Pyöräily

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
594
Todella harmi että pyöräsi lähti :(, toivottavasti löytää tiensä takaisin. Itsellä ollut käytössä Kryptoniten New York Lock, aina runko jossain tukevassa kiinni. Toistaiseksi vain yksi etukiekko hävinnyt juna-aseman pihalla. Harrastepyörää en kyllä jätä mihinkään muutamaa minuuttia pidemmäksi ellei ole kaveri valvomassa. Pistää kyllä vituttamaan tommoset paska-aivot jotka varastavat toisten omaisuutta joko työkseen tai saadakseen seuraavan huumepiikin...
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 066
Itellä ei kalliimmissa pyörissä ole mitään lukkoa, niin ei tule jätettyy minnekkään. Ostin pari vuotta sitten xxl halppis gx pro, jolla on hyvä liikkuu ja jättää joka paikkaa.

@Wemps onko muuten vakuutusta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Itellä ei kalliimmissa pyörissä ole mitään lukkoa, niin ei tule jätettyy minnekkään. Ostin pari vuotta sitten xxl halppis gx pro, jolla on hyvä liikkuu ja jättää joka paikkaa.

@Wemps onko muuten vakuutusta?
On vakuutus, toivottavasti ei tule mitään hankaluuksia sen kanssa. Harmittaa vain maksaa edes omavastuun verran pyörästä, joka jäi jo toiselle reissulleen... Lisäksi kun pyörien saatavuus on nyt mitä on, ja korvausten käsittelyssäkin menee oma aikansa, niin taitaa jäädä syksyn pyöräilyt aika vähälle.

Vähän kyllä saa tämäkin tapaus kyseenalaistamaan nuo "pyörä/ sähköpyörä auton tilalle"-ideat, kun eihän tuota voi jättää edes kauppareissun ajaksi valvomatta. Nytkin seisoi itsekseen alle tunnin ajan. Toki jos työpaikalla ym. saa aina ovien sisäpuolelle niin ehkä sitten hoituu työmatkat.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 066
On vakuutus, toivottavasti ei tule mitään hankaluuksia sen kanssa. Harmittaa vain maksaa edes omavastuun verran pyörästä, joka jäi jo toiselle reissulleen... Lisäksi kun pyörien saatavuus on nyt mitä on, ja korvausten käsittelyssäkin menee oma aikansa, niin taitaa jäädä syksyn pyöräilyt aika vähälle.

Vähän kyllä saa tämäkin tapaus kyseenalaistamaan nuo "pyörä/ sähköpyörä auton tilalle"-ideat, kun eihän tuota voi jättää edes kauppareissun ajaksi valvomatta. Nytkin seisoi itsekseen alle tunnin ajan. Toki jos työpaikalla ym. saa aina ovien sisäpuolelle niin ehkä sitten hoituu työmatkat.
Kannattaa olla halpa joka paikan pyörä ja maasturi sitten harrastuksiin. En vois edes kuvitella meneväni canyonilla tai focuksella kauppaan.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 512
Eipä ollut Big Honzon tarina kovin pitkä. Keskellä päivää lähti itsestään polkemaan Tampereella, Kryptoniten jämät oli ainoa mitä pyörästä oli jäljellä... Jos sattuu näkymään "vähän liian hyviä tarjouksia" kyseisestä pyörästä jossain päin nettiä niin saa vinkata...

Ei kyllä näköjään Suomessa pysty pyöräilyä harrastamaan, tai ainakaan jättämään edes tunniksi mihinkään julkiselle paikalle välineitä. Se siitä hyötyliikunnasta sitten.
No voi hitto, ikävä juttu. Rälläkkää vastaan ei oikeen ole mitään suojakeinoa. Ainoa, miltä vastaan voi lukolla suojata on voimapihdit, silloin tarvitaan ainakin 8mm karkaistu teräs paksuus. GPS lähettimet on sitten toinen vaihtoehto, esim Invoxian tuotteet, mutta oma vaivansa niissäkin eikä se varkautta ja sen mahdollisesti aiheuttamia vaurioita estä.
 
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
566
On vakuutus, toivottavasti ei tule mitään hankaluuksia sen kanssa. Harmittaa vain maksaa edes omavastuun verran pyörästä, joka jäi jo toiselle reissulleen... Lisäksi kun pyörien saatavuus on nyt mitä on, ja korvausten käsittelyssäkin menee oma aikansa, niin taitaa jäädä syksyn pyöräilyt aika vähälle.
Näitä tapauksia on "onneksi" niin paljon, että ilmoitukset käsitellään automaatiolla. Ainakin itselläni ei mennyt aikaa kuin pari päivää, eikä kyselty edes mitään kuitteja. Muista sitten ilmoittaa kaikki lamput, satulalaukut, juomapullot yms. mitä pyörässä oli kiinni..
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 774
Mua kyllä myös kiinnostaa, minne noi kaikki varastetut pyörät menee? Suuri osa on toki halpoja peruspyöriä, mutta valtavasti lähtee noita kalliimpia sähköpyöriä yms. kuka helvetti ne kaikki ostaa? Eikö hälytyskellot yhtään soita tai omatunto kolkuta?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 066
Mua kyllä myös kiinnostaa, minne noi kaikki varastetut pyörät menee? Suuri osa on toki halpoja peruspyöriä, mutta valtavasti lähtee noita kalliimpia sähköpyöriä yms. kuka helvetti ne kaikki ostaa? Eikö hälytyskellot yhtään soita tai omatunto kolkuta?
Todennäkösesti pakulla puolaan ja sieltä jatkokäsitellään.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 774
On vakuutus, toivottavasti ei tule mitään hankaluuksia sen kanssa. Harmittaa vain maksaa edes omavastuun verran pyörästä, joka jäi jo toiselle reissulleen... Lisäksi kun pyörien saatavuus on nyt mitä on, ja korvausten käsittelyssäkin menee oma aikansa, niin taitaa jäädä syksyn pyöräilyt aika vähälle.

Vähän kyllä saa tämäkin tapaus kyseenalaistamaan nuo "pyörä/ sähköpyörä auton tilalle"-ideat, kun eihän tuota voi jättää edes kauppareissun ajaksi valvomatta. Nytkin seisoi itsekseen alle tunnin ajan. Toki jos työpaikalla ym. saa aina ovien sisäpuolelle niin ehkä sitten hoituu työmatkat.
Tuskin tossa vakuutuksen kanssa mitään hämminkiä tulee. Multa vietiin kanssa pyörä keväällä ja ei mennyt edes vakuutuksesta omavastuuta, kun olen joku "bonus", tms. asiakas, hyvä niin. Tosin pyörä oli jo senverran vanha, että ikävähennykset rokottivat ja ihan vastaavaa ei kyllä samaan hintaan saanut.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 066
Jos suomen rajalla tutkittais autoja, varmaan aika iso prosentti pyöristä, katalysaattoreista, vanteista ja kaikkea muuta pöllittyä löytyis.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 066
Pöllittyä pyörää ei myöskään kannata missään tapauksessa ostaa. Vaikka olisit maksanu siitä 5k€, et siltikkään tule omistaa sitä ja jos se jossain vaiheessa jää sarjanumeron perusteella kiinni, silloin tuut menettää sen ilman minkänlaista korvausta.
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
135
Eikä sitten lukita kahta omaa pyörää pelkästä rungosta kiinni toisiinsa, jos kumpikaan on hiilikuitua. Tässä alkusyksystä ilmestyi rappukäytävään ilmoitus varastetusta pyörästä ja pyörävarastossa pisti silmään hiilarijäykkäperä jonka vaakaputkesta puuttuu viiden sentin pala. Taisi mennä naapurilta yhden pyörän sijaan kerralla kaksi.

En tosin ole jutellut omistajan kanssa eli varmaksihan en tiedä onko näillä yhteyttä...
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
8
Itsellä tuli keväällä varastettu pyörä loppukesästä vastaa alle 1 km varkauspaikasta, joku juniori oli varmaan halvalla saanut käyttöönsä. Ei kauaa tarvinnut siinä neuvotella että sain pyörän takaisin, jonka kiikutin vakuutusyhtiölle kun olin jo uuden pyörän hommannut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 321
Vittumaista puuhaa tuo pyörien varastelu. Joo, kyllähän harrastepyörän voi ottaa vaikka yöksi sänkyyn viereen, mutta minullakin sähköpyörä on käytännössä auton korvike, sillä tehdään kaikki kauppareissut, viedään napero tarhaan, käydään töissä jne, niin eipä sitä missään panssariovien takana pysty aina pitämään. Eikä sekään että ostais jonkun satasen biltemapaskan arkiajoja varten kuulosta oikein validilta ratkaisulta, kun niitä "arkiajoja" on 95% kaikesta pyöräilystä.

Harmi että noita päteviä GPS trackereitä on vähän harvassa, mulla oli jonkun aikaan norjalaisten kakaroiden viritys Tail It, mutta se oli ihan paska (yhteys koko ajan poikki, ei liikehäläriä, vaikea ladata). Seuraavaksi lähtee testiin Powunity, toivottavasti on parempi. Airtag mulla on nyt pyörässä, mutta se ei ole kovin hyvä pyöräjäljitin johtuen pääasiassa sen anti-stalking -ominaisuuksista.

Vakuutus kannattaa olla kunnossa. Mulla korvattiin yks pyörä IF:n laajimmasta kotivakuutuksesta oikein kivasti, ei ikävähennystä (laajimmassa lähtee juoksemaan myöhemmin kuin perusversiossa) eikä omavastuuta (johtuen jostain bonusvirityksestä). Millään vaijeripaskeella ei pyörää kannata kiinnittää, ettei lähde ihan minkä vaan mopojonnen mukaan. Valitettavasti tosiaan pelkästään lukitsemalla ei pysty varkautta estämään akkurälläköiden ja hydraulitunkkien aikakaudella.

Toi Fabon Varastetut pyörät -ryhmä on ihan ok ainakin pääkaupunkiseudulla, siellä on jonkin verran porukkaa jotka on ottaneet vempuloiden metsästyksen elämäntehtäväksi, ja sitä kautta on tosiaan jokunen saanut aina välillä mankelinsa takaisinkin valeoston kautta.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 512
Bikesterilla flash sale - kamppis, ilmaset postit käsittääkseni kaikkeen. Kaikenlaisia tarjouksia kaikissa tuoteryhmissä. Hyvin tavaraa myös varastossa nykysen osapulan aikana.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 065
Osaisiko joku ohjeistaa järkevän seisontatuen vaikka tuolta bikesterista? Kiinnityskohta näyttää tältä:
talla.jpg
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 035
Pyörien vakuutuksesta, IF:fillä jos ottaa sen paremman kotivakuutuksen niin korvaa 5000€ ja saa vaikka kymmenen pyörää samalle vakuutukselle. Jos tuosta tarvii paremmin kattavan vielä niin on jotain 75€ / vuosi / fillari. Tuon laajemman kotivakuutuksen kanssa tais olla myös ikävähennykset poissa kolmeen vuoteen.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 159
Bikesterilla flash sale - kamppis, ilmaset postit käsittääkseni kaikkeen. Kaikenlaisia tarjouksia kaikissa tuoteryhmissä. Hyvin tavaraa myös varastossa nykysen osapulan aikana.

Tää oli hyvä vinkki. Sain uupuvan vanteenkin tilattua. Niissä kun tuppaa olemaan isommat postikulut koon takia.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 107
Osaisiko joku ohjeistaa järkevän seisontatuen vaikka tuolta bikesterista? Kiinnityskohta näyttää tältä:

Mä olen hankkinut omiin pyöriin noita takahaarukkaan tulevia. Pitää vaan katsoa että ei tule pikalinkut tai levyjarrut eteen. Omaan levyjarrulliseen cycloon sekä 29" maasturiin meni tämän tyyppinen jalka ongelmitta:

 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 774
Pyörien vakuutuksesta, IF:fillä jos ottaa sen paremman kotivakuutuksen niin korvaa 5000€ ja saa vaikka kymmenen pyörää samalle vakuutukselle. Jos tuosta tarvii paremmin kattavan vielä niin on jotain 75€ / vuosi / fillari. Tuon laajemman kotivakuutuksen kanssa tais olla myös ikävähennykset poissa kolmeen vuoteen.
Sitten jos pyörä onkin yli 5000e, niin kalliiksi tulee. Mulla 7te sähkäri ja korvataan 5te asti. Kysyin vakuutusta 7te asti, niin 250e/vuodessa ois maksanut nykyisten vakuutusetn päälle. En ottanut. Näin ainakin OP:ssa.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 035
Sitten jos pyörä onkin yli 5000e, niin kalliiksi tulee. Mulla 7te sähkäri ja korvataan 5te asti. Kysyin vakuutusta 7te asti, niin 250e/vuodessa ois maksanut nykyisten vakuutusetn päälle. En ottanut. Näin ainakin OP:ssa.
Jep, IF:llä näyttää olevan selkeesti halvempi tuo erillinen vakuutus. Ellei sähkiksiin tule jotain lisää sieltäkin. Niissä menee kyllä helposti kalliimman puolelle.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 066
Jep, IF:llä näyttää olevan selkeesti halvempi tuo erillinen vakuutus. Ellei sähkiksiin tule jotain lisää sieltäkin. Niissä menee kyllä helposti kalliimman puolelle.
Onko se aina oletus että sähköpyörään kalliimpi vakuutus? Luomu täpäri voi olla sähköpyörää ihan kevyeestikki kalliimpi. Oma canyon strive arvioisin kalliimmaks kun oma focus jam2 sähkö linttaa, vaikka sekään ei ole mikään hinnat alkaen malli.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 774
Onko se aina oletus että sähköpyörään kalliimpi vakuutus? Luomu täpäri voi olla sähköpyörää ihan kevyeestikki kalliimpi. Oma canyon strive arvioisin kalliimmaks kun oma focus jam2 sähkö linttaa, vaikka sekään ei ole mikään hinnat alkaen malli.
Ei vaan toi yläraja mille tahansa pyörälle oli ainakin OP:ssa 5000e. Sen päälle turva maksaa suhteettoman paljon. Siis meillä vissiin kotivakuutus jotain 1000e luokkaa vuodessa ja se kattaa kaiken, koko ok-talon rakennus+irtaimisto, mutta pyörät vain 5te asti. Sitten ton ylimenevän 2te vakuuttaminen ois tehnyt 250e vuodessa lisää... Eli ei mitään järkeä.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 035
Onko se aina oletus että sähköpyörään kalliimpi vakuutus? Luomu täpäri voi olla sähköpyörää ihan kevyeestikki kalliimpi. Oma canyon strive arvioisin kalliimmaks kun oma focus jam2 sähkö linttaa, vaikka sekään ei ole mikään hinnat alkaen malli.
Ei, vaan noissa ylimenevissä osuuksissa oli selkeesti eroa, tuli vaan mieleen että johtuuko sähköistä jos riskiluokitus on määritelty korkeammaksi. Vaikkapa kovan pöllimiskiinnostuksen takia. Vakuutusyhtiöiden väliset erot tulee helpolla selville kun koittaa laittaa pikkasen tehokkaampa BMW: tä vakuutuksiin. Taitaa joissain olla sähkärit sitten tuon genren bemareita.

Edit: siis tuo ylimenevä osuus alkaa maksaa, voiko siinä siis olla vielä merkitys onko sähkö vai ei, vai ihan vaan muuten nuo erot.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 159
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 066
Olisiko tässä hyvät kiekot maantie/hiekkatie ajeluihin? Ritchey WCS Zeta Disc Wheelset - Clincher / Tubeless - Centerlock - FW: 12x100mm | RW: 12x142mm - Shimano/SRAM HG
Vai kannattaisiko suosiolla hommata esim. DT Swissin ER1600 tai jotkut fulcrumit?

Nykyinen E1800 setti on muuten hyvä, mutta tuota 370 3pawlin rallatusta ei jaksa enää kuunnella. :D
Saavat jäädä varakiekoiksi.
Tilaa siihen tarkotettua dtswiss rasva ja laita sitä pikkasen, se vaimentaa sitä naputusta.

 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 512
Olisiko tässä hyvät kiekot maantie/hiekkatie ajeluihin? Ritchey WCS Zeta Disc Wheelset - Clincher / Tubeless - Centerlock - FW: 12x100mm | RW: 12x142mm - Shimano/SRAM HG
Vai kannattaisiko suosiolla hommata esim. DT Swissin ER1600 tai jotkut fulcrumit?

Nykyinen E1800 setti on muuten hyvä, mutta tuota 370 3pawlin rallatusta ei jaksa enää kuunnella. :D
Saavat jäädä varakiekoiksi.
Ei se 1600 ainkaan hiljasempi oo ku E1800. Lisärasvalla saa kyllä hiljasemmaksi.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 066
Itteä ei häiritse pätkääkään äänekäs vapari, vaan siitä on ennemminkin hyötyä. Ei tarvii soittokelloa, kun pyöritän kampia väärään suuntaan, jos edessä koiran ulkoiluttajaa tai 2 lenkkeilijää vierekkäin.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 497
Itse ihmettelen, kun mun pyörää ei ole vieläkään nussittu. 2014 sen ostin, ja se on Helsingissäkin viettänyt yötä ulkona ym. Joku Cube Ltd jäykkäperä, maksoi 1400-1500€ uutena tms. Abuksen taittolukolla kiinni, kiekot on kiinni rungossa akselilukoilla. Ei se kai sit näytä niin menevältä, että sitä kukaan jaksais pölliä, vaikka väri on sini-limevihreä :zoom:
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 159
Itellä hajoaa kanssa pää jos vapari rääkyy.
En käsitä miten jotkut jaksaa kuunnella vaikka jotain industry9 vapareita kun koko metsä raikuu.

Sama maantiellä. Äänetön on paras.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Maastopyörässä seisontstuki. :sysopwtf:
Saattaa tulla yllätyksenä, mutta maastopyörä on geometrialtaan aika täydellinen kaikkialle muuallekin kuin maastoon. Pitäisi varmaan muuttaa koko tuo termi, kun osa porukasta kuvittelee sen perusteella, että niillä voi ja pitää ajaa vain maastossa.
 
Liittynyt
16.03.2018
Viestejä
1 530
Saattaa tulla yllätyksenä, mutta maastopyörä on geometrialtaan aika täydellinen kaikkialle muuallekin kuin maastoon.
Tuo on ainakin mulle yllätys, täydellinen maasturi ei ole, tosin mun kokemus maastopyöristä on varsin vajavainen.

Helsingissä ihmiset alkoivat 90 luvulla maastureiden ensimmäisen aallon rauhoituttua ottamaan kellareista 80 luvun kilpureita ja huomasivat edun.
Myös uusien maantipyorien myynti alkoi elpyä.
Noh nykyään on jokaisen makuun gravel fitnes ja mitälie pyöriä.

Jos haluaa yleispyörän ainakin (kompromissi) rengas on valittava huolella.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Jos haluaa yleispyörän ainakin (kompromissi) rengas on valittava huolella.
Joo, ei se karkein nappularengas ole kadulla paras, mutta hyvin rullaavia all-road-vaihtoehtojakin löytyy. Minulla on maasturissa Schwalben Big Applet, jotka eivät ole mitkään maastokumit, mutta ovat toimineet ihan riittävällä tasolla sielläkin.

Fillareita on joka lähtöön, mutta minä olen kokenut maasturin parhaaksi kaikkeen omaan liikkumiseen, josta varmaan 90% on asfaltilla ja loput sitten hairahtelua poluille. Varastossa on pari muutakin fillaria, mutta tuo maasturi sieltä käytännössä aina tulee valittua alle.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 035
Toisesta fillarissa Grand Canyonista taitaa puuttua jokin prikka tuosta välistä pikalinkku vs. taka-akseli, ihmettelin aiemmin kun ei mennyt takaa pienin (raskain) ratas päälle. Hiukan quick release akselia löysäämällä alkoi toimia, nyt lähti rengas irti joten piti kiristää. Huomasin samalla että kun laittaa kireelle niin painaa takahaarukkaa suppuun niin ettei vaihtaja ylety enää tuolle pienimmälle rattaalle.

Eli varmaan pikalinkkua purkaessa aiemmin jäänyt siittä joku prikka välistä?

InkedIMG_20210909_185656_LI.jpg
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 774
Toisesta fillarissa Grand Canyonista taitaa puuttua jokin prikka tuosta välistä pikalinkku vs. taka-akseli, ihmettelin aiemmin kun ei mennyt takaa pienin (raskain) ratas päälle. Hiukan quick release akselia löysäämällä alkoi toimia, nyt lähti rengas irti joten piti kiristää. Huomasin samalla että kun laittaa kireelle niin painaa takahaarukkaa suppuun niin ettei vaihtaja ylety enää tuolle pienimmälle rattaalle.

Eli varmaan pikalinkkua purkaessa aiemmin jäänyt siittä joku prikka välistä?

Ei siellä mitään prikkoja kuulu olla. Haarukka nyt vain saattaa oolla vähän leveä. Linkkun vetää sen kyllä oikeaan mittaan.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 035
Ei siellä mitään prikkoja kuulu olla. Haarukka nyt vain saattaa oolla vähän leveä. Linkkun vetää sen kyllä oikeaan mittaan.
Kun pikalinkun laittaa kunnolla kiinni niin puristaa haarukan niin suppuun ettei mene viiminen vaihde päälle. En aiemmin ole huomannut, siksi ihmetettyy että mikäs nyt on.

Tosin nyt siinä Thulen kärryadapterin pikalinkku, mutta samaa teki omalla keväällä.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 159
Joo, ei se karkein nappularengas ole kadulla paras, mutta hyvin rullaavia all-road-vaihtoehtojakin löytyy. Minulla on maasturissa Schwalben Big Applet, jotka eivät ole mitkään maastokumit, mutta ovat toimineet ihan riittävällä tasolla sielläkin.

Fillareita on joka lähtöön, mutta minä olen kokenut maasturin parhaaksi kaikkeen omaan liikkumiseen, josta varmaan 90% on asfaltilla ja loput sitten hairahtelua poluille. Varastossa on pari muutakin fillaria, mutta tuo maasturi sieltä käytännössä aina tulee valittua alle.
Tämäkin on ihan minkä mieltää maastoksi.
Pururata tai latupohja ei ole mun mielestä maastoa.
Ainakaan siinä mielessä, että pyörään tarttis joustoa mihinkään päähän.
Sitten kun mennään sinne mun määritelmään maastosta niin big applella ei kyllä pärjätä.

Toki jos yksi ainoa pyörä pitäisi olla niin mielummin mä ajan maastopyörällä asfaltilla kuin kippurasarvella metsässä.
Sitä en allekirjoita, että maasturin geometria olisi jotenkin erityisen hyvä maantiellä.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 774
Kun pikalinkun laittaa kunnolla kiinni niin puristaa haarukan niin suppuun ettei mene viiminen vaihde päälle. En aiemmin ole huomannut, siksi ihmetettyy että mikäs nyt on.

Tosin nyt siinä Thulen kärryadapterin pikalinkku, mutta samaa teki omalla keväällä.
Eihän toi ole mahdollista. Joku muu tossa nyt mättää. Tsekkaa rajoitinruuvi ja vaijerin kireys. Tai sitten on korvake vääntynyt.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 159
Kun pikalinkun laittaa kunnolla kiinni niin puristaa haarukan niin suppuun ettei mene viiminen vaihde päälle. En aiemmin ole huomannut, siksi ihmetettyy että mikäs nyt on.

Tosin nyt siinä Thulen kärryadapterin pikalinkku, mutta samaa teki omalla keväällä.
Ruuvaa vaihtajan H ruuvia hieman auki ja katso sitten, ettei vaijeri kanna.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 035
Eihän toi ole mahdollista. Joku muu tossa nyt mättää. Tsekkaa rajoitinruuvi ja vaijerin kireys. Tai sitten on korvake vääntynyt.
Nuo kävin jo läpi aiemmin, rajoitin pitää vielä tarkistaa. korvake oli mun mielestä suora mutta näkeekö purkamatta edes kunnolla.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 035
Ruuvaa vaihtajan H ruuvia hieman auki ja katso sitten, ettei vaijeri kanna.
Vaijeria aikaisemmin jo kiristelin / löysäilin, mutta pitää vielä uudelleen kurkata rajoitin ruuvia.

Enemmän olisin veikannut että tuon akselin välistä jäi jotain pois kun aiemmin purkailin.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 497
Sinne ei vaan mitä vaan rasvaa kannata tunkee.
Niin, mitähän sinne pitäis laittaa. Laitoin keväällä omaan maantiefillariini jotain yleisrasvaa, ja on se vielä ainakin pelannut. Oli kyllä vittumaista käsin yksitellen ne vapaarattaan 50 kuulaa asetella paikalleen... ei huvittais vaihtaa niitä rasvoja huvikseen toiste.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 512
Tämäkin on ihan minkä mieltää maastoksi.
Pururata tai latupohja ei ole mun mielestä maastoa.
Ainakaan siinä mielessä, että pyörään tarttis joustoa mihinkään päähän.
Sitten kun mennään sinne mun määritelmään maastosta niin big applella ei kyllä pärjätä.

Toki jos yksi ainoa pyörä pitäisi olla niin mielummin mä ajan maastopyörällä asfaltilla kuin kippurasarvella metsässä.
Sitä en allekirjoita, että maasturin geometria olisi jotenkin erityisen hyvä maantiellä.
Ite tulee tolla gravelilla ajeltua myös helppoja polkuja, joissa vähän juuria ja kiviäkin löytyy. Ajot siis aika seikkailuhenkisiä. Noissa kyllä pääsis maasturilla kovempaa. Maasturissa on kakkoskiekoilla kesäsin Schwalben G-one Allround DD TLE 2,25" leveenä ja tubelessina.

Niillä taas on kiva ajella vähän kovempaa niitä seikkailureittien helppoja polkuja. Toki valtaosa ajasta sitten kunnon maastokumit alla ja sen mukasta ajoa myös. Aika-ajain vaan kiva lähtee vetelee ihan täällä kaupunkialueellaki vähä rajumpaa ajoa urbaanissa ympäristössä täpärillä ja siihe noi schwalbet tuntuu kivoilta kun rullaa hyvin.

Tälläsellä käytöllä maasturi kyllä venyy monipuolisempaan käyttöön, kuin käyräsarvinen graveli. En usko että gravelin maasto-ominaisuudet paljoo paranee, vaikka laittasin nykysten 40 millisten kumien tilalle jotain vähä rotevampaa 50-60mm kumia. Tekis kyllä mieli testaa kun haarukoissa ois tilaa. Esim Maxxis Pace 53-622 koossa (2,1") tai Ikon 57-622 koossa (2,2").
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 066
Niin, mitähän sinne pitäis laittaa. Laitoin keväällä omaan maantiefillariini jotain yleisrasvaa, ja on se vielä ainakin pelannut. Oli kyllä vittumaista käsin yksitellen ne vapaarattaan 50 kuulaa asetella paikalleen... ei huvittais vaihtaa niitä rasvoja huvikseen toiste.
Niihin kuuliin saa kyllä laittaa mitä parhaaks näkee. Ne hampaat, niihin kannattaa käyttää dt swissin omaa rasvaa. Laitoin ylempänä linkin siitä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 331
Viestejä
4 157 436
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom