Pyöräily

Liittynyt
16.03.2018
Viestejä
1 530
Osaako joku asiantuntija sanoa miten kauan pyörän renkaat kestävät? Olisi tuossa yksi hienosti entisöity 60-/70-luvun pyörä, mutta siinä on kuulemma alkuperäiset renkaat mukana. Ilmoittajan mukaan "vanhoilla kunnon renkailla" ajaisi vielä helposti 10 vuotta. Onko oikeasti näin?
Mitä muuta tuollaisesta vanhasta pyörästä kannattaa tarkistaa?
Tähän et ole saanut selkeää vastausta, noh mulla on räjähtänyt tuon ikäisiä renkaita eli jos tulee ajoon niin suosittelen vaihtamaan.

Jos pyörä on "entisöity" niin varmaan vaseliinit on vaihdettu eli ajoa.

Minkä tyyppinen pyörä on kyseessä?
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
360
Tähän et ole saanut selkeää vastausta, noh mulla on räjähtänyt tuon ikäisiä renkaita eli jos tulee ajoon niin suosittelen vaihtamaan.

Jos pyörä on "entisöity" niin varmaan vaseliinit on vaihdettu eli ajoa.

Minkä tyyppinen pyörä on kyseessä?
Sellanen perus 5-vaihteinen Helkama Kulkuri.

Kuva:
 
Liittynyt
16.03.2018
Viestejä
1 530
Sellanen perus 5-vaihteinen Helkama Kulkuri.
Kuvan mittasuhde vähän hämää, mutta näyttäis 584 koolta eli varsinkin "tanwall" renkaiden löytyminen voi olla haasteellista.
Koita pumpata vaikka 7 kilon paine jos kestää niin kestänee myös ajon 3.5 k paineella.

Pyörä on varmaan 70 luvulta, ihan kiva ja siisti.

e: 7k ehkä turhan hurja paine 5k testipaine riittänee silloinkin vannenauhan oltava kunnossa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.03.2019
Viestejä
115
Mitäs maastopyörää porukka suosittelisi 500-700e hintaluokassa? Ja mistä kannattaisi ostaa?
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
Mitäs maastopyörää porukka suosittelisi 500-700e hintaluokassa? Ja mistä kannattaisi ostaa?
Tuossa hintaluokassa paras mitä vähemmän välikäsiä. Saatavuus myös monesti suurin ongelma ja jos saat jotain niin laatu ei ole kummoinen.

Jos hieman lisää budjettiin niin tilaa vaikka Canyonilta Crand canyon. Suomalainen sivusto ja asiakaspalvelu. Merkillä myös vähän "mainetta".

Ps. Vaikka kuvassa heidän pyörä en ole merkin mainosmies. :-D
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
514
Pärjääköhän lukon osalta hyvin esim. Yalella vai kannattaako laittaa se 50-100 euroa Abus/Kryptoniteen? Pyörää tulee pidettyä lähinnä taloyhtiön kellarissa tai sisäpihalla.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
637
Pärjääköhän lukon osalta hyvin esim. Yalella vai kannattaako laittaa se 50-100 euroa Abus/Kryptoniteen? Pyörää tulee pidettyä lähinnä taloyhtiön kellarissa tai sisäpihalla.
Pärjää. Esim. Bilteman U-lukko oikein hyvä myös. Eri asia sitten mitä haluaa/jaksaa kantaa mukana. Perus känniääliön pysäyttää jo hyvä vaijerilukko. Kunnon rosvoa ei pysäytä mikään.
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
594
Bilteman lukosta kuullut kehuja vaikka olemus onkin melko lelumainen. Itsellä oli joku halpis U-lukko, joka muuttui muutamassa kuukaudessa aika tahmaiseksi, päivitin Kryptoniten New York lukkoon ja on kyllä ihan eri maailmasta laadultaan.

Pyöräkellari ja piha kyllä sellaisia paikkoja etten kalliimpaa pyörää uskaltaisi niissä pitää vaikka olisi mikä lukko.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
Pärjääköhän lukon osalta hyvin esim. Yalella vai kannattaako laittaa se 50-100 euroa Abus/Kryptoniteen? Pyörää tulee pidettyä lähinnä taloyhtiön kellarissa tai sisäpihalla.

Jos taloyhtiön kellarissa tai muussa yhteisessä paikassa säilytät, suositan GPS jäljitintä tai sitten katsot että naapuruston "vanhusten puoli" on näköetäisyydellä ja pidät hyvät välit heihin, helpottaa jäljitystä sitten myöhemmin.

Mikään lukko ei pidättele jos ammattivaras mutta mitä testivideoita katsellut niin "kalliimpi on parempi" ja estää ainakin sen minuutissa tapahtuvan varastuksen.
 

hsg

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
38
Ajatuksena olisi ostaa uusi pyörä. Nykyisellä maastopyörällä olen pärjännyt viimeiset 15v, lähinnä erilaista arkiajoa ja siirtymistä paikasta toiseen. Mutta nyt kiinnostus on herännyt pidempien pyörälenkkien tekemiseen, eli asvaltti- ja hiekkateillä tunnin-parin lenkkejä kuntoilu ja nautisktelutarkoituksella, välillä pidempiäkin retkiä. Ja onhan tuo maastopyörä siihen touhuun aika raskas. Gravel-pyörä lienee oikea valinta? Kysymyksiä:

- Graveleita näyttäisi saavan reilusta tuhannesta eurosta ylöspäin. Onko tuollainen tonnin peli ihan jees, vai saako vähän enemmän sijoittamalla huomattavasti paremman?
- Kuinka huoltovapaita tällaiset pyörät ovat? Nykyisellä fillarilla ole pärjännyt viemällä kerran vuodessa huoltoon, ja heittämällä vähän öljyä ketjuihin välillä. Eli roplaaminen sen kummemin ei kiinnosta..
- Suosituksia liikkeistä pääkaupunkiseudulla? Sellaiseia jossa olisi useampaa mallia ja kokoa testattavana, ja asiantunteva palvelu.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 512
Nykytilanteessa ei varmaan hirveesti kellään ole liikkeet täynnä pyöriä kun kaikki viedään käsistä.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
514
Jos taloyhtiön kellarissa tai muussa yhteisessä paikassa säilytät, suositan GPS jäljitintä tai sitten katsot että naapuruston "vanhusten puoli" on näköetäisyydellä ja pidät hyvät välit heihin, helpottaa jäljitystä sitten myöhemmin.

Mikään lukko ei pidättele jos ammattivaras mutta mitä testivideoita katsellut niin "kalliimpi on parempi" ja estää ainakin sen minuutissa tapahtuvan varastuksen.
Lähinnä vaan mietin juuri siitä, että maksaako noissa kalliimmassa lähinnä merkistä ja ammattimies vie pyörän tavalla tai toisella joka tapauksesa. Perus nistit tuskin tuollaista vahvempaa u-lukkoa saa avattua, jos kiinni jossain tolpassa.
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
594
Kyllä noissa paremmissa lukoissa lähinnä laatu maksaa, vaikka vähän merkkilisää saattaakin olla. Varmaan halvemmatkin U-lukot pysäyttävät nistin, mutta kyllä nuo kalliimmat lukot ovat selvästi jykevämpiä. Parhaatkin lukot kyllä saa auki tarpeeksi kovilla työkaluilla, mutta hyvällä tuurilla varas nappaa mielummin helpomman saaliin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Lähinnä vaan mietin juuri siitä, että maksaako noissa kalliimmassa lähinnä merkistä ja ammattimies vie pyörän tavalla tai toisella joka tapauksesa. Perus nistit tuskin tuollaista vahvempaa u-lukkoa saa avattua, jos kiinni jossain tolpassa.
Jos on hieno pyörä ja joku ammattimies aikoo sen viedä niin on aika sama mikä lukko siinä on koska se lähtee kuitenkin. Joku perus lukko riittää siihen että pyörä ei lähde satunnaisen ohikulkijan matkaan. En itse siis maksaisi ihan kauheasti lukosta.

Minulla on muutenkin 2 pyörää, toinen on sisällä asunnossa säiliössä ja sillä teen vain pyörälenkkejä ja käyn töissä jossa saan sen kanssa sisään, hintaa tuolla muutama tonni.

Sitten on erikseen 50€ pyörä jolla käyn kaupassa tms. Jos sen joku vie niin ei haittaa niin paljoa.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
Minulla Turkuun noin 20km ja kesällä tullut muutaman kerran käytyä "MAASTOpyöräilemässä" ja pyörät kahdella lukolla kiinni mutta aina on tullut pidettyä siltikin näkyvillä. Valvontaa helpottaa kun kaksi ihmistä liikkeellä.

Tuntuu että ei luottamus riitä lukkoihin ja vaikka vakuutus jotain kattaa niin kuitenkin.

Olisi tosi hienoa jos Kauppatorin alle tulisi valvottu pyörä parkki. En tiedä kannattaisiko tai mikä olisi maksu mutta tällaista joskus miettinyt.
Jotain tapahtumia kun on niin pääportilla on näitä valvottuja parkkeja ollutkin.

Mitenhän tulevaisuudessa kun sähkövehkeet yleistyy? Ei tarvitse kummoinen olla kun uuden hinta 5000€ ja varkaalle helposti myytäviä osia.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
475
Mitenhän tulevaisuudessa kun sähkövehkeet yleistyy? Ei tarvitse kummoinen olla kun uuden hinta 5000€ ja varkaalle helposti myytäviä osia.
Sähköpyörissä luulisi olla varsin helppoa toteuttaa ajonesto. Avaus joko avaimella tai puhelimella, ilman avausta joko moottori ei pelitä tai uskoisin, että voisi jopa estää polkimien pyörimisen (keskiömoottorissa). Ostettiin juuri vaimolle uusi sähköfillari, siitä löytyy bluetooth ja puhelimella voi säätää moottorin tehoja ym., lukitseminen ei luulisi olevan kummoinen juttu. Joku salaus vaan, ettei kuka tahansa voi parittaa puhelintaan siihen. Varmaan myös näihin pyöriin itsessään voisi integroida sim-kortit ja gps:n ja samanlaisen hälytys- ja seurantasysteemin kuin mitä nyt voi ostaa erillisinä laitteina.

Päädyin myös ottamaan sellaisen kotivakuutuksen, jossa ei tehdä ikävähennyksiä ostovuonna eikä neljänä seuraavana vuonna vaan saa täyden korvauksen (miinus omavastuu), mikäli pyörä lähtee nyt muutaman vuoden sisään. Hieman helpottaa ahdistusta jättää usean tonnin pyörä johonkin, vaikka mielipahaa ja vaivaa se varkaus aina aiheuttaa.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Pienehkö ongelma.

Eli ostin käytetyn pyörän, jossa on peukalovivussa vikaa. Ei vaihda isoille rattaille, vaan lyö tyhjää. Avasin vivun ja näyttää siltä, että hammastus on kulunut.

Vaihteisto on shimanon sora 2x8 ja pyörä crescent logic ltc 800. Voinko ostaa tuohon jonkun shimanon muun mallin 8v peukalovivun?
En ole varma ovatko vivut yhteensopivia, mutta jos pistät koko vaihdevivun vaihtoon, niin se ainakin on. Kannattaa myös tarkastaa onko vaihteiden indeksointi kunnossa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
475
Pienehkö ongelma.

Eli ostin käytetyn pyörän, jossa on peukalovivussa vikaa. Ei vaihda isoille rattaille, vaan lyö tyhjää. Avasin vivun ja näyttää siltä, että hammastus on kulunut.

Vaihteisto on shimanon sora 2x8 ja pyörä crescent logic ltc 800. Voinko ostaa tuohon jonkun shimanon muun mallin 8v peukalovivun?
Oletko kokeillut helpompia korjauksia? Tuo tyhjän lyöminen taitaa olla aika yleinen ongelma. Minultakin yhdestä pyörästä korjattiin se "yhdessä" isäni kanssa, eli isäni korjasi ja minä katsoin vierestä, joten en oikein muista mitä sille tehtiin. Youtubesta löytyy kuitenkin paljon ohjevideoita ja näyttäisi usein vika olevan kuivuneissa voiteluaineissa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
655
Keväthuolto ja puunaus maastopyörälle ja gravelille. Gravel sai uuden ketjun, mitan mukaan oli jo venynyt ja samaa epäilin voimansiirron käytöksestäkin. Samalla sääti nyt vaihteet, niin kylläpä toimi hienosti taas. Saisipa tuon maastopyörän Sramin toimimaan yhtä sulavasti, täytyy ottaa se myös työn alle jossakin välissä. Tuntuu, että en saa sen vaihteistoa toimimaan oikein samaan aikaan isoilla ja pienillä rattailla, toimii aina kunnolla vain toisessa päässä pakkaa. Vähän tarroja myös graveliin suojaksi, kun sattui kaapissa lojumaan. Ja molempiin pyöriin pesun päälle wetcoat, kun sattui olemaan vajaa pullo auton pesun jäljiltä.
20210411_204450.jpg
 
Liittynyt
27.07.2018
Viestejä
723
Pienehkö ongelma.

Eli ostin käytetyn pyörän, jossa on peukalovivussa vikaa. Ei vaihda isoille rattaille, vaan lyö tyhjää. Avasin vivun ja näyttää siltä, että hammastus on kulunut.
Kokeile aluksi liuottaa shimanon tehdasvaseliinit pois brake cleanerilla tai wd-40:llä, saattaa lähteä toimimaan ihan sillä.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
72
Ajatuksena olisi ostaa uusi pyörä. Nykyisellä maastopyörällä olen pärjännyt viimeiset 15v, lähinnä erilaista arkiajoa ja siirtymistä paikasta toiseen. Mutta nyt kiinnostus on herännyt pidempien pyörälenkkien tekemiseen, eli asvaltti- ja hiekkateillä tunnin-parin lenkkejä kuntoilu ja nautisktelutarkoituksella, välillä pidempiäkin retkiä. Ja onhan tuo maastopyörä siihen touhuun aika raskas. Gravel-pyörä lienee oikea valinta? Kysymyksiä:

- Graveleita näyttäisi saavan reilusta tuhannesta eurosta ylöspäin. Onko tuollainen tonnin peli ihan jees, vai saako vähän enemmän sijoittamalla huomattavasti paremman?
- Kuinka huoltovapaita tällaiset pyörät ovat? Nykyisellä fillarilla ole pärjännyt viemällä kerran vuodessa huoltoon, ja heittämällä vähän öljyä ketjuihin välillä. Eli roplaaminen sen kummemin ei kiinnosta..
- Suosituksia liikkeistä pääkaupunkiseudulla? Sellaiseia jossa olisi useampaa mallia ja kokoa testattavana, ja asiantunteva palvelu.
Gravel/cyclocross sopii tuohon tarpeeseen erittäin hyvin ainaki omasta kokemuksesta.

2013 syysalennuksesta ostin sen vuoden Kona Jaken sillon vielä Konalan nurkilla olleesta liikkeestä. Ovh 1300e ja alennuksessa tais olla 1000-1100e. Nyt keväällä kaivoin sen varaston perukoilta parin vuoden tauon jälkeen, täytin renkaat ja ei muuta ku kovaa ajoa. Erittäin hyvässä kunnossa kaikinpuolin edelleen, vaikka vuoden ympäri tullut parina vuonna ajettua työajoakin sillä lenkkien lisäksi ekoina vuosina. Siltä pohjalta tuonkin hintaluokan pyörät ihan laatutavaraa.

Pientä omaehtoista rassaamista siinä on ollut matkan varrella, kuten lokarien kiinnitys, nastarenkaiden vaihto, lukkopolkimien laitto, puhdistus, pari kertaa ketjuhuolto, takajarrusatulan uusinta, vinkuvien levyjarrujen ihmettely, kaatuessa vääntyneet takavaihtajan suoraksi vääntäminen ja vaihdevaijerien kiristely, sopivan ajoasennon testailu (muutaman tunnin lenkeillä selkä väsy, ranteet rasittu, satula huonosti alussa). Mutta ei ole tarvinnut liikkeessä huollattaa tai korjauttaa sinänsä. Se takajarrusatula on ainoa mikä on antautunu näillä kilsoilla ja pitänyt uusia.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 512
Tuli sitten ensimmäiset sähköpyörän ihanuudet kohdalle. Ehti olla 50km ajossa tämä laite ja nyt tänään kesken lenkin pukkas EP8 systeemi E010 koodia näytölle. E-tubesta tarkentu koodi E01020, eli joku sensorivika, ei tosin kerro mikä sensori :rage:. Noh, poljin sitten kotiin ja muutaman tunnin päästä vika poistui. Ajattelin, että varmaan kosteus teki tepposia, vaikka ei pitäisi sellaisen vaikuttaa.

Sitten päätin kokeilla taas muutaman tunnin päästä uudestaan tehdä vähän e-tuben kautta avustuksen asetuksiin muutoksia. Kun muutokset oli tehty ja katkaisin yhteyden e-tubeen, niin välittömästi pukkaa samaa virhekoodia. Irrotin moottorista nuo shimanon pikkuset johdot, eli virtanappi, näyttö ja nopeussensori. Ei näkyny mitään roskaa tai kosteutta, joten laitoin takasin kiinni. Käytössä se DI2 kaapelityökalu, eli ei murjottu johtoja. Edelleen sama vika. Parin rebootin jälkeen taas nyt toimiii. Akun liitin myös puhdas.
Omistamisen tuskaa ja luotto tasan 0 lähtee mihinkään tolla ajaa. Canyon Spectral:ON CF7 2021 siis kyseessä. Laitoin jo canyonille viestiä. Saa nähä vastaako tän vuoden puolella. :comp2:
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
Tuli sitten ensimmäiset sähköpyörän ihanuudet kohdalle. Ehti olla 50km ajossa tämä laite ja nyt tänään kesken lenkin pukkas EP8 systeemi E010 koodia näytölle. E-tubesta tarkentu koodi E01020, eli joku sensorivika, ei tosin kerro mikä sensori :rage:. Noh, poljin sitten kotiin ja muutaman tunnin päästä vika poistui. Ajattelin, että varmaan kosteus teki tepposia, vaikka ei pitäisi sellaisen vaikuttaa.

Sitten päätin kokeilla taas muutaman tunnin päästä uudestaan tehdä vähän e-tuben kautta avustuksen asetuksiin muutoksia. Kun muutokset oli tehty ja katkaisin yhteyden e-tubeen, niin välittömästi pukkaa samaa virhekoodia. Irrotin moottorista nuo shimanon pikkuset johdot, eli virtanappi, näyttö ja nopeussensori. Ei näkyny mitään roskaa tai kosteutta, joten laitoin takasin kiinni. Käytössä se DI2 kaapelityökalu, eli ei murjottu johtoja. Edelleen sama vika. Parin rebootin jälkeen taas nyt toimiii. Akun liitin myös puhdas.
Omistamisen tuskaa ja luotto tasan 0 lähtee mihinkään tolla ajaa. Canyon Spectral:ON CF7 2021 siis kyseessä. Laitoin jo canyonille viestiä. Saa nähä vastaako tän vuoden puolella. :comp2:
On tosi ärsyttäviä tuollaiset viat ja vielä uudessa pyörässä. Mulla on sähköpyörä kuume ollut viimekesästä asti ja kun olen foorumeita selannut niin muutama asia pistänyt silmään.

-Kaksi pyörää pitäisi ostaa mutta nykytilanteessa et saa mitään alennusta, vaan hinta ovh eurolleen. Tarkoittaisi minulle noin +10000€ sijoitusta.

-Tosi paljon kyselyitä "lastentaudeista" eli tuntuu että pyörät ei ole valmiita kun myydään asiakkaalle.

-Käsittämättömän huonoilla osilla kasattuja noin 5000€ pyöriä. Siis halvimmanpään voimansiirto, kiekot, jarrut, jousitus.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 512
Jeps, onneksi luomutäpäri vielä tallella. Ei taida tota ikinä uskaltaa myydä pois.
 
Liittynyt
20.12.2019
Viestejä
61
-Kaksi pyörää pitäisi ostaa mutta nykytilanteessa et saa mitään alennusta, vaan hinta ovh eurolleen. Tarkoittaisi minulle noin +10000€ sijoitusta.

Bikeshop.fi antaa alennukset automaattisesti, käyttävät viisiportaista systeemiä. Kaksi pyörää ostanut ja muutakin rompetta, asiakaspalvelu maan parhaimmistoa. Eri asia sitten löytyykö juuri tuolta haluamaasi konkelia.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Jeps, onneksi luomutäpäri vielä tallella. Ei taida tota ikinä uskaltaa myydä pois.
Se hyvä puoli itsekasatussa sähköpyörässä on, että se on vielä suhteellisen simppeliä huoltaa itse ja varaosat halpoja sekä niitä on saatavilla hyvin.
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
713
Mitä oireita venynyt ketju aiheuttaa? Pyörä menee täyshuoltoon ylihuomenna ja tuli mieleen pitäisikö samalla vaihdattaa ketjut mutta ei ole mitään mittatikkua jolla tietäisin onko venynyt vai ei.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 238
Mitä oireita venynyt ketju aiheuttaa? Pyörä menee täyshuoltoon ylihuomenna ja tuli mieleen pitäisikö samalla vaihdattaa ketjut mutta ei ole mitään mittatikkua jolla tietäisin onko venynyt vai ei.
Pyörähuollossa on varmasti venymämittari. Pyydät vaihtamaan, jos on kulunut? Ketju olisi hyvä vaihtaa jo jos se on kulunut 0,5%, mutta viimeistään 0,75% kohdalla. 1% kuluma alkaa kuluttamaan jo huomattavasti rattaita.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Minulla Turkuun noin 20km ja kesällä tullut muutaman kerran käytyä "MAASTOpyöräilemässä" ja pyörät kahdella lukolla kiinni mutta aina on tullut pidettyä siltikin näkyvillä. Valvontaa helpottaa kun kaksi ihmistä liikkeellä.

Tuntuu että ei luottamus riitä lukkoihin ja vaikka vakuutus jotain kattaa niin kuitenkin.

Olisi tosi hienoa jos Kauppatorin alle tulisi valvottu pyörä parkki. En tiedä kannattaisiko tai mikä olisi maksu mutta tällaista joskus miettinyt.
Jotain tapahtumia kun on niin pääportilla on näitä valvottuja parkkeja ollutkin.

Mitenhän tulevaisuudessa kun sähkövehkeet yleistyy? Ei tarvitse kummoinen olla kun uuden hinta 5000€ ja varkaalle helposti myytäviä osia.


Tällainen ratkaisu Japanista olisi todella kätevä. Eivät veisi paljoa tilaa, yhteen mahtuu 204 pyörää ja kuukausimaksu n. 20€. Pyörä tulee n. 13 sekunnissa maanalta, niin todella nopea järjestelmä. Ei tarvitsisi kantaa enää ollenkaan lukkoja mukana kaupungissa pyöräillessä eikä tarvitsisi pelätä varkauksia. Ja sanoisin tuon olevan yllättävän halpa ratkaisu, voisi toimia ainakin Tampere-Turku-Helsinki:
" The construction of one parking costs about 150 million yen, according to Giken Seisakusho (equal to 1.5 million dollars), and the constructions period is about 2 months "

1618224815129.png

1618225073466.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835


Tällainen ratkaisu Japanista olisi todella kätevä. Eivät veisi paljoa tilaa, yhteen mahtuu 204 pyörää ja kuukausimaksu n. 20€. Pyörä tulee n. 13 sekunnissa maanalta, niin todella nopea järjestelmä. Ei tarvitsisi kantaa enää ollenkaan lukkoja mukana kaupungissa pyöräillessä eikä tarvitsisi pelätä varkauksia. Ja sanoisin tuon olevan yllättävän halpa ratkaisu:
" The construction of one parking costs about 150 million yen, according to Giken Seisakusho (equal to 1.5 million dollars), and the constructions period is about 2 months "


Ison maailman menoa ja Japanista yllättäen. Varastaminen kyllä vaikeutuu.
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
314
Pienehkö ongelma.

Eli ostin käytetyn pyörän, jossa on peukalovivussa vikaa. Ei vaihda isoille rattaille, vaan lyö tyhjää. Avasin vivun ja näyttää siltä, että hammastus on kulunut.

Vaihteisto on shimanon sora 2x8 ja pyörä crescent logic ltc 800. Voinko ostaa tuohon jonkun shimanon muun mallin 8v peukalovivun?
Muittenki mallisarjojen triggerit toimii tuon vaihtajan kans, 8 ja 9 speedeissä on sama vetosuhde.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Tuli kokeiltua nyt ensimmäistä kertaa näitä housujen alle laitettavia pehmustettuja boksereita. Pakko todeta että lenkillä mukavuus parani huomattavasti ja voin vilpittömästi suositella jonkin sortin pehmustettuja alusvaatteita. Vähän skeptinen olin aluksi näiden suhteen, mutta löysin Fillaritorilta 25€ uutena tällaiset Goren Base Layer Boxerit, niin päätin kokeilla ja oli kyllä kannattava kokeilu.
1618240290302.png
1618240656985.png
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 159
Muittenki mallisarjojen triggerit toimii tuon vaihtajan kans, 8 ja 9 speedeissä on sama vetosuhde.
Myös 10-11 liipasimet ja vaihtajat on yhteensopivia kunhan on sama valmistaja. Ainakin maastokamoissa. Maantievehkeistä ei varmuutta.
12 vaihteisissa maastovehkeissä pitäisi sopia Shimano ja Sram ristiinkin.
 
Liittynyt
16.03.2018
Viestejä
1 530
Tuolla on jotain tietoa vetosuhteista:
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
188
Bike24.com. Miten tuonne palautukset onnistuvat? Maksaako jotain? Ilmeisesti pitää tulostaa palautusetiketti ja laittaa palautuslomake laatikon sisään, mutta tarvitseeko ottaa erikseen aspaan yhteyttä ennen palautusta? Mihin paketti viedään palautettavaksi, postiin vai johonkin muuhun putiikkiin?
 

cco

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
80
Bike24.com. Miten tuonne palautukset onnistuvat? Maksaako jotain? Ilmeisesti pitää tulostaa palautusetiketti ja laittaa palautuslomake laatikon sisään, mutta tarvitseeko ottaa erikseen aspaan yhteyttä ennen palautusta? Mihin paketti viedään palautettavaksi, postiin vai johonkin muuhun putiikkiin?
Itse tulostin lapun päälle ja vein postiin. En ottanut yhteyttä. Seuraavana päivänä paketin saapumisesta firmaan palautui rahat tilille. Erittäin toimiva oli omalla kohdalla. En tulostanut paketin sisään lappua, pelkästään päälle. Postin tiskille jätin.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 512
Se hyvä puoli itsekasatussa sähköpyörässä on, että se on vielä suhteellisen simppeliä huoltaa itse ja varaosat halpoja sekä niitä on saatavilla hyvin.
Nojuu, mutta ohjelmistovikojen selvittäminen itse ilman itsekoodattua ohjausälyä on jo aika mahdotonta. Pyörä nyt menee Canyon:n huoltopajalle Haagaan. Siis Helsingin Haagaan, ei ulkomaille.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
545
Ei olisi pitänyt puhua Steamrollereista.... :D Näyttäisi Bike-Componentsilta löytyvän 59 cm runkoa suoraan varastosta: Surly Steamroller 28" Frameset

Runkokoon suhteen vielä arvon, että olisiko se 56 cm vai 59 cm. Todennäköisesti 59 cm olisi parempi, koska olen perisuomalaiseen tyyliin persjalkainen ja pyörään tulisi droppitangon sijaan suora tanko.
Perkele, nyt se vahinko sit kävi. Lähti runko ja kaikki muu fiksin/sinkulan rakentamisen kannalta olennainen roju tilaukseen saksanmaalta :D
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
135
Hyvin tehty, onnea projektille! Onneksi ei ole varaa ja 53 on loppu :D

Toinen maantielenkki ei ollutkaan enää tuskaa ollenkaan, vaan täysin luonnollisesti jatkaen siitä mihin syksyllä jäätiin. Ensimmäisellä lenkillä vaivasi hot spotit kämmenissä - Campan 10s Centaur-kahvat eivät istu tuollaiseen kompaktitangon mutkaan aivan täysin, vaan rajakohtaan jää pieni kumpu. Tätä usein ratkotaan nostamalla kahvoja ylemmäs tai tuplateipillä, minä en oikein pitänyt kumpaakaan mukavana vaihtoehtona. Ratkaisin homman viilaamalla liiat pois ja nyt on hyvä. Siirtymää tangosta kahvaan ei huomaa teipin alta ja linja on kuin viivoittimella piirretty.
 
Viimeksi muokattu:

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 035
Kevään eka pikku lenkki työjuhta Canyon 29":llä ja heti rengas puhki. Sepeliä pyöräteillä vaikka harjattukin on. G-Onet alla, ei oikein tunnu olevan kummoistakaan pistosuojausta. Hyvin kyllä rullaa 3.8bar paineilla.

Mutta mites litkutettuna, kannattaako edes harkita jos ajot on paljolti pyörätietä? Tykkään pitää aika maksimi paineet että rullaa. Jos sisuri puuttuu niin noilla paineilla menee tietty helpommin puhki vaikka soosia oliskin paikkaamassa?
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
135
Kyllähän tubeless aiheuttaa aina pienen riskin, että on ilmat hävinneet ja useammin joutuu paineita varmistamaan ennen lähtöä. Toki hyvällä vanne+kumi-combolla vähemmän. Muuten miinuksena vain asennuksen vaiva, Schwalbet on täällä olleet lupausten mukaisesti melko easyt.

Pienen reiän paikkautuessa kuuluva "pfft-pfft-pfft"-ääni kyllä palkitsee vaivan, eli go for it jos harrastuneisuutta riittää. Jos pumppua ei ole mukana, niin sisuria todennäköisemmin välttää kuitenkin kävelyn ja siinä vaiheessa pienempi paine ei niin paljoa haittaa

Sunnuntain lenkiilä meni sepeli heti parin sadan metrin jälkeen Gravelkingin kulutuspinnasta läpi ja tämä ei paikkautunut kuin roimalla paineen laskulla, alkuperäinen 2.8bar vain roiski litkua ulos. En jäänyt minipumpulla säätämään, vaan palasin suosiolla kotiin jalkapumpun ääreen lisäämään litkua ja tilasin varmuudeksi 35mm G-one Speedit varastoon hieman luotettavampana.
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
135
Minulla muuten 2.35" G-one Allround puhkesi hauskasti keskeltä nappulaa. Nuo viillot nappuloiden keskellä tuntui keräävän pikkukiviä ja sopivan terävä kivi imeytyy pikkuhiljaa syvemmälle. Tubeless-renkaassa tuo ei haittaa niin paljoa kuin sisurin kanssa.

30mm Speed oli muutama vuosi sitten alla ja muistelen suht nopeaksi ja mukavaksi, laitoin nyt 35-milliset korkeammasta (330g->450g) painosta huolimatta testiin. Internet kertoo että noiden päivitys Addix-seokselle on mennyt pieleen ja uusien rullaus on surkea, Bike-componentsista sai vielä vanhaa Onestar-kumia halvalla.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 035
Paikataanko tubeless rengas sisäpuolelta jollain omalla paikalla?

Projektipyörään tulossa Vittoria Terreno XC Racet, en vielä tiedä meneekö sisurilla vai tubeless. Noiden Graphene 2.0 on jonkunsortin pistosuojaus mutta nuo aina epäilyttää kun markalla saa ”nanoteknologiaa”.
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
314
Paikataanko tubeless rengas sisäpuolelta jollain omalla paikalla?

Projektipyörään tulossa Vittoria Terreno XC Racet, en vielä tiedä meneekö sisurilla vai tubeless. Noiden Graphene 2.0 on jonkunsortin pistosuojaus mutta nuo aina epäilyttää kun markalla saa ”nanoteknologiaa”.
Tavallaan tubeless korjataan sillä koiranpaskalla.
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
135
Litku paikkaa pienimmät ja jos ajossa paikkautuu niin samasta kohdasta ei juuri tarvitse myöhemmin huolehtia. Isommille rei'ille litkun tueksi sitten kamelinpaskaa, Stanin Dart tai vaikka liimalla normaali sisuripaikka sisäpuolelle.

Editillä lisäystä: tuollainen Dart on kulkenut vuoden verran satulalaukussa, mutta ei ole vielä tarvinnut kokeilla. Stan kehuu, että tuo reagoi litkun kanssa ja paikkaa täysin, kokemuksia tuntuu löytyvän molempiin suuntiin. Tiptop rubberfixillä liimattuna kesti aikansa 32mm Gravelking SK:ssa jossain 2-3bar välillä - niin pitkään että ehdin unohtaa paikanneeni koko kumin. Tarrapikapaikat eivät ole olleet tubeless-renkaassa pitkäikäisiä, kun litku liuottaa liiman. Kamelinpaskaa en ole maantie&gg-hommissa käyttänyt ollenkaan, eli sen paineenkestosta en osaa sanoa. Lienee kiinni siitä miten tukevasti litku täyttää kumin ja pötkön välit.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 343
Viestejä
4 157 885
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom