Tuo toimisi korkeintaan jos on yksi kaupasta ostettu tehdaspyörä.Jos suomeen valtiollinen pyörärekisteri tulisi niin ei sitä niin voisi toteuttaa että vain halukkaiden pyörän omistustiedot olisi rekisterissä ja muiden pyörän omistajien ei olisi. Ja siten että vain halukkaat rahoittaisivat valtiollisen pyörärekisterin suunnittelun ja ylläpidon. Valtiolliset uudistukset kuten uudet rekisterijärjestelmät eivät perustu yksityishenkilöiden täyteen vapaaehtoisuuteen järjestelmän rahoituksen tai tiettyjen tietojen antamisen suhteen järjestelmän käyttöön.
Jos suomen pyörärekisteri olisi vapaaehtoinen kaikin puolin niin se tarkoittaisi että suurin osa pyörän omistajista ei tietenkään maksaisi siitä ilosta että muutaman sekalaisen pyörän tiedot/laillinen omistajuus tieto sieltä helposti löytyisi. Sellaisesta valtiollisesta pyörärekisteristä ei olisi juuri lainkaan hyötyä kenellekkään vaan korkeintaan haittaa/turhia kuluja.
Mutta esim. mulla taitaa olla joku 6-7 ajokuntoista pyörää, kaikki viimeistä nippeliä myöten itse kasattuja eli siis olen myös maahantuoja/valmistaja.
Ja kuten ketjussa on mainittu niin sitten katsastus, pyörävero ....