QHD / WQHD näytöt (2560×1440)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 076
Tuli hommattua tuo Samsungin uutuus, C32H711, koska oli hinku isohkolle mattapintaiselle näytölle lähinnä yleis- ja pelikäyttöön. Onhan tämä komea, mutta mites paljon paneelin värintoistolta voi hyväksyä vaaka- sekä pystyraitoja (tai paremminkin, kuinka paljon tarvitsee olla ennen kuin valmistajakin on sitä mieltä, että joku vikahan tuossa on ominaisuuden sijasta)? Peli-, netti- ja leffakäytössä paneelin värin/valoisuuden toistovirheitä ei huomaa, mutta kun avaa esim Photarin (jossa taustavärinä tasainen harmaa) huomaa, että näyttö on ihan täynnä erilaisia vaakaviivoja sekä pysty- että vaakasuunnassa. En ostanut tätä mihinkään photarinäytöksi tietenkään, mutta miten pitkälle tuollaiset paneelin virheet ovat hyväksyttäviä? Vai onko kaikki vaan "ominaisuuksia"? :kahvi:

Vaakaan laskin sekä ylä- että alareunassa ohuempia n. 5 tummempaa linjaa, pystysuorassa tasaisella harmaalla taustalla verrattuna näkyy n. 3 erisävyistä pystylinjaa jotka ovat n. 5cm leveitä.
Taitaa olla taustavalossa virheitä. Koeta säästää brightnessiä, jos sillä häviävät, taustavalo on viallinen. Kauppojen takuukäytännöt vaihtelee, siksi odottelenkin ihan saatavuutta lähikauppoihin, niin voi viedä takaisin, jos ei toimi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
Sen verran houkuttelevalta vaikuttaa nämä sampan kaarevat va q-dot näytöt, että taitaa vanha 24" zr24w siirtyä historiaan vielä tämän vuoden aikana. Toistaiseksi hinnat on kyllä vähän turhan suolaisia, mutta katsellaan miten kotimaan hinnat kehittyy syksyn myötä.

Eli siis edelliselläkin sivulla käsitelty:
Samsung 27
 
Liittynyt
17.05.2017
Viestejä
204
Sen verran houkuttelevalta vaikuttaa nämä sampan kaarevat va q-dot näytöt, että taitaa vanha 24" zr24w siirtyä historiaan vielä tämän vuoden aikana. Toistaiseksi hinnat on kyllä vähän turhan suolaisia, mutta katsellaan miten kotimaan hinnat kehittyy syksyn myötä.

Eli siis edelliselläkin sivulla käsitelty:
Samsung 27
Pelinäytöt -ketjussa näistä juuri puhuttu. Itse taidan käydä tänään hakemassa verkkiksestä oman jeesusnäyttöni 32" versiona. Huomenna ehtinen laittamaan käyttökokemuksia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 076
Minä taas katselen muualle, kun haluaisin näytön, joka ei ole kaareva.

Dell UltraSharp 25 Monitor: U2518D

Tuo taas ei ole HDR:
Samsung 23.8" SH850 Series QHD Monitor with USB-C | for Business

Tämä ois nyt kärkipaikoilla, jos 60Hz riittää:
Samsung 26.9" SH850 Series QHD Monitor with USB-C | for Business

Näistä arvosteluja odottaen.

--

Ensisijaisesti kuitenkin haluan PWM-vapaan näytön, jossa on hyvä väritoisto. 1440p on ainoa upgrade.

Kovasti olen miettinyt, haluanko Freesync/G-sync ja 144Hz. Melkein pitäisi ostaa joku käytetty 144Hz-näyttö ihan testaukseen, onko se minulle hyvästä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
Minä taas katselen muualle, kun haluaisin näytön, joka ei ole kaareva.

Dell UltraSharp 25 Monitor: U2518D

Tuo taas ei ole HDR:
Samsung 23.8" SH850 Series QHD Monitor with USB-C | for Business

Tämä ois nyt kärkipaikoilla, jos 60Hz riittää:
Samsung 26.9" SH850 Series QHD Monitor with USB-C | for Business

Näistä arvosteluja odottaen.

--

Ensisijaisesti kuitenkin haluan PWM-vapaan näytön, jossa on hyvä väritoisto. 1440p on ainoa upgrade.

Kovasti olen miettinyt, haluanko Freesync/G-sync ja 144Hz. Melkein pitäisi ostaa joku käytetty 144Hz-näyttö ihan testaukseen, onko se minulle hyvästä.
Itseäni kaarevuus arvelluttaa jossain määrin kuvankäsittelyä hankaloittavana asiana. Totesin, että sikäli kun pysyt polttopisteessä niin kohtauskulma on hyvinkin normaali. Siirtymä 24":sta 1200 pystyresoisesta näytöstä 27" 1440:hen, arvelluttaa ehkä enemmän. Päätin jossakin vaiheessa, että uutta 60Hz paneelia en kyllä enää hommaa, sen verran tulee kuitenkin pelailtuakin kaiken järkevöinnin lisäksi.

Olen myös tuumaillut näiden hertsilukemien todellista vaikutusta, kun voihan se näyttö päivittää sitä kuvasignaalia vaikka kilohertsin taajuudella, mutta mikäli se fyysinen pikseli ei ehdi vaihtua, niin ainut hyöty on (ilmeisesti) repeämätön kuva. Tähän kun vielä lisätään valmistajien ympäripyöreät pikseliviivelukemat, niin aika arpajaismeininkiä alkaa olla.

Itselleni riittäisi vallan mainiosti esim. oikeasti 100Hz päivitystahtiin kykenevä näyttö järkevällä värintoistolla ja katselukulmilla. 27" 1440p vielä menee, mutta tuosta isommat saisi kyllä melkein sinne 4K osastolle pompsahtaa. Sen takia toi kaareva samppa herätti mielenkiinnon, kun tuntuu olevan sekä nopeutta, että värejä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 076
Itseäni kaarevuus arvelluttaa jossain määrin kuvankäsittelyä hankaloittavana asiana. Totesin, että sikäli kun pysyt polttopisteessä niin kohtauskulma on hyvinkin normaali. Siirtymä 24":sta 1200 pystyresoisesta näytöstä 27" 1440:hen, arvelluttaa ehkä enemmän. Päätin jossakin vaiheessa, että uutta 60Hz paneelia en kyllä enää hommaa, sen verran tulee kuitenkin pelailtuakin kaiken järkevöinnin lisäksi.

Olen myös tuumaillut näiden hertsilukemien todellista vaikutusta, kun voihan se näyttö päivittää sitä kuvasignaalia vaikka kilohertsin taajuudella, mutta mikäli se fyysinen pikseli ei ehdi vaihtua, niin ainut hyöty on (ilmeisesti) repeämätön kuva. Tähän kun vielä lisätään valmistajien ympäripyöreät pikseliviivelukemat, niin aika arpajaismeininkiä alkaa olla.

Itselleni riittäisi vallan mainiosti esim. oikeasti 100Hz päivitystahtiin kykenevä näyttö järkevällä värintoistolla ja katselukulmilla. 27" 1440p vielä menee, mutta tuosta isommat saisi kyllä melkein sinne 4K osastolle pompsahtaa. Sen takia toi kaareva samppa herätti mielenkiinnon, kun tuntuu olevan sekä nopeutta, että värejä.
Minulla on ollut 1440p-näyttöjä vuodesta 2011. Ensin koreanihme, sitten Dell U2713HM, sitten Dell U2515H. Minulla oli U2713HM:n kanssa 75Hz FullHD-Samsung pitkään vierellä - pelaamista varten. Nyt on kaksi konetta - toinen pelaamista ja toinen hyötykäyttöä varten. Ja pelikone on profiilissa.

Tekisi mieli siirtyä 1440p-pelaamiseen ja päästää hyötykäytöstä U2515H eläkkeelle. Pelaamiseen ehdottomasti edelleen VA, se on vaan parempi. Varsinkin pimeät pelit, jossa on paljon tummia sävyjä (niinkuin 80% pelaamistani peleistä) ovat loistavia VA-näytöllä. Kaikki näyttöni ovat kalibroitu ja Freesync 2 olisi oikeasti hyödyllinen hw-LUT:in kanssa.

Hyötykäytössä sitten HDR kuulostaisi kivalta ja kyllä kameroistani tulee tarpeeksi hienoja kuvia HDR-näytölle. Haluan viivat suorina ja IPS-näytön valokuville tai ylipäänsä useamman näytön järjestelylle, jossa kuvaa ei katsota edestä. Nyt tässä koneessa on GTX 1060, joten melkein voisin jotain vanhempia pelejä tällä pelatakin.

--

Jos sinulla on Freesync käytössä, niin ei se kuva repeile. Ihan samalla lailla, jos laitat normaalin vsyncin päälle. Vsync vaan aiheuttaa pientä suorituskykyrangaistusta, input lagia ja ajoittaista pätkimistä.

Nyt suurempi ongelma on, saatko tarpeeksi nopean näytönohjaimen, että uudetkin pelit toimii 1440p, eikä pelkästään CS:GO. Se on suurin ongelma itsellänikin ja olen jo valmiiksi pettynyt Vegan suorituskykyyn :)

Tuolla on hyvää tietoa niistä pikselien vaihtumisajoista ja ajoittaisia näyttötestejä:
Blur Busters | Everything Better Than 60Hz — including 120Hz, 144Hz, 240Hz, LightBoost, ULMB, G-SYNC, FreeSync and more.

--

CHG70:ssa on edelleen vain se AMD-tuki, eikä HDR toimi. Odotan testejä ja G-sync-versiota ja Vegaa.. Värit on ihan hyvät nykyisissä monitoreissa, vaikka onkin vain 99% sRGB.

Lisäksi siinä oli ihan vammainen Freesync-range, joten eipä AMD-omistajille paljoa apua kuitenkaan ole.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
144
Minä taas katselen muualle, kun haluaisin näytön, joka ei ole kaareva.

Ensisijaisesti kuitenkin haluan PWM-vapaan näytön, jossa on hyvä väritoisto. 1440p on ainoa upgrade.

Kovasti olen miettinyt, haluanko Freesync/G-sync ja 144Hz. Melkein pitäisi ostaa joku käytetty 144Hz-näyttö ihan testaukseen, onko se minulle hyvästä.
Entäs Acer XF270HUA? No, en tiedä, onko pwm-vapaa? Itse hankin CDONista, kun sai samaan hintaan, kun Saksasta ja olen tyytyväinen. Ei kuolleita pikseleitä, itselleni riittävän vähän IPS-glowta sekä tässä uudistetussa mallissa on suht ohuet ja nätit bezelit. Tämä tuli siis vanhan aikanaan yli 1000e maksaneen 1920x1200 reson Eizo S2411W:n tilalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 076
Entäs Acer XF270HUA? No, en tiedä, onko pwm-vapaa? Itse hankin CDONista, kun sai samaan hintaan, kun Saksasta ja olen tyytyväinen. Ei kuolleita pikseleitä, itselleni riittävän vähän IPS-glowta sekä tässä uudistetussa mallissa on suht ohuet ja nätit bezelit. Tämä tuli siis vanhan aikanaan yli 1000e maksaneen 1920x1200 reson Eizo S2411W:n tilalle.
Tuossa on nähtävästi sama paneeli kuin XF270HU ja siinä on ne IPS:in ongelmat, kehnosti tehty taustavalo ja huonoja arvosteluja:

upload_2017-7-9_10-28-7.png


IPS:in ja VA:n erosta peleissä:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
144
Tuossa on nähtävästi sama paneeli kuin XF270HU ja siinä on ne IPS:in ongelmat, kehnosti tehty taustavalo ja huonoja arvosteluja
Juu, lainaamasi arvostelu ja video olivat tiedossani, kun omani hankin. Ilmeisen epätasaista laatua on tullut ulos tästä Acerin mallista, mutta nämä uudemmat revisiot ovat ehkä vähän parempia(?) - tai sellainen kuva itselleni on tullut. Itse mietin, hankkiako suoraan 4K-näyttö vai 1440p mutta tulin siihen tulokseen, ettei vielä tonnillakaan saa kunnon 4K näyttöä tänä päivänä, joten menköön tämä välimallina toistaiseksi. Nvidian 200e proprietary Gsync-paskeesta en halua maksaa lisää, jos avoin ja ilmainen freesync on olemassa. Mutta onhan tämä näyttöjen osto aina enemmän tai vähemmän arpapeliä laadun suhteen ja tuntuu, ettei sitä itselleen järkevää ominaisuuskombinaatiota ole helppo löytää.

Täällä paljon juttua mallista: Acer XF270HU 1440 IPS 144 Hz Adaptive Sync Thread
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 478
Samsungin chg g-sync mallien hinnat tulee karkaamaan käsistä joten seuraava päivitys joko fhd 144hz g-sync: esim. Acer Predator Z271 27&quote; pelinäyttö - Näytöt tai 32 qhd 60-75hz esim. Philips BDM3270QP2 32" 16:9 2560 x 1440 A-MVA | Dustinhome.fi

Tuota Aceria voisi tulla gigantin viikkotarjokseen/yömyyntiin ihan järkevään hintaan.

Tällä hetkellä käytössä BenqGW2760 eikä va-paneelista ole pois siirtymistä, yksi fhd ips kävi testissä ennen tätä mutta musta ruutu oli niin järkyttävä että vein sen takaisin giganttiin ja päätin että oli viimeinen ips monitori/tv =D, eihän tuo mustan toisto kaikille ole niin tärkeä mutta itselleni suurin wow efekti kuvasta tulee juuri hyvästä mustasta ja kontrastista.

Näyttiksenä gtx1070 joten tuntuu turhalta tuo qhd 144hz ilman kunnollista syncciä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 076
Juu, lainaamasi arvostelu ja video olivat tiedossani, kun omani hankin. Ilmeisen epätasaista laatua on tullut ulos tästä Acerin mallista, mutta nämä uudemmat revisiot ovat ehkä vähän parempia(?) - tai sellainen kuva itselleni on tullut. Itse mietin, hankkiako suoraan 4K-näyttö vai 1440p mutta tulin siihen tulokseen, ettei vielä tonnillakaan saa kunnon 4K näyttöä tänä päivänä, joten menköön tämä välimallina toistaiseksi. Nvidian 200e proprietary Gsync-paskeesta en halua maksaa lisää, jos avoin ja ilmainen freesync on olemassa. Mutta onhan tämä näyttöjen osto aina enemmän tai vähemmän arpapeliä laadun suhteen ja tuntuu, ettei sitä itselleen järkevää ominaisuuskombinaatiota ole helppo löytää.

Täällä paljon juttua mallista: Acer XF270HU 1440 IPS 144 Hz Adaptive Sync Thread
OT, mutta AU Optronicsilta tuli juuri 144Hz 4K-paneeli. Se on tässä Asuksessa:



Sitten tulee näytönohjain vastaan.

--

..ja en halua lähteä CDON:in kanssa takuurumbaan. Niiden asiakaspalvelu vastailee silloin kun huvittaa ja yleensä kysymyksen vierestä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 076
Samsungin chg g-sync mallien hinnat tulee karkaamaan käsistä joten seuraava päivitys joko fhd 144hz g-sync: esim. Acer Predator Z271 27&quote; pelinäyttö - Näytöt tai 32 qhd 60-75hz esim. Philips BDM3270QP2 32" 16:9 2560 x 1440 A-MVA | Dustinhome.fi

Tuota Aceria voisi tulla gigantin viikkotarjokseen/yömyyntiin ihan järkevään hintaan.

Tällä hetkellä käytössä BenqGW2760 eikä va-paneelista ole pois siirtymistä, yksi fhd ips kävi testissä ennen tätä mutta musta ruutu oli niin järkyttävä että vein sen takaisin giganttiin ja päätin että oli viimeinen ips monitori/tv =D, eihän tuo mustan toisto kaikille ole niin tärkeä mutta itselleni suurin wow efekti kuvasta tulee juuri hyvästä mustasta ja kontrastista.

Näyttiksenä gtx1070 joten tuntuu turhalta tuo qhd 144hz ilman kunnollista syncciä.
Tuossa Philipsissä voi olla ihan järkyttävä ghosting ja input lag. Ehkä. Hinnasta päättelin, ettei ole täydellinen. Tuo voisi olla kiva Philips:
Philips launch their new 32-inch M-Line 328M6FJMB 144Hz FreeSync display | GPU & Displays | OC3D News

IPS:illä on tosiaan mustan kanssa ongelmia, mutta katselukulmat ja värintoisto on muuten kunnossa. Kyllä edelleen IPS hyötykäyttöön. Pelikäyttöön VA.

OT: jos FullHD menet, niin tämä ei ole huono:
Samsung Curved 27&quote; pelinäyttö C27FG70 (musta) - Pelinäytöt
(Jimm'siltä techbbs-tarjouksena vieläkin halvemmalla)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 076
Vieläkö näissä uusimmissa VA-montuissa on luokattomat vasteajat ja värivirheitä?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
OT, mutta AU Optronicsilta tuli juuri 144Hz 4K-paneeli. Se on tässä Asuksessa:



Sitten tulee näytönohjain vastaan.

--

..ja en halua lähteä CDON:in kanssa takuurumbaan. Niiden asiakaspalvelu vastailee silloin kun huvittaa ja yleensä kysymyksen vierestä.
Kannattaa muistaa, että 4k skaalautuu näppärästi fullhd:lle. Noi taitaa olla melko poskettoman hintaisia kyllä, mutta tuo toivoa paremmasta tulevaisuudesta. :)

Vieläkö näissä uusimmissa VA-montuissa on luokattomat vasteajat ja värivirheitä?
Ilmeisesti noi uudet sampat olis selättänyt nämä ongelmat.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 444
Minä taas katselen muualle, kun haluaisin näytön, joka ei ole kaareva.

Dell UltraSharp 25 Monitor: U2518D

Tuo taas ei ole HDR:
Samsung 23.8" SH850 Series QHD Monitor with USB-C | for Business

Tämä ois nyt kärkipaikoilla, jos 60Hz riittää:
Samsung 26.9" SH850 Series QHD Monitor with USB-C | for Business

Näistä arvosteluja odottaen.

--

Ensisijaisesti kuitenkin haluan PWM-vapaan näytön, jossa on hyvä väritoisto. 1440p on ainoa upgrade.

Kovasti olen miettinyt, haluanko Freesync/G-sync ja 144Hz. Melkein pitäisi ostaa joku käytetty 144Hz-näyttö ihan testaukseen, onko se minulle hyvästä.
Itsellä oli vaatimuksena juuri 32" kokoluokkaa oleva näyttö jossa ei ole kiiltävä pinta ja tuo Samsugin kaareva C32H711 oli melkeinpä ainoita joita oli suomalaisista verkkokaupoista saatavilla. Vaikka tuossa aiemmin valitin tuota värintoistoa niin nyt kun tätä on tullu mm. pelikäytössä ja musiikkisoftien kanssa kokeiltua niin kyllä tämä kokoajan vaan tuntuu paremmalta ja paremmalta vaihtoehdolta. Aikaisempi näyttö oli vaan viimesen päälle Photarihommiin tarkotettu näyttö jonka värintoisto oli viimesen päälle, joten olen alkanut kääntyy siihen suuntaan että kyseessä on ominaisuus, kun kuitenkin jos olisi halunnut viimeisen päälle laadukkaan näytön photarihommiin olisi saanu tuossa kokoluokassa laitella sen päälle tonnin siihen käyttöön tarkotettuun näyttöön.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 076
Itsellä oli vaatimuksena juuri 32" kokoluokkaa oleva näyttö jossa ei ole kiiltävä pinta ja tuo Samsugin kaareva C32H711 oli melkeinpä ainoita joita oli suomalaisista verkkokaupoista saatavilla. Vaikka tuossa aiemmin valitin tuota värintoistoa niin nyt kun tätä on tullu mm. pelikäytössä ja musiikkisoftien kanssa kokeiltua niin kyllä tämä kokoajan vaan tuntuu paremmalta ja paremmalta vaihtoehdolta. Aikaisempi näyttö oli vaan viimesen päälle Photarihommiin tarkotettu näyttö jonka värintoisto oli viimesen päälle, joten olen alkanut kääntyy siihen suuntaan että kyseessä on ominaisuus, kun kuitenkin jos olisi halunnut viimeisen päälle laadukkaan näytön photarihommiin olisi saanu tuossa kokoluokassa laitella sen päälle tonnin siihen käyttöön tarkotettuun näyttöön.
Melkein olisin tuossa kokoluokassa mennyt 4K:
32" UH850 UHD Monitor with Quantum Dot Monitors - LU32H850UMNXZA | Samsung US

Sinun ostamaasi ei saa VESA-jalkaa ja 32" näytöt taitavat painaa liikaa omalle jalalle. C27H711 menisi kokonsa puolesta, mutta tuo design-jalka on vienyt sen VESA-jalan. Tämä on vaan asia, josta ei ole paluuta, kun semmoisen on kerran saanut. Tuon näytön Full HD -edeltäjässä oli kanssa sama jalkaongelma, joten se tuskin korjaantuu tulevaisuudessakaan.

Joku pelaaja ottaa tästä kyllä herneen nenään, mutta jos hintaero on 144Hz-Samsungiin 200€ ja tuo CxxH711 toimii 72-75Hz, niinkuin nykyinen näyttö - niin kyllä siitä saisi hyvän pelimonitorinkin ainakin omaan semi-kasuaaliin käyttöön.

edit: siis omaan käyttöön olen miettimässä:
1. flat 1440p näyttö kuvankäsittelyyn, hyötyhommiin ja renderöintiin, IPS/PLS etusijalla, mutta VA flat käy myös.
2. VA 1440p näyttö pelaamiseen, saa olla curved, mutta flat käy myös.

Nyt omassa käytössä on:
1. 1440p Dell IPS
2. 1080p Samsung VA Curved

Pelinäytön hankinta saattaa siirtyä, kun Vega ei vakuuta, jolloin rautahampaan akuuttiin kolotukseen voisin päivittää ykkösnäytön :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
67
Benq EW3270ZL Amva+ paneeli
32" 1440p 76hz

Tuollainen tuli ostettua. Ei kuolleita pixeleitä tai muita ongelmia. Mukana hdmi ja dp kaapelit. Tällähetkellä käytössä 60hz, pelaaminen onnistuu, melko huomaamaton inputlagi jos ollenkaan. Soveltuu sunnuntaipelaajalle. Värit omaan silmään hyvät ja musta on oikeasti musta.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 380
Kummallisen hiljaista tuon Samsungin 27" 1440p 144Hz Qledin osalta. Samsungin sivuilla shipping dateksi arvioitu "week of 17/7", minkä oletin tarkoittavan viime viikkoa. Kuitenkaan missään ei ole mitään keskustelua koko näytöstä, joten oletan että se ei vielä ole myynnissä. Ajattelin että näyttö olisi voinut tulla nopeammin markkinoille kuin Verkkokaupan ennustama viikko 35, sillä 32" versio tuli luvattua päivämäärää aiemmin myös.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Onko kukaan täällä hommannut tuota 32" sampan 144hz VA näyttöä? Arponut nyt pari päivää ton ja 34" 100hz ultrawide version välillä ja mielelläni kuulisi kokemuksia tuosta 32":sta jos se joltain löytyy.

Ultrawide himottaisi hirveästi kun sellaista ei ole vielä tullut testattua, mutta mitä katellu revikoita ja kokemuksia ni voi olla että perus 16:9 ruutu olisi omassa käytössä parempi.
 
Viimeksi muokattu:

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Asus ROG Swift PG279Q 27&quote; pelinäyttö (musta) - Pelinäytöt

Olisikohan tämä hintansa väärti näin pikku tarjouksessa?
Oma kokoonpano ei riitä justiin nyt tuohon hertsimäärään.
Mutta nyt olisi tarvetta 27" 1440p näytölle ja ips, g-sync ja 144Hz olisi plussaa joten kannattaako tarttua tähän ja kasvattaa näytönohjainta tarpeenmukaan tuonnempana?
Kaikista huonoimmat mahdollisuudet saada edes välttävä yksilö, sama se on odotella C27HG70 kokeilematta tuota, kun tietää varmaksi jo ennen ostoa saavansa viallisen näytön.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
545
Kävin tänään hakemassa tuon pg279q:n. Tämä ei vaikuta ainakaan huonolta, ei häiritsevää valovuotoa/ips glow:ta (oikeastaan yhdessä kulmassa vähän), eikä kuolleita pikseleitä.

Maaliskuussa 2017 näyttäis olevan valmistettu.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 380
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
114
Onkos jollain threadin seuraajalla kokemuksia ViewSonicin VP2768 -mallista? Toisena vaihtoehtona itselle on Dellin U2715H...
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
181
Kaikista huonoimmat mahdollisuudet saada edes välttävä yksilö, sama se on odotella C27HG70 kokeilematta tuota, kun tietää varmaksi jo ennen ostoa saavansa viallisen näytön.
Näyttäisi C27HG70 sisältävän vain punaisen leirin syncciä, eikä sampan sivuilla omiin silmiini osunut G-syncillä varustettua vastaavaa. Mahtaako olla tulossakaan? Jos on, hinta taitaa olla jotain +200e, joka ei kyllä omalle pankkitilille sovi.

Kaverilla löytyy tuollainen PG279Q ja ainakin verrattuna nykyiseen Dellin P2412Hb oli hyvännäköinen näyttö eikä ollu pahaa ips-glowia ainakaan omiin silmiin. 14h vierekkäin molempia tuijottelin samoissa peleissä ja paikoissa. Kovat poltteet olisi itselläkin tilata tuota Asusta tarjouksesta.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Näyttäisi C27HG70 sisältävän vain punaisen leirin syncciä, eikä sampan sivuilla omiin silmiini osunut G-syncillä varustettua vastaavaa. Mahtaako olla tulossakaan? Jos on, hinta taitaa olla jotain +200e, joka ei kyllä omalle pankkitilille sovi.

Kaverilla löytyy tuollainen PG279Q ja ainakin verrattuna nykyiseen Dellin P2412Hb oli hyvännäköinen näyttö eikä ollu pahaa ips-glowia ainakaan omiin silmiin. 14h vierekkäin molempia tuijottelin samoissa peleissä ja paikoissa. Kovat poltteet olisi itselläkin tilata tuota Asusta tarjouksesta.
No jos syncci ratkaiseva tekijä eikä ole vegaan siirtymistä luvassa, niin voihan tuota toki kokeilla lotota oman jaksamisen mukaan, giganttiin voi kuitenkin viedä takaisin helposti 30 päivän aikana ja kokeilla vaikka parikin yksilöä läpi. White uniformity on kanssa yksi mikä näiden kanssa pitää tarkistaa, saattaa olla ties mitä värejä ja sävyjä valkoisella ruudulla.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
132
Kävin tänään hakemassa tuon pg279q:n. Tämä ei vaikuta ainakaan huonolta, ei häiritsevää valovuotoa/ips glow:ta (oikeastaan yhdessä kulmassa vähän), eikä kuolleita pikseleitä.
Itse kävin kanssa tänään hakemassa kaupasta näytön, pääsee vanha FullHD kolmosnäytöksi. Toistaiseksi vaikuttaa hyvältä, täytyy vielä tutustua kalibrointeihin paremmin ja tutkailla tarkalla silmällä pixelit yms. Vanhaan TN paneeliin verrattuna kyllä mielekäs vaihto.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
511
Aijai kun se RX Vega on koko ajan enemmän ostoslistalla... Mikä tuo FreeSync2:n ero on 1:een?
Totta maar se nyt menee niin, että kun RX Vega tulee kauppoihin, niin mainaajat vie kaikki, ja sitten voikin itse miettiä, ostaako edellisen sukupolven ohjaimen ja uuden näytön kaveriksi. Pitäisi räjäyttää koko mainaus :D
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
511
Kiittää.
Taas takaisin asiaan, onko tulevista julkaisuista definitiivisiä reso -vaatimuksia? Tai siis haen takaa sitä, että millä paukuilla peliä voisi pelata järkevillä grafiikoilla. Tiedän, että jollain 2 X 1080ti:llä lähtee kova kokemus, kun on se 32" IPS edessä, mutta se hyvä ja järkevä kokemus... OK, Vega on kysymysmerkki, ja niin taitaa olla Samsung ei-kaareva, mutta oletan, että esim. tuon kaarevan non-curved versio on kova. Tuleeko sitä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 076
Kiittää.
Taas takaisin asiaan, onko tulevista julkaisuista definitiivisiä reso -vaatimuksia? Tai siis haen takaa sitä, että millä paukuilla peliä voisi pelata järkevillä grafiikoilla. Tiedän, että jollain 2 X 1080ti:llä lähtee kova kokemus, kun on se 32" IPS edessä, mutta se hyvä ja järkevä kokemus... OK, Vega on kysymysmerkki, ja niin taitaa olla Samsung ei-kaareva, mutta oletan, että esim. tuon kaarevan non-curved versio on kova. Tuleeko sitä?
Ei.
 

HikinenM

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
Ostin Gigantista vuorostaan Acer XB271HU 2560x1440 144hz IPS-näytön. Aika hurjaa IPS-glow:ta tai valovuotoa. Vanhassa Korean QNIX QX2710 PLS-näytössä muutama kohta irvistää ilkeästi alareunassa, mutta muuten tuntuu kuva pysyvän mustana. Molemmat kuvat säädetty n. 120 cd/m2.

HUOM: Näytöt eivät oikeasti näytä näin pahoilta kuin kuvissa, mutta kertoo miten paha uuden näytön glow on. Pyysin vaimoa myös katsomaan ja valitteli myös että uuden näytön musta ei näytä mustalta yhtään ellei katso täysin kohtisuoraa edestä. Taitaa lähteä tämäkin näyttö takaisin :(

Istuen edestä:

Seisoen edestä:

Seisoen sivusta:


Poistettu tekstimuotoilut niin viesti näkyy tummallakin teemalla. -Rantakemisti
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
304
On kyllä melko järkyttävän näköinen, ainakin nyt näissä kuvissa.
Takaisin vaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 076
IPS on vähän tuollaista. Jos ei kestä, kannattaa vaihtaa VA-paneeliin. Ei välttämättä edes ole taustavalo, voi olla myös IPS glow.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
956
Tuli itse hommattua Philipsin bdm3270QP2, eli 32" 16:9 1440p näyttö kun halvalla lähti, alle 300€. Katselin pitkään noita ultrawideja/curved näyttöjä, mutta niissä tuntuu olevan todella paljon ilmaa hinnoissa ja lisäksi niissä on usein freesync joka nyt ei ainakaan hintaa laske ja jolla en tekisi mitään.
Näyttö oli "pakko" olla VA-paneelilla koska harmaita mustia en katsele, ja siinä tämä näyttö ei petä. Lisäksi värit ovat esikalibroitu/muuten vaan kunnossa. Näyttö on semi-glossy mutta heijastukset eivät ole tähän mennessä häirinneet yhtään.
Oikeastaan ainoa huono asia tässä on katselukulmat, sivulta katsottuna kuva tummenee nopeasti, paljon nopeammin kuin 10v vanhalla Dellin VA-näytöllä. Jos on tasavärinen taustakuva niin tuon huomaa edestäkin katsottuna hyvin selkeästi, mutta esim. videoita katsottaessa ei häiritse. Hintaan nähden kuitenkin ihan hyvä ostos.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 076
Tuli itse hommattua Philipsin bdm3270QP2, eli 32" 16:9 1440p näyttö kun halvalla lähti, alle 300€. Katselin pitkään noita ultrawideja/curved näyttöjä, mutta niissä tuntuu olevan todella paljon ilmaa hinnoissa ja lisäksi niissä on usein freesync joka nyt ei ainakaan hintaa laske ja jolla en tekisi mitään.
Näyttö oli "pakko" olla VA-paneelilla koska harmaita mustia en katsele, ja siinä tämä näyttö ei petä. Lisäksi värit ovat esikalibroitu/muuten vaan kunnossa. Näyttö on semi-glossy mutta heijastukset eivät ole tähän mennessä häirinneet yhtään.
Oikeastaan ainoa huono asia tässä on katselukulmat, sivulta katsottuna kuva tummenee nopeasti, paljon nopeammin kuin 10v vanhalla Dellin VA-näytöllä. Jos on tasavärinen taustakuva niin tuon huomaa edestäkin katsottuna hyvin selkeästi, mutta esim. videoita katsottaessa ei häiritse. Hintaan nähden kuitenkin ihan hyvä ostos.
Tuo on VA-paneeli. Lisäksi siinä on aika kova input lagi, mutta muuten on kiva näyttö:
Philips BDM3270 32-inch VA Monitor Review

Youtubessa valittavat, että katselukulmat näkyy jopa näyttöä edestä katsellessa. En kyllä itse usko siihen.

IPS voittaa väreissä ja katselukulmissa ja VA sitten mustissa ja erityisesti tummien värien kontrastissa. Edelleen itse ostaisin pelaamiseen VA:n ja hyötykäyttöön IPS:n.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
867
Ite koppasin maanantaina vastaavan ainakin viikon käytön pohjalta ihan tyytyväinen vs vanha TN 1080@60hz huomattava uppi ja voihan sen viedä takaisin 30pv sisällä jos ei tunnu hyvältä
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
372
Eipä ole tainnut Samsungin VA, G-sync, 1440p näytöistä vieläkään kuulua mitään uutta?
Google ei paljoa uutta kerro.

Hieman alkaa rasauttamaan tämä hiljaisuus ja odottelu.
Toivottavasti saisivat nyt ennen black fridaytä edes jotain arvostelua ulos niin tietäisi kannattaako kytätä muita näyttöjä.

Miksi julkistaa tuote melkein vuosi ennen julkaisua? Noh, voihan olla ettei ko. näyttöä koskaa tulekaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
284
Eipä ole tainnut Samsungin VA, G-sync, 1440p näytöistä vieläkään kuulua mitään uutta?
Google ei paljoa uutta kerro.

Hieman alkaa rasauttamaan tämä hiljaisuus ja odottelu.
Toivottavasti saisivat nyt ennen black fridaytä edes jotain arvostelua ulos niin tietäisi kannattaako kytätä muita näyttöjä.

Miksi julkistaa tuote melkein vuosi ennen julkaisua? Noh, voihan olla ettei ko. näyttöä koskaa tulekaan.
1080p-mallista on pieni erä britti amazonissa pyörähtänyt, mutta jotain toimitusongelmia tuntuisi olevan, kun tämän hetkistä saldoa (4 kpl) ei enää jälleenmyy amazon itse. Suomessa hinta.fi mukaan vain yksi liike ottanut listoille (Samsung LC27FG73)
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Miten tässä Acerin XB271HU saadaan valkoinen näyttämään valkoiselta, eikä keltaiselta?
Vieressä on Asuksen PB258Q IPS, ja siinä valkoinen näyttää valkoiselta.
Mm. näiden ohjeiden mukaan olen yrittänyt värejä säätää:
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620


Näyttäisi olevan C27HG70 oikeasti flicker free, kun ei näy PWM välkyntää vaikka 70% kirkkaudella ajetaan videolla. C32HG70 PWM välkytys alkoi 95% alapuolella.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 380
Jimmsille ennakoitu tulevan 1 kpl CHG70 27inch näyttöjä tänään, VK:lla ennakoitu viikko 35 (viime viikko). Oma tilaus VK:ssa varmaan ensimmäisen kolmen joukossa, mutta ei vielä kuulu mitään. Toivottavasti tällä viikolla jo tulis. Ja noita arvosteluja on viime viikkoina tullut ympäri eurooppaa, eli eiköhän se myyntiintulo ole jo lähellä.

EDIT: Nyt Jimmsille päivitty 3kpl tulossa 8.9 :) Jospa tämä olisi jo se tarkka tieto.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
390
Jos haluaa 27-32" näytön G-syncillä, VA-paneelilla ja oikealla HDR:llä(no välttävällä 600cd/m) niin ainoa vaihtoehto on odottaa tuota Samsungia? Jonkin verran näitä katsellut pari päivää ja huonoltahan tämä tilanne näyttää :/
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Jimmsille ennakoitu tulevan 1 kpl CHG70 27inch näyttöjä tänään, VK:lla ennakoitu viikko 35 (viime viikko). Oma tilaus VK:ssa varmaan ensimmäisen kolmen joukossa, mutta ei vielä kuulu mitään. Toivottavasti tällä viikolla jo tulis. Ja noita arvosteluja on viime viikkoina tullut ympäri eurooppaa, eli eiköhän se myyntiintulo ole jo lähellä.

EDIT: Nyt Jimmsille päivitty 3kpl tulossa 8.9 :) Jospa tämä olisi jo se tarkka tieto.
Verkkokaupan C27HG70 tuotesivulla:
Viimeksi saapuneet
  • Tänään 12:55 15 kpl
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 380
Verkkokaupan C27HG70 tuotesivulla:
Ai pirulauta, voisikohan tuo olla jo tällä viikolla perillä <3 Vega 64:n pitäisi tulla keskiviikkona ja EKWB:n blockin ensi viikolla :) Toivottavasti hyppy 1080p@60Hz halppisnäytöstä tuohon näkyy ja tuntuu.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
518
Tulipa taas todettua että kyllä näytöllä on väliä. Vaihdoin Samsung 24" 1080p 60Hz näytön Asuksen PQ279Q:n ja on kuin joulu olisi joka päivä. G Sync teki kyllä pelaamisesta taas herkkua, lisäksi tuo resoluution nosto kyllä vaikutti paljon. Hieman tässä tulee nurkista IPS Glowta mutta eipä tuota edes huomaisi jos ei erikseen kameralla ota kuvaa pimeässä huoneessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 076
Tulipa taas todettua että kyllä näytöllä on väliä. Vaihdoin Samsung 24" 1080p 60Hz näytön Asuksen PQ279Q:n ja on kuin joulu olisi joka päivä. G Sync teki kyllä pelaamisesta taas herkkua, lisäksi tuo resoluution nosto kyllä vaikutti paljon. Hieman tässä tulee nurkista IPS Glowta mutta eipä tuota edes huomaisi jos ei erikseen kameralla ota kuvaa pimeässä huoneessa.
Minulla on varmaan 5-6 vuotta ollut 1440p näyttö. Heti kättelyssä sanon, että:

RX 480/GTX 1060 ja Full HD 144Hz > 1440p 144Hz

G-Syncillä (tms) saa vähän eroja tasoitettua, mutta ei tarpeeksi. Sinulla taas on GTX 1080 Ti, niin ihan kevyesti voit ajella tuota resoluutiota ja olla karsimatta yksityiskohdista. Koskee lähinnä kyllä nopeatempoisia ja kauniita räiskintöjä. Heroes of the Storm, RIME, World of Warcraft, Starcraft II ja jopa Overwatch toimivat hienosti vaikka 1440p @ 60Hz. Overwatch sen takia, että se nyt ole graafisesti kärkitasoa ja grafiikan tiputtamisen vaikuttamisia ei edes huomaa. Pelit näyttävät lisäksi terävämmiltä, tarkemmilta ja kauniimmilta kaikilla korkeilla resuluutioilla (Witcher 3 tosin oli kivempi kaikki detaljit täysillä ja full hd). Anti-aliasing sumentaa ja 27" full HD on aika huono vaihtoehto, jos haluaa terävää kuvaa.

Lähinnä siis sitä, että pitää ostaa kunnon näytönohjain, jos haluaa 144Hz pelata 1440p.

--

IPS on monikäyttöisempi kuin VA, sitä voi käyttää hyötykäytössä (kuvankäsittely) ja katsella sivulta. VA taas loistaa mustan tasoilla ja paremmalla kontrastilla.

..ja ihan kaikessa hyötykäytössä isompi resoluutio on ylivoimainen. En minä töissäkään haluaisi käyttää full hd:ta enää ikinä, mutta kun omaa näyttöä ei saa sinne viedä :(
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 996
Viestejä
4 191 531
Jäsenet
70 836
Uusin jäsen
skh

Hinta.fi

Ylös Bottom