QHD / WQHD näytöt (2560×1440)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 789
Palautin myös oman MAG322CQRV:n. Eihän se ollu lähelläkään Acerin XB271HU:ta väreissä ja kuvanlaadussa, vaikka kuinka koitti kalibroida. Tulipahan todettua samalla, että seuraava päivitys ei ole VA-paneelilla ja reson pitää olla isompi kuin 1440p, jos mennään yli 27". Ehkä ultrawideä sitten joskus.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
897
Itselle en sinänsä huomannut että 31.5" 1440p olisi liian pieni resoluutio: Tuohan on karkeasti sama pikselitiheys kuin 24" FHD.

Laitoin pettymyksissäni tilaukseen nyt aamusta LG Ultragear 27G850 27" 1440p:n, suora IPS. Väritoiston pitäisi olla ihan eri luokkaa, mutta toki n. 330€ toimituksineen vs 514€ toimituksineen on jo hintaeroakin. Saa nähdä koska tulee: Proshopissa oli selvästi halvempi kuin muualla, mutta odottavat vasta parin viikon päästä varastoon: LG 27" Näyttö UltraGear 27GL850 - musta - 1 ms AMD FreeSync

EDIT: Nyt ei näy edes odotettua aikaa, mutta 29.1. odottivat varastoon aamulla.
 
Liittynyt
02.10.2018
Viestejä
477
Palautin myös oman MAG322CQRV:n. Eihän se ollu lähelläkään Acerin XB271HU:ta väreissä ja kuvanlaadussa, vaikka kuinka koitti kalibroida. Tulipahan todettua samalla, että seuraava päivitys ei ole VA-paneelilla ja reson pitää olla isompi kuin 1440p, jos mennään yli 27". Ehkä ultrawideä sitten joskus.
Olen kyllä tyytyväinen tuon ips-paneelisen AOC:n tuottamaan kuvaan (sama koko, sama reso), mutta ilmeisesti va-paneelissa pikseliasettelu on jotenkin erilainen ja tuottaa karkeamman kuvan. Tai sitten tässä MSI:ssä käytetään huonoa paneelia tms.. Mistäpä näitä tietää? Otan molemmista paneeleista muutaman vertailukuvan, joista eron näkee. Jos niissä on suurta eroa, niin heitän tännekin esimerkkikuvan.
 
Liittynyt
02.10.2018
Viestejä
477
Tässäpä vertailukuvat. Luonnossa ero on isompi. AOC:n kuva on paljon levollisempi katsoa ja siinä erottuvat pienetkin valoisuuserot. Myös teksti on selvempää, eikä kuvakkeissa ole ylimääräisiä "ulokkeita" nähtävissä. Edit: vasemmalla MSI, oikealla AOC.
MSI.jpg AOC.jpg
 
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
268
Philipsin kanssa leikkinyt vähän enemmän ja tutustunut tarkemmin säätöihin ja smartimagehässäköihin sekä katsellut elokuvan (1), parit NHL-pelit ja pelaillut pikkusen (45min) enemmän.

Mä en kyllä keksi oikein mitään muuta miinusta tästä kuin jalustan? Kuvanlaatu yllättävän hyvä, 10bit VA paneelia tuijottelin ennen tätä 8bit IPS paneelia mutta tässä melkein miellyttävämpi kuva, syystä tai toisesta?

Euroopassa ja suomessakin mm. verkkokauppa huutaa tästä 220-249€ hintoja kun dustin myy (black friday tarjoushinta jäi pysyväksi?) 159€ hintaan joka on kyllä aika helevetin maukas hinta meille perheellisille, kerskakulutusvuotensa jo ohittaneiile setämiehille ja miksei myös perseaukisille opiskelijoille jotka eivät halua tumpata koko opintolainaansa jimmssiin, premium pumpum aateekoohoon tunti lainan nostamisen jälkeen.

Tosin jos joku varakas herrasmies haluaa maksaa +69hz:stä (144hz vs 75hz) 250-350 euroa enemmän muuten melkolailla samoilla spekseillä olevasta näytöstä niin mikä minä olen tuomitsemaan?

4.2/5 :cigar:

Philips E-line 275E1S ab € 225,00 (2020) | Preisvergleich Geizhals Deutschland

Philips E Line 275E1S/00, 159€ | Hinta.fi
Minkälaiset asetukset sulla on sun philipsissä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
160
Olen kyllä tyytyväinen tuon ips-paneelisen AOC:n tuottamaan kuvaan (sama koko, sama reso), mutta ilmeisesti va-paneelissa pikseliasettelu on jotenkin erilainen ja tuottaa karkeamman kuvan.
Itsellä VA-paneeliversio AOCista (Q3279VWF, eli oman ISP-mallisi edeltäjä) eikä omassanikaan ei ole vastaavaa ongelmaa. Tosin huomasin itsekin MSI:n karkean fontin ja hailakanoloisen kuvan männävuonna Gigantissa piipahtaessa. Eli VA-paneeleissa on eroja ja laittamasi vertailukuvat vahvistavat hyvin tämän havainnon.

Tässä/näissä 32" halpis-AOCiessa on tosiaan erinomainen kuva yleiskäyttöön eli hinta/laatusuhde on liki täydellisesti kohdallaan. Pelikäytössä AOCien 75hz on toki parempi kuin 60hz, mutta eihän nämä nopeatempoisissa peleissä loista. Blurria ja häntimistä on havaittavissa. Silti, 200€:n hintahaarukkaan näytön yleistä suorituskykyä ei voi moittia.

PS. Edellinen näyttöostos oli reilu kymmenen vuotta sitten hankittu BenQ G2400W 24" 1920 x 1200 hintaan 250€. Eli kyllä se ajanmukainen tekniikka näkyy pysyvän kilpailukykyisissä hinnoissa vuosikymmenestä toiseen, myös budjettiluokassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.10.2018
Viestejä
477
Itsellä VA-paneeliversio AOCista (Q3279VWF, eli oman ISP-mallisi edeltäjä) ja omassani ei ole vastaavaa ongelmaa. Tosin huomasin itsekin MSI:n karkean fontin ja hailakanoloisen kuvan männävuonna Gigantissa piipahtaessa. Eli VA-paneeleissa on eroja.

Tässä/näissä 32" halpis-AOCiessa on tosiaan erinomainen kuva yleiskäyttöön eli hinta/laatusuhde on liki täydellisesti kohdallaan. Pelikäytössä AOCien 75hz on toki parempi kuin 60hz, mutta eihän nämä nopeatempoisissa peleissä loista. Blurria ja häntimistä on havaittavissa. Silti, 200€:n hintahaarukkaan näytön yleistä suorituskykyä ei voi moittia.

PS. Edellinen näyttöostos oli reilu kymmenen vuotta sitten hankittu BenQ G2400W 24" 1920 x 1200 hintaan 250€. Eli kyllä se ajanmukainen tekniikka näkyy pysyvän kilpailukykyisissä hinnoissa vuosikymmenestä toiseen, myös budjettiluokassa.
Kyllähän näissä varmasti eroja on. Minkähän valmistajan paneeli tuossa MSI:ssä on, kun tuottaa noinkin p*skan kuvan? Pitänee antaa vielä mahdollisuus jollekin muulle näytölle. Vaikka näyttötyyppi ei nyt tähän threadiin kuulukaan, niin huomasin hinta.fi:n listalla uuden AOC:n ultrawiden 500€ hintaluokassa (va-paneelilla). Pitänee käydä tsekkaamassa se, jos paikalliseen Multitroniciin sellainen saadaan näytille.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Itsellä VA-paneeliversio AOCista (Q3279VWF, eli oman ISP-mallisi edeltäjä) eikä omassanikaan ei ole vastaavaa ongelmaa. Tosin huomasin itsekin MSI:n karkean fontin ja hailakanoloisen kuvan männävuonna Gigantissa piipahtaessa. Eli VA-paneeleissa on eroja ja laittamasi vertailukuvat vahvistavat hyvin tämän havainnon.

Tässä/näissä 32" halpis-AOCiessa on tosiaan erinomainen kuva yleiskäyttöön eli hinta/laatusuhde on liki täydellisesti kohdallaan. Pelikäytössä AOCien 75hz on toki parempi kuin 60hz, mutta eihän nämä nopeatempoisissa peleissä loista. Blurria ja häntimistä on havaittavissa. Silti, 200€:n hintahaarukkaan näytön yleistä suorituskykyä ei voi moittia.

PS. Edellinen näyttöostos oli reilu kymmenen vuotta sitten hankittu BenQ G2400W 24" 1920 x 1200 hintaan 250€. Eli kyllä se ajanmukainen tekniikka näkyy pysyvän kilpailukykyisissä hinnoissa vuosikymmenestä toiseen, myös budjettiluokassa.

Minulla oli kanssa aiemmin tuo aoc:n q3279vwf näyttö ja en voi kun kehua miten hyvä kuva siinä oli hintaluokkaansa nähden. Tämä nykyinen LG 32GK850-F ei paljoa parempi ole kuvanlaadussa mutta tietenkin peleissä parempi 144/(120Hz käytössä) takia. Mutta olihan tällä hintaa sen yli 250€ tuon aoc:n yli. Itselle tuli 300€ vaihtorahaksi kun myin sen aoc:n hintaan 150€ ja tämä LG maksoi 449€. Ja tämä oli ainoa noista 144Hz 32" paneelisista missä on tasapintainen näyttö kun noi kaikki muut ovat kaarevia. Aoc:n kanssa oli jo tottunut tähän tasapintaisuuteen, testissä kävi 3 kpl eri 32" 144Hz kaarevia näyttöjä mutta tämä LG oli ainoa niistä minkä kelpuutin jokapäiväiseen käyttöön vaikka olikin kallein noista vaihtoehdoista.
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
160
Minulla oli kanssa aiemmin tuo aoc:n q3279vwf näyttö ja en voi kun kehua miten hyvä kuva siinä oli hintaluokkaansa nähden. Tämä nykyinen LG 32GK850-F ei paljoa parempi ole kuvanlaadussa mutta tietenkin peleissä parempi 144/(120Hz käytössä) takia.

Aoc:n kanssa oli jo tottunut tähän tasapintaisuuteen, testissä kävi 3 kpl eri 32" 144Hz kaarevia näyttöjä mutta tämä LG oli ainoa niistä minkä kelpuutin jokapäiväiseen käyttöön vaikka olikin kallein noista vaihtoehdoista.
Ollaan ilmeisesti samasta "näyttöpuusta" veistettyjä monitorimiehiä, sillä täsmälleen samaa LG:n monitoria (ja sen G-sync -mallia) olen katsellut ostohousut puolipolvissa viime vuoden.

Osasyynä LG-liputukseen peruspelihertsien lisäksi juuri tuo tasapintainen näyttö, sillä kaarevuus ei henkilökohtaisesti kolahda yhtään. Päätin kuitenkin odotella vielä tämän vuoden tulokkaita, sillä näyttöpäivityksellä ei suurta kiirettä. Peukut joka tapauksessa sinne oivasta peliruutuvalinnasta. :tup:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Ollaan ilmeisesti samasta "näyttöpuusta" veistettyjä monitorimiehiä, sillä täsmälleen samaa LG:n monitoria (ja sen G-sync -mallia) olen katsellut ostohousut puolipolvissa viime vuoden.

Osasyynä LG-liputukseen peruspelihertsien lisäksi juuri tuo tasapintainen näyttö, sillä kaarevuus ei henkilökohtaisesti kolahda yhtään. Päätin kuitenkin odotella vielä tämän vuoden tulokkaita, sillä näyttöpäivityksellä ei suurta kiirettä. Peukut joka tapauksessa sinne oivasta peliruutuvalinnasta. :tup:
Joo jos sulla ei kiirettä ole sen näytön vaihtamisessa niin olihan muistaakseni pariltakin näyttö valmistajalta tulossa 32" 144Hz IPS paneelilla olevia tasapintaisia näyttöjä nyt tämän vuoden keväällä. Ja itseä vieläkin vähän sylettää toi että tuli maksettua niin paljon välirahaa siihen aoc:n näyttöön verrattuna mutta onhan tässä LG:ssä nyt sitten näyttöä pitkäksi aikaa, kun tuskin tätä moneen vuoteen olen vaihtamassa jos ei huomattavasti parempia tule myyntiin. Ei kuolleita pikseleitä ja valovuoto on minimissään ja kuva on miellyttävä. Vielä kun jaksaisi joku päivä tämän kalibroida kun on mulla tossa vieläkin paketissaan oleva x-rite i1 display pro kalibrointilaite mikä pitäisi ottaa käyttöön että saisi myös tuon lg b8 oledin kanssa kalibroitua vaikka tuskin se sen suurempaa kalibrointia tarvitsee. Ei ole vaan aika riittänyt tässä.
 
Liittynyt
16.09.2017
Viestejä
46
Tulipa hommattua tuo kovasti kehuttu AOC Q3279VWF.

Sanotaan nyt vielä, että tämä on ensimmäinen VA-paneelini ja tähän asti olen tuijotellut 120 hz TN-näyttöä. Lisäksi löytyy IPS käyttävä TV, joka on myös 32" kuten tämä AOC.

Pienoisena järkytyksenä kyllä tuli miten paljon tässä on häntimistä varsinkin tummien värien kanssa. Paikallaan ollessa kuva on ihan ok, mutta jos esim. pelissä vähänkin nopeammin katsetta liikuttaa, kaikki varjot ja muuten vähänkään tummempi materiaali menee ihan puuroksi. Liikkeessä kuva ikään kuin savuaa sitä enemmän mitä nopeampi liike on.

Overdrivestä ei tunnu kovin paljon olevan apua tuohon häntimiseen.

Näyttö on itselleni ehkä myös vähän liian iso, koska reilun metrin etäisyydeltä katsottaessa huomaa miten kuva hieman haalistuu reunoja kohti mentäessä. Tämäkin korostuu jälleen kerran tummien sävyjen kanssa.

Jos vertaan tätä vaikkapa televisiooni, niin siinä ei ole mitään em. ongelmista, vaikka värit nyt eivät siinä ihan yhtä syvät olekaan. Varsinkin tuo tumman materiaalin häntiminen pilaa kuvan niin täydellisesti, että hieman paremmasta kontrastista ei ole hirveästi iloa.

Ehkä odotin liikoja kun kyseessä kuitenkin on vain parin sadan euron näyttö. Takaisin kuitenkin näillä näkymin lähdössä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 645
Tännekin tuli tuo Gigantin tarjousnäyttö, eli Msi MAG322CQRV (piti olla MAG321CQRV). Ensivaikutelma oli ihan ok, eli rakenteeltaan näyttö herättää luottamusta. Siihen ne kehut sitten loppuvatkin. Omistan AOC q3279vwfd8:n ja sen tuottama kuva on kaikin tavoin parempi. Edes pelatessa en oikein pysty sanomaan, että onko suuremmasta virkistystaajuudesta hyötyä vai ei. Se täytyy toki sanoa, että pelikokemus on "smoothimpi".

Loppukaneettina totean, että pakkaan näytön takaisin pakettiin ja jatkan haaveilua paremmasta näytöstä.

Itse huomasin tuossa näytössä aivan järkyttävän ghostingin erityisesti CSGO pelatessa. Jos sama talon nurkka piirtyy kolmeen kertaan sivulle vierittäessä niin totesin että näyttö pakettiin ja takaisin metsästämään sopivaa.

Onkohan yhtäkään VA-paneelia joka ei haamuilisi? Itse tuli koitettua, ja palautettua, MSI Optix mag322cqrv koska CSGO tuo häntiminen oli aivan järkyttävää katsottavaa. Värit ja iso ruutu toki kivat, mutta ei tuota vain kestä katsoa nopeammalla liikkeellä.

Näyttösuosituksia pelaamiseen siis otetaan vastaan. 1440p ja mielellään 32". TN-paneeleita ei taida olla kuin 27" asti mutta tällöin hyppäys omasta Benq:sta ei ole kummoinen.

LG 27GL850?
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 331
LG 27GL850 tai Lenovo Legion Y27q-20 niin ero nopeudessa noihin VA paneeleihin on tähtitieteellinen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 645
Hyvä pointti! Sori.

Sinänsä outoa kyllä kyseiseltä käyttäjältä kysellä tarkalleen tuosta näytöstä kun erikseen 32" hakee, mutta vastauksesi oli täysin relevantti kun kerran kysyi.
No se oli mielellään 32" mutta jos sellaista ei ole näköpiirissä niin 27 laitetaan kelpaamaan.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 645
IPS:siä ei oikein ole tuon kokoisina tällä hetkellä, mitkä olisivat yhtä nopeita.
Sepä se taitaa olla. Osa VA paneeleista ei kai ole näin pahoja kuin tuo MSI mutta ei tee mieli alkaa toisen VA paneelin kanssa lottoamaan vaikka toki hieno näyttö muuten olikin.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 331
Sepä se taitaa olla. Osa VA paneeleista ei kai ole näin pahoja kuin tuo MSI mutta ei tee mieli alkaa toisen VA paneelin kanssa lottoamaan vaikka toki hieno näyttö muuten olikin.
Mulle riiti yksi VA telkkari ja se oli sitten siinä VA paneelien osalta. Black crush, huonot katselukulmat, tumman pään uskomaton hitaus ja sitten vielä siihen päälle nykyiset alipikseliongelmat monessa VA paneelissa. Väritoiston tarkkuuskaan ei ole IPS tasoa. On vaan liikaa heikkouksia.
 
Viimeksi muokattu:

RageDaddy

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
766
Minkälaiset asetukset sulla on sun philipsissä? Omassa tuntuu värit jotenkin hiukan haaleilta
Työpöydällä SRGB ja peleissä pelaaja kakkonen kirkkaus 100, kontrasti 50 ja terävyys 50. Smartresponse "nopeampi". Philipsin sivuilta kävin hakemassa tuon .icm filun eli värienhallintaan 275E1.icm profiilin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 645
Minkälaiset on ihmisten kokemukset tuon LG 32GK850F-B näytön osalta mitä tulee ghostingiin? Näyttää olevan edelleen VA-paneeli, mutta ne arviot mitä itse olen lukenut niin olisi kehuttu näyttö?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Minkälaiset on ihmisten kokemukset tuon LG 32GK850F-B näytön osalta mitä tulee ghostingiin? Näyttää olevan edelleen VA-paneeli, mutta ne arviot mitä itse olen lukenut niin olisi kehuttu näyttö?
Kyllähän tässä sitä smearingia on kuten kaikissa VA-paneelisissa. Ne tummat siirtymät tuottavat ongelmaa ja overdrivestä ei paljoa ole hyötyä. Itsellä ollut nyt tämä näyttö noin 4kk. Itse ajelen @120Hz jolloin sen saa jotenkin edes kuriin, kuten muistaakseni pcmonitors.infon testissäkin mainittiin asiasta. Itsellä tosiaan oli kolme eri noita 32" va 144Hz kaarevalla paneelilla olevia näyttöjä testissä ennen tätä ja tämä LG oli kyllä paras verrattuna niihin mutta ei tämä mikään kuningas näyttö siltikään ole mutta uskoisin että ehkä paras tässä 32" 144Hz VA luokassa(pois lukien sen g-sync mallin tästä näytöstä) ja kun niitä ips paneelisia ei vielä ole tässä luokassa, tosin niitä on parilta valmistajalta tulossa tänä vuonna ja sitten kun ne tulee niin ehkä vaihdan sellaiseen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 645
Kyllähän tässä sitä smearingia on kuten kaikissa VA-paneelisissa. Ne tummat siirtymät tuottavat ongelmaa ja overdrivestä ei paljoa ole hyötyä. Itsellä ollut nyt tämä näyttö noin 4kk. Itse ajelen @120Hz jolloin sen saa jotenkin edes kuriin, kuten muistaakseni pcmonitors.infon testissäkin mainittiin asiasta. Itsellä tosiaan oli kolme eri noita 32" va 144Hz kaarevalla paneelilla olevia näyttöjä testissä ennen tätä ja tämä LG oli kyllä paras verrattuna niihin mutta ei tämä mikään kuningas näyttö siltikään ole mutta uskoisin että ehkä paras tässä 32" 144Hz VA luokassa(pois lukien sen g-sync mallin tästä näytöstä) ja kun niitä ips paneelisia ei vielä ole tässä luokassa, tosin niitä on parilta valmistajalta tulossa tänä vuonna ja sitten kun ne tulee niin ehkä vaihdan sellaiseen.

Eli varmaan ihan vaihtoehtoinen ratkaisu ottaa testiin, kun ainahan tuosta eroon pääsee jos ei edelleenkään miellytä.

LG:ltä on tulossa noita 32" IPS 144hz näyttöjä, mutta vasta jossain vaiheessa tätä vuotta.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Kyllähän tässä sitä smearingia on kuten kaikissa VA-paneelisissa. Ne tummat siirtymät tuottavat ongelmaa ja overdrivestä ei paljoa ole hyötyä. Itsellä ollut nyt tämä näyttö noin 4kk. Itse ajelen @120Hz jolloin sen saa jotenkin edes kuriin, kuten muistaakseni pcmonitors.infon testissäkin mainittiin asiasta. Itsellä tosiaan oli kolme eri noita 32" va 144Hz kaarevalla paneelilla olevia näyttöjä testissä ennen tätä ja tämä LG oli kyllä paras verrattuna niihin mutta ei tämä mikään kuningas näyttö siltikään ole mutta uskoisin että ehkä paras tässä 32" 144Hz VA luokassa(pois lukien sen g-sync mallin tästä näytöstä) ja kun niitä ips paneelisia ei vielä ole tässä luokassa, tosin niitä on parilta valmistajalta tulossa tänä vuonna ja sitten kun ne tulee niin ehkä vaihdan sellaiseen.
120Hz pätee vain silloin kun G-synciä ei käytä, G-syncin kanssa on paras. Hyvä näyttöhän tuo on kun säätää OD asetuksen niin hyvin kuin voi, kirkkaissa väreissä vasteajathan on jopa pienemmän kuin IPS näytöillä.

Itseä vaan häiritsi ne dynamic interlace pattern viivat liiketoistossa mitkä on TN-näytöistä tuttuja myös, niin palautin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Eli varmaan ihan vaihtoehtoinen ratkaisu ottaa testiin, kun ainahan tuosta eroon pääsee jos ei edelleenkään miellytä.

LG:ltä on tulossa noita 32" IPS 144hz näyttöjä, mutta vasta jossain vaiheessa tätä vuotta.
Juu, ota ihmeessä testiin niin näät sitten onko se näyttö tarpeeksi hyvä käyttöösi. Ja joo LG oli yksi niistä keneltä on tulossa 32" ips 144Hz ja toista valmistajaa en nyt saa päähäni.

120Hz pätee vain silloin kun G-synciä ei käytä, G-syncin kanssa on paras. Hyvä näyttöhän tuo on kun säätää OD asetuksen niin hyvin kuin voi, kirkkaissa väreissä vasteajathan on jopa pienemmän kuin IPS näytöillä.
?? Eli kumpi nyt parempi?? Itse ainakin tykkään perus win työpöytäkäytössä pitää sen 120Hz että ei tule tummilla sivuilla niin paljon smearingia. Pelikäytössä varmaan se 144Hz on parempi. Itsellä käyttö 95%työpöytä ja 5% pelit.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Juu, ota ihmeessä testiin niin näät sitten onko se näyttö tarpeeksi hyvä käyttöösi. Ja joo LG oli yksi niistä keneltä on tulossa 32" ips 144Hz ja toista valmistajaa en nyt saa päähäni.



?? Eli kumpi nyt parempi?? Itse ainakin tykkään perus win työpöytäkäytössä pitää sen 120Hz että ei tule tummilla sivuilla niin paljon smearingia. Pelikäytössä varmaan se 144Hz on parempi. Itsellä käyttö 95%työpöytä ja 5% pelit.
Hertsit maksimiin ja G-SYNC päälle tuottaa parhaan OD:n.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 331
Juu, ota ihmeessä testiin niin näät sitten onko se näyttö tarpeeksi hyvä käyttöösi. Ja joo LG oli yksi niistä keneltä on tulossa 32" ips 144Hz ja toista valmistajaa en nyt saa päähäni.



?? Eli kumpi nyt parempi?? Itse ainakin tykkään perus win työpöytäkäytössä pitää sen 120Hz että ei tule tummilla sivuilla niin paljon smearingia. Pelikäytössä varmaan se 144Hz on parempi. Itsellä käyttö 95%työpöytä ja 5% pelit.
Mitään smearingiä LG:n uusilla IPS paneeleilla, oli väri sitten mikä tahansa. Mitä nopeammin päivittää sitä selkeämpi on kuva. Kaikki transitiot ovat tarpeeksi nopeita 144Hz. Lenovolla sitten taisi kaikki olla tarpeeksi nopeita 165Hz:lle.

Tumman pään hitaus on yksi syy miksi en ikinä hommaa VA paneelillista näyttöä.
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Tuo LG:n uuden näytön saatavuus taitaa edelleen olla ~0 ja Lenovolla saman paneelin kanssa sama homma?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
897
Tuo LG:n uuden näytön saatavuus taitaa edelleen olla ~0 ja Lenovolla saman paneelin kanssa sama homma?
Ilmeisesti kuun vaihteessa odotetaan 27GL850 varastoihin. Verkkokauppa.com, Proshop ja aiemmin Gigantti (josta epäilyttävästi näyttö nyt puuttuu listoilta) tuon ovat noin listanneet.

Pistin itse Proshopin tilauksen menemään viime viikolla kun oli hetken 514€ toimituksineen. Pl. Tehoraudan 549€, 600€ tasolla näyttäisi yleisesti olevan.

EDIT: Jimm'skin nyt päivittynyt "4-7 päivää" ja tuotetta muutama kappale tukkurilla. Oli "Ei vahvistettu" vielä aiemmin tänään.

EDIT: Amazon.de 549€ in stock. Veroeroa toki päälle vielä muutama kymppi.
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Ilmeisesti kuun vaihteessa odotetaan 27GL850 varastoihin. Verkkokauppa.com, Proshop ja aiemmin Gigantti (josta epäilyttävästi näyttö nyt puuttuu listoilta) tuon ovat noin listanneet.

Pistin itse Proshopin tilauksen menemään viime viikolla kun oli hetken 514€ toimituksineen. Pl. Tehoraudan 549€, 600€ tasolla näyttäisi yleisesti olevan.

EDIT: Jimm'skin nyt päivittynyt "4-7 päivää" ja tuotetta muutama kappale tukkurilla. Oli "Ei vahvistettu" vielä aiemmin tänään.

EDIT: Amazon.de 549€ in stock. Veroeroa toki päälle vielä muutama kymppi.
Amazonilla taisi olla "no questions asked" palautuspolitiikka? Tuon hintaisessa näytössä ei viitsisi katsella ainottakaan kuollutta pikseliä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
897
Amazonilla taisi olla "no questions asked" palautuspolitiikka? Tuon hintaisessa näytössä ei viitsisi katsella ainottakaan kuollutta pikseliä.
En tiedä. Itsellä on pieni kynnys tilata Amazonista näyttöä muutenkaan, koska hitaat palautukset vaikka prosessi sinänsä toimiikin erinomaisesti.

Proshopista josta tilasin on toki 7€ palautukset, mutta toisaalta tuolla ostohinnalla verrattuna vaikkapa tuohon Amazonin hintaan on kuitenkin varaa palautella parikin kertaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
897
Amazonilla taisi olla "no questions asked" palautuspolitiikka? Tuon hintaisessa näytössä ei viitsisi katsella ainottakaan kuollutta pikseliä.
Nyt 504.69€ + veroero, eli halvempi kuin tällä hetkellä mistään Suomesta kai: https://www.amazon.de/gp/product/B0...475-c299891fcd91&pf_rd_r=XRYSAK0VWZ5F32XXFXC0

Melkein jopa harmittaa Proshop-tilaukseni. Amazon.de sanoo kuitenkin:

  • In the following cases the return of the items is free of charge: (i) Amazon has delivered a wrong, damaged or defective item. (ii) You are cancelling the purchase of an item within the right of withdrawal period of 14 days and the price of the item to be returned amounts to more than 40 Euro (please note: The amount of 40 Euro refers to the price of the single item to be returned and not to the sum of all items to be returned). For more information please visit our Terms and Conditions page (in German). (iii) You return an item from our clothing or shoes shop within our voluntary 30 day return policy.
Eli vaikuttaisi voivan palauttaa normaalisti ja kuluitta. Terms and conditions ei ole saksaksi kuten väitetään, joten sieltä voi varmistaa. Vaivaa tuossa varmaan on, mutta muistaakseni Amazon-ketjussa (yleisessä keskustelussa?) joku on puhunut että sai postikulut takaisin tililleen, joten onnistuu. Hieman vaivalloista toki jos kovin suuren todennäköisyyden maanantaikappaleelle olettaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
411
Nykyinen wanha näyttö alkaa olla palvellut tarpeeks, 23" S23A700 samsung tn paneeli. Hyvänä puolena ollu tuo 120hz joka ollu peleissä tosi hyvä. Katsellut korvaajaksi Lenovo Y27Q-20 näyttöä. Sopinee nopeatempoiseen pelaamiseen ja elokuvien katseluun yhtä hyvin tai paremmin kuin nykyinen? Muita ehdotuksia samassa hintaluokassa pelaamiseen, elokuviin ja yleiseen käyttöön?
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Täällä vaihtui Asus VE247H näyttö Samsungin c27jg50 Näyttöön. Ei ole ainakaan näin nopeella testillä tullut minkäänlaista vau efektiä resoluutiosta saati 144hz toiminnasta

oisko kellään tuohon mitään asetuksia, jolla sais värit kohdilleen. ihan ok näyttää nyt kun e paremmasta tiedä:D
 
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
268
Työpöydällä SRGB ja peleissä pelaaja kakkonen kirkkaus 100, kontrasti 50 ja terävyys 50. Smartresponse "nopeampi". Philipsin sivuilta kävin hakemassa tuon .icm filun eli värienhallintaan 275E1.icm profiilin.
Tuleeko sulla kuinka helposti Image renentiota sun Philipsin? Itsellä nimittäin "palaa" kuva kiinni jossain 45minuutissa, vaikka brightness 50. Ikävää silleen koska esim csgo kartta palaa kiinni esim.
 

RageDaddy

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
766
En ole huomannut? Kertoohan näyttö joka kerta että 15 minuutissa voi kuva palaa kiinni kun käynnistää.

Nyt kun käyttöä takana kuukausi about niin tämä on edelleen kokolailla paras näyttö 159€ hintaan jos mustia perjantai yms tarjouksia ei lasketa mukaan.

Tosin jos olisin tästä maksanut vaikka 249€ niin tod.näk näytössä olisi ollut jo hetken aikaa nyrkin mentävä reikä mistä paskaostosvitutuksella on mahdollisuus leijua taivaalle.

:smoke:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
366
Lenovo Legion Y27q-20:tä oli tullut verkkiksen varastoon näemmä jos joku sitä kaipaili.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
897
LG27GL850 myös Jimm'sin mukaan ainakin tukkureilla. Proshopilla oma tilaukseni sanoo että varastossa. Saa nähdä koska lähtee.
 
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
411
Mikä ero on tuolla Y27Q-20 ja Y27GQ-20 näytöillä muuta kuin 100e ero hintalapussa ja saatavuudessa?
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
Mikä ero on tuolla Y27Q-20 ja Y27GQ-20 näytöillä muuta kuin 100e ero hintalapussa ja saatavuudessa?
Jälkimmäinen on Twisted Nematics kurapaneelilla ja mukana tulee kahle ja pallo Nvidian hinta-extroihin variable refresh raten käyttämiseksi.
Eli yhtään mitään rationaalista syytä ei sen ostamiseen ole.
Ensimmäisen variable refresh rate taas toimii kaikkien näytönohjaimien kanssa, ml. tulevat Intelit.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
897
Hohhoijaa tuota Proshopia. Näytti alkuviikosta tilaussivulla kaksi päivää että 27GL850 on varastossa, tuotelistauksessa tosin odottivat yhä erää ensi viikon alkuun. Odotin lähetysilmoitusta kun kerran tilausseuranta sanoi "kaikki tuotteet varastossa", mutta nyt se näyttää taas että odottavat varastoon.

Olisi pitänyt tilata Amazonista kun oli 7€ kalliimmalla hetken ja varastossa. Nyt on jo useamman kympin ero.
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
32
Verkkokaupan Vantaan noutovarastolla vielä LG:n 27GL850-mallia 8 kpl jäljellä: LG UltraGear 27GL850-B 27" QHD-pelinäyttö 599,90

Kävin eilen hakemassa omani. Ihan aluksi ajattelin, että tätäkö nämä IPS:t edelleen ovat, mutta musta syveni ja kontrasti parani aika miellyttäväksi säätämällä sRGB-tilan sijasta kuvaa manuaalisesti. Glowta on, mutta ei häiritsevästi 30% kirkkaudella - en jaksa uskoa, että vaihtamalla juurikaan paranisi. Pitää palata asiaan, kun on tullut vähän pelattua ja käytettyä näyttöä muutenkin enemmän.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
897
Y27Q-20 yllätti ihan positiivisesti. IPS glowia ei ollut ikävä, mutta tosiaan paneelissa saa mustan ihan kelvolliseksi ja itselleni yllättävästi backlight bleediäkään ei tunnu olevan.

Hieman oudolta tuntuu lättänäyttö kaarevan jälkeen, mutta tähän tottuu.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
Acer 27" Näyttö XF270HU - musta - 4 ms AMD FreeSync | Edullinen

kokemuksia jakaa kyseisestä näytöstä?

Tulis ihan puhtaasti sekalaisten pelien pelaamiseen.
Onkohan minkälaista valovuotoa odotettavissa?
Jos kyseessä on tämä uudempi malli (HUA eli: https://www.amazon.de/gp/product/B01IHFIVQ4/ ) mistä on arvostelua täällä:
Acer XF270HUA review: The best gaming monitor

Voin varauksetta suositella, ollut käytössä 2018 joulukuusta jolloin ostin tarjouksesta 374€ hintaan. Suurin ero (mistä mallin huomaa nopeasti) noissa on reunoissa, eli jos on kapeat reunat uudempi malli kyseessä.

Itse en pelaa ns. kilpaa (saa elantoani) CS tai muita todella nopeatempoisia FPS pelejä mutta esim. Total War: Warhammer, Battletech, Red Death Redemption 2 jne. tyyppisissä peleissä toiminut todella hyvin ja tekemällä pieniä muutoksia:
"
Suurin muutos mitä noihin valmiisiin juttuihin täytyi tehdä oli laittaa kirkkautta reippaasti alaspäin (brightness 25, Contrast 50, Black Boost 5)

Gamma 2.2 Color Temp Warm (muuten ainakin itselleni oli hieman liian sinertävä ns. oletusasetuksilla sekä aivan liian kirkas, myös kalibrointisoftan mukaan)

Eli ainakin oma yksilöni oli jo tehtaalla hyvin calibroitu.

"
Soveltuu hyvin myös kuvien käsittelyyn ja muuhun vastaavaan harrasteluun.

Toki ns. täysin pimeässä (esim. kodinhoitohuone missä ei valoa mistään eikä ikkunoita) huomaa onko monitori päällä ja siinä vaikkapa youtubesta mustaa pyörimässä vai sammutettu (tosin niin huomaa varmaan kaikista monitoreista), toki hieman kulmista näkee vaaleampaa "mustaa" kuin keskemmältä. Olen kyllä lukenut että joillekin on tullut huonojakin yksilöitä mutta voin puhua vain omasta puolestani kun sanon että aivan yhtä hyvä (jopa hieman parempi) laatu kuin entisessä Dell UltraSharp U2713HM (mikä tosin oli jo tullessa hyvin calibroitu, vain kirkkautta alemmas, toisin kuin tämä) mikä jatkaa elämäänsä paremman puoliskon koneessa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 417
Viestejä
4 160 474
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom