- Liittynyt
- 28.10.2016
- Viestejä
- 2 066
Viime talvi tuli ajettua ispeillä, tää vuos joutuu testaa 45NRTH Wrathchildit. Katotaan onko yhtään parempia. Ainakin hintansa puolesta tuplaten kalliimmat.
On paljon paremmat. Mulla oli viime talvena edessä Wratchild ja taka Isp. Isp:llä ei mitään jakoa pidon kanssa.Viime talvi tuli ajettua ispeillä, tää vuos joutuu testaa 45NRTH Wrathchildit. Katotaan onko yhtään parempia. Ainakin hintansa puolesta tuplaten kalliimmat.
Tuo on hienoa hommaa, tulee uusia ulottuvuuksia tuttuihinki polkuihin.Moni vihaa, mutta ite tykkää pimeellä ajamisesta.
Näitähän tapauksia nykyään, missä fillari sijaitsee pyöräkellarissa ja pöllivät vasta sitten, kun ostaja ehdokas löytyy. Kysyppä kuvaa fillarista ja kato, saatko kuvan ilman lukkoa.Saakelin pyörävarkaat. Laitoin aiemmin ostoilmoituksen nettiin spekseillä jotka liippaavat sopivan lähelle tuota omaa kadonnutta mankelia. Nyt enemmän tai vähemmän uskottavien myyjien lisäksi on tullut jo kaksi puhelua tullut vähintäänkin epäilyttävän kuuloisilta "harrastajilta" jotka kauppaavat kalliita maastopyöriä mutta eivät osaa lausua pyörän mallia oikein, eivät tiedä eroa napavaihteen ja ketjuvaihteen välillä ja laittavat luurin korvaan jos kysyy kuittien perään...
Harmillisesti kumpaakaan pyörää ei oltu mainittu ainakaan fillaritorin varastetut-palstalla eikä paikallisessa face-ryhmässä, niin vaikea tuossa on oikein oikeille omistajillekkaan pyöriä vinkata.
Ja sitten tällaisia ilmoituksia tori täynnä: Felt Seventy 26" Maastopyörä, Tampere
"Eirttäin laadukas" ja hintaa lasketaan satasella päivässä kunnes löytyy ostaja. Toki voi olla että ei vain ole kokenein kauppamies, mutta pistää miettimään...
Hyvät valot ja harrastaa.Tuo on hienoa hommaa, tulee uusia ulottuvuuksia tuttuihinki polkuihin.
Itellä on stongassa magicshine mj902 "2000lm" lamppu diffuusorilla ja kypärässä joko ottalamppu tai "800lm" kiinteällä akulla oleva pyöränvalo.Ite kyllä preferoin valoa kypärässä, silloin se osottaa sinne minne pääkin. Sain kesällä hommattua jatkojohdon vanhaan magicshineen, nyt saa ison akun (4x18650) reppuun tai taskuun jos erehtyy pitemmälle lähteen. Vielä ei ole pimeässä päässyt ajamaan, vaan eiköhän tuo pimeys tänne pohjoiseenkin tule jos aikasempiin vuosiin on luottaminen (Gaisman mukaan tänään on 12 minuuttia pitempään valoa kuin Helsingissä)
On itelläki takavalo kans, on kyllä hasardia ilman polokia siirtymiä tienlaidassa.Minulla taas on sähkömaasturissani Lupine SL -etuvalo ja Lezyne-takavalo, näissä valoisassakin päivänvalot aina päällä. Itse ainakin haluan joka hetki liikenteessä tulla nähdyksi. Juoksuhommiinkin hankin valovyön, kun yhtenä iltana meinasin kahdesti joutua auton tönäisemäksi ihan kaupunkiliikenteessä.
Jep. Mitä enemmän on ikää tullut itselle, on entistä vakuuttuneempi omasta kuolevaisuudesta, siksi mulla onkin huomiovaljaat, etuvalo ja takavalo ihan päiväsaikaankin pyörällä lenkkeilessä. Niin moni vastaantulevan auton kuskin pää osoittaa syliin isommilla teillä, että jos jotenkin onnistuu kiinnittämään niiden huomion, on edes vähän enemmän turvassaOn saanu usiamman kerran ihimetellä kun tummissa vaatteissa iliman valoja ajetaan hämärällä pyörätiellä, ei kyllä taho erottua ennen ku nokan eessä, sama kun käveliällä on tummat vaatteet eikä mitään mikä heijastasi.
On itelläki takavalo kans, on kyllä hasardia ilman polokia siirtymiä tienlaidassa.
Jos vain ketju mahtuu leveyden puolesta, niin availee mitä tahansa.Hankin nautiluksen btl-05 ketjutyökalun. Laitteen takana lukee ”7 - 11 speed chains”, kai tällä availee mummopyörienkin ketjut?
nimim. ”Kyselenkö tyhmiä ”
Oikeasti et tee mitään 24:llä vaihteella. Nykyaikaiset 11, tai 12 vaihdetta riittää niin asfaltille kuin nousemaan metsässä mäkiä. No okei, jos asfaltilla on tarkoitus polkea 35 km/h, niin siinä alkaa ehkä välitykset loppumaan. Toki taitaa olla edullisempaa valmistaa etuvaihtajalla olevia pyöriä, kuin pelkällä 11 vaihteisella rataspakalla olevia, niin ihan halvimmasta päästä ne ei ole.Tuohon vähän päässyt nyt tottumaan, että vaihteita piisaa, niin ei viittis mitään mummiskaakaan hankkia.
Onnittelut. Näyttävä vehje!Canyonilta saapui vihdoin Endurace AL 7 Disc.
Hieno, ja kyllä niihin sarviin tottuu. Itsellä on nyt toista kautta kippurasarvinen gravel ja harrastaminen (tai vika päässä) noussut sille tasolle että olen katsellut juuri tuota mallia toiseksi pyöräksi. Valmistauduin jo hankkimalla seinätelineet varastoon jotta pyörät saa mahtumaan paremminCanyonilta saapui vihdoin Endurace AL 7 Disc. Kävin nopeasti ulkoiluttamassa ja kyllä muuten tuntui oudolta eka kippurasarvi! Vaihtaminen todella omituista verrattuna flatbariin, mutta eiköhän tuon opi.
Seuraavaksi säädöt kohdilleen ja lisää lenkkiä.
Muuten kyllä tuntui aivan mahtavalta, miten vastaa kaasuun ja nousee mäet.
Kiitos! Sähäkän näköinen tämä sininen. OP9 ei vaan tee oikeutta tälle, ainakaan mun kuvaus taidoilla.Onnittelut. Näyttävä vehje!
Tämä Endurace vaikuttaisi olevan mukavan rento ja myös aika monikäyttöinen pyörä. Kokeilematta kylläkin vaihdoin kiekot jossa 11-30 pakka ja gp5000TL 32mm. Hienosti mahtuisi joku 35mm pyörimään, jolla vois jo vähän rajumpia hiekkateitä painella. Ehkä jätän nuo orkkis kiekot varalle ja niihin voisi laittaa vähän leveämpää nakkia..Hieno, ja kyllä niihin sarviin tottuu. Itsellä on nyt toista kautta kippurasarvinen gravel ja harrastaminen (tai vika päässä) noussut sille tasolle että olen katsellut juuri tuota mallia toiseksi pyöräksi. Valmistauduin jo hankkimalla seinätelineet varastoon jotta pyörät saa mahtumaan paremmin
Meneehän se uusi satula siihen vanhaan letkuun.Kysytäänpä täällä kun en jaksa Fillarifoorumille tunnusta tehdä. Eli jos vaihdan hydraulisen jarrusatulan niin tarvitseeko silloin vaihtaa myös letku? Muistan lukeneeni joskus että se letkun päässä oleva oliivi olisi kertakäyttöinen eikä sitä sen takia voi käyttää uuteen jarrusatulaan.
Pikkasen hidas vastaus, mutta ristipääruuvari, ketjunkatkaisin+ ketjulukko ja takavaihtajan korvakkeen lisäisin listaan, jos meinaa vähän edemmäksi sivistyksestä lähteä. Ja pieni ensiapupakkaus jos hajoaakin mies eikä pyörä.Ensimmäistä kertaa olen lähdössä useamman päivän ajoretkelle jossa pyörän hajoaminen olisi aika harmillinen homma, mitä suosittelisitte korjaus / huoltokamojen suhteen? Kuusiokoloavaimia, Tubeless-paikkasarja ja pumppu varmaan ainakin, mutta onko jotain muuta kriittistä?
Tubeless readyt kiekot myösKumit kun on tubeless readyt, niin litkutusta varten tarvitsee ainakin litkun, vannenauhan, venttiilit, muita?
Vannenauha ei sinänsä ole se mitä sinne laitetaan vaan teippi.Kumit kun on tubeless readyt, niin litkutusta varten tarvitsee ainakin litkun, vannenauhan, venttiilit, muita?
Saa, esim. Shimano F203P/PM ajaa tuon asian.Saako jollain adaptereilla tuon 203mm levyn sopimaan kun nyt on tosiaan 180mm levyt.
Rupesin nyt tutkimaan noita shimanon jarruja niissä näköjään valmiissa seteissä vaihtelee voi olla kaksi eri satulaa mukanaTuohon hintaan saisi varmaan jo XT M8020 setin, tosin ottaisin itse MT520 setin ja loput rahat muualle. Tuossa ainakin hinta/teho-suhde kohdillaan.
Joo, osassa on kaksimäntäinen takana, mutta muistaakseni kaikkia saa myös setteinä jossa sama edessä ja takana.Rupesin nyt tutkimaan noita shimanon jarruja niissä näköjään valmiissa seteissä vaihtelee voi olla kaksi eri satulaa mukana
Täytyypä jatkaa pohtimista vielä huomiseen. Kiitoksia avusta.Joo, osassa on kaksimäntäinen takana, mutta muistaakseni kaikkia saa myös setteinä jossa sama edessä ja takana.
Tosin riippuu onko jo nyt adapteri välissä.Saa, esim. Shimano F203P/PM ajaa tuon asian.
Ei ole vielä mitään adapteria. Joten tuo 23mm pitäisi riittää.Tosin riippuu onko jo nyt adapteri välissä.
Eli tarvitaanko +23mm vai +43mm.