Pyöräily

Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
370
Onko palstalaisilla YT Jeffsysta kokemuksia? Menisikö polkuajoon ja taittuuko bikeparkiin myös? 29" versiota olen miettinyt.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
364
Aiemmin tuota lamppua kyselin ja tuli nyt mentyä tuolla ehdotetulla otsalamppu + tankokiinnike yhdistelmällä. Lähinnä koska otsalampulle löytyy aina muutenkin käyttöä.

Lumonite compass ja tanko kiinnike tuli haettua. Valoa riittää kyllä metsään ja tielle.

Ainut huono puoli on valokuvio, joka ei ihan optimi ole tieliikenteeseen. Tiellä saa kyllä suunnata aika maahan ja napauttaa aina pienemmälle teholle.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
610
Onko palstalaisilla YT Jeffsysta kokemuksia? Menisikö polkuajoon ja taittuuko bikeparkiin myös? 29" versiota olen miettinyt.
Kaverilla on nelisen vuotta vanha CF Jeffsy jossa joustoa 140mm molemmissa päissä ja ajellut jonkun verran myös parkkia, mutta enemmän teknistä juurakko- ja kivijumppaa. Itsellä ei siis kokemusta mutta mitä ymmärtänyt niin ihan soiva peli molempiin touhuihin.


P.S. Sillä olisi myynnissä tuo nyt (koko XL) ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
339
Onko palstalaisilla YT Jeffsysta kokemuksia? Menisikö polkuajoon ja taittuuko bikeparkiin myös? 29" versiota olen miettinyt.
Ei suoranaista kokemusta, mutta sen verran olen seurannut että oikein hyvin menee ja taittuu! Tämän vuoden malli tais ottaa harppauksen kohti enskaa ja alapuolelle tuli trailipyöräksi Izzo. Polkuajoon 29" on no-brainer paitsi ehkä XS/S-koon ajajalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 140
Taas yhdistettyyn parkki ja polkuajoon ottaisin ehdottomasti 27,5". Molempia ollut ja 29" on mielestäni liian kankea vähänkään leikkisään ajoon. Jos taas meininkinä on painaa sektoriaikoja tai muuta reeniä "tosissaan" ilman mitään kikkailua niin 29" sitten taas parempi.
 

Sid

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
87
Onko palstalaisilla YT Jeffsysta kokemuksia? Menisikö polkuajoon ja taittuuko bikeparkiin myös? 29" versiota olen miettinyt.
Mulla on 2018 alu-runkoinen Jeffsy ja olen kyllä tykännyt. Tänä päivänä ostaisin omiin ajoihin Izzon, koska parkia tulee ajettua niin vähän. Mutta on Jeffsykin mahtava ajaa poluilla.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Mikähän moderni ketjulukko oikein sopisi Shimanon HG40-ketjuun (6-7-8v) ? Siis uudelleenkäytettävä ja pihdeillä avattava ja suljettava.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Mulla on tällä hetkellä 4 pyörää:

Mankeli jossa on satulalaukut jolla käyn kaupassa
Canyon Commuter Sport 5.0 jolla ajelen pidemmät matkat
Nishiki 401 jolla ajelen työmatkat kesällä
Radon zr team 5.0 joka vetelee viimesiään eikä korjaus kannata.

Alkuperäinen idea oli laittaa Canyon kesäpyöräksi ja nishiki talveksi, mutta toi nishiki on kyllä sen verran heppoisen oloinen, että saa jäädä kesäpyöräksi jossa onkin toiminut täydellisesti. Mulla on monesti pyörä ties missä koko päivän jos olen tyyliin eri kaupungissa käymässä ja toi Canyon houkuttelisi varkaita huomattavasti enemmän joten nishiki toimii siinä loistavasti. Nyt pitäisi tuosta Radonista hankkiutua eroon ja hankkia joku talvipyörä jossa olisi aina talvirenkaat kiinni. En tiedä onko ihan ehdoton vaatimus etujuositus mutta sellainen voisi olla ihan kiva.

Muuten vaatimukset on melko perus eli haluaisin kunnon lokarit, ketjunsuojuksen ja jalan. Menen tuolla töihin ja tuossa Nishikissä nyt on huomannut kuinka mahtavat noi metalliset kunnon lokarit on kun ei vaatteisiin lennä mistään kuraa toisin kuin kaikissa joita radoniin olen kokeillut. Siinä eturenkaan päällä olevassa hakasessa pitäisi olla lokarin kiinni jotta olisi mahdollista ettei kuraa mistää lennä mutta radonista se puuttuu. Osaisiko joku ehdottaa joitain sopivia malleja mitä katsella vai kannattaisiko nyt kun kausi alkaa olla ohitse katsella fillaritorista käytettyjä kuten tuon nishikinikin hankin?

Sitten myös kaipailisin ehdotuksia kun tarvisin noihin oikeastaan kaikkiin lamput poliiseja varten. Pitäisi olla mahdollisimman pitkällä akkukestolla ja täyttää ne minimivaatimukset, mutta muuten ei ole väliä kun kaikkialla missä ajan on kyllä hyvä valaistus. Takalamppu varmaan se tärkeämpi.

Edit: Fillaritori.com

Jos joltain löytyy sopivaa niin tarjoa ihmeessä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
153
Hei!

Onkos täällä olemassa mitään tietokone-alueen tapaista "mikä kone minulle"-aihetta pyörien suhteen?

Pitäisi jonkinlainen menopeli hommata ja totta kai "halvalla". Toki tiedän ettei halpaa pyörää kannata ostaa mutta siis sellainen, missä olisi rahalle vastinetta.

Mikäli joku haluaa suositella jotain, niin hakusessa kaupunkiajoon pyörä. Jalkajarrulla ja taravateline saisi olla eikä mitään kymmeniä vaihteita mutta täysin vaihteetontakaan en ehkä haluaisi ylämäessä polkea. Budjettia en osaa oikein sanoa kun näissäkin lienee sama kuin esim. puhelimissa että aina kun pistää 50-100 euroa lisää niin saa taas vähän paremman(?). Alumiinirunkoinen myös ollut mielessä eli keveys iso plussa.

Mitähän tuollaisilla spekseillä sitten saisi jos lähtee sieltä halvimmasta päästä liikkeelle? Olenko ihan väärässä paikassa kyselemässä ja täällä on kaikilla yli tonnin vehkeet käytössä?

Olen myös katsellut tietenkin Torin ja kauppojen tarjontaa mutta kun en oikein tiedä edes että mikä merkki on hyvä ja mitä kannattaisi edes katsella.

Pituutta minulla on vajaa 180 senttiä, joten pyörän koko olisi sitten kai 28". Mites renkaat? Ne on usein juuri se murheenkryyni ollut pyörissä: tuntuu että ovat aina tyhjät vaikka kuinka pumppaisi. Kannattaisiko mieluummin ostaa nykyiseen pyörään hyvät renkaat ja ehkä uudet vanteetkin? Nykyinen pyörä on joku bilteman pyörä, jota ei ilmeisesti ole enää edes valikoimissa. Reilusti yli viisi vuotta vanha.

Saa ihan reilusti suositella mitä tässä kannattaisi harkita.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
475
Osaisko pyörätietäjät kertoa: mulla on cyclocross, jossa on levyjarrut sekä "maantiepyörän sykkyrätanko". Jos haluaisin vaihtaa suoraan ohjaustankoon (kaupunkiajoa oikeastaan vain), niin toki pitää myös vaihtaa jarrukahvat. Mutta mitä mun pitää ottaa huomioon jarrukahvojen suhteen vai käykö kaikki ristiin toistensa kanssa, kunhan on levyjarruille suunniteltu? Entäs miten homma menee vaihdevipujen kanssa?
Entäs mitä muita osia tälläinen operaatio vaatii? Esim tarvitseeko jotain osia ohjaustangon kiinnittämisessä pyörään vai pitäisikö onnistua nykyisillä osilla?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 030
Osaisko pyörätietäjät kertoa: mulla on cyclocross, jossa on levyjarrut sekä "maantiepyörän sykkyrätanko". Jos haluaisin vaihtaa suoraan ohjaustankoon (kaupunkiajoa oikeastaan vain), niin toki pitää myös vaihtaa jarrukahvat. Mutta mitä mun pitää ottaa huomioon jarrukahvojen suhteen vai käykö kaikki ristiin toistensa kanssa, kunhan on levyjarruille suunniteltu? Entäs miten homma menee vaihdevipujen kanssa?
Entäs mitä muita osia tälläinen operaatio vaatii? Esim tarvitseeko jotain osia ohjaustangon kiinnittämisessä pyörään vai pitäisikö onnistua nykyisillä osilla?
Ohjaustangon irroitus ja kiinnitys on n. kahden minuutin homma kuusiokoloavaimen kansssa, todella helppo ja nopea.

Jarrivuvuissa pitää ottaa huomioon että onko jarrut hydrauliset vai vaijerilla, ja jos hydrauliset, sitten niiden illmaamisessa on huomattavasti ei-triviaalia työtä.

Vaihdevivut on se yhteensopivuuden kannalta ongelmallisin. Pitää olla sama valmistajan samalle vaihdemäärälle tehdyt.


Mutta: pyörän geometria on suunniteltu niille kippuratangoille. FIksumpaa vaan vaihtaa koko pyörä.
Tosin toki ehkä vaihtamalla ohjainkannatinta voi tätä geometriaeroa vähän kompensoida.

Mutta silti esim joitain vuosia vanhassa cyclocross-pyörässä voi olla esim. vain yhdeltä puolelta ottavat mekaaniset levyjarrut jotka ei ole kovin hyvät, ja uudessa hybridissä saa jo aika halvassa hintaluokassa paremmat jarrut.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
475
Joo, vähän oli myös ajatuksena, että olisiko fiksumpaa vain ostaa uusi pyörä :hmm: pitää ottaa harkintaan se. Tai yksi vaihtoehto voisi myös olla lisäjarrukahvat, mutta en sitten tiedä olisiko uusi pyörä kuitenkin parempi vaihtoehto.
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
713
Hei!

Onkos täällä olemassa mitään tietokone-alueen tapaista "mikä kone minulle"-aihetta pyörien suhteen?

Pitäisi jonkinlainen menopeli hommata ja totta kai "halvalla". Toki tiedän ettei halpaa pyörää kannata ostaa mutta siis sellainen, missä olisi rahalle vastinetta.

Mikäli joku haluaa suositella jotain, niin hakusessa kaupunkiajoon pyörä. Jalkajarrulla ja taravateline saisi olla eikä mitään kymmeniä vaihteita mutta täysin vaihteetontakaan en ehkä haluaisi ylämäessä polkea. Budjettia en osaa oikein sanoa kun näissäkin lienee sama kuin esim. puhelimissa että aina kun pistää 50-100 euroa lisää niin saa taas vähän paremman(?). Alumiinirunkoinen myös ollut mielessä eli keveys iso plussa.

Mitähän tuollaisilla spekseillä sitten saisi jos lähtee sieltä halvimmasta päästä liikkeelle? Olenko ihan väärässä paikassa kyselemässä ja täällä on kaikilla yli tonnin vehkeet käytössä?

Olen myös katsellut tietenkin Torin ja kauppojen tarjontaa mutta kun en oikein tiedä edes että mikä merkki on hyvä ja mitä kannattaisi edes katsella.

Pituutta minulla on vajaa 180 senttiä, joten pyörän koko olisi sitten kai 28". Mites renkaat? Ne on usein juuri se murheenkryyni ollut pyörissä: tuntuu että ovat aina tyhjät vaikka kuinka pumppaisi. Kannattaisiko mieluummin ostaa nykyiseen pyörään hyvät renkaat ja ehkä uudet vanteetkin? Nykyinen pyörä on joku bilteman pyörä, jota ei ilmeisesti ole enää edes valikoimissa. Reilusti yli viisi vuotta vanha.

Saa ihan reilusti suositella mitä tässä kannattaisi harkita.
Fillaritori.comia / Toria selaamaan ja sieltä joku sopivan kokoinen itseä miellyttävä pyörä. Käytetty hybridi lienee sopiva sulle vaikka budjetti jäi hieman epäselväksi. Karkeesti sanottuna tonnilla kannattaa ostaa maantie/cyclocross/gravel ja 500e hybridi ja sitä pienemällä budjetilla käytettynä joku edellisistä

Jalkajarrua en suosittelisi sillä koen käsijarruisen olevan huomattavasti tehokkaampi ja helpompi = turvallisempi. Vaihteet helpottaa elämää kun löytyy rento vaihde alamäkeen, tasaiselle ja ylämäkeen.

180 senttiselle runkokoko 54-57 lienee hyvä mutta kokeilemalla se selviää, kattele joku video missä kerrotaan millainen on oikean kokoinen pyörä.
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
713
Mulla on tällä hetkellä 4 pyörää:

Mankeli jossa on satulalaukut jolla käyn kaupassa
Canyon Commuter Sport 5.0 jolla ajelen pidemmät matkat
Nishiki 401 jolla ajelen työmatkat kesällä
Radon zr team 5.0 joka vetelee viimesiään eikä korjaus kannata.

Alkuperäinen idea oli laittaa Canyon kesäpyöräksi ja nishiki talveksi, mutta toi nishiki on kyllä sen verran heppoisen oloinen, että saa jäädä kesäpyöräksi jossa onkin toiminut täydellisesti. Mulla on monesti pyörä ties missä koko päivän jos olen tyyliin eri kaupungissa käymässä ja toi Canyon houkuttelisi varkaita huomattavasti enemmän joten nishiki toimii siinä loistavasti. Nyt pitäisi tuosta Radonista hankkiutua eroon ja hankkia joku talvipyörä jossa olisi aina talvirenkaat kiinni. En tiedä onko ihan ehdoton vaatimus etujuositus mutta sellainen voisi olla ihan kiva.

Muuten vaatimukset on melko perus eli haluaisin kunnon lokarit, ketjunsuojuksen ja jalan. Menen tuolla töihin ja tuossa Nishikissä nyt on huomannut kuinka mahtavat noi metalliset kunnon lokarit on kun ei vaatteisiin lennä mistään kuraa toisin kuin kaikissa joita radoniin olen kokeillut. Siinä eturenkaan päällä olevassa hakasessa pitäisi olla lokarin kiinni jotta olisi mahdollista ettei kuraa mistää lennä mutta radonista se puuttuu. Osaisiko joku ehdottaa joitain sopivia malleja mitä katsella vai kannattaisiko nyt kun kausi alkaa olla ohitse katsella fillaritorista käytettyjä kuten tuon nishikinikin hankin?

Sitten myös kaipailisin ehdotuksia kun tarvisin noihin oikeastaan kaikkiin lamput poliiseja varten. Pitäisi olla mahdollisimman pitkällä akkukestolla ja täyttää ne minimivaatimukset, mutta muuten ei ole väliä kun kaikkialla missä ajan on kyllä hyvä valaistus. Takalamppu varmaan se tärkeämpi.

Edit: Fillaritori.com

Jos joltain löytyy sopivaa niin tarjoa ihmeessä.
Herää kysymys että mikäs siinä Nishikissä on pielessä. Jos Canyonin tahdot pitää kesäpyöränä ja Nishikissä olis lokarit ja kaikki jo valmiina nii miksei sit sillä? :think:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Herää kysymys että mikäs siinä Nishikissä on pielessä. Jos Canyonin tahdot pitää kesäpyöränä ja Nishikissä olis lokarit ja kaikki jo valmiina nii miksei sit sillä? :think:
Lähinnä kun tosiaan tulee aina säiden salliessa tota nishikiä käytettyä ja saattaa olla pitkiäkin aikoja riski alttiissa paikassa niin mieluummin sitä sellaisena käyttää kuin tuota canyonia. Muutenkin koittanut tuota canyonia pitää huolellisemmin kun nishiki joutuu olemaan sateessa yms. muuten varmaan kunnostaisin ton radonin mutta hieman kevyempi ja paremmat kiinnitykset osille kiinnostaisi.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 030
Joo, vähän oli myös ajatuksena, että olisiko fiksumpaa vain ostaa uusi pyörä :hmm: pitää ottaa harkintaan se. Tai yksi vaihtoehto voisi myös olla lisäjarrukahvat, mutta en sitten tiedä olisiko uusi pyörä kuitenkin parempi vaihtoehto.
Jos jarrut on mekaaniset eikä hydrauliset niin lisäjarrukahvat on varmaan se järkevä vaihtoehto. Eikä käy sitten myöhemmin kaduttamaan pyörän vaihto hitaampaan tai pyörän "kastraatio".

Lisäjarrukahvojen asentamiseksikin pitää tosin tankoteipit asentaa uusiksi (eli siis hankkia uudet tankoteipit, koska ne käytännössä tuhoutuu niitä poistaessa) mutta tankoteipit on halpoja, lähinnä siinä on se työ että kuinka siististi ne saa käärittyä.

Mutta jos vaan vie pyörän liikkeeseen että "asentakaa lisäjarrukahvat" niin rahalla saanee hyvän lopputuloksen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 140
Mikä tässä siis on se pohjimmainen syy vaihtaa suoraan tankoon? Voihan sitä sykkyrätankoakin ajaa siitä ylhäältä?? Ja miksi lisäjarrukahvat, niitä normejakin voi käyttää vaikka ajaa ylhäältä...?
 
Liittynyt
25.02.2017
Viestejä
322
Olisko porukalla ehdottaa hyvää valosarjaa pyörään? Hinta/laatu/helppous etusijalla.
-Todella helposti ja nopeasti irroitettavat(varkaat vie muuten?)
-Eteen ja taakse valot niin olisi fillari lainvoimainen
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Olisko porukalla ehdottaa hyvää valosarjaa pyörään? Hinta/laatu/helppous etusijalla.
-Todella helposti ja nopeasti irroitettavat(varkaat vie muuten?)
-Eteen ja taakse valot niin olisi fillari lainvoimainen
Tilasin tänään itse näitä kaksi: https://m.aliexpress.com/item/40000...YDvqyQhJQ-C34g1603037973397&browser_id=&is_c= erittäin myyty ja ominaisuuksien perusteella ylivoimaisesti paras. Käynnistyy ja sammuu automaattisesti, kirkastuu jarruttaessa yms.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Tilasin tänään itse näitä kaksi: https://m.aliexpress.com/item/40000...YDvqyQhJQ-C34g1603037973397&browser_id=&is_c= erittäin myyty ja ominaisuuksien perusteella ylivoimaisesti paras. Käynnistyy ja sammuu automaattisesti, kirkastuu jarruttaessa yms.
Vastaava xlite100 ollut käytössä 3 vuotta. Hyvin toimii ja akku kestää pitkään (käytännössä ei ole koskaan loppunut, kun muutaman viikon välein jaksaa ladata).
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
713
Olisko porukalla ehdottaa hyvää valosarjaa pyörään? Hinta/laatu/helppous etusijalla.
-Todella helposti ja nopeasti irroitettavat(varkaat vie muuten?)
-Eteen ja taakse valot niin olisi fillari lainvoimainen
Jos haluut vaan lain vaatimukset täyttää niin ainakin cittareista sai 3 eurolla etu- ja takavalot, jotka on tosi helpolla kumilenkkikiinnityksellä. Ei omaa tietä valaise mutta muut huomaa. Kiinasta niinkuin edelliset suositteli saa varmaan parhaan hinta/laatu-suhteen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Toki järkevimpiä, kaupunkiin tms siis, on usb-ladattavat pienet/pienehköt valot. Paljon niistäkään ei tarvitse maksaa(parisen kymppiä), tosin suurimmat erot melkein kiinnityksien kätevyydessä/kestävyydessä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Tullut muutamia ihan mielenkiintoisia tarjouksia fat bikeista vastaan vaikken sellaista edes harkinnut aluksi. Tarkoitus olisi siis pyörä täysin talviajoon ostaa ellei sitten joskus innostuisi metsään lähteä ajelemaan. Onko noilla Fat bikeilla paljon raskaampi ajaa kuin 27.5" maastopyörällä? Entä onko noihin renkaan vaihto hankalampi kuin "normaaleihin pyöriin"? Samoin lokareita mietin saako noihin mitään järkeviä? Työmatkoja kun tuolla olisi tarkoitus ajella niin ei voi oikein selkä paskassa töihin mennä joten sellaiset olisi pakko löytyä.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 159
Tullut muutamia ihan mielenkiintoisia tarjouksia fat bikeista vastaan vaikken sellaista edes harkinnut aluksi. Tarkoitus olisi siis pyörä täysin talviajoon ostaa ellei sitten joskus innostuisi metsään lähteä ajelemaan. Onko noilla Fat bikeilla paljon raskaampi ajaa kuin 27.5" maastopyörällä? Entä onko noihin renkaan vaihto hankalampi kuin "normaaleihin pyöriin"? Samoin lokareita mietin saako noihin mitään järkeviä? Työmatkoja kun tuolla olisi tarkoitus ajella niin ei voi oikein selkä paskassa töihin mennä joten sellaiset olisi pakko löytyä.
Mitä pehmeänpää sen kevyemmin fätti menee verrattuna nakkikumiin.
Puhtaasti työmatka-ajoon löytyy silti parempiakin vaihtoehtoja.
Nastakumit maksaa aivan tuhottoman paljon fättiin.
Parhaat lokarit mitä minä olen nähnyt, oli tehty crossimopon etulokareista, joten voi olla hankala löytää mitään täysin suojaavaa.
Kumin vaihto ei merkittävästi eroa nakkikumista, paitsi sisärenkaattomana, josta fätti hyötyisi eniten.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
370
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 159
Pyörän rungossa ilmoitettu sopivuus BB92 bottom bracket, käykö tuohon normi 24mm akselillinen shimano 68/73 BSA kampisarja?
Eli siis jos vaihan BSA 68/73 bottom braketin tuohon BB92 onko sen kampisarjanakseli tarpeeksi pitkä mahtuakseen tuohon BB92?
US $27.27 38% OFF|Bicycle Crank Set IXF 104 BCD CNC Untralight Crank Arm MTB/Road Bicycle Crankset With BB Crank for Bicycle Accessories Bike Part|crankset mtb|crank setbicycle crank set - AliExpress
edit. plussa koon boost runko
BB92 on kierteetön prässättävä keskiölaakeri tyyppi, jossa laakerit ovat rungon sisällä.
Bsa taas on kierteellinen jossa laakerit ovat ulkoisissa kupeissa.

Eli sulla on nyt mitkä kammet kiinni?
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
370
BB92 on kierteetön prässättävä keskiölaakeri tyyppi, jossa laakerit ovat rungon sisällä.
Bsa taas on kierteellinen jossa laakerit ovat ulkoisissa kupeissa.

Eli sulla on nyt mitkä kammet kiinni?
Siis jos heivaan yllä esimerkistä olevasta sarjasta BSA68/73 bottom braketin tilalle BB92 bottom braketin riittääkö tuo 122mm pitkä spindle akseli tähän? Vai onko näitä kampiakseleita pidempiä tälle BB92 bottom bracketille?
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
314
Tullut muutamia ihan mielenkiintoisia tarjouksia fat bikeista vastaan vaikken sellaista edes harkinnut aluksi. Tarkoitus olisi siis pyörä täysin talviajoon ostaa ellei sitten joskus innostuisi metsään lähteä ajelemaan. Onko noilla Fat bikeilla paljon raskaampi ajaa kuin 27.5" maastopyörällä? Entä onko noihin renkaan vaihto hankalampi kuin "normaaleihin pyöriin"? Samoin lokareita mietin saako noihin mitään järkeviä? Työmatkoja kun tuolla olisi tarkoitus ajella niin ei voi oikein selkä paskassa töihin mennä joten sellaiset olisi pakko löytyä.
Eipä se merkittävästi raskaampi ole polokia, riippuu palio renkaista ja paineista, esim. jumbo jim on aikalailla parhaiten rullaava kumi.
Läskiin saa ihan oikian mallisiaki lokareita esim. nämä StyleRide | FATBIKE LOKASUOJAT MUOVIA 26
Itellä on ympäri vuojen eessä ja takana mudguardit, märemmällä kelillä laitan lisäksi taakse ja downtubeen irtolokarit.
Renkaan vaihdossa ei ole mitään sen ihimeempää.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 159
Siis jos heivaan yllä esimerkistä olevasta sarjasta BSA68/73 bottom braketin tilalle BB92 bottom braketin riittääkö tuo 122mm pitkä spindle akseli tähän? Vai onko näitä kampiakseleita pidempiä tälle BB92 bottom bracketille?
Kyllä akselin pituus riittää, jos nyt on shimanon akselille sopiva BB92 keskiö.
BB92 nimellä kun myydään keskiöitä myös monille muille akseleille, vaikka se nyt alunperin tarkoittikin vain shimanoa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Mitä pehmeänpää sen kevyemmin fätti menee verrattuna nakkikumiin.
Puhtaasti työmatka-ajoon löytyy silti parempiakin vaihtoehtoja.
Nastakumit maksaa aivan tuhottoman paljon fättiin.
Parhaat lokarit mitä minä olen nähnyt, oli tehty crossimopon etulokareista, joten voi olla hankala löytää mitään täysin suojaavaa.
Kumin vaihto ei merkittävästi eroa nakkikumista, paitsi sisärenkaattomana, josta fätti hyötyisi eniten.
Esim? Edellisinä talvina usein on ollut se ongelma, että aamuvuoroon lähdössä aurat ei ole kerennyt vielä ajaa ja joskus jopa jouduin kantaa pyörää kun lunta oli tullut niin paljon joskin noita säitä tosi harvoin. En myöskään ole nastakumeilla kertaakaan kaatunut, mutta silti himmailee kun kesärenkailla on muutaman kerran lähtenyt kokonaan alta liukkaalla joten mietin josko fatti vaikuttaisi psykologisestikin ja toisaalta olisi kiva kokeilla. Tuossa matkalla on myös yksi isompi mäki missä on hiekka tie ja kuoppia ja hyvällä säällä niitä pystyy kohtuu helposti väistelemään, mutta heti kun on lunta niin etujousitusta kaipailee noissa pyörissä joissa ei ole.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 159
Esim? Edellisinä talvina usein on ollut se ongelma, että aamuvuoroon lähdössä aurat ei ole kerennyt vielä ajaa ja joskus jopa jouduin kantaa pyörää kun lunta oli tullut niin paljon joskin noita säitä tosi harvoin. En myöskään ole nastakumeilla kertaakaan kaatunut, mutta silti himmailee kun kesärenkailla on muutaman kerran lähtenyt kokonaan alta liukkaalla joten mietin josko fatti vaikuttaisi psykologisestikin ja toisaalta olisi kiva kokeilla. Tuossa matkalla on myös yksi isompi mäki missä on hiekka tie ja kuoppia ja hyvällä säällä niitä pystyy kohtuu helposti väistelemään, mutta heti kun on lunta niin etujousitusta kaipailee noissa pyörissä joissa ei ole.
Vaikea antaa mitään suosituksia, kun hintataso ei ole tiedossa.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Olisiko suositella jotain kestäviä sisäkumeja? 700C/47-622 on pyörän koko.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 038
Onko vain huonoa tuuria kun pari kertaa putkee kesällä laitetut Shwalben G-onet puhjenneet ? (pyörätie, soranpala jne.)

Enskesäksi kaapissa odottaa Vittoria Terrenot, toivon parempaa pistosuojausta ja vähintään yhtä hyvää rullausta asfaltilla.


Jäykksi 29" siis menopelinä.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 159
Maksimissaan 1000€, mutta mieluummin vähemmän. Johonkin 500€ pintaan jos käytettynä löytäisi olisi hyvä.
Jos haluat selän pysyvän oikeasti puhtaana niin kauheen paksua kumia ei vaan voi käyttää.
Ellei tuunaa itse lokareita.
Muuten olisin suositellut vaikka trekin täysjäykkää 29+ stachea. Niitä on saanut alta tonnin käytettynä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Jos haluat selän pysyvän oikeasti puhtaana niin kauheen paksua kumia ei vaan voi käyttää.
Ellei tuunaa itse lokareita.
Muuten olisin suositellut vaikka trekin täysjäykkää 29+ stachea. Niitä on saanut alta tonnin käytettynä.
Eikös noiden edellisellä sivulla linkattujen lokarien luulisi toimivan ihan hyvin? Ainakin googlen kuvahaun perusteella noihin fatteihin on ihan hyvän oloisia olemassa? Maastopyörässä muovisten kanssa se ongelma taitaa olla kun lokarin ja renkaan välillä on niin pitkä matka että pystyy lentämään sieltä ohitse.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 159
Onko vain huonoa tuuria kun pari kertaa putkee kesällä laitetut Shwalben G-onet puhjenneet ? (pyörätie, soranpala jne.)

Enskesäksi kaapissa odottaa Vittoria Terrenot, toivon parempaa pistosuojausta ja vähintään yhtä hyvää rullausta asfaltilla.


Jäykksi 29" siis menopelinä.
G-one speed vai allround?
Itsellä speedit on pysyneet ehjänä ja samoin työkaverilla.
Vaikea uskoa, että mikään cyclokumi on ainakaan g-one speediä rullaavampi.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 038
G-one speed vai allround?
Itsellä speedit on pysyneet ehjänä ja samoin työkaverilla.
Vaikea uskoa, että mikään cyclokumi on ainakaan g-one speediä rullaavampi.
Hyvä kysymys, pientä nappulaa vain pinnassa mutta oisko kuitenkin ollut allroundit.

Speediä voit kuitenkin suositella 29" rullaavaksi ja pistosuojatuksi jos asfalttia ajaa paljon myös?

Speed King 2.2 RaceSport ollut aikaisemmin, ehkä parhaiten rullaavia näistä "mukavista" 29" mutta pistosuojaus surkeaa. Kevyetkin.

Siltin seuraavaksi (kakkos filessä onkin ollut kauan) tekis mieli laittaa Thickslick leveä 29". Rullaa mielettömän hyvin tietty mutta hiekkatiellä arvaamaton.

 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 038
Mitäköhän nämä renkaat on olevinaan?


Kuvioista päätellen voisi olla hyvin rullaava asfaltilla, hassun / pirteen / törkeän näköiset pyörässä. Tai sitten ei sovellu mihinkään :D
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
59
G-one speed vai allround?
Itsellä speedit on pysyneet ehjänä ja samoin työkaverilla.
Vaikea uskoa, että mikään cyclokumi on ainakaan g-one speediä rullaavampi.
Minulla on gravelissa tuo G-one bite ja kerran on omaa hölmöyttä lähtenyt ilmat karkuun. Muuten on kyllä tosi hyvä ollut.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
218
Onko vain huonoa tuuria kun pari kertaa putkee kesällä laitetut Shwalben G-onet puhjenneet ? (pyörätie, soranpala jne.
Enskesäksi kaapissa odottaa Vittoria Terrenot, toivon parempaa pistosuojausta ja vähintään yhtä hyvää rullausta asfaltilla.
Jäykksi 29" siis menopelinä.
Itsellä vastaavat Vittoriat maasturissa. Toimii hyvin sorapoluilla ja asfaltilla.
Vaihtuivat RaceKing Racesporttien tilalle. Rullaaminen tuntuu olevan pitkälti samalla tasolla. Mutta ei enää hurise niin selkeästi kun ajelee kelvillä (kunhan on tarpeeksi painetta, ettei nuo reunat osu jatkuvasti tiehen).
Cyclossa olleet 40mm G-One Allroundit oli kyllä hyvin nopian oloiset renkaat. En usko Terrenoiden olevan samaa luokkaa. Mutta olihan nuo tietysti kapeammat ja eri pyörässä...
Mutta Terrenot on ihan jees renkaat yleiskäyttöön ja tuntuisi pitävän ilmat litkuilla aika hyvin. Viikon parin välein saa lisätä.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 038
Itsellä vastaavat Vittoriat maasturissa. Toimii hyvin sorapoluilla ja asfaltilla.
Vaihtuivat RaceKing Racesporttien tilalle. Rullaaminen tuntuu olevan pitkälti samalla tasolla. Mutta ei enää hurise niin selkeästi kun ajelee kelvillä (kunhan on tarpeeksi painetta, ettei nuo reunat osu jatkuvasti tiehen).
Cyclossa olleet 40mm G-One Allroundit oli kyllä hyvin nopian oloiset renkaat. En usko Terrenoiden olevan samaa luokkaa. Mutta olihan nuo tietysti kapeammat ja eri pyörässä...
Mutta Terrenot on ihan jees renkaat yleiskäyttöön ja tuntuisi pitävän ilmat litkuilla aika hyvin. Viikon parin välein saa lisätä.
Juu ok, tässä aina itselle etsii parhaita renkaita 29" jäykkäperään, kun ajo on kuitenkin paljon pyörätietä ja ilma-alaa saa olla että on mukavat.

Jos Vittoriat rullaa kutakuinkin yhtä hyvin kuin Raceking niin hyvä (speedking varmaan omassa kastissa), ja tuota pistosuojaa kaipaa kyllä myös.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
364
Riipppuu toki millaiseen käyttöön tulossa, mutta itse en näkisi tuollaista pientä u-lukkoa kovin käytännöllisenä. Hankala kiinnittää mihinkään kiinteään tuollaisella pienellä lukolla.
 
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
567
Riipppuu toki millaiseen käyttöön tulossa, mutta itse en näkisi tuollaista pientä u-lukkoa kovin käytännöllisenä. Hankala kiinnittää mihinkään kiinteään tuollaisella pienellä lukolla.
Pieni lukko vaikeuttaa varkaitakin, kun ei saa niin helposti kammettua auki kepillä tms. Toisaalta niillä taitaa nykyään olla astetta järeämmät työkalut muutenkin..
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Laitetaan nyt tännekkin jos vaikka jollekkin tarjotaan. Eli kotkasta hävisi eilen työpaikan pihalta (kangaskatu 1, 48600 kotka) klo:11.25-12 välillä kona big honzo 2020 maastopyörä.

IMG_20200827_190028.jpg

Muuten kuvan mukainen mutta eteen laitettu rosckshox mudguard lokari ja tanko vaihdettu raceface chesteriin. Löytämiseen johtavasta vihjeestä tuntuva korvaus.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 435
Viestejä
4 161 652
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom