QHD / WQHD näytöt (2560×1440)

Viestiketju alueella 'Muut PC-komponentit ja oheislaitteet' , aloittaja DavidL.Roth, 13.03.2017.

1. romujk

romujk

Rekisteröitynyt:
    01.11.2016
    Nyt olisi tarjouksessa Samsung C27JG50 -pelinäyttö (249,90€), joka näin äkkiseltään täyttää vaatimukset (poislukien FreeSync). Itseltäni löytyy kyseinen näyttö ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Näytön oma jalka tosin on melko huono, joten itse käytän monitorivarren kanssa.

Jorse tykkää tästä.
  2. Eldmor

Eldmor

Rekisteröitynyt:
    02.12.2016
    Itsellä kanssa ollut käytössä viime syksystä lähtien, erittäin hyvä näyttö hintaisekseen.

3. Marfin

Marfin

Rekisteröitynyt:
    07.11.2017
    Rtings.com on näköjään julkaissut pari viikoa sitten arvostelun Samsung C27JG50:stä Samsung JG50 Review

Black Uniformity ollut heidän yksilössään melkoisen huono. Muuten vaikuttaa hyvältä.

hsalonen ja Eldmor tykkäävät tästä.
  4. hsalonen

hsalonen

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
  5. Maranki

Maranki

Rekisteröitynyt:
    07.11.2018
  6. specops

specops

Rekisteröitynyt:
    01.12.2016
    Kukaan ei ole koko palstalla tainnut vielä reagoida Gigantin kuukauden gaming-tarjouksena olevaan MSI Optix MAG321CQR hintaan 359€? Mun mielestä aika ok tarjous, Suomen hintatasoon nähden selvästi halvin hinta, eikä Saksastakaan ole tainnut saada noin halvalla. Halvemmallakin 32-tuumaisia saa, mutta tässä on ihan ok säädöt jalassa eikä mitään aivan huutavia ongelmia nettiä selailemalla ole tullut esiin. Ilmeisesti adaptive syncin toiminnassa ollut hienosäätöä, Nvidian korteilla vaatinut joillakin CRU-jumppaa, mutta toimii kuitenkin.

Onko kokemuksia/näkemyksiä? Vahvasti harkinnassa itselläni.

Viimeksi muokattu: 02.07.2019
    TrashMetalForce tykkää tästä.
  7. TrashMetalForce

TrashMetalForce

Rekisteröitynyt:
    19.11.2016
    Itse laitoin tilaukseen, nähtäväksi jää miten pelittää RTX 2070 ohjaimen kanssa, on ainakin sopivien listalla. Itseä kuitenkaan peli käyttö ei niin haittaa, kun suurin osa käytöstä on paljon muuta. Ainoa mikä mietityttää on tuolla tuuma koolla 1440-resoluutio, miltä se näyttää.

8. tkauttaja

tkauttaja

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Itse miettinyt tässä tuon Msi hankkimista kanssa. Ja en usko että on mitään ongelmia tuon 2070 kortin kanssa. Synceillä ei tee mitään noilla hz määrillä. En ole vuosiin nähnyt repeilyä peleissä, joten täysin turhia nuo. Mitä muutaman arvostelun katsoin tuosta näytöstä, niin ei kovin paljoa ollut moittimista. Tuo resoluutio on juuri sopiva 32" näytölle.

TrashMetalForce tykkää tästä.
  9. TrashMetalForce

TrashMetalForce

Rekisteröitynyt:
    19.11.2016
    Itsellä oli pääpaino ottaa koko 27" vähän isompaan saa nähdä miten toimii. Ensiviikolla ehkä ollaan vähän viisaampia, mut tämä onkin tarjous, josta voi ottaa opikseen tai luopua.

10. specops

specops

Rekisteröitynyt:
    01.12.2016
    No niin, nyt on hetki käpistelty tuota MAG321CQR:ää. G Sync vaatii tosiaan CRU:lla editointia, mutta sitten toimiikin ihan ok mun mielestä. Muutenkin näyttö on yllättävän laadukkaan tuntuinen, jalka on painava ja metallinen. Omassani ei kuolleita pikseleitä, mutta... Pilveilee kyllä sen verran, että häiritsee hieman. Ei kylläkään ns. normaalikäytössä, mutta vaikea on pimeässä huoneessa katsoa mustaa näyttöä harmistumatta. Ehkä OLED-telkkarin käyttö monitorina pilasi mut lopullisesti, en tiedä. Saattaa jäädä silti, tämä ei kuitenkaan ole leffanäyttö, vaan valoisan huoneen työ/pelimonitori.

Onkohan pilveilyä kaikissa yhtä paljon?

11. Lepakomäyrä

Lepakomäyrä

Rekisteröitynyt:
    21.08.2018
    Voin huomenna katsoa onko noissa eroja, mulla pari tuollaista näyttöä.

Mitähän toi CRU käytännössä teki kun alkoi Sync toimimaan?
    Ja miksi näin yksinkertainen asia ei ole jo valmiiksi korjattuna?

Kuinka matalille HZ toi sync toimii? yhkkiä kun kokeilin niin tuntui että siihen 50hz tietämille menis ja sitten loppuu toiminta

12. lmu2002

lmu2002

Rekisteröitynyt:
    08.12.2018
    Tulipa hommattua myös tuo MAG321CQR. Muuten ihan passeli mutta jalusta tökkii: näytön alareuna jää 10cm korkeuteen jolloin yläreuna on todella korkealla (yli 50cm pöydästä). Ja näyttöä/jalustaa ei saa kovin lähelle pöydän takareunaa, reilu 20cm näytön reunasta mitattuna joka tuo ruudun aika lähelle mun 80cm syvyisellä pöydällä omaan makuun. Ihan tiedoksi jos joku tätä näyttöä kaavailee. Ajattelin hommata jonkun pöydän reunaan kiinnitettävän jalustan tälle.

13. specops

specops

Rekisteröitynyt:
    01.12.2016
    CRU:lla ei käytännössä tehdä muuta kuin määritetään hertsirajat näytölle. Näytön pitäisi toki osata raportoida nämä näyttikselle (myös Nvidialle) itsestäänkin, mutta ei vaan näköjään tässä tapauksessa osaa. Olisi varmasti korjattavissa firmiksellä, mutta saa nähdä, tekeekö MSI mitään asialle. CRU:lla voisi toki koittaa muuttaa myös syncin alarajaa, itse en ole koittanut kuin 48-144Hz ja se toimii kokonaisuutena oikein hyvin. Silmänräpäyksen mittaisia kirkkauden vaihteluja voi tulla G-sync compatible -tilassa, kun FPS muuttuu nopeasti yli sadasta alle kuudenkymmenen.

Jalan säädöt tosiaan on aika ylävoittoiset, mutta ainakin itselleni juuri riittävät. Ts. ala-asento on optimi omalla pöydälläni. Saisi toki ulottua tästä vielä jonkun sentin alemmaksikin. Mutta tukeva toi jalka on, eikä nyt mitenkään poikkeuksellisen paljon vie tilaa pöydältä mun mielestä.

Pilveily ei muuten enää häiritse, normaaliolosuhteissahan sitä en nähnyt alkujaankaan, mutta nyt sen kanssa on voinut elää jo pimeässäkin. Ihan ok näyttö, kolmeen ja puoleen sataan jopa erittäin hyvä.

Lepakomäyrä tykkää tästä.
  14. hornethuman

hornethuman

Rekisteröitynyt:
    17.01.2017
    Tässä nyt kovaa pähkäilyä aiheuttaa se että olisko järkevämpää tilata MAG271CQR @449e vai gigantin tarjouksesta MAG321CQR @359e. Hinnan puolesta ilman muuta kannattais isompi tilata, mutta mietityttää onko 31.5 tuumanen kuitenki liian iso :nb: Pöydän syvyys on 80cm. Myöskin jostain revikoista olin lukevinani että MAG321 olis hitaampi (?) kuin MAG271.

15. lmu2002

lmu2002

Rekisteröitynyt:
    08.12.2018
    Tuo 321 on kyllä mulla toiminut ihan jees. Tilasin amazonista pöytään kiinnitettävän halpisvarren jotta saan näytön taaemmas ja alemmas. Raportoin siitä kunhan saapuu.

16. Lepakomäyrä

Lepakomäyrä

Rekisteröitynyt:
    21.08.2018
    Ainakin se mustan/tumman kuvan hitaus tulee paremmin esille isommassa näytössä ja pixeli tiheys on samaa luokkaa 24" 1080p näytönkanssa, eli lisä tarkkuutta ei juurikaan saa kuten 27" 1440p näytöllä.

Kovin läheltä ei tee mieli katsoa tuota 32, joutuu kääntämään päätä muuten.
    Nvidian Freesync saa toimimaan mutta välkähtelee häiritsevästi joissakin peleissä, esim borderlands 2.

Ostaisin 27" ihan kokemuksien perusteella mutta jollekki se 32" (31.5) voi toki sopia paremmin.

17. specops

specops

Rekisteröitynyt:
    01.12.2016
    Itselleni vierasta pohdintaa tällainen, että ostaako pienempi näyttö isommalla rahalla... TV-keskusteluissa yhtä kokoa suurempaa suositellaan aina vaikka tuplahintaan :cool:

18. Lepakomäyrä

Lepakomäyrä

Rekisteröitynyt:
    21.08.2018
    TV se valinta menee siihen isompaan useimmiten, pwlinäytöissä sitten kriteerit hieman erillaisia.
    Se 27" 1440p tarkkuus tekee esim.peleistä reippaasti paremman näköisiä, kuin 24" 1080p tai 32" 1440p.

Kannattaa mennä johonki liikkeeseen kokeileen ja katteleen tai sitten hyödyntää gigantin palautusoikeutta ja ostaa molemmat

19. specops

specops

Rekisteröitynyt:
    01.12.2016
    Hyvin vahvasti makuasia. Itse en silmänräpäyksen vertaa harkinnut mitään alle 32-tuumaista. Koosta saa sekä merkittävää tehokkuusetua työskentelyyn että läsnäolon tuntua peleihin. Pikselit riittää itselleni oikein hyvin n. 70 sentin katseluetäisyydellä.

20. lein

lein

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tässä on hyvä muistaa, että kuvan tarkkuus on aina sidoksissa katseluetäisyyteen, eli 27" 1440p näyttää 80 sentin päästä yhtä tarkalta kuin 32" 1440p 95 sentin etäisyydeltä. Useimmilla se tietokoneen näyttö on tosin tietokonepöydällä kiinteän etäisyyden päässä omasta naamasta.

Tuossa kätevä laskin, jossa otetaan pikselitiheyksien lisäksi huomioon katseluetäisyys.

Screen Density Calculator : NVIDIA Automotive

21. hornethuman

hornethuman

Rekisteröitynyt:
    17.01.2017
    Pystysitkö laittaa kuvan siitä kohtaa mistä näyttöä useimmiten käytät :)

Tuntuu vaan että 32" olis niin massiivisen kokonen ruutu tälle katseluetäisyydelle. Toki olishan sekin vaihtoehto että eka gigantista tilaa ja koittaa sitä isompaa näyttöä ja jos tuntuu liian isolta niin palauttaa ja tilaa pienemmän. Toki siinäkin on oma hommansa :sweatsmile:

Tälleen oon itekkin tätä järkeillyt, että 27" 1440p on paremman näköinen kuin 32" 1440p johtuen PPI:stä :think:

22. PÌÎUW®[ªøËrhl¾ÇÌ°1¿¼

PÌÎUW®[ªøËrhl¾ÇÌ°1¿¼ MurottajaSince2004

Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Tuo vähän ontuu tuo pelkän PPI lukeman toljottaminen. Minulla käytössä niin 24" FullHD ja 55" 4k OLED. Samalta etäisyydeltä (käsivarren mitta) kaikki on ihan helvetin paljon tarkempaa 4k näytöllä kuin 24":lla vaikka pienessä monitorissa on isompi PPI.

23. Technarchy

Technarchy

Rekisteröitynyt:
    10.11.2016
    Tuo Automotive Screen Density Calculator suosittelee tuolle 27" 80cm katseluetäisyyttä. Tuohan on ihan hiton paljon?
    Nykyinen on 60cm päässä ja 80cm ei enää edes onnistuisi tuon mountin kanssa, koska se olisi ihan pöydän takareunassa.
    Onko se oikeesti noin, että vasta tuolloin ppd on ok tasolla?

24. lein

lein

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ei se ole suositus, vaan ihan käyttäjän muokattavissa oleva arvo, kuten resoluutio, näytön koko ja pikselitiheyskin, eli yksi noista neljästä arvosta lukitaan laskettavaksi muiden perusteella.

Varsinaista suositusta PPD-lukemalle ei ole, mutta Applen retina on ilmeisesti 60 tienoilla ja ihmisen silmän rajat tulevan vastaan 120 paikkeilla.

Tuossa on hyvä artikkeli PPD:stä.

The Pixel Density Race and its Technical Merits

25. Taneli-

Taneli- ☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣ Premium-jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Se on tietysti ihan ihmisestä kiinni, itselläni oli 24" 1920x1200 etäisyys noin 50-60cm ja nyt 27" 2560x1440 resoluution näytöllä ~80cm katseluetäisyys. 48" TV:tä (1080p) katselen noin 1½-2 metrin päästä.

26. Lepakomäyrä

Lepakomäyrä

Rekisteröitynyt:
    21.08.2018
    Tuossa yhdellä foorumilla mietittiin mikä hyöty on isommasta paneelista kun sitä tuupataan taaksepäin?

27. Taneli-

Taneli- ☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣ Premium-jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Sanotaan nyt esimerkkinä että, kun miettii aikaa taaksepäin hieman nuorempana käytössäni ollut 1084S (se 14" Amiga 500 monitori) vs nyt esim. tämä nykyinen 48" TV tai 27" monitorini niin ehkä paitsi käyttötarkoitus myös se minkä koen itselleni sopivaksi etäisyydeksi on vain tässä vuosien vieriessä muuttunut. En siis nykyisin enää nauti alle 40cm etäisyydestä. En osaa sanoa syytä miksi.

Mihin tulokseen siellä toisessa foorumissa tultiin vuosikymmenten kehityksestä, miksi se mustavalko kuvaputki TV tai jopa alle 14" 11kg monitori vs nykyinen joku 65" TV tai vaikka 32" monitori on saanut ihmiset muuttamaan katseluetäisyyksiä? Tietysti jos otetaan pois se ilmeinen syy (kun tuote on kaventunut sen voi tunkea kauemmas ilman että seinään täytyy tehdä erikseen syvennys)?

28. Alensia

Alensia Custom-titteli Make ATK Great Again

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    En jaksa ketjua läpi plärätä, mutta onko suositusta ohutreunaisesta 27" 1440p-näytöstä? Tulisi kakkosnäytöksi ykkösen vierelle joten ihan hirveitä vaatimuksia ei ole. Ei mitään nevahood-merkkiä ja tilaus Suomesta (lue: Suomeen myyvä nettikauppa esim. Proshop)

29. PekoniMuuri

PekoniMuuri

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Gigsun tarjos meni multa ohi, mutta mitä mieltä tästä näytöstä, oisko vastaava/hyvä hintaisekseen. Haussa 144hz, 1440p näyttö.
    351€ rde.fi, 1440p, 144hz, VA, 31,5''
    AOC Gaming CQ32G1, hinta 339€

30. sm81

sm81

Rekisteröitynyt:
    30.12.2017
    AOC Q3279VWFD8 31,5" QHD -näyttö 249,90

Onko tuo AOC hyvä valinta työ/netti/elokuva käyttöön? Katseluetäisyys joku 40-50cm. Löytyykö muuta vastaavan hintaista joko IPS Tai VA paneelista? 27 tuumainen vois olla myös hyvä vaihtoehto jos löytyis tarpeeksi laadukas.

31. JeppeJKL

JeppeJKL

Rekisteröitynyt:
    11.10.2017
    Erinomainen budjettivalinta yleiskäyttöön (myös peruspelaamiseen). Itsellä aiempi VA-paneelinen variaatio näytöstä ja tyytyväinen sekakäyttäjä olen ollut. Linkkaamasi IPS-paneelinen on uudempi malli ja yleiskäytössä vieläkin parempi, joten turvallinen hankinta tuohon hintaan. Voin suositella.

32. Sprout

Sprout

Rekisteröitynyt:
    31.12.2016
    Olen itse kanssa harkinnut tuon AOC:n hankkimista. Ilmeisesti tuohon hintaan ei oikein muita yhtä hyviä vaihtoehtoja ole. Lähinnä mietityttää se et miten paljon paremman näytön saa jos mennään n. 100€ ylöspäin esim tuohon Gigantissa olleeseen MSI:n näyttöön tai AOC:n Gaming CQ32G1 -malliin.

Tuo Q3279VWFD8 löytyy muuten muista kaupoista noin 220€ hintaan. Eli Verkkokauppa.comiin verrattuna säästäisi hieman.

sm81 tykkää tästä.
  33. sm81

sm81

Rekisteröitynyt:
    30.12.2017
    Saako muista kaupoista 3 vuoden takuun?

34. Sprout

Sprout

Rekisteröitynyt:
    31.12.2016
    Hinta.fi
    Eihän kaupat itse takuuta myönnä. Mut ainakin Proshop, Dustin ja Tietokonekauppa.fi myyvät tuota halvemmalla, ja ovat ilmeisesti luotettavia toimijoita.

35. Behemoth

Behemoth

Rekisteröitynyt:
    16.03.2017
    Itse hommasin töihin kyseisen näytön viime syksynä. Ainakin koodaus/excel/word/pdf kikkailussa toimii mainiosti. En ole keksinyt mitään valittamisen aihetta. Tietty ehkä ainut huono puoli on, että näytön jalassa ei ole mitään säätöjä. Tilasin näytön Dustinista n. 200 euron hintaan. Dustinista olen tilannut useasti tavaraa, joten ainakin itse luotan kyseiseen puljuun (+ tuotteet on toimitettu aina ripeästi).

36. Herou8

Herou8

Rekisteröitynyt:
    04.01.2018
    Hyvä ketju, lueskelin läpi!

Kysyn kuitenkin vielä omaan tilanteeseen neuvoa.
    Näyttö tulee pelaamiseen konsolilla ja tietokoneella(Rainbow six ja ainakin Anno1800, sekä 3d-ohjelmia ja kouluhommia).

Olen ostamassa näyttöä seuraavilla vaatimuksilla (I9-9900k ja 1070ti, myöhemmin RTX):

-Tarkka 27"
    -1440p
    -g-sync (onko välttämätön, vai riittääkö g-sync compatible)
    -144hz
    -IPS, jos paras
    -Max 400-450€

Olen paljon harkinnut käytetyn XB271HU:n ostamista. Toisaalta sitten Cdonissa oleva XF271HUA(TN-paneeli) olisi aika lähellä hinnassa tuota pari vuotta käytettynä saatavaa HU-paneelia. Yksi oli sitten se LGn IPS näyttö joka oli Saksan Amazonissa jo kerran sen 439€ plus postit kikkailulla Suomeen. Se on tulossa kuitenkin saataville vasta loppuvuodesta.(https://www.amazon.de/dp/B07T7K2V7L/ref=cm_sw_r_cp_apa_i_Er5mDb36EJF72)

Tämän hetken harkinnalla olen päätynyt tuohon käytetyn XB271HU:n ostamiseen, toki sitten ei saa takuuta näytölle jos siihen jotain tulee. Silloin olisi kuitenkin parasta luokkaa oleva näyttö ja juurl minulle sopiva :vihellys: Mitä on raati mieltä ajatuksista?

Viimeksi muokattu: 21.07.2019 klo 08:22
  37. hsalonen

hsalonen

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    IPS on paras vain jos tekee kuvankäsittelyä ja värien tarkkuus on tärkeä kriteeri. VA on parempi kontrastissa ja tummissa sävyissä, mutta värit voivat heitellä vähän ja katselukulma olla pienempi kuin IPS:issä (ilman gamma shiftiä).

Jos unohdat tuon g-syncin ja IPS:in, niin Gigantissa on satunnaisesti tarjouksessa 299€ 31.5" Samsung VA 144Hz, jossa ei ole mitään synccejä. Jos ei ole aikaa odottaa, niin samaa paneelia on käytetty MSI Optixissa ja jossain AOC:in näytöissä.

38. Herou8

Herou8

Rekisteröitynyt:
    04.01.2018
    Joo, kiitos vastauksesta.

Se olisi pitänyt mainita tuossa alkuperäisessä viestissä, korjaan sen siihen, että koon pitää olla tiukka 27".
    Minulla tulee sen verran läheltä katsottua näyttöä ja ei siihen oikein tällä hetkellä isompaa mahdukkaan.

39. Jopez

Jopez

Rekisteröitynyt:
    11.04.2019
    Näköjään hävisi rde:n verkkokaupasta koko tuote. Laitoin sellaisen eilen tilaukseen, vaikutti arvostelujen perusteella ihan hyvältä. Nyt vaan odotellaan tuleeko koko näyttöä.

40. PekoniMuuri

PekoniMuuri

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Perkele. Jäin eilen miettimään tilaako ja aamulla huomasin saman että hävisi. Ei pitäisi miettiä liikaa.....:shifty:

41. Lepakomäyrä

Lepakomäyrä

Rekisteröitynyt:
    21.08.2018
    Samat heikkoudet ja vahvuudet kuten yleensä VA paneeleissa.

Musta hyvää ja väritkin Ok, katselukulmat Ok
    Mutta VA tavoin näytön Reponse Time on surkea kun kyseessä mustasta siirtyminen eri harmaan sävyihin/vaaleean.
    Paneelista/overdrive asetuksesta riippuen niissä on tavanomaisesti 20-50ms viiveet.
    Eli musta blurraantuu ja aiheuttaa hieman tämän lisäksi epätoivottuja "efektejä" näytölle.
    Pelatessa 144Hz osassa paneeleja aiheuttaa enemmän viivettä kuin esim 100hz käyttämällä

Siksi käytän VA paneelia töissä ja vain satunnaisessa pelailussa.
    Harmi kun mielenkiintoisimmat näytöt ovat juurikin tällä VA paneelilla varustettuja.

42. aild

aild

Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Koskeekohan nuo viiveet yli 100hz VA paneeleita? Itsellä 1440p VA paneelinen samsung, syncillä 75hz ja en ole huomannut mitään tollasia ”vikoja” mitä tuossa luettelit, vai enkö vaan sitten näe noita tai osaa katsoa? :D Paras näyttö mitä minulla on ollut, kuvanlaatu omaan silmään täys kymppi, värit todella hyvät, samaten mustan toisto erinomainen, eikä minkäänlaista valovuotoa, mikä itseä häiritsee näytöissä kaikkein eniten. Tehdas kalibrointikin on todella hyvä, ainakin kun katsoin LCD monitor test images läpi nuo kuvat, ei tarvinnut kuin kirkkaus säätää kohdilleen ja laittaa terävyys nolliin. Ja näyttö on siis c27h711

43. PÌÎUW®[ªøËrhl¾ÇÌ°1¿¼

PÌÎUW®[ªøËrhl¾ÇÌ°1¿¼ MurottajaSince2004

Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Vielä tietääkseni ei ole keksitty ratkaisua tuohon VA paneeleiden hitauteen. Koskee myös 144Hz paneeleita. Ongelma on eritoten tummalla kuvalla jossa vaaleita alueita eli transitiot erittäin tummasta (lähes mustasta) johonkin vaaleampaan kestää ~50ms eli useita frameja. 100Hz paneelilla.

Esimerkki: Samsung C32HG70 Review - TFT Central

44. Lepakomäyrä

Lepakomäyrä

Rekisteröitynyt:
    21.08.2018
    Jos on pelannut 144hz TN näytöillä niin tuollainen VA paneelin hitaus kertomissani kohdissa on huomattavaa ja paikoin häiritsevääkin.
    Kaikissa VA paneeleissa on sitä eli tod.näköisesti ei vaan häiritse sinua/silmäsi on tottunut jo siihen.

Mutta mulla useampi näyttö ja päivän aikana saatan käyttää 144/240hz TN näyttöä ja sitten kun hyppää VA näyttöön alkaa väliin oikeestaan ketuttaan kun muuten hyvässä paneelissa on surkeat vastejat esittämissäni kohdissa.

Tuossa Asuksen 8bit TN näytössä on muuten värit olleet lähellä IPS paneelia, eli niissä TN paneeleissakin on eroja ja tuon näytön kruunaa näytön nopeus.
    Vielä testit kys. 278QR hieman kesken kun töitä liikaa.

Ei vaan ole vielä täydellistä näyttöä tullut vastaan,eikä sellaista varmaan löydykkään niin kauan kunnes näiden IPS,VA,TN heikkoudet saadaan pois ja vain vahvuudet löytyisivät samasta (Eli ehkä Oled)

hsalonen ja aild tykkäävät tästä.
  45. sm81

sm81

Rekisteröitynyt:
    30.12.2017
    Miltä katselu etäisyydeltä käytät? Näkyykö 40-50cm kohdalla rasterointi ?

46. KassuX97

KassuX97

Rekisteröitynyt:
    27.12.2017
    Viimeksi muokattu: 22.07.2019 klo 19:37
  47. Jenson

Jenson

Rekisteröitynyt:
    12.12.2016
    Tulipa haettua eilen toi Gigantin tarjousnäyttö MSI Optix MAG321CQR 31.5". Ei kuolleita pikseleitä ja omaan käyttöön vaikuttaa oikein sopivalta toistaiseksi. G-sync ei suostunut menemään päälle, tarvitsee siis säätää ton CRU:n kanssa jossain vaiheessa.

48. hsalonen

hsalonen

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Käytitkö displayporttia?

49. Jenson

Jenson

Rekisteröitynyt:
    12.12.2016
    Juu, sitä juurikin

50. JeppeJKL

JeppeJKL

Rekisteröitynyt:
    11.10.2017
    Syy on yksinkertainen: MSI Optix MAG321CQR ei tue G-syncia.