Pyöräily

Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 159
Mä en tykännyt metallipaloista, kun sellaisiakin on tullut kokeiltua.
Puree hieman heikommin ja saattaa kiljua herkemmin viileässä.
Perus trailiajoon piisaa ne vakiopalat enemmän kuin tarpeeksi.
Jos jarrut haisee usein niin sitten voi harkita siirtymistä metallisiin.

Toi jarrukahvan etäisyyssäätö ilman työkalua on kanssa jokseenkin turhake.
Ainakin itse säädän ne kahvat tasan kerran kohdalleen ja siinähän ne sitten on. Kohdallaan.

Tuo freestroke säätö on ihan jees, mutta omalla kohdalla ei lähellekään sen rahan arvoista.

Simpan jarrut on hyvät. Ainoa mistä en pidä on tuo ilmausnippeli satulassa.
Jeesuksen aikainen systeemi jonka voisi kyllä jo muuttaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Mikähän on ongelma kun pyörässä levyjarru ulisee ja levykiekossa on sellaista harmaata jauhemaista töhnää? Paloja kuitenkin näyttäisi olevan jäljellä kun katselin. Olisiko noi kastunut liikaa tmv.? Samassa pyörässä etujarru ollut aina huono ja ulisee eikä jarruta kunnolla vaikka huollossakin käytin ennen kesää. Nishiki hybrid 401 tais olla malli.
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
594
Mikähän on ongelma kun pyörässä levyjarru ulisee ja levykiekossa on sellaista harmaata jauhemaista töhnää? Paloja kuitenkin näyttäisi olevan jäljellä kun katselin. Olisiko noi kastunut liikaa tmv.? Samassa pyörässä etujarru ollut aina huono ja ulisee eikä jarruta kunnolla vaikka huollossakin käytin ennen kesää. Nishiki hybrid 401 tais olla malli.
Putsaa levy huolellisesti alkoholilla ja kokonaan uudet palat, varmaan sotkeutunut jollain rasvalla. Pelkkä vesi ei haittaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Putsaa levy huolellisesti alkoholilla ja kokonaan uudet palat, varmaan sotkeutunut jollain rasvalla. Pelkkä vesi ei haittaa.
Voikohan jarrut itsessään vuotaa nestettä noihin? Vuoden alussa oli talven aikana jarrunesteet tulleet ulos ja samaa vikaa oli sillonkin. Nyt vaan taas kun pakkaset alkoi niin samaa vikaa minkä takia epäilyttää.
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
594
Voikohan jarrut itsessään vuotaa nestettä noihin? Vuoden alussa oli talven aikana jarrunesteet tulleet ulos ja samaa vikaa oli sillonkin. Nyt vaan taas kun pakkaset alkoi niin samaa vikaa minkä takia epäilyttää.
Jos jarrunesteet vuotaa niin jotain on rikki. Varmaan joku tiiviste. Noita ei ole ihan helpoin huoltaa eli lienee helpointa viedä kauppaan tutkittavaksi. Arkipyörällä olen ajanut -20C keleillä eikä ole ikinä vuotanut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Jos jarrunesteet vuotaa niin jotain on rikki. Varmaan joku tiiviste. Noita ei ole ihan helpoin huoltaa eli lienee helpointa viedä kauppaan tutkittavaksi. Arkipyörällä olen ajanut -20C keleillä eikä ole ikinä vuotanut.
Joo mullakin on muutama pyörä ja yhdellä ajellut kesät talvet eikä koskaan oo vuotanu. Tää nishiki vähän halvempi pyörä ja varmaan säästetty väärässä paikkaa. Täytyy tuota putsaamista kokeilla ja jos ei auta niin kiikuttaa huoltoon.
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
314
Joo mullakin on muutama pyörä ja yhdellä ajellut kesät talvet eikä koskaan oo vuotanu. Tää nishiki vähän halvempi pyörä ja varmaan säästetty väärässä paikkaa. Täytyy tuota putsaamista kokeilla ja jos ei auta niin kiikuttaa huoltoon.
Kato samalla onko jarrupalat lasittunu, sillon puree hunommin ja ulisee, jos on niin hiekkapaperilla kevyesti pyyhkäsee pinnan niin pelaa taas. Jos siis ei ole uitettu jarrunesteessä.
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
314
Mä en tykännyt metallipaloista, kun sellaisiakin on tullut kokeiltua.
Puree hieman heikommin ja saattaa kiljua herkemmin viileässä.
Perus trailiajoon piisaa ne vakiopalat enemmän kuin tarpeeksi.
Jos jarrut haisee usein niin sitten voi harkita siirtymistä metallisiin.

Toi jarrukahvan etäisyyssäätö ilman työkalua on kanssa jokseenkin turhake.
Ainakin itse säädän ne kahvat tasan kerran kohdalleen ja siinähän ne sitten on. Kohdallaan.

Tuo freestroke säätö on ihan jees, mutta omalla kohdalla ei lähellekään sen rahan arvoista.

Simpan jarrut on hyvät. Ainoa mistä en pidä on tuo ilmausnippeli satulassa.
Jeesuksen aikainen systeemi jonka voisi kyllä jo muuttaa.
Tuo nuissa metallisissa on huono kun pitää lämmetä eka ennenku rupiaa puremaan.
Semi metalliset on heti palio paremmat keveämpäänki ajoon, läskissä jagwiren semit pelannu hyvin, nyt tuli ostettua red cycling productsin semit kokeiluun kun halvalla sai.
Simpan jarruista itekki aina tykännä, eikähä tuo nippakaan nyt niin kauhia ole, kivikautine mutta pelaava systeemi, aikanaan autoja rassatessa samallisia saanu usiamminki pyöritellä.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 159
Alkaa illat olemaan sellaisia ettei bipsit enää riitä.

Onko niinsanotuilla pyöräilyhousuilla jotain etua bipsien päällä vai onko sama mitkä housut hakee? Esimerkiksi vaikkapa nämä Haglöfs Gabbro Pant, miesten ulkoiluhousut - Musta - Miesten softshell-housut | XXL

Lähinnä siis mietin pitkäaikaisessa käytössä housujen kestävyyttä kun reidet hinkkaa satulaa pitkiä aikoja.
Onhan niitä bibsejä kylmälle kelillekin.
Itselläkin löytyy. Se sisäpinta on nukattu ja pitää tuulta paremmin.
Sitten kun menee pakkaselle niin ainakin hiihtohousut on kestäneet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
25
Kerrospukeutuminen on tässäkin oikea ratkaisu. Vuosia mennyt jo kesäbibseillä ja niiden päälle pistänyt lisää kerroksia kelien mukaan. Ja vastoin säännöksiä, pitkä merinovilla kalsarit on mennyt bibsien allekkin, ei ole miun perseelle aiheuttanut hiertymiä 200+km ajeluillakaan.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
732
Vuoden vanhasta Kona Mahunasta jäykkäperä-mtb:stä hajosi Shimanon vapaaratas ja se vaihdettiin takuuna. Uuden rattaan kanssa olen huomannut, että kun voimakkaan polkemisen jälkeen lopetan äkisti polkemisen, niin vapaaratas tuntuu siltä kuin se pyörisi yhden kierroksen tyhjää ja tämän jälkeen "tarttuu kiinni" ja aiheuttaa pienen takaiskun polkimissa. Hankala selittää, mutta tuo tuntuu jaloissa oudolta ja aiemmissa pyörissä tai aiemmassa rattaassa ei ollut tuollaista ongelmaa. Ominaisuus, asennusvirhe tai joku muu?
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 237
Vuoden vanhasta Kona Mahunasta jäykkäperä-mtb:stä hajosi Shimanon vapaaratas ja se vaihdettiin takuuna. Uuden rattaan kanssa olen huomannut, että kun voimakkaan polkemisen jälkeen lopetan äkisti polkemisen, niin vapaaratas tuntuu siltä kuin se pyörisi yhden kierroksen tyhjää ja tämän jälkeen "tarttuu kiinni" ja aiheuttaa pienen takaiskun polkimissa. Hankala selittää, mutta tuo tuntuu jaloissa oudolta ja aiemmissa pyörissä tai aiemmassa rattaassa ei ollut tuollaista ongelmaa. Ominaisuus, asennusvirhe tai joku muu?
Liikaa rasvaa vapaarattaassa, jolloin kynnet ei liiku kunnolla, jolloin ne eivät saa lukittua vapaaratasta. Jotkut tuntuu työntävän sitä rasvaa hirveet määrät, vaikka sitä ei oikeasti tarvitse kuin hyvin ohuesti. Tai voi siellä olla vaikka asennuksessa joku kynsistä kääntynyt väärin päin, itsellekkin sattunut asentaessa kerran.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 512
Itellä nyt ekat ajot noilla D02S metallipaloilla ja toimii kyllä tosi hyvin. Pyörässä siis SLX 7120:t ja XT jarrulevyt edessä RT-M800 ja takana RT-86..

Hyvä bite ilman mitään lämmittelyjä, ei ulise sen enempää ku normitkaan, voimaa selkeesti enemmän. Suosittelen ainaki näiden levyjen kanssa.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 159
Itsellä oli joskus trp Slate 4 mäntäiset jarrut.
Aivan mahtava modulaatio, mutta voimaa uupui hieman.
Noihin sopi Shimano saint/zee palat ja tyyppäsin niitä metallisia.
Ei yhtään enempää voimaa eli mikään automaatio tai itsestään selvyys se ei ole.

Trickstuffin power palat on parhaimpia paloja mitä voimaan tulee ja ne on kaikki resin paloja.
Kuluu vaan todella nopeasti.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
69
Alkaa illat olemaan sellaisia ettei bipsit enää riitä.

Onko niinsanotuilla pyöräilyhousuilla jotain etua bipsien päällä vai onko sama mitkä housut hakee? Esimerkiksi vaikkapa nämä Haglöfs Gabbro Pant, miesten ulkoiluhousut - Musta - Miesten softshell-housut | XXL

Lähinnä siis mietin pitkäaikaisessa käytössä housujen kestävyyttä kun reidet hinkkaa satulaa pitkiä aikoja.
No itsehän tuohon jo vastasitkin. Oma kokemus hiihto- yms. ulkoiluhousuista on, että ei niissä persaus tahdo kestä. JA sitten on se leukkaus kun pyöräilyhousuissa on usein huomioitu istuva polkemisasento.
Toki jotain työmatkaa aikansa hinkkaa housuilla kuin housuilla mutta vaikka tuolta XXL:stä kyttää tarjousta pyöräilypäällihousuista. Niissä on kulutuskestävänpi takapuoli. Alle sitten valitsemasi pehmuste. Suojaa eturauhastakin.
 
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
566
Mikseiköhän noissa työmatka-/ arkikäyttöön tarkoitetussa pyöräilyhousuissa ole taskuja kuin takana? Normaaleja ulkoiluhousuja käyttänyt muutaman vuoden, kun saa kätevästi avaimen ja kulkukortin taskuun.. :hmm:
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Onko kenelläkään kokemuksia ns. smart-trainereista ja Zwift pelistä? Vaikuttaisi kiinnostavalta tavalta treenata talvikaudella sisätiloissa, mutta onko tuo peli sellainen että jaksaa pidempäänkin motivoida? Siinä näyttää olevan kk-maksu, onko se sellainen että voi jatkaa/perua tilauksen milloin tahansa jos tuleekin taukoa ajamiseen? Onko suositella muita hyviä vastaavia, jopa ilmaisia appeja? Ajaminen itsessään ilmeisesti on melko todentuntuista, mutta en ole päässyt kokeilemaan. Trainereista alustavasti katsellut malleja Tacx smart flux S tai Wahoo kickr core.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
496
Onko kenelläkään kokemuksia ns. smart-trainereista ja Zwift pelistä? Vaikuttaisi kiinnostavalta tavalta treenata talvikaudella sisätiloissa, mutta onko tuo peli sellainen että jaksaa pidempäänkin motivoida? Siinä näyttää olevan kk-maksu, onko se sellainen että voi jatkaa/perua tilauksen milloin tahansa jos tuleekin taukoa ajamiseen? Onko suositella muita hyviä vastaavia, jopa ilmaisia appeja? Ajaminen itsessään ilmeisesti on melko todentuntuista, mutta en ole päässyt kokeilemaan. Trainereista alustavasti katsellut malleja Tacx smart flux S tai Wahoo kickr core.
Itselläni on Tacx Neo 2 ja siinä kiinni maantiepyörä. Appsina Tacx:in oma appi ilmaisversiona.
Käytännössä ajokaudella ajan vain XC-pyörälläni ja maantiepyörä pysyy myös kesäisin trainerissa kiinni.
Eli kun on huono sää, mutta vähän pitäisi ajella niin siirryn trainerin puoleen.

Mutta...itselläni ei ainakaan Tacx:in appi jaksa motivoida talvella, jolloin ulkona tapahtuva pyöräily on nollassa.
Eli talveen ajattelin nyt ottaa juurikin Zwiftin, jolla voisi vähän saada lisämotivaatiota. Zwiftin voi tilata kuukaudeksi kerrallaan.
Taas miinusta voisi tulla siitä, että Zwiftillä tulisi varmaankin tehtyä keskimääräisesti liian kovia treenejä (on kisoja/haasteita tms.) ja kaikki PK-ajot jäisi vähäisiksi.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Itselläni on Tacx Neo 2 ja siinä kiinni maantiepyörä. Appsina Tacx:in oma appi ilmaisversiona.
Käytännössä ajokaudella ajan vain XC-pyörälläni ja maantiepyörä pysyy myös kesäisin trainerissa kiinni.
Eli kun on huono sää, mutta vähän pitäisi ajella niin siirryn trainerin puoleen.

Mutta...itselläni ei ainakaan Tacx:in appi jaksa motivoida talvella, jolloin ulkona tapahtuva pyöräily on nollassa.
Eli talveen ajattelin nyt ottaa juurikin Zwiftin, jolla voisi vähän saada lisämotivaatiota. Zwiftin voi tilata kuukaudeksi kerrallaan.
Taas miinusta voisi tulla siitä, että Zwiftillä tulisi varmaankin tehtyä keskimääräisesti liian kovia treenejä (on kisoja/haasteita tms.) ja kaikki PK-ajot jäisi vähäisiksi.
Onko Tacxin appissa niitä video-ajoja, vai onko nekin maksumuurin takana? Vai onko pelkkää wattien jauhamista ja kellon tuijotusta ilman mitään visuaalista hupia? Zwiftissä tuo visuaalisuus ja sosiaalisuus luulisi tekevän hommasta paljon mielekkäämpää.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
496
Onko Tacxin appissa niitä video-ajoja, vai onko nekin maksumuurin takana? Vai onko pelkkää wattien jauhamista ja kellon tuijotusta ilman mitään visuaalista hupia? Zwiftissä tuo visuaalisuus ja sosiaalisuus luulisi tekevän hommasta paljon mielekkäämpää.
Muutama videopätkä on ilmaisversiossa, mutta ei montaa. Loput maksun takana.
Sama, että muutamaa todellista GPS jälkeä seurataan ilman videota (vain kartta), mutta niitäkään ei ilmaisversiossa montaa ole.

Tacxin luomia treenejä taas riittää kyllä ilmaisversiossa, mutta ne juurikin tuota wattien jauhamista.
Mutta sitä varten on sitten tabletti, jossa pyörii joku youtube pätkä :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
444
Ostin cycloon siniset talvirenkaat. Pääsee polkeen rullien päällä autotallissa. :D
 

xana

ICT Pro
Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
887
Shimano Nexus 8 rumpuvaihde hajosi hieman yli 10 vuoden käytön jälkeen. Vanhaa ei kannattane korjata. Uusia saa ainakin täältä. Mitä mieltä on raati; korjaanko vanhan vai vaihdanko uuden takanavan? Vikana; vanhan viitos vaihde hyppii yli ja kolmos vaihde pitää sirisevää ääntä. Uudesta tulee lisäkustannuksena ainakin vannetyö, kun pinnoille joudutaan tekemään pinnaus ja rihtaus. Se on käsityötä ja voi maksaa jonkin verran. Uudempi Shimano Alfine 11 kiinnostaisi, mutta pelkkä takanapa maksaa jo yli 300 euroa ja vaihtaja ohjaustankoon yli 50 euroa. Alfine 8 on halvempi.
Kumpaankaan vaihtoehtoon ei ole rahaa korjata. Pyörää käytän päivittäin. Harmittaa kovasti tämä juttu.:confused2:
 
Liittynyt
16.03.2018
Viestejä
1 530
Shimano Nexus 8 rumpuvaihde hajosi hieman yli 10 vuoden käytön jälkeen. Vanhaa ei kannattane korjata. Uusia saa ainakin täältä. Mitä mieltä on raati; korjaanko vanhan vai vaihdanko uuden takanavan? V
Taloudellisin ratkaisu varmaan ostaa uusi samanlainen napa ja vaihtaa sisuskalut vanhaan.
Ainakin Helsingissä harva korjaa napavaihteita.
 

xana

ICT Pro
Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
887
Kyselin mitä uuden navan vaihto maksaisi vanhaan vannekehään. Vastasivat, että 40 euroa. Mahdollisesti tällöin käytettäisiin vanhoja pinnoja.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 512
Noitahan saa kokonaisella kiekkosettinä saksanmaalta 600€. Eli varmaan uusi takakiekko jollain haluamallasi navalla voi olla se halvin vaihtoehto.

Esim tässä takakiekko alle 300€ alfine 8 navalla
 

xana

ICT Pro
Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
887
Noitahan saa kokonaisella kiekkosettinä saksanmaalta 600€. Eli varmaan uusi takakiekko jollain haluamallasi navalla voi olla se halvin vaihtoehto.

Esim tässä takakiekko alle 300€ alfine 8 navalla
Tuo näytti olevan levyjarruille oleva takanapa. Pyörässä on nyt vannejarrut. Joutuisiko siirtymään levyjarruihin?
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
264
Mikä pyörä se on? Onko se kymmenen vuotta vanha pyörä todellakin niin arvonsa väärti että kannattaa tehdä satojen eurojen remontti sen sijaan, että ostaisi kokonaan uuden pyörän? Onhan se toki ymmärrettävää sekin ettei ole tonnia laittaa uuteen pyörään mutta sitä en ymmärrä että vanhaan satasen pyörään tehdään vaikkapa 300€ remontti, jolloin pyörän (myynti)arvo nousee sataan viiteen kymppiin.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
59
Mikä pyörä se on? Onko se kymmenen vuotta vanha pyörä todellakin niin arvonsa väärti että kannattaa tehdä satojen eurojen remontti sen sijaan, että ostaisi kokonaan uuden pyörän? Onhan se toki ymmärrettävää sekin ettei ole tonnia laittaa uuteen pyörään mutta sitä en ymmärrä että vanhaan satasen pyörään tehdään vaikkapa 300€ remontti, jolloin pyörän (myynti)arvo nousee sataan viiteen kymppiin.
Vähän samoilla linjoilla, mutta toisaalta jos sattuu olemaan täydellinen pyörä hyvällä geometrialla jota ei ole kovin helppo syystä tai toisesta löytää uutena?
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
69
Tottakai vanhaan pyörään voi ja kannattaa pistää uutta (tai ehkä tarjous tahi käytettyä) osaa kiinni. Nehän saa vaihdettua sitten toiseen pyörään myöhemmin. Tietty jos jo lähtöjään pyörä on ollut se satasen romu niin sitten eri asia.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
637
Valjastin kanjonin kevyehköön greiveli käyttöön, Panaracerin GravelKing SK 35 kumeilla.
Rengastila ihan limiitillä eikä pelivaraa juuri ole, harmi.
Ihan mahtavat ajettavat märillä metsäpoluilla ja sorateillä!
Pyörän luonne muuttui ihan täysin ja on kyllä todella hauskaa vaihtelua rymistellä metikössä.:p

Vähän kaposempiin pitäisi kuitenkin vaihtaa, niin olisiko jollain suositella jotain n. 35mm leveää, samankaltaista kuin gk sk kumit?

GravelKingit on näillä 21mm sisäleveillä kiekoilla aika tarkkaan 38.2mm.

E: Vai onko tuosta mitään haittaa? Jokunen milli on ympärillä tilaa, mikään ei ota kiinni mihinkään ja meno maittaa. :)

0A7BE819-E393-463A-BE2F-B87B92E483C7.jpegB257588E-9190-42FC-8A7C-986721725649.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
566
Valjastin kanjonin kevyehköön greiveli käyttöön, Panaracerin GravelKing SK 35 kumeilla.
Rengastila ihan limiitillä eikä pelivaraa juuri ole, harmi.
Ihan mahtavat ajettavat märillä metsäpoluilla ja sorateillä!
Pyörän luonne muuttui ihan täysin ja on kyllä todella hauskaa vaihtelua rymistellä metikössä.:p

Vähän kaposempiin pitäisi kuitenkin vaihtaa, niin olisiko jollain suositella jotain n. 35mm leveää, samankaltaista kuin gk sk kumit?

GravelKingit on näillä 21mm sisäleveillä kiekoilla aika tarkkaan 38.2mm.

E: Vai onko tuosta mitään haittaa? Jokunen milli on ympärillä tilaa, mikään ei ota kiinni mihinkään ja meno maittaa. :)

Laita GravelKing 32mm?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
425
Jos xxl alle 500€ maksava halppis fillari parempi kun oma, en kyllä kauheesti laittais rahaa tekohengittäkseen vanhaa.

E. White AX 290 FF 21, miesten hybridipyörä - Musta - Hybridipyörät | XXL
Jos tää on parempi kun oma fillari, en lähtis kauheesti uusilla osilla panostaa.
Tästä 9-vaihteinen, hydraulisilla jarruilla varustettu versio 359€

Onko ok hintaisekseen?
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
637
Laita GravelKing 32mm?
Aa, enpä tiennyt että tuosta on myös 32 versio. :facepalm:
Tämähän olisi loistava, jos olisi vielä vähän ylikokoinen, niin kuin tämä 35.
Taidan kuitenkin ajaa vielä näillä leveämmillä ja tarkkailla tilannetta.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Rengastila ihan limiitillä eikä pelivaraa juuri ole, harmi.
Tuossa kannattaa vähän varoa, kun renkaisiin tarttuvat pikkukivet naarmuttaa rungon. Mulla tuli maantiefillariin muutama ikävä vekki, kun testasin vähän ylipaksuja kumeja :rolleyes:
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
713
Millasia kokemuksia trainereista?

Ajatuksena olisi lisätä talvikaudelle aerobista urheilua puntin lisäksi. Traineri houkuttelisi eniten jotta vois fillaroida ja kattella telkkaria maisemien sijaan. Ongelmana(?) on että tarvis helposti vaihtaa kahden pyörän välillä, oman ja puolison. Ja halvemmissa vehkeissä varmaan meteli aikamoinen?

Millä hinnalla päästään sellaseen perushyvään kategoriaan?
 
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
566
Tällä hetkellä käytössä Tacx Flux S Smart -harjoitusvastus 568,90

Suoravetotraineria suosittelen, niin ei tarvitse renkaita vaihdella ja näiden pitäisi olla hiljaisempiakin kuin wheel-on trainereiden.
Ei tätäkään mitenkään hiljaiseksi voi väittää, mutta vielä ei ole tullut sanomista vaikka kerrostalossa sisällä ajelenkin.

Toimii myös hyvin kahden pyörän kanssa, kunhan molemmissa on sama kiinnityssysteemi. (eli siis läpiakseli tai pikalinkku)
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
713
Tällä hetkellä käytössä Tacx Flux S Smart -harjoitusvastus 568,90

Suoravetotraineria suosittelen, niin ei tarvitse renkaita vaihdella ja näiden pitäisi olla hiljaisempiakin kuin wheel-on trainereiden.
Ei tätäkään mitenkään hiljaiseksi voi väittää, mutta vielä ei ole tullut sanomista vaikka kerrostalossa sisällä ajelenkin.

Toimii myös hyvin kahden pyörän kanssa, kunhan molemmissa on sama kiinnityssysteemi. (eli siis läpiakseli tai pikalinkku)
Okei. Muistin just että meillä on eri vaihteistot käytössä, SRAM ja Shimano, molemmat toki 11-pakalla. Jos tohon suoravetotraineriin lyö 11-pakkasen Shimano 105:sen niin toimiikohan Sramin kanssa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
21
Millasia kokemuksia trainereista?

Ajatuksena olisi lisätä talvikaudelle aerobista urheilua puntin lisäksi. Traineri houkuttelisi eniten jotta vois fillaroida ja kattella telkkaria maisemien sijaan. Ongelmana(?) on että tarvis helposti vaihtaa kahden pyörän välillä, oman ja puolison. Ja halvemmissa vehkeissä varmaan meteli aikamoinen?

Millä hinnalla päästään sellaseen perushyvään kategoriaan?
Täällä myös Tacx Flux S käytössä ja on kyllä hyvä. Jos pyörän vaihtaminen helposti ja nopeasti on prioriteetti niin wheel-on-vastus on varmasti nopeampi. (hävytön mainos: minulla sattuu olemaan Fillaritorilla myynnissä Eliten Qubo Fluid ;))

Okei. Muistin just että meillä on eri vaihteistot käytössä, SRAM ja Shimano, molemmat toki 11-pakalla. Jos tohon suoravetotraineriin lyö 11-pakkasen Shimano 105:sen niin toimiikohan Sramin kanssa?
Oma veikkaus: toimii ok, SRAM-pyörässä vaihteiden vaihtaminen saattaa nikotella. Tämän ei pitäisi olla ongelma, koska suoravetovastus säätää rasitusta itsekseen eli vaihteita ei tarvita.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
496
Vähintään tuollainen Fluxi traineriksi...mieluummin vaikka Tacxin Neo2.
Noi takapyörää vasten rullaavat kannattaa unohtaa.

Yllä Jonzki sanoi, että vaihteita ei tarvitse vaihtaa...tämä on totta jos ajat esim. tehotreenejä, jossa ensin 10 min 100W ja sitten 10 min 200W jne.
Mutta jos ajat Tacxin ohjelmalla tai Zwiftillä niin siellä voi myös ajaa ns. gps-jälkeä niin sitten pitää vaihtaa kuten ihan "luonnossakin".
Tosin veikkaukseni on, että SRAM vaihtaa ihan riittävän hyvin Shimanon pakan kanssa.
 
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
566
^Juu ei mitään ongelmaa. Itse käytän SRAMin kanssa Shimanon-kasettia ja ketjuja, kun sillä saa voimansiirron paljon hiljaisemmaksi.

Wheel-on traineriin saa kyllä nopeammin pyörän, mutta vastaavasti harjoitusrenkaiden kanssa joutuu säätämään kahden vanteen kanssa. Ärsyttää, jos on renkaat on tubelessina ja varsinkin keväällä kelit muuttuu viikon välein..
 

bb12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602
3x9 hybridi ois toimintavarmemmaksi tarkoitus laittaa, ongelma takavaihtajassa ja korvakkeessa. Ajattelin heivata sen mäkeen ja tällöin eteen jäis 3 ratasta mielestäni sopivilla välityksillä. Millainen kiekko/napa/ratas systeemi taakse pitäisi laittaaa tilalle?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 296
Viestejä
4 156 646
Jäsenet
70 406
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom