa tämä video ennen hankintaa. En sitä itse kokonaan katsonut mutta luulisin että antaa ominaisuuksista kuvaa että kannattaako tämä näyttö hankkia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
802
Jimmsillä ois nyt tarjouksessa 34" ultrawide 144Hz tasaisella IPS paneelilla joten voisi olla hyvä sun käyttöön. Tosin se on vain 8-bit ja en voi käyttökokemuksista sanoa. Kannattaa ottaa lisää selvää tuosta.
Acer 34" Nitro XV340CKP, 144Hz UltraWide QHD -pelimonitori, musta (Tarjous! Norm. 699€!) - 499,00€

Edit. Kannattaa katsoa tämä video ennen hankintaa. En sitä itse kokonaan katsonut mutta luulisin että antaa ominaisuuksista kuvaa että kannattaako tämä näyttö hankkia.
Niin tosiaan harva näistä mainostetuistakaan 10-bit paneeleista on oikeasti muuta kuin 8-bittisiä.
Eli siis ovat usein 8-bit+FRC. Tuolta voi lukea Frame rate control - Wikipedia
 
Liittynyt
07.08.2020
Viestejä
7
Jimmsillä ois nyt tarjouksessa 34" ultrawide 144Hz tasaisella IPS paneelilla joten voisi olla hyvä sun käyttöön. Tosin se on vain 8-bit ja en voi käyttökokemuksista sanoa. Kannattaa ottaa lisää selvää tuosta.
Acer 34" Nitro XV340CKP, 144Hz UltraWide QHD -pelimonitori, musta (Tarjous! Norm. 699€!) - 499,00€

Edit. Kannattaa katsoa tämä video ennen hankintaa. En sitä itse kokonaan katsonut mutta luulisin että antaa ominaisuuksista kuvaa että kannattaako tämä näyttö hankkia.
72% väriavaruus ei ole oikein riittävä editointiin. Esim dellin(Dell 34" UltraSharp U3419W, kaareva Ultrawide WQHD USB-C -monitori, musta/harmaa - 899,00€ ) näytössä on 99% mutta se on taas vaan 60hz, tosin en nyt tiedä onko se huono juttu, kun en ole 144hz käyttänyt ikinä niin tiedä paremmasta
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
790
Pakko kommentoida kun tuntuu, että olisin ainut joka tykkää tästä Samsung Odyssey G7 27".
Mun näytöt: Joku 60hz TN -> Asus PG278Q TN 144hz -> Asus PG279Q 144hz IPS 144hz -> Lenovo Legion y27q-20 165hz IPS -> Samsung Odyssey G7 27" VA 240hz
Kun vaihtoi TN paneelista IPS paneeliin niin värit oli niin paljon paremmat, ettei takaisin ollut enää menemistä. Heti huomasi kyllä hiirtä liikutellessa haamukuvaa verrattuna TN paneeliin, mutta tosiaan ne TN värit oli niin surkeat, että tuon näytön hitauden kanssa oli elettävä. Kun vaihtoi Asuksen IPS paneelin Lenovon myöskin IPS paneeliin niin värit parani selkeästi parani. Myös haamukuva väheni ja näki, että IPS paneelit oli kehittynyt ajan saatossa. Nyt on tämä Samsungin VA paneeli niin värit on aika samat kun tuossa Lenovon IPS paneelissa, vähän erityyppiset niin vaikea sanoa kumpi on parempi. Ei kuitenkaan ainakaan tuntunut, että olisi huonommat. Kuva on jostain syystä myös tarkemman oloinen, voi johtua myös calibrointi säädöistä. Mulla oli nämä tossa vierekkäinkin hetken.

Lähinnä mietityttää miten tämä Samsung G7 ei ole saanut kehuja enempää? 240hz 1440p 27" on itselle juuri sopiva, koska 4K:ta ei jaksa mikään kone pyörittää ja Full HD taas on liian surkea. Tässä luokassa ei oikeastaan ole edes kilpailua?
Kuva on selkeästi tarkempi liikkeessä kun aiemmilla IPS näytöillä ja CS GO:ta on tosi mukava pelata. Pelkäsin arvostelujen takia kaarevuutta mutta tuo on itseasiassa pelatessa todella hyvä. Työpöydällä vähän outo ja huonompi kuin suora näyttö, mutta menettelee kuitenkin. Pelinäytöksi tämän ostin ja siihen tuo kaarevuus on hyvä, joten oikeastaan annan siitä lisäpisteitä. Testailin tota G-syncciäkin RDR2:n kanssa, kun on valitettu ongelmista mutta ei mulla ole ainakaan ollut mitään välkkymistä.

Ihmetyttää myös kun esim. PCGAMER lehti valitsi parhaaksi monitoriksi Asus PG279Q. Miksi? Sehän on huonompi kaikin puolin kun vertaa esim. tuohon Lenovo Legion y27q-20. Kummalista touhua...
Referensiksi, telkkarina mulla uusi OLED, siihen verrattuna nämä kaikki on kuvaltaan ihan surkeita anyway :). Kakkosnäyttönä mulla on 4k IPS missä oikeasti ammattilaisvärit, myös siihen verrattuna näissä muissa on aika huonot värit.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 259
Ihmetyttää myös kun esim. PCGAMER lehti valitsi parhaaksi monitoriksi Asus PG279Q. Miksi? Sehän on huonompi kaikin puolin kun vertaa esim. tuohon Lenovo Legion y27q-20. Kummalista touhua...
Referensiksi, telkkarina mulla uusi OLED, siihen verrattuna nämä kaikki on kuvaltaan ihan surkeita anyway :). Kakkosnäyttönä mulla on 4k IPS missä oikeasti ammattilaisvärit, myös siihen verrattuna näissä muissa on aika huonot värit.
Seuraa rahaa:
Asus on varmasti yksi eniten mainontaan rahaa käyttävistä.
Varsinkin Lenovon markkinointibudjetti on siihen nähden varmasti aika pientä.


Ja joku FALD taustavaloinen IPS on se mihin olisi pitänyt pyrkiä jo vuosia sitten, mutta nytten tosiaan olisi jo korkea aika pyrkiä eroon koko nestekiteistä.
 
Liittynyt
03.05.2020
Viestejä
263
Pakko kommentoida kun tuntuu, että olisin ainut joka tykkää tästä Samsung Odyssey G7 27".
Mun näytöt: Joku 60hz TN -> Asus PG278Q TN 144hz -> Asus PG279Q 144hz IPS 144hz -> Lenovo Legion y27q-20 165hz IPS -> Samsung Odyssey G7 27" VA 240hz
Kun vaihtoi TN paneelista IPS paneeliin niin värit oli niin paljon paremmat, ettei takaisin ollut enää menemistä. Heti huomasi kyllä hiirtä liikutellessa haamukuvaa verrattuna TN paneeliin, mutta tosiaan ne TN värit oli niin surkeat, että tuon näytön hitauden kanssa oli elettävä. Kun vaihtoi Asuksen IPS paneelin Lenovon myöskin IPS paneeliin niin värit parani selkeästi parani. Myös haamukuva väheni ja näki, että IPS paneelit oli kehittynyt ajan saatossa. Nyt on tämä Samsungin VA paneeli niin värit on aika samat kun tuossa Lenovon IPS paneelissa, vähän erityyppiset niin vaikea sanoa kumpi on parempi. Ei kuitenkaan ainakaan tuntunut, että olisi huonommat. Kuva on jostain syystä myös tarkemman oloinen, voi johtua myös calibrointi säädöistä. Mulla oli nämä tossa vierekkäinkin hetken.

Lähinnä mietityttää miten tämä Samsung G7 ei ole saanut kehuja enempää? 240hz 1440p 27" on itselle juuri sopiva, koska 4K:ta ei jaksa mikään kone pyörittää ja Full HD taas on liian surkea. Tässä luokassa ei oikeastaan ole edes kilpailua?
Kuva on selkeästi tarkempi liikkeessä kun aiemmilla IPS näytöillä ja CS GO:ta on tosi mukava pelata. Pelkäsin arvostelujen takia kaarevuutta mutta tuo on itseasiassa pelatessa todella hyvä. Työpöydällä vähän outo ja huonompi kuin suora näyttö, mutta menettelee kuitenkin. Pelinäytöksi tämän ostin ja siihen tuo kaarevuus on hyvä, joten oikeastaan annan siitä lisäpisteitä. Testailin tota G-syncciäkin RDR2:n kanssa, kun on valitettu ongelmista mutta ei mulla ole ainakaan ollut mitään välkkymistä.

Ihmetyttää myös kun esim. PCGAMER lehti valitsi parhaaksi monitoriksi Asus PG279Q. Miksi? Sehän on huonompi kaikin puolin kun vertaa esim. tuohon Lenovo Legion y27q-20. Kummalista touhua...
Referensiksi, telkkarina mulla uusi OLED, siihen verrattuna nämä kaikki on kuvaltaan ihan surkeita anyway :). Kakkosnäyttönä mulla on 4k IPS missä oikeasti ammattilaisvärit, myös siihen verrattuna näissä muissa on aika huonot värit.
Eikö noin pienessä näytössä ole curved ihan turhaa hommaa? Lähinnä joutavia markkinointi speksejä laitettu...
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 954
Laitoin 32" G7:lle Koreasta saatavan 1006 firmiksen, eipä tuossa mitään flickerin korjauksia ollutkaan:

M-TG700CCAA-1006.0 - 17/07/2020

- EDID change to support UHD 4K resolution
- HDMI black screen issue countermeasures applied
- DSC 10bit issue has been improved

In the 1006 version, additional,

Version in failure condition due to adjustment of eDPtx output termination value and software update It is confirmed that the typographical error has been corrected, so please refer to it.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
790
Eikö noin pienessä näytössä ole curved ihan turhaa hommaa? Lähinnä joutavia markkinointi speksejä laitettu...
En vastannut heti koska en itsekkään ollut varma. Peleissä se on tosi hyvä koska pelaan naama aika lähellä ruutua. Kaikessa muussa se on haitaksi.
 
Liittynyt
03.05.2020
Viestejä
263
En vastannut heti koska en itsekkään ollut varma. Peleissä se on tosi hyvä koska pelaan naama aika lähellä ruutua. Kaikessa muussa se on haitaksi.
Niin tarkoitin lähinnä että kaarevuus on oikeasti hyvä silloin kuin näytöllä on oikeasti kokoa esim 49". Eihän sitä muuten voisi käyttää järkevästi.

Noin pienessä näytössä se tuntuu vain markkinointi tempaukselta enkä näe oikein mitään miksi se pitäisi olla kaareva.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
626
Kaarevuus on muutakin kuin "markkinointikikka". Olen käyttänyt monta vuotta 32" ja 34" kaarevia näyttöjä joten tasainen näyttö vaikuttaa kun olisi kupera toiseen suuntaan. Näin ollen myös 27" G7 kaarevuus on omaan käyttöön erittäin hyvä.

Mitä tulee näytön välkkymiseen, pelejä testattu puolen tusinaa enkä ole saanut pelatessa näyttöä välkkymään VRR alueella 80-240 enkä sen ulkopuolella. Se ei kuitenkaan poista ongelmaa yleisesti, koska käyttäjät raportoineet välkkymisestä niin 27" kuin 32" malleilla. Muutenkin hieman ihmetyttää, miksi 27" VRR alue on ilmoitettu 60-240 kun se on CRU työkalun mukaan 80-240.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 740
449e saisi nyt tuota lenovon y27q-20:ää mikä kai on ihan hyvä hinta tolle. Ämpyilen tuota kuvanlaatueroa vrt tähän 8v vanhaan dellin u2412m, tuleeko tossa iso upgrade ajatellen valokuvien muokkaamista ym? Liiketoistohan tossa on varmaan ihan eri planeetalta mutta syksyllä pitää sitten pistää 1060 gtx kiertoon.

E: Onko porukalla ollut tässä coil whineä? Muutamia valituksia tuosta tuntuu löytyvän ja tuo on semmonen ääni joka itsellä ottaa pattiin, varsinkin yöllä kun pitäisi olla hiljasta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
449e saisi nyt tuota lenovon y27q-20:ää mikä kai on ihan hyvä hinta tolle. Ämpyilen tuota kuvanlaatueroa vrt tähän 8v vanhaan dellin u2412m, tuleeko tossa iso upgrade ajatellen valokuvien muokkaamista ym? Liiketoistohan tossa on varmaan ihan eri planeetalta mutta syksyllä pitää sitten pistää 1060 gtx kiertoon.

E: Onko porukalla ollut tässä coil whineä? Muutamia valituksia tuosta tuntuu löytyvän ja tuo on semmonen ääni joka itsellä ottaa pattiin, varsinkin yöllä kun pitäisi olla hiljasta.
Itsellä ollut nyt jonkin aikaa käytössä ja kyllähän tuo vinkuu kun sammuttaa koneen. Tosin ääni kohdistuu niin että sen kuulee vain jos menee näytön taakse.
Varmaan häiritsisi jos makuuhuoneessa joutuisi näyttöä käyttämään.
Omassa käytössäni en tuota edes huomaa ellen käy tarkoituksella kuuntelemassa, Kaikin puolin oikein mainio näyttö.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
227
Osaakohan joku sanoa onko tällänen mistään kotoisin ?

USB-C lähinnä kiinnostaisi helppouden takia kun työläppäriä tulee kanssa käytettyä aika usein etänä. Mukana on myös perus hello webcam ja jonkunlainen rajoite tietty 100hz paneeli mutta nykyiseen 65 vs silti iso upgrade ja kaapeloinnin puolesta olisi todella siisti.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
626
Itsellä ollut nyt jonkin aikaa käytössä ja kyllähän tuo vinkuu kun sammuttaa koneen. Tosin ääni kohdistuu niin että sen kuulee vain jos menee näytön taakse.
Varmaan häiritsisi jos makuuhuoneessa joutuisi näyttöä käyttämään.
Omassa käytössäni en tuota edes huomaa ellen käy tarkoituksella kuuntelemassa, Kaikin puolin oikein mainio näyttö.
Todella hyvä näyttö. Tarkka kuva ja hyvät värit. Freesync toimii ongelmitta toisin kun VA-paneeleissa. En ole huomannut coil whinea. Olen kokeillut sekä Lenono y27-q20 sekä LG 27GL850. LG:ssa jalusta on todella huono. Lisäksi Lenovossa 165Hz sekä mahdollisesti hieman parempi kontrasti, vaikka käyttävät samaa LG:n paneelia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Olisi etsinnässä kakkosnäyttö nykyisen tn-paneelisen hirvityksen tilalle. Käyttö tulisi olemaan 100% netin selausta ja videoiden katselua, elikkäs ei tarvitse olla hertsejä eikä syncejä.
Katselin noita HP:n E-line näytöjä mutta niissä ei ole missään VESA kiinnitystä.

Olisiko kellään heittää jotain suositusta?
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 319
Itsellä ollut nyt jonkin aikaa käytössä ja kyllähän tuo vinkuu kun sammuttaa koneen. Tosin ääni kohdistuu niin että sen kuulee vain jos menee näytön taakse.
Varmaan häiritsisi jos makuuhuoneessa joutuisi näyttöä käyttämään.
Omassa käytössäni en tuota edes huomaa ellen käy tarkoituksella kuuntelemassa, Kaikin puolin oikein mainio näyttö.
Asun yksiössä niin mulla tuo Lenovo y27q-20 on jossain ehkä reilun metrin päässä sängystäni sillä puolella missä tyyny/pää on kun nukun, ja en ole kyllä ikinä kuullut mitään ääniä tosta näytöstä.

449e saisi nyt tuota lenovon y27q-20:ää mikä kai on ihan hyvä hinta tolle. Ämpyilen tuota kuvanlaatueroa vrt tähän 8v vanhaan dellin u2412m, tuleeko tossa iso upgrade ajatellen valokuvien muokkaamista ym? Liiketoistohan tossa on varmaan ihan eri planeetalta mutta syksyllä pitää sitten pistää 1060 gtx kiertoon.

E: Onko porukalla ollut tässä coil whineä? Muutamia valituksia tuosta tuntuu löytyvän ja tuo on semmonen ääni joka itsellä ottaa pattiin, varsinkin yöllä kun pitäisi olla hiljasta.
Tolla sun 1060 GTX näytöllä pitänee pitää sitten 144hz resoluutiota peleissä että toi näyttö ei välky välillä. Tuota ongelmaa on vain nVidian 1000-sarjan näyttiksillä kuten myös mun 1070 näyttiksen kanssa. Toki eipä kyllä tossa enää tehot riitä yhtään uudemmissa peleissä yli 144 FPS niin sen suhteen ei merkitystä.

Mulla on tosssa Lenovon vieressä kakkosnäyttönä Dellin U2515H ja en kyllä varmaan osaisi sanoa kumpi näyttö on kumpi kuvanlaadun osalta sokkotestissä.
 
Viimeksi muokattu:

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 332
Itsellä ollut nyt jonkin aikaa käytössä ja kyllähän tuo vinkuu kun sammuttaa koneen. Tosin ääni kohdistuu niin että sen kuulee vain jos menee näytön taakse.
Varmaan häiritsisi jos makuuhuoneessa joutuisi näyttöä käyttämään.
Omassa käytössäni en tuota edes huomaa ellen käy tarkoituksella kuuntelemassa, Kaikin puolin oikein mainio näyttö.
Kyllä se itselläkin vinkuu/sirisee kun on poissa päältä. Sen takia on jatkojohdon päässä, jossa on virtakytkin.
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 954
Tässä olisi viikko sitten tekemäni kalibroitu väriprofiilini, Samsung Odyssey G7 32". Kalibrointi laitteenani Spyder 5 Express ja uusin softa.

Pohja asetukset:
> Reset Settings
> Picture Mode : sRGB
> Brightness : Säädä haluamasi kirkkaustaso, esim. 50.
> Asenna *.icc profiili
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 319
Kyllä se itselläkin vinkuu/sirisee kun on poissa päältä. Sen takia on jatkojohdon päässä, jossa on virtakytkin.
Öö, siis siitä näytöstä kuuluu/"pitäisi" kuulua ääntä kun tietokone on sammutettuna ja näytön oikeasta alalaidasta on virtanappi on vai off asennossa? (toki sähköjohto pitää olla kiinni)

Mä haluan vaan testata tota vai olenko vaan tulossa kuuroksi.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
626
Asun yksiössä niin mulla tuo Lenovo y27q-20 on jossain ehkä reilun metrin päässä sängystäni sillä puolella missä tyyny/pää on kun nukun, ja en ole kyllä ikinä kuullut mitään ääniä tosta näytöstä.
Ei ole tässäkään mitään tuulettimen huminaa tai coil whinea. Kuuntelin vielä oikein erikseen, mutta ei tuosta mitään kuulu.
 
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
1 126
Omalla lenovo y27q-20 ei ole mitään huminaa yms, kuuloke portissa on joku maadoitus ongelma mutta se voi johtua muusta.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 332
Tämän kuulokeportti on kyllä myös ihan syvältä. Kohinat kuuluu ihan selvästi (mikä ei ole kyllä mikään poikkeus - näytön omat ovat aina poikkeuksetta paskaa).
Öö, siis siitä näytöstä kuuluu/"pitäisi" kuulua ääntä kun tietokone on sammutettuna ja näytön oikeasta alalaidasta on virtanappi on vai off asennossa? (toki sähköjohto pitää olla kiinni)

Mä haluan vaan testata tota vai olenko vaan tulossa kuuroksi.
Ei siitä pitäisi kuulua ääntä, mutta aika monet sähkövermeet pitävät ääntä (sirinää/vinkumnista) standby tilassa. Ja kuten sanoin, sirisee kun näyttö on poissa päältä ja siihen menee virtaa. Itse nukun samassa huoneessa tuon kanssa, niin en siedä. Sen takia otan näytöltä aina virrat pois yön ajaksi. Päällä ollessa ei sirise/vingu, mikä on tärkeintä.

Jos ei sirise standby tilassa niin joko on vain sellainen yksilö, joka ei sirise tai sitten vikaa on omassa kuulossa ja nuo korkeat siritykset eivät ole enää ongelma.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 319
Tämän kuulokeportti on kyllä myös ihan syvältä. Kohinat kuuluu ihan selvästi (mikä ei ole kyllä mikään poikkeus - näytön omat ovat aina poikkeuksetta paskaa).

Ei siitä pitäisi kuulua ääntä, mutta aika monet sähkövermeet pitävät ääntä (sirinää/vinkumnista) standby tilassa. Ja kuten sanoin, sirisee kun näyttö on poissa päältä ja siihen menee virtaa. Itse nukun samassa huoneessa tuon kanssa, niin en siedä. Sen takia otan näytöltä aina virrat pois yön ajaksi. Päällä ollessa ei sirise/vingu, mikä on tärkeintä.

Jos ei sirise standby tilassa niin joko on vain sellainen yksilö, joka ei sirise tai sitten vikaa on omassa kuulossa ja nuo korkeat siritykset eivät ole enää ongelma.
Nyt mä ehkä tajusin tämän.

Jos mä sammutan näytön virtanapista niin näytön takaa kyllä kuulen sen sirinän selvästi ehkä noin 10cm etäisyydelle kun pää on näytön takana. En nyt jaksanut mennä sänkyyn tota kuuntelemaan kun tuntui että olisi mahdotonta kuulla sinne saakka.

Mutta miksi kukaan edes sammuttaa näyttöä virtanapista säännöllisesti? Mä sammutan vaan tietokoneen ("keskusyksikön") ja jätän näytön virransäästötilaan kun menen nukkumaan ja silloin ei kuulu mitään sirinää. Säästääkö se edes oikeasti mitään sähköä/luontoa sammuttaa näyttöä joka päivä?
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 332
Nyt mä ehkä tajusin tämän.

Jos mä sammutan näytön virtanapista niin näytön takaa kyllä kuulen sen sirinän selvästi ehkä noin 10cm etäisyydelle kun pää on näytön takana. En nyt jaksanut mennä sänkyyn tota kuuntelemaan kun tuntui että olisi mahdotonta kuulla sinne saakka.

Mutta miksi kukaan edes sammuttaa näyttöä virtanapista säännöllisesti? Mä sammutan vaan tietokoneen ("keskusyksikön") ja jätän näytön virransäästötilaan kun menen nukkumaan ja silloin ei kuulu mitään sirinää. Säästääkö se edes oikeasti mitään sähköä/luontoa sammuttaa näyttöä joka päivä?
Aivan sama - se kuuluu standby tilassakin. En halua mitään oranssia lediä häiritsemään nukkumista.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 319
Aivan sama - se kuuluu standby tilassakin. En halua mitään oranssia lediä häiritsemään nukkumista.
Parhaani yritin ymmärtää tota mutta eikö se ongelma ole just että se kuuluu VAIN standby tilassa (kun virtanappia on painettu) eikä muuten? Ymmärrän toki jos näyttö on siihen suuntaan että sen ledin näkee ja häiritsee. Itse myös sammutan mun Dellin kakkosnäytön virtanapista ton ledin takia (siitä en ole kuullut ikinä mitään ääniä mutta onkin pöydän toisella puolella niin parin metrin päässä sängystä)

EDIT: ja ehkä tässä ja mun muutamassa aiemmassa viestissä on ristiriita näyttöjen sammuttamisen syistä tai miksi kukaan ikinä moista tekisi :D
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 332
Parhaani yritin ymmärtää tota mutta eikö se ongelma ole just että se kuuluu VAIN standby tilassa (kun virtanappia on painettu) eikä muuten? Ymmärrän toki jos näyttö on siihen suuntaan että sen ledin näkee ja häiritsee. Itse myös sammutan mun Dellin kakkosnäytön virtanapista ton takia (siitä en ole kuullut ikinä mitään ääniä mutta onkin pöydän toisella puolella niin parin metrin päässä sängystä)
Väännetään rautalangasta: Se kuuluu aina kun näytön virtakaapeli on kiinni töpselissä, mutta ei silloin kun näyttö on varsinaisesti päällä (ledi valkoisena ts. kuva näkyy ja saa kuvasignaalia).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Parhaani yritin ymmärtää tota mutta eikö se ongelma ole just että se kuuluu VAIN standby tilassa (kun virtanappia on painettu) eikä muuten? Ymmärrän toki jos näyttö on siihen suuntaan että sen ledin näkee ja häiritsee. Itse myös sammutan mun Dellin kakkosnäytön virtanapista ton ledin takia (siitä en ole kuullut ikinä mitään ääniä mutta onkin pöydän toisella puolella niin parin metrin päässä sängystä)

EDIT: ja ehkä tässä ja mun muutamassa aiemmassa viestissä on ristiriita näyttöjen sammuttamisen syistä tai miksi kukaan ikinä moista tekisi :D
Oma sirinä kuuluu virransäästötilassa sekä sammutettuna, Ääni loppuu jos laitan koneen päälle tai otan johdon irti seinästä.
Ei tosiaan itseäni häiritse mutta olen sen huomannut että ääni on voimistunut pikkuhiljaa, Alkuun ei kuulunut mitään.

Mutta jos näytön ainoa ongelma on pieni sirinä niin ei voi valittaa :)
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 319
Oma sirinä kuuluu virransäästötilassa sekä sammutettuna, Ääni loppuu jos laitan koneen päälle tai otan johdon irti seinästä.
Ei tosiaan itseäni häiritse mutta olen sen huomannut että ääni on voimistunut pikkuhiljaa, Alkuun ei kuulunut mitään.

Mutta jos näytön ainoa ongelma on pieni sirinä niin ei voi valittaa :)
Näyttää siis olevan hieman erilaista "ongelmaa" ihmisillä, mutta joo olen kyllä samaa mieltä että laatuvehje kyllä ja tuon takia en jättäisi näyttöä ostamatta.
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
Onko kellään kokemusta riittääkö tuommoinen USB-C - DP kaapeli mimmoseen kuvaan?
Kaikki DP portit(3) näyttiksessä käytössä ja tuommoinen USB-C vapaana, jotenka mietin onko siitä mahdollista saada ihan 2560x1440 144hz kuvaa ulos?
Näyttiksenä toimii RTX 2080 Ti.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 022
Onko kellään kokemusta riittääkö tuommoinen USB-C - DP kaapeli mimmoseen kuvaan?
Kaikki DP portit(3) näyttiksessä käytössä ja tuommoinen USB-C vapaana, jotenka mietin onko siitä mahdollista saada ihan 2560x1440 144hz kuvaa ulos?
Näyttiksenä toimii RTX 2080 Ti.
Oon vähän ulapalla näiden termien kanssa, mutta onkos tuo nyt siis sama kuin Thunderbolt liitäntä?

Oletan että on. Mulla on työläppäri tuollaisella USB-C/Thunderbolt johdolla kiinni telakassa, jossa on sitten DP johdoilla kiinni kaksi kappaletta 2560x1440 näyttöä. Molempiin saa ainakin 60Hz 1440p kuvaa, en tiedä onnistuuko tuolla piuhalla myös yli 60 hertsin kuva.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
66
ei ole käytännön kokemusta joidenkin rtx korttien liitännöistä löytyvästä usb-c:n näkösestä virtual link portista, mutta ihan dp 1.4 vastaava kaista sieltä pitäis löytyä, eli ei virallisesti ainakaan ole tb3, mutta samanlaisesti kuvaa saa ulos kuin muistakin kortin dp porteistakin
4 ruutua voi ilmeisesti ajaa yhtäaikaa, valinnaisista liitännöistä, eli ei kaikista 5:stä

VirtualLink - Wikipedia
 
Liittynyt
22.12.2018
Viestejä
337
Tuollainen Gigabyte G32QC tuli pojalle ostetun käytetyn konepaketin mukana (näyttö vain pari kk vanha). Yllättävän hyvä näyttö, 32" WQHD, 1500R ja 165Hz VA. Tuolla pelailee mukavasti ja ruudun koko toimii hyvin myös pojan oman huoneen telkkarina.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 298
Mietin, että vaihtaisin LG 32gk850 tuohon 32" G7 mutta toi 80 alkaen oleva freesync range on kyllä huono. Kyllähän noita pelejä joissa on 60fps lukko on niin hirvee määrä, että kivahan se olisi olla kun parannus on melkoinen. No täytyy odotella seuraavia malleja. Noi hinnat ei paljoo tunnu kun tästä omasta lg:stä maksoin 919€ kun hätäisenä halusin heti kun oli akuutti tarve.

Noi välkkymis kokemukset ei myöskään vakuuta kun vihaan ylimääräistä välkettä ja sen takia nopeampi paneeli kiinnostaisikin.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
790
Itsellä ei oo kyllä ollut ongelmia oman Samsung G7 27" kanssa. Eikä 32" johon vaihdoin. Tuo VRR range on kyllä surkea kun oikeastaan ainoastaan alle 80 tuota edes tarvitsee.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 298
Itsellä ei oo kyllä ollut ongelmia oman Samsung G7 27" kanssa. Eikä 32" johon vaihdoin. Tuo VRR range on kyllä surkea kun oikeastaan ainoastaan alle 80 tuota edes tarvitsee.
Joo jotenkin käsittämätön ratkaisu. Jotenkin rtingistäkin kattelin, että tuo on 30fps lähtien. Mikähän tohon on syynä ettei laiteta nollasta lähtien niin ei olisi noita välkkymis yms. ongelmia koskaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Mikähän tohon on syynä ettei laiteta nollasta lähtien niin ei olisi noita välkkymis yms. ongelmia koskaan?
Todennäkösesti se kaikenkattava vastaus jokaikiseen asiaan missä ollaan menty turhan matalasta kohtaa aidasta: raha. Samasta syystä mä pidän FreeSynciä vähän turhan laajana ja asiasta tietämättömille harhaanjohtavana käsitteenä, kun se range voi olla käytännössä mitä tahansa. G-Syncin kanssa oon nauttinu siitä et se range on aina koko virkistystaajuuden kattava, aikasemmassa 1440p näytössä 1-165, nykysessä ultrawidessä 1-120. Kummankaan kanssa ei oo tarvinnu painia vilkkumisien tai minkään muunkaan kanssa.

Mut siihenpä ne positiiviset asiat aikalailla loppuukin. Maksaa huomattavasti enemmän ja se ikävämpi juttu, eli oon käytännössä lukittuna nVidian kortteihin ellen pistä näyttöäkin vaihtoon. Mun kannalta ei hyvä, mutta nVidian kannalta hyvä.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
790
580€ -> 32", 1440p, 240hz ja oikeasti järkyttävän nopea paneeli, joka kilpailee samassa sarjassa nopeimpien TN-paneelien kanssa mutta ei näytä yhtä surkealta. Oikeastaan ei ole edes kilpailua juuri tuossa sarjassa.
Pikselit just ja just riittää tuolle koolle, pelaaminen on mielestäni paljon mielekkäämpää tällä 32" ruudulla verrattuna edellisen 27" IPS ruutuun. Tämä VA näyttää ihan hyvältä verrattuna uusimpiin IPS paneeleihin. Pikkasen heikommat värit mielestäni, mutta kuva on jotenkin tarkempi.
Mustat nyt on ihan surkeita molemmissa paneelityypeissä. Ihan hyvä diili, riippuu mitä hakee. Pelaan tosi paljon CS GO ja siinä saa tuon 240 fps et on jotain hyötyäkin tosta 240hz.
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 954
G7 monin paikoin nopein paneeli tällä hetkellä.
Hardware Unboxed testannut parikymmentä nopeata näyttöä joissa mukana useampi 240Hz TN kisanäyttö, mukana mm. "Kallis" Omen X7 (240Hz TN).
Input-Lagissa G7 pesee ne kaikki eli kaikista pienin. G7ssa mitatut pikselien nopeudet Ok/pienillä virheillä ~3ms luokkaa eli ne pysyisivät mukana vielä yli 300Hz taajuudella! Kontrastikin 2500:1 luokkaa kun TN/IPS paneeleilla yleensä 1000:1. Värien toisto erinomainen kun henk.koht. oman näyttönsä kalibroi laitteella (Itsellä Spyder5 Express), värien tasaisuus eli DeltaE arvon saa helposti ammattilais kuvan-/videoiden tekijöiden vaatimalle tasolle (alle DeltaE 2.0 määre).

1000:1 kaarevuus toimii ainakin itsellä hyvin pelatessa.

32" nyt Verkkiksellä 579e kampanjassa muutaman päivän. Tuohon hintaan ei takuulla saa kovempaa näyttöä!
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
626
Tuohon hintaan pitäisi saada myös toimiva näyttö ilman välkkymistä ja muita G7 malleissa olevia ongelmia. Kokeilin 2 x 27" ja 2 x 32". Kaikissa oli sitten kuitenkin enemmän tai vähemmän välkkymistä mitä enemmän näyttöä käytti. Näistä ongelmista on kymmeniä ketjuja kirjoituksia Redditissa, Overclock UK ja Hardforum foorumeilla sekä Youtubessa. Ongelmaa ei ole saatu korjattu Samsungin firmware tai Nvidian ajuripäivityksillä. Myöskään VRR alueen muuttaminen ei vaikuttaisi toimivan. Väritoiston ja paneelin nopeuden puolesta G7 on hyvä, tosin nopeudestakin on ollut hieman negatiivista palautetta muunmuassa täällä 05/22/2020 UPDATE. The IPS 240hz monitor tier list.(I've measured/tried the all) and my honest explanation why. - Page 80 - Blur Busters Forums (Käyttäjän RLCScontender kommentit).

Esimerkiksi Lenovo Y27q-20 (IPS) ei välky yhtään ja AOC CU34G2X (VA) hyvin vähäisen välkkymisen saa korjattua CRU työkalulla. Ongelman ratkaisu ei ole ottaa G-Syncia pois käytöstä, koska tuon hintaisessa ja NVidia Compatible näytössä G-Sync pitää toimia.
 
Viimeksi muokattu:

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 954
Mulla vilkkuu G7 vain jos Hz droppaa esim. 60Hz työpöydällä jos joku 3d:tä käyttävä sovellus on päällä, esim. kuulokkeitteni hallinta softa, vilkkuminen loppuu kun 0.5s. päästä ja taajuus lukittuu 240Hz kun hiirtä ei liikuta, ja kun hiirtä liikuttaa niin tajuus droppaa taas 60Hz ja vilkkuu, tai sitten pelien 60Fps/Hz main menussa / välivideoissa sama vika.

Normi työpöydällä on koko ajan kiinteästi 240Hz toi eikä vilku 2D:llä, sitten esim. mainitsemani softa saa Hz seilaamaan 60-240Hz välillä ja eli silloin vilkkuu kun Hz menee alle GSync Compatibility tuen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 298
Ei tuo kyllä kovin hyvältä kuullosta. Tosin täytyy toivoa, että vaatii samsungilta tuon freesync rangen muuttamista niin voisi tuon ostaakin.
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 954
Jotkut kuulemma CRUlla muuttaneet Sync rangen 48Hz alkavaksi tjsp. niin loppunut vilkkuminen työpöydällä, sekä 60fps välivideoissa/menuissa.
 

Jaba

Tukijäsen
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
407
Itsellä käytössä HP Omen 27i ja paras näyttö tähän mennessä joka on kohdalleni sattunut, tässä jokusen hetken jo koekäyttänyt ja homma pelittää. Harmillista toki jos viallinen paneeli sattunut kohdalle, mutta mihin perustuu väitteesi "LG:n paneeli, eli kuolleita pikseleitä odotettavissa" ?
Ostanut kolme LG:n paneelia tänä vuonna ja jokaisessa ollut kuolleita pikseleitä. 34" Ultragear, 27" Ultragear ja Omen 27i
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
626
Itsellä ollut Lenovo 27” (LG paneeli), LG 27”, Ultragear 34” ja nykyään on uudempi 34” Ultragear. Missään paneeleista ei ole ollut viallisia pixeleitä tai muitakaan ongelmia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
449
Gigantista tuli ostettua Tammiston remontin jälkeisestä alesta MSI Optix MAG322CQR 31,5" näyttö. Kovasti etsin onko tuo G-sync yhteensopiva mutta en löytänyt mielestäni täältä haulla. Minä sain tuon ainakin toimimaan, ja päätin laittaa tänne jos joku joskus etsii tuohon kysymykseen vastausta.

"G-SYNC Pendulum Demo" jolla kokeilin löytyy videolta tämän linkin takaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 659
Viestejä
4 187 737
Jäsenet
70 776
Uusin jäsen
Fancy

Hinta.fi

Ylös Bottom