Pyöräily

Liittynyt
24.08.2018
Viestejä
186
Laitetaan nyt tännekkin jos vaikka jollekkin tarjotaan. Eli kotkasta hävisi eilen työpaikan pihalta (kangaskatu 1, 48600 kotka) klo:11.25-12 välillä kona big honzo 2020 maastopyörä.



Muuten kuvan mukainen mutta eteen laitettu rosckshox mudguard lokari ja tanko vaihdettu raceface chesteriin. Löytämiseen johtavasta vihjeestä tuntuva korvaus.
Vittu mitä runkkareita noi pyörävarkaat on. Pojalta pöllittiin viikon vanha focus whistler tossa noin kk sitten. Ihme tuurit loppupeleissä kävi, oli jollain pojan kaverilla ostoilmoitus torissa maastopyörästä, niin eikös tää aasi tarjoa sille tätä pöllittyä fillaria. Tuurit kohdillaan loppuun asti, saatiin sovittua pyörän tsekkaus seuraavksi päiväksi, runkonumerot yms. täsmää, ruvetaan soitteleen poliisia paikalle niin siinä vaiheessa tää sankari lähtee karkuun ja saatiin juniorin fillari takas. Oisko ostoilmoitus mitään, jos sattuis samanlainen torvi kohdalle...
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Röyhkeitä on pyörärosvotkin nykyään, tuo pyörä hävisi kesken työpäivän työpaikan sisäpihalta nostooven vierestä joka on kokoajan auki. Täytynyt kyttäillä useampi päivä että tietänyt mihin aikaan on ruokatunti. Pitää varmaan ostoilmoitus rustailla jos vaikka sattuisi olemaan niin tyhmä varas että tuota tarjoaisi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 321
Röyhkeitä on pyörärosvotkin nykyään, tuo pyörä hävisi kesken työpäivän työpaikan sisäpihalta nostooven vierestä joka on kokoajan auki. Täytynyt kyttäillä useampi päivä että tietänyt mihin aikaan on ruokatunti. Pitää varmaan ostoilmoitus rustailla jos vaikka sattuisi olemaan niin tyhmä varas että tuota tarjoaisi.
Noita Facebookin varastetut pyörät -ryhmiä kannattaa kans seurailla, ainakin pääkaupunkiseudulla toimivat aktiivisesti ja tsekkailevat säännöllisesti Torista ja FB: stä tunnettujen vorojen profiilit läpi.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Röyhkeitä on pyörärosvotkin nykyään, tuo pyörä hävisi kesken työpäivän työpaikan sisäpihalta nostooven vierestä joka on kokoajan auki. Täytynyt kyttäillä useampi päivä että tietänyt mihin aikaan on ruokatunti. Pitää varmaan ostoilmoitus rustailla jos vaikka sattuisi olemaan niin tyhmä varas että tuota tarjoaisi.
Oliko pyörä miten lukittu?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Oliko pyörä miten lukittu?
Perus vaijerilukolla näön vuoksi, pyörä nojaamassa seinää vasten kun ei ole mitään tankoa/kaidetta pihalla johon pyörän saisi köytettyä kiinni. Ilmeisesti siis kannettu pois, joka ei tietysti kumma temppu ole kun ei tuo hirveästi paina.Tuo firman sisäpiha on muutenkin sellainen paikka että täytynyt tietää etukäteen että pyörä on siellä ja ketään ei juuri tuohon aikaan ole paikalla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Olisiko suositella talvirenkaita tuossa (47-50)-622 kokoluokassa? Vaihtoehdot tuntuvat olevan melko vähäiset, miettinyt Schwalben marathon plus winterien hankintaa. Pyöräily tapahtuu Tampereella, jossa auraillaan ilmeisesti jonkin verran pyöräreittejä.
 
Liittynyt
02.11.2020
Viestejä
1
Suomi Tyres Routa W248 TLR on ihan uusi rengas, ja vanhaa kunnon Suomi Tyreksen W240:stä voi jostain vielä löytyä.
Niin ja onhan se uusi Suomi Tyres piikkisikakin 29” W396 58-622.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
81
Mikä vikana kun pyörä rikkoo jatkuvasti taka-akselia? Vanha hybridi kyseessä, jossa kierrepakka. Nyt uusi akseli ei kestänyt viikkoa pidempään taipumatta. Runko vääntynyt tms. vai voiko ongelma olla kiekossa. Nyt olin ehtinyt ajaa tuntemattoman ajan katkeneella akselilla kun oli pysynyt kasassa kuitenkin pikalinkun varassa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Pistäkääs jotain suosituksia hyvistä jäykkäperä maastureista 27.5+/29" renkailla hintaluokkaan 1500€ max. Vakuutusrahat tuli eilen tuosta varastetusta big honzosta ja työmatkoille/metässä rymistelyyn tarvisi kulkinetta. Tuo kona oli loistopyörä omaan käyttöön, mutta 2020-mallia ei enää saa mistään (ainakaan uutena) ja 21-malli ei oikeastaan kiinnosta kun siihen pultattu reilusti huonommat osat. Saatavuus on kyllä vähän heikkoa käytännössä kaikkien merkkien osalta ni voi olla että joutuu jotain käytettyjäkin katselemaan.

Trek Roscoe 7-8 voisi olla ihan ok vaihtoehto, noiden osalta vaan huonompi homma kun saayavilla ainoastaan kivijalasta ja lähimmälle jälleenmyyjälle melko pitkä matka. Toinen vaihtoehto mitä katsellut on orbea laufey, mutta noita ei kyllä käytettynä juuri liiku ja uutena kaikkialla myyvät eioota, tulossa vasta joskus helmikuun paikkeilla joka turhan pitkä aika.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
757
Pistäkääs jotain suosituksia hyvistä jäykkäperä maastureista 27.5+/29" renkailla hintaluokkaan 1500€ max. Vakuutusrahat tuli eilen tuosta varastetusta big honzosta ja työmatkoille ja metässä rymistelyyn tarvisi kulkinetta. Tuo kona oli loistopyörä omaan käyttöön, mutta 2020 mallia ei enää saa mistään ainakaan uutena ja 21 malli ei oikeastaan kiinnosta kun siihen pultattu huonommat osat. Saatavuus on kyllä vähän heikkoa käytännössä kaikkien merkkien osalta ni voi olla että joutuu jotain käytettyjäkin katselemaan.

Trek Roscoe 7-8 voisi olla ihan ok vaihtoehtoja, noiden osalta vaan huonompi homma kun noita ei lähetetä ja lähimmälle jälleenmyyjälle melko pitkä matka. Toinen vaihtoehto mitä katsellut on orbea laufey, mutta noita ei kyllä käytettynä juuri liiku ja uutena kaikkialla myyvät eioota ja tulossa vasta helmikuun paikkeilla joka vähän turhan pitkä aika.

Miten olisi Canyon? Kaverille tällä viikolla sieltä tutkittiin täpäriä. Kun ei se Orbea suostu saapumaan suomeen 3kk jo odottanut.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Onhan noita canyoneja kehuttu. Mutta en kenk.koht hirveästi tykkää ulkomailta tilailla "sikaa säkissä". Pyörä vähän sellainen että sitä mieluiten testaisi ennen ostopäätöstä, tai vähintäänkin palautus oltava nopeaa/helppoa jos sattuu käymään niin ettei olekkaan sopiva.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Vähän sekalaisia kokemuksia tuntuu olevan canyonin palautuksista. Joillakin sujunut kivuttomasti, toiset taas odotelleet rahojen palautumista tolkuttoman pitkiä aikoja.Toimitusajat/arviot myös yleensä aika reippaasti metsässä. Yleensä menee selkeästi "luvattua" pidempään että pyörä on perillä.

Toki spekseihin nähden halvat hinnat on pakko jossain näkyä. Mutta itsellä nyt suht akuutti tarve pyörälle ni haluan pelata ns varmapäälle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 159
Pistäkääs jotain suosituksia hyvistä jäykkäperä maastureista 27.5+/29" renkailla hintaluokkaan 1500€ max. Vakuutusrahat tuli eilen tuosta varastetusta big honzosta ja työmatkoille/metässä rymistelyyn tarvisi kulkinetta. Tuo kona oli loistopyörä omaan käyttöön, mutta 2020-mallia ei enää saa mistään (ainakaan uutena) ja 21-malli ei oikeastaan kiinnosta kun siihen pultattu reilusti huonommat osat. Saatavuus on kyllä vähän heikkoa käytännössä kaikkien merkkien osalta ni voi olla että joutuu jotain käytettyjäkin katselemaan.

Trek Roscoe 7-8 voisi olla ihan ok vaihtoehto, noiden osalta vaan huonompi homma kun saayavilla ainoastaan kivijalasta ja lähimmälle jälleenmyyjälle melko pitkä matka. Toinen vaihtoehto mitä katsellut on orbea laufey, mutta noita ei kyllä käytettynä juuri liiku ja uutena kaikkialla myyvät eioota, tulossa vasta joskus helmikuun paikkeilla joka turhan pitkä aika.
Specialized fuse.
Tai jos on ennakkoluuloton niin calibre line 29.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Specialized fuse.
Tai jos on ennakkoluuloton niin calibre line 29.
Ainakin tuossa uusimmassa 27.5"+ fuse mallissa on suntourin keula jota ei nyt hirveästi ole kehuttu. Samalla rahalla saa vastaavia pyöriä paremmilla osilla.

Calibre osalta ulkomailta tilaaminen ei nappaa.
 
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
756
Vähän sekalaisia kokemuksia tuntuu olevan canyonin palautuksista. Joillakin sujunut kivuttomasti, toiset taas odotelleet rahojen palautumista tolkuttoman pitkiä aikoja.Toimitusajat/arviot myös yleensä aika reippaasti metsässä. Yleensä menee selkeästi "luvattua" pidempään että pyörä on perillä.

Toki spekseihin nähden halvat hinnat on pakko jossain näkyä. Mutta itsellä nyt suht akuutti tarve pyörälle ni haluan pelata ns varmapäälle.
Ei pitäisi olla ruuhkia nyt syksyllä.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
757
Jep ei pitäisi mutta korona.... Vaikeata on saada pyöriä mitä kavereita olen seurannut. XL runkoa odotettu 3.8 alkaen ja L syyskuun alusta orbea ja felt.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Juu mitä nyt tänään katsellut ni varsinkin M-koon pyörät loppu merkistä riippumatta vähän jokapaikasta.Ei tässä kai muu auta kun koittaa löytää käytettynä joku väliaikainen kulkine, joskus ensivuoden puolella sitten voisi kuvitella saatavuuden olevan parempi ni katselee sitten jotain uutta pyörää.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
757
Tiedän tunteen olen käytettyä gravelia koittanu löytää niitäkin aika vähän liikkuu juurikin M kokoisena.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
610
Pistäkääs jotain suosituksia hyvistä jäykkäperä maastureista 27.5+/29" renkailla hintaluokkaan 1500€ max. Vakuutusrahat tuli eilen tuosta varastetusta big honzosta ja työmatkoille/metässä rymistelyyn tarvisi kulkinetta. Tuo kona oli loistopyörä omaan käyttöön, mutta 2020-mallia ei enää saa mistään (ainakaan uutena) ja 21-malli ei oikeastaan kiinnosta kun siihen pultattu reilusti huonommat osat. Saatavuus on kyllä vähän heikkoa käytännössä kaikkien merkkien osalta ni voi olla että joutuu jotain käytettyjäkin katselemaan.

Trek Roscoe 7-8 voisi olla ihan ok vaihtoehto, noiden osalta vaan huonompi homma kun saayavilla ainoastaan kivijalasta ja lähimmälle jälleenmyyjälle melko pitkä matka. Toinen vaihtoehto mitä katsellut on orbea laufey, mutta noita ei kyllä käytettynä juuri liiku ja uutena kaikkialla myyvät eioota, tulossa vasta joskus helmikuun paikkeilla joka turhan pitkä aika.
Orbea Alma tai Laufey?

Se on vähän nyt se tilanne, että kun nyt tilaat -21 pyörän niin saat sen ehkä maaliskuussa vallitsevan tilanteen takia. Joka merkillä vähän sama juttu... Ei ole!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
69
Pistäkääs jotain suosituksia hyvistä jäykkäperä maastureista 27.5+/29" renkailla hintaluokkaan 1500€ max.
Mites Sonderin Transmitteri? Toki siinäkin ilmoittelevat viisi viikkoa toimitusajaksi.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Taidan nyt katsella jotain käytettyä ensihätään. Tarvisi jonkun kulkineen työmatkoille suht ripeällä aikataululla, kaverilta lainassa olevalla "mummopyörällä" ei hirveästi houkuttaisi kovin kauaa enää ajella.

Kunhan nyt jonkun järkevän käytetyn löytäisi ni sen jälkeen voi sitten katsella jotain pidempiaikaista rauhassa.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
441
Nurkkiin on jäänyt lojumaan Konan Dew Deluxe 2012 jonka ajattelin vihdoin kunnostella ajokuntoon. Ajattelin laittaa vähän leveämmät renkaat, kun käyttötarkoitus olisi ajaa vähän muuallakin kuin vain asfaltilla. Muistelen, että kumit oli kohtuuttoman usein puhki jos ajeli vähänkään soraisella tiellä. Pyörässä on Alexrimsin DC-25 vanteet joissa ei ole muita merkintöjä kuin "ETRTO 622x19". Renkaat on alkuperäiset Continental CityRIDE 700x32C.

En löydä netistä oikein mitään tietoa noista vanteista. Mistä tiedän, miten leveät renkaat voin siihen laittaa?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Nurkkiin on jäänyt lojumaan Konan Dew Deluxe 2012 jonka ajattelin vihdoin kunnostella ajokuntoon. Ajattelin laittaa vähän leveämmät renkaat, kun käyttötarkoitus olisi ajaa vähän muuallakin kuin vain asfaltilla. Muistelen, että kumit oli kohtuuttoman usein puhki jos ajeli vähänkään soraisella tiellä. Pyörässä on Alexrimsin DC-25 vanteet joissa ei ole muita merkintöjä kuin "ETRTO 622x19". Renkaat on alkuperäiset Continental CityRIDE 700x32C.

En löydä netistä oikein mitään tietoa noista vanteista. Mistä tiedän, miten leveät renkaat voin siihen laittaa?
Helpoin ratkaisu, ota fillari, etsi paikallinen ns. OIKEA pyöräliike kuten esim PK-seudulla Hi5 bikes ja vie pyörä sinne. He osaavat auttaa siinä mikä koko menee, mikä mahtuu runkoon vanteen lisäksi (esim oma KTM imisi helposti leveämpää eteen mutta takana ottaisi leveämpi esim 3" leveä runkoon. Toinen huomioitava asia, älä ikinä säästä renkaissa. Ne kun ovat se sinun ainoa kontaktipintasi tiehen kunnes se on naamasi jos rengas lähtee kivasti alta tms. Renkaisiin satsaaminen myös tuo muita kivoja etuuksia kuin kestävyys, kevyt rullaavuus, parempi pito, mukavuus, soveltuvuus moniin asioihin samalla renkaalla (esimerkkinä omassa täysjoustossa on Maxxiksen semi nappula/maastorenkaat jotka rullaavat melkein yhtä hyvin tai jopa yhtä hyvin kuin osa asfaltille suunnitelluista renkaista, toki hintaakin oli sitten se 50e/rengas muistaakseni), monesti parempi kesto pistoja/puhkeamista vastaan (poikkeus vahvistaa säännön) jne jne. Itse voin omien kokemusten perusteella suositella Schwalben, Continentalin ja Maxxiksen kumeja kunhan vain valitsee oikean rengasmallin.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Kiitos! Aika leveällä skaalalla siis voi laittaa. Pitää vielä katsoa ettei renkaan leveys aiheuta muita ongelmia.
Juurikin runkoon mahtuvuus ja jos vannejarrut eikä levyt niin pitää katsoa että ne mahtuvat jos kapea vanne+leveä rengas.
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
314
Kiitos! Aika leveällä skaalalla siis voi laittaa. Pitää vielä katsoa ettei renkaan leveys aiheuta muita ongelmia.
Ei sitte kannata älyttömän leveitä laittaa nuin kapialle vanteelle, kun on liian leviä nin vanne ei tue kumia kunnolla ja tuntuma menee epämääräseksi.
 
Liittynyt
27.07.2018
Viestejä
723
Dew deluxessa voi olla eri runko, mutta 2011 dew plussaan ei juuri 42mm leveämpiä renkaita saa takahaarukkaan mahtumaan.

Perus 29x2,2" Maxxis Ikoneilla ei ollut mitään toivoa mahtua pyörimään niin korkeus- kuin leveyssuunnassa, kun joskus huvikseni jäykkäperän kiekkoja kokeilin Konaan.
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
255
Vaihdoin citysähköpyörän luomufatbikeen kun sopivasti käytetyt vaihtoi päikseen. Toistaseks kyllä onneksi tuntuu ettei hinkua sähkömalliseen ole, maastossa ei tunnu olevan mitään tarvetta, siirtymillä sähkö olis tietenkin ihan jees mutta mukavalta tuntuu vaihteeksi ihan kuntopyöräily.

Huomasin eilen pakkaskelillä ajaessa että ensinnäkin joustokeulan säätö oli jäässä. Voiko keulalle tehdä jotain toimenpiteitä ettei turhaan huonone talven aikana?

Toinen mikä pakkanen aiheutti niin välillä kuului vaihteista semmosta tikitystä ja kaverin pyörässä oli sama. Katosi kyllä itsestään että tuskin kovin vakava?

Mites talvikäytössä pyörän pesu jos ei ole mahdollista viedä lämpimään?
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 512
Odottaa että tulee plussakeli ja pesee sitten. Ei siinä oikein muuta optiota ole.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 039
Mahtaako paremman pään osia tulla black friday tarjouksiin esim noissa saksalaisissa isoissa liikkeissä?

MB jarrusettiä (kevyt) tai Sram XX1 sähkövaihdesettiä kevääksi kiikarissa. Ei kiireita mutta jos sattuu aleen ni mikäjottei.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
64
Pääsin viikonloppuna ajamaan maastopyörällä ensimmäistä kertaa ja nyt ajatuksissa ollut gravelin osto taitaa vaihtua jäykkäperäiseen maastopyörän hankintaan. Onko vinkkejä ensimmäisen maastopyörän ostajalle?

Tietysti nyt taitaa olla se huonoin aika alkaa harrastamaan, kun mallit kaikkialla loppu. Ongelmana myös tarve XL koolle, kun pituutta 192cm. Budjettina n.1200€. Jostain tuli luettua, että Suntourin keulat huonoja, pitääkö vielä paikkaansa? Entäs Deore vaihteisto, pärjääkö sillä?

Käyttötarkoituksena polkujen, singletrack jne. ajaminen metsässä, ei hyppyjä/kovempaa alamäkeä mutta myös vähän teknisempi maasto kiinnostaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
90
Pääsin viikonloppuna ajamaan maastopyörällä ensimmäistä kertaa ja nyt ajatuksissa ollut gravelin osto taitaa vaihtua jäykkäperäiseen maastopyörän hankintaan. Onko vinkkejä ensimmäisen maastopyörän ostajalle?

Tietysti nyt taitaa olla se huonoin aika alkaa harrastamaan, kun mallit kaikkialla loppu. Ongelmana myös tarve XL koolle, kun pituutta 192cm. Budjettina n.1200€. Jostain tuli luettua, että Suntourin keulat huonoja, pitääkö vielä paikkaansa? Entäs Deore vaihteisto, pärjääkö sillä?

Käyttötarkoituksena polkujen, singletrack jne. ajaminen metsässä, ei hyppyjä/kovempaa alamäkeä mutta myös vähän teknisempi maasto kiinnostaa.
Jos käytetty kelpaa niin mulla jäi juuri täysjouston tieltä ylimääräiseksi XC-henkinen 900km ajettu 2019-vuosimallin Cuben Reaction Race XL-kokoisena. Jos kiinnostaa niin tuolta löytyy lisätietoja: Fillaritori.com
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
64
Jos käytetty kelpaa niin mulla jäi juuri täysjouston tieltä ylimääräiseksi XC-henkinen 900km ajettu 2019-vuosimallin Cuben Reaction Race XL-kokoisena. Jos kiinnostaa niin tuolta löytyy lisätietoja: Fillaritori.com
Joo itseasiassa tuota eilen kattelinkin ja kiinnostaa kyllä, pitäisi vaan auto saada Helsingistä järjestymään. Oon fillaritorin kautta yhteydessä parin päivän sisään jos ei ole ehtinyt mennä ennen sitä. Tuo XC-henkisyys kiinnostaa, miten tuossa ajoasento, onko agressiivisempi kuin esim ns. trail pyörissä?
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 306
Onko kokemuksia MIten halvimmalla ja helmpoimmalla onnistuu kiekkosetin lähettäminen Suomessa? Kyseessä siis täydellinen setti plussa-renkaineen joiden halkaisija noin 75cm. Toki hätätilanteessa ilmat pois niin saisi joitain senttejä rutistettua..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
90
Joo itseasiassa tuota eilen kattelinkin ja kiinnostaa kyllä, pitäisi vaan auto saada Helsingistä järjestymään. Oon fillaritorin kautta yhteydessä parin päivän sisään jos ei ole ehtinyt mennä ennen sitä. Tuo XC-henkisyys kiinnostaa, miten tuossa ajoasento, onko agressiivisempi kuin esim ns. trail pyörissä?
Ajoasento tuossa on tosiaan aggressiivisempi ja keulakulma jyrkempi kuin mitä varsinaisissa trail-pyörissä. Ajoasentoon pystyy tietysti vaikuttamaan jonkin verran esim. stemmin pituutta muuttamalla, mutta eihän tuollaisella geometrialla oleva pyörä ihan omimmillaan ole kaikkein teknisimmissä maastoissa. Maastoajoa silmällä pitäen olen kuitenkin laittanut pyörään hissitolpan, joka auttaa teknisemmissä paikoissa kun satulan saa laskettua pois tieltä lennossa ja pyörän päällä mahtuu paremmin liikkumaan.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
414
Onko kukaan täällä vaihtanut linkuston laakereita YT Jeffsyyn (alumiini)? Osan laakereista sainkin jo pultti, mutteri ja prika-viritelmällä työnnettyä ulos, mutta kuvien rataspakkaa ja keskiötä lähimmät laakerit tarvinnee sopivia työkaluja. Laakerien takana näkyy 3 hahloa, joihin saisi sopivan ulosvetäjän kiinni. Motonetin, bilteman yms. kolmijalkaiset ulosvetäjät näyttää liian isoilta ja "koukut" väärään suuntaan.
Vai irtoaako ruuvimeisselillä takaa hahlojen kohdalta paukuttaen? Yksi vaihtoehto olisi tietenkin tiivisteen irroitus, laakerien putsaus ja uudet rasvat sisään.
Kuinka usein muuten huollatte linkustoa? Itsellä ensimmäinen täysjousto ja vuoden ajelin ilman ongelmia, kunnes rupesi natinaa kuulumaan ja huomasin ettei osa laakereista enää pyöri sormella kokeillen. (Ajoa pari kolme kertaa viikossa, lähes aina kuivissa olosuhteissa.)

EDIT: Tällainen laakerinirroitustyökalu tuli tilattua. Toimi ihan ok ainakin osaan laakereista. Kaikkia en ole vielä irroittanut.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 039
Mites porukka, trimmaatteko jotain ykkösmenopeliänne talvella kesäkuntoon vai onko nastat alla / talvipyörä erikseen?
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
545
Mites porukka, trimmaatteko jotain ykkösmenopeliänne talvella kesäkuntoon vai onko nastat alla / talvipyörä erikseen?
Ykköstykki on kiinni sisätrainerissa suojassa kuralta ja kylmältä :) Ulkona keskityn näin talviaikaan enemmän maastopyöräilyn ihmeelliseen maailmaan, johon sitä rahaa saa upotettua ihan samalla tavalla kuin tuohon ykköstykkiinkin. Tälläkin hetkellä on tuloillaan 27,5+ -kiekot + kaikki muut kilkkeet, jotta niistä kiekoista saataisiin käyttökelpoiset vaihtoehdot maasturissa nyt kiinni oleville 29-tuumaisille pyörille. Katsotaan nyt sitten, päädynkö pitkässä juoksussa ajamaan 1) nykyisillä 29" pyörillä, 2) uusilla 27,5+" pyörillä vai 3) mullettina (29" edessä, 27,5+" takana).
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 306
SRAM:in Level TL jarrut on alkanut jumittamaan, eikä oikein motivoi ajamaan. Kuulemma tyyppivikaa ja takuuseenkin näitä mennyt. No takuuta tuskin on enää jäljellä ja on jo eri pyörässäkin kuin minkä mukana on tullut, joten takuuasiat olisi aika hankalia.. Uusia jarruja täytyy varmaan alkaa suunnitella. Käytetyt fillaritorissa menee samantien eikä koskaan osu sopivia kohdalle.

Onko suosituksia? Pärjääkö uusilla 4-mäntäisillä Deoreilla vai onko esim SLX huomattavasti parempi? Muita suosituksia?

 
Liittynyt
23.08.2019
Viestejä
113
Onko kukaan täällä vaihtanut linkuston laakereita YT Jeffsyyn (alumiini)?

EDIT: Tällainen laakerinirroitustyökalu tuli tilattua. Toimi ihan ok ainakin osaan laakereista. Kaikkia en ole vielä irroittanut.
Miten on onnistunut kyseisellä työkalulla? Mulla on kolmisen vuotta vanha Jeffsy kanssa, mutta en ole vielä laakereihin sen tarkemmin kajonnot. Todennäköisesti remppa tulee olemaan pian edessä, niin hyvä vähän ennakoida.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
339
SRAM:in Level TL jarrut on alkanut jumittamaan, eikä oikein motivoi ajamaan. Kuulemma tyyppivikaa ja takuuseenkin näitä mennyt. No takuuta tuskin on enää jäljellä ja on jo eri pyörässäkin kuin minkä mukana on tullut, joten takuuasiat olisi aika hankalia.. Uusia jarruja täytyy varmaan alkaa suunnitella. Käytetyt fillaritorissa menee samantien eikä koskaan osu sopivia kohdalle.

Onko suosituksia? Pärjääkö uusilla 4-mäntäisillä Deoreilla vai onko esim SLX huomattavasti parempi? Muita suosituksia?

Itellä MT501/520 trailipyörässä, jotka taitaa asettua tuon Deoren alapuolelle. Hyvin on noilla pärjännyt parkissa ja isommissa mäissä metallipaloilla. Vähän hankala saada takajarru ilmattua niin että kahvan liike vastais etujarrua. Läskistä löytyy MT400-sarjaset, joissa on sitten ihan surkea kahvaergonomia. Maguran MT5 vois olla vaihtoehto, jotku ei tykkää niiden kahvoista, ei omia kokemuksia. SRAMit ei vissiin kelpaa? Ei kai ne G2:t tai Codet huonot ole.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
545
Mulla on fillarissa Maguran MT Trail -jarrut. Riittävän tehokkaat omaan käyttöön, mutta etujarrua olen useamman kerran päässyt ilmailemaan, eikä se ilmaus ole aina laakista onnistunut. Liekö sitten kuljettajan vai jarrujen huonoutta :)
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 306
Itellä MT501/520 trailipyörässä, jotka taitaa asettua tuon Deoren alapuolelle. Hyvin on noilla pärjännyt parkissa ja isommissa mäissä metallipaloilla. Vähän hankala saada takajarru ilmattua niin että kahvan liike vastais etujarrua. Läskistä löytyy MT400-sarjaset, joissa on sitten ihan surkea kahvaergonomia. Maguran MT5 vois olla vaihtoehto, jotku ei tykkää niiden kahvoista, ei omia kokemuksia. SRAMit ei vissiin kelpaa? Ei kai ne G2:t tai Codet huonot ole.
SRAM:in tuntumaan olen kyllä tottunut ja siitä tykkään, mutta on ollut niin paljon huonompia kokemuksia yleensäkkin SRAM tuotteiden kanssa että mielikuva Simanoista on jotenkin varmempi ja toimivampi. Alla olevaan Ragleyhyn siis jarrut etsinnässä.
 

Liitteet

Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 159
SRAM:in Level TL jarrut on alkanut jumittamaan, eikä oikein motivoi ajamaan. Kuulemma tyyppivikaa ja takuuseenkin näitä mennyt. No takuuta tuskin on enää jäljellä ja on jo eri pyörässäkin kuin minkä mukana on tullut, joten takuuasiat olisi aika hankalia.. Uusia jarruja täytyy varmaan alkaa suunnitella. Käytetyt fillaritorissa menee samantien eikä koskaan osu sopivia kohdalle.

Onko suosituksia? Pärjääkö uusilla 4-mäntäisillä Deoreilla vai onko esim SLX huomattavasti parempi? Muita suosituksia?

Sama 501/520 kombo kuin ylemmällä kirjoittajalla ja voimaa on tosiaan ihan alamäkeenkin.
Level TL:ään verrattuna paljon enemmän.
Vastaa periaatteessa simpan vanhoja zee alamäkijarruja ja löytyy jo se simpan servo wave systeemi kahvasta, jonka pitäisi lyhentää sitä kahvan alkuvetoa.
Maguran MT5 on varmaan tehokkaimpia jarruja mitä on tehty, mutta jotkut ei tosiaan tykkää joustavasta kahvasta.
Guide RE on myös todella kova bang for buck ja ihan joka vehje pysähtyy varmasti. SRAM on sen bleeding edge ilmausportin takia myös paljon helpommin ilmattava kuin simppa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
414
Miten on onnistunut kyseisellä työkalulla? Mulla on kolmisen vuotta vanha Jeffsy kanssa, mutta en ole vielä laakereihin sen tarkemmin kajonnot. Todennäköisesti remppa tulee olemaan pian edessä, niin hyvä vähän ennakoida.
-Kolme keskiötä lähinnä olevaa laakeria lähti suht kivuttomasti tuolla työkalulla.
-Chainstay'n ja seatstay'n liitoskohdan laakerit eivät tuntuneet irtoavan helposti, vaan työkaulu pullahti ulos. Ehkä en vain kiristänyt työkalun mutteria tarpeeksi. Jätin toistaiseksi vanhat laakerit sisään ja rasvasin ne paikoillaan.
-U:n muotoinen linkuston osa (Rocker Arm?) laakerit irtosivat pultti, prika, mutteri viritelmällä työntämällä.

Laakerien takaisin laittamisessakin oli vähän säätöä. Kierretankoa, prikaa ja mutteria käyttäen laakerit lähtivät aina painumaan vinosti sisään. (Vaikka käytin laakerit pakastimen kautta ja runkoa kuumensin lievästi kuumailmapuhaltimella.) Lopulta parhaiten sisään työntö onnistui vasaralla naputellen, vanha laakeri työkaluna.
Sen verran monta tuntia tuli tuherrettua tämän kanssa, että näin jälkikäteen ajateltuna homman olisi voinut jättää ammattilaisillekin.

(Tuli muuten ensin tilattua vääränkokoiset työkalut, kun 2019 loppuvuodesta ostamani pyörä onkin rungoltaan 2018 mallistoa. Työkalun toimitus kesti useamman viikon joulun alla, mutta vaihto oikeaan toimi nopeasti.)
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 306
Sama 501/520 kombo kuin ylemmällä kirjoittajalla ja voimaa on tosiaan ihan alamäkeenkin.
Level TL:ään verrattuna paljon enemmän.
Vastaa periaatteessa simpan vanhoja zee alamäkijarruja ja löytyy jo se simpan servo wave systeemi kahvasta, jonka pitäisi lyhentää sitä kahvan alkuvetoa.
Maguran MT5 on varmaan tehokkaimpia jarruja mitä on tehty, mutta jotkut ei tosiaan tykkää joustavasta kahvasta.
Guide RE on myös todella kova bang for buck ja ihan joka vehje pysähtyy varmasti. SRAM on sen bleeding edge ilmausportin takia myös paljon helpommin ilmattava kuin simppa.
Alkaa tuo 501/520 kombo kyllä kiinnostamaan. Arvosteluissakin näyttää ihan tykätyltä. Mikähän noissa on sitten ero edellä mainitsemaani Deoreen? Kannattaako säästää 15€?
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 039
Ykköstykki on kiinni sisätrainerissa suojassa kuralta ja kylmältä :) Ulkona keskityn näin talviaikaan enemmän maastopyöräilyn ihmeelliseen maailmaan, johon sitä rahaa saa upotettua ihan samalla tavalla kuin tuohon ykköstykkiinkin. Tälläkin hetkellä on tuloillaan 27,5+ -kiekot + kaikki muut kilkkeet, jotta niistä kiekoista saataisiin käyttökelpoiset vaihtoehdot maasturissa nyt kiinni oleville 29-tuumaisille pyörille. Katsotaan nyt sitten, päädynkö pitkässä juoksussa ajamaan 1) nykyisillä 29" pyörillä, 2) uusilla 27,5+" pyörillä vai 3) mullettina (29" edessä, 27,5+" takana).
Kuitune polkee ihan tosissaan siis, hyvä! "itse olen päässyt talven aikana hieman lihomaan enkä ole jaksanut polkea lainkaan" :D

Tosin kevättalvella pitää tilailla tulevaan XC 29" jäykkikseen loput osat että saa keväällä ajoon.

...huomaatko kuinka ketju heräsi eloon :thumbsup:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 503
Viestejä
4 164 452
Jäsenet
70 416
Uusin jäsen
giantaxe

Hinta.fi

Ylös Bottom