Pythonin päivitys Git Bashin sisälle?

Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
329
Asensin juuri Python 3.7.3 64bit -version koneelle ja Windowsin komentorivi löytää "python" komennolla tuon version, mutta Git Bash menee jumiin pelkällä "python" komennolla.

"python2.7" komento avaa sitten tuon 2.7 version Bashin sisälle.

Nuo Bashin ominaisuudethan tulevat Cygwin-yhteensopivuuskirjaston kautta ja Bashia ajan MINGW64 terminaali-emulaattorilla.

/Cygwin/lib/ -kansion alta löytyy kirjastot Python2.7, Python3.6 ja Python3.7
Ja binäärit on myös /Cygwin/bin/ -kansiossa.

Ainoastaan tuo Python2.7 toimii, muiden ajaminen jumittaa Bashin.

Noiden versioiden .exe-tiedostot kyllä toimivat Windows Command Linen kautta, mutta jos yrittää ajaa Bashin kautta Python, Python3.6 tai Python3.7 niin se vaan jää seisomaan ilman komento-pyyntöä eikä reagoi tekstiin/syötteeseen mitenkään.

PythonCrash1.png


Sama tapahtuu jos ajaa "python -v" eli haetaan versiota. Se löytää kyllä 2.7 ja sen jälkeen taas jumissa.

PythonCrash2.png


Pitääkö tässä jokin alias tai symlink luoda tai vaihtaa se .exe versio jonka "python" komento avaa. (sekin vasta sitten kun noi versiot suostuu toimimaan omilla nimillään.)

EDIT:
Kyseiset versiot toimii kun menin Visual Studio Code:n kautta terminaaliin ja kirjoitin "python" tai "python3.7". "python" komento oletuksena käynnistää 2.7 version. Mutta tuossa erillisessä Git Bashissa ei toimi vaikka Visual Studio Code käyttää juuri sitä samaa bash:iä....
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 022
Mites windows subsystem for linux?

Itse olen vältellyt cygwinin käyttöä, koska olen kokenut sen turhaksi WSL:n jälkeen.
 
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
329
Sain asian osittain ratkaistua alias python='winpty python3.7m.exe' -komennolla mutta tuo alias kestää vain niin kauan kuin bash-sessio.
Yritin .bashrc tiedostoon laittaa tuon komennon jotta se olisi pysyvästi mutta ei toiminut.

Sinänsä ei ole ongelmaa koska kuitenkin ohjelmointi-käytössä toimii tuolta VS Coden terminaalista (en tiedä miksi)
Eikä tuo Windows CMD niin vieras ole että ei sitä voisi käyttää. Bash vain olisi vähän helpompi.

EDIT: Lähinnä tuon VS Code terminaali-käytön takia haluan että default-python on 3.7 eikä 2.7.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
21
Itselläni tuli sama ongelma vastaan, ja sain itse sen toimimaan kutsumalla haluamaani Python sovellusta "winpty":n kautta. Lisäsin sen .bashrc tiedostoon, jotta saan muutoksen pysyväksi.

Koodi:
alias python='winpty -Xallow-non-tty /c/Python27/python.exe'
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 690
Toimisiko näin?
Kannattaa kertoa, mitä olet tekemässä. Ja kannattaa kokeilla ihan itse ja kertoa kaikki virheilmoitukset, jos ei toimi. Ja kannattaa opetella käyttämään Code-blokkeja viestiä kirjoittaessa kuvakaappausten sijaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 117
Viestejä
4 192 020
Jäsenet
70 866
Uusin jäsen
Konetaituri11

Hinta.fi

Ylös Bottom