Pyöräily

Liittynyt
11.07.2018
Viestejä
89
SPEEDER 300 - MERIDA BIKES

Tälläinen lähtis noin 1200€. Mielipiteitä?

Itse oon täys nöösipetteri ja ajellu vuodet isävainaan vääränkokosella terästunturilla. Mitään käryä ei ole esim osasarjojen nimistä jne detaljeista, joten siksikin kysely. Kävin tänään polkaseen tota, ja liikku kyllä kuin ajatus, että kai se pitäis käydä poistamassa kun kerran on vielä saatavilla?

Myyjä tosin rupes jotain sekoilemaan, että ei hänenmielestään tuohon lastenistuin ehkä sovi. Ei sitten osannut selittää, että miksi? Kevythän tuo on, ja 20kg vempula takarenkaan päällä varmaan vähän tuo haastetta, mutta tuskin mitään epätavallista? Suora ja leveä tanko kuitenkin tossa mankelissa eikä mukeloita kuskattaisi varmasti muulla kuin sulalla kelillä.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
637
SPEEDER 300 - MERIDA BIKES

Tälläinen lähtis noin 1200€. Mielipiteitä?

Itse oon täys nöösipetteri ja ajellu vuodet isävainaan vääränkokosella terästunturilla. Mitään käryä ei ole esim osasarjojen nimistä jne detaljeista, joten siksikin kysely. Kävin tänään polkaseen tota, ja liikku kyllä kuin ajatus, että kai se pitäis käydä poistamassa kun kerran on vielä saatavilla?

Myyjä tosin rupes jotain sekoilemaan, että ei hänenmielestään tuohon lastenistuin ehkä sovi. Ei sitten osannut selittää, että miksi? Kevythän tuo on, ja 20kg vempula takarenkaan päällä varmaan vähän tuo haastetta, mutta tuskin mitään epätavallista? Suora ja leveä tanko kuitenkin tossa mankelissa eikä mukeloita kuskattaisi varmasti muulla kuin sulalla kelillä.
Kyllä tuohon saa tarakan kiinni ja onhan niitä lasten penkkejä myös suoraan runkokiinnityksellä.
Yleensä näissä pyörissä on max. 120kg suositeltu kokonaispaino.
Itse pyörä on kelpo peli. Hydrauliset jarrut, hiilikuituinen etuhaarukka, 2x10 tiagra on varmatoiminen ja edullinen ylläpitää.

Ei tuohon rahaan oikein parempaa saa tänä päivänä. Jos tuntuu hyvältä ja saa jopa nopeasti käyttöön, niin ostoon vaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.11.2021
Viestejä
67
Onko täällä kellään kokemusta Sram SX Eagle vaihteisista pyöristä? Netin keskustelupalstojen perusteella tuntuu olevan kovinkin parjattu vaihteisto.

Tällä hetkellä vaihtoehtoina on:

Ktm Ultra Fun

tai

Ktm Chicago Disc 291

Hintaero ei ole kovinkaan suuri, mutta sramin vaihteisto alkoi hieman epäilyttämään ja tästä syystä mietin, että pitäisikö ottaa hieman edullisempi shimanon vaihteilla oleva ktm.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 066
Onko täällä kellään kokemusta Sram SX Eagle vaihteisista pyöristä? Netin keskustelupalstojen perusteella tuntuu olevan kovinkin parjattu vaihteisto.

Tällä hetkellä vaihtoehtoina on:

Ktm Ultra Fun

tai

Ktm Chicago Disc 291

Hintaero ei ole kovinkaan suuri, mutta sramin vaihteisto alkoi hieman epäilyttämään ja tästä syystä mietin, että pitäisikö ottaa hieman edullisempi shimanon vaihteilla oleva ktm.
Jos maastokäyttöön, niin ite menisin srammilla, enkä todellakaan ottais mitään etuvaihtajaa.

Ja sitten kun tarpeeks saa osumaa, sitten voit vaihtaa vaikka gx tilalle. SRAM GX Eagle Takavaihtaja Long cage 12spd • Hi5Bikes
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 159
SX eaglen vaihtajan runko on kokonaan muovia, joten varmaan syystäkin parjattu.
NX on jo ihan toimiva laite.
 
Liittynyt
14.01.2022
Viestejä
88
Oon tässä hybridipyörää kattellu hintahaarukkaan 500-800€, nyt tosin sain ymmärryksen että maastopyörä vois myös sopia omaan tarpeeseen(työmatka ja kuntoilu) kun ne vissiin rullaa kanssa ihan hyvin asfaltilla?
Mahtaako alla olevat pyörät olla ihan ok, jos ei itseään kipeäksi halua maksaa?

Cube Aim Race HD LO 3x8 22, maastopyörä Unisex - Hopea - Maastopyörät | XXL
White SC Comp FF Acera 2x8 21 - Musta - Hybridipyörät | XXL
Insera Reflex 360 M miesten hybridipyörä.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 159
Oon tässä hybridipyörää kattellu hintahaarukkaan 500-800€, nyt tosin sain ymmärryksen että maastopyörä vois myös sopia omaan tarpeeseen(työmatka ja kuntoilu) kun ne vissiin rullaa kanssa ihan hyvin asfaltilla?
Mahtaako alla olevat pyörät olla ihan ok, jos ei itseään kipeäksi halua maksaa?

Cube Aim Race HD LO 3x8 22, maastopyörä Unisex - Hopea - Maastopyörät | XXL
White SC Comp FF Acera 2x8 21 - Musta - Hybridipyörät | XXL
Insera Reflex 360 M miesten hybridipyörä.
Otat vaan sen hybridin jäykällä keulalla.
Ei mitään järkeä ottaa jotain huonosti toimivaa pomppukeppiä ankkuriksi.
Pyörien pirkassa eli whitessä yleensä saa rahalleen ihan ok vastinetta.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
637
Laitoin tänään contin 35mm terra speedit toiselle kiekkosetille.
Helposti nousi hyllylle perus lattiapumpulla ja piti ilmaa ilman litkuja laakista.
Jotenkin Continentaleista jäänyt pelkästään hyviä kokemuksia tubeless leikeistä, kun moni muu merkki on tuottanut paljon harmaita hiuksia.:rofl:
Tasan 35mm leveät i20 kiekoilla ja mahtuvat hienosti pyörimään canyon endurace al disc -mallissa. Jopa varaa turvota vähän.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
544
Oon tässä hybridipyörää kattellu hintahaarukkaan 500-800€, nyt tosin sain ymmärryksen että maastopyörä vois myös sopia omaan tarpeeseen(työmatka ja kuntoilu) kun ne vissiin rullaa kanssa ihan hyvin asfaltilla?
Mahtaako alla olevat pyörät olla ihan ok, jos ei itseään kipeäksi halua maksaa?

Cube Aim Race HD LO 3x8 22, maastopyörä Unisex - Hopea - Maastopyörät | XXL
White SC Comp FF Acera 2x8 21 - Musta - Hybridipyörät | XXL
Insera Reflex 360 M miesten hybridipyörä.
Tuo white on nyt -25% alessa 450e. Ihan pätevä tuo tyttöystävälle ostettu halvempi 1x9 vaihteinen malli, että ei peruspyöränä varmaan tuokaan huono valinta.

Edit. Lähdettiin tänään pyörälenkille, mutta matka katkesi tuon 1x9 vaihteisen Whiten ketjurikkoon. Käyttäjä ajoi 3 vaihteella eli 38x26 ja lopussa nousi seisaaltaan vääntämään jolloin napsahti.

11-13-15-17-20-23-26-30-34T (bn)

Osin ehkä siis käyttäjämoka, mutta varmaan tuo alkuperäinen ketju myös aika rimpula. No täytyy katsoa joku merkkiketju tilalle ennen kuin alkaa enempää tuomitsemaan. Vaihteensiirto ja jarrut kuitenkin pelaa hyvin 350e pyöräksi.

Kävin hakemassa kotoa auton, jonne pyörä talteen ja lenkki jatkui sitten kaupunkipyörillä melkeinpä alkuperäisen suunnitelman mukaan.

Screenshot_20220624-175544_Maps.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Oon tässä hybridipyörää kattellu hintahaarukkaan 500-800€, nyt tosin sain ymmärryksen että maastopyörä vois myös sopia omaan tarpeeseen(työmatka ja kuntoilu) kun ne vissiin rullaa kanssa ihan hyvin asfaltilla?
Mahtaako alla olevat pyörät olla ihan ok, jos ei itseään kipeäksi halua maksaa?

Cube Aim Race HD LO 3x8 22, maastopyörä Unisex - Hopea - Maastopyörät | XXL
White SC Comp FF Acera 2x8 21 - Musta - Hybridipyörät | XXL
Insera Reflex 360 M miesten hybridipyörä.
Kuinka köykäisesti on toiveissa päästä työmatkat? Varsinkin vastatuuleen saa suuren edun kippurasarvisella. Huoltoja vihaavalle joku Genesis Flyer tai Fuji Feather aika jees jollei jyrkkiä mäkiä matkalla tai kunto sitä luokkaa ettei treeniä saa yhdellä vaihteella.

Tuo white on nyt -25% alessa 450e. Ihan pätevä tuo tyttöystävälle ostettu halvempi 1x9 vaihteinen malli, että ei peruspyöränä varmaan tuokaan huono valinta.

Edit. Lähdettiin tänään pyörälenkille, mutta matka katkesi tuon 1x9 vaihteisen Whiten ketjurikkoon. Käyttäjä ajoi 3 vaihteella eli 38x26 ja lopussa nousi seisaaltaan vääntämään jolloin napsahti.

11-13-15-17-20-23-26-30-34T (bn)

Osin ehkä siis käyttäjämoka, mutta varmaan tuo alkuperäinen ketju myös aika rimpula. No täytyy katsoa joku merkkiketju tilalle ennen kuin alkaa enempää tuomitsemaan. Vaihteensiirto ja jarrut kuitenkin pelaa hyvin 350e pyöräksi.

Kävin hakemassa kotoa auton, jonne pyörä talteen ja lenkki jatkui sitten kaupunkipyörillä melkeinpä alkuperäisen suunnitelman mukaan.

Tuolla välityksellä ketju ei uudehkona katkea jollei ole huonosti liitetty yhteen kasatessa. Vaadi uusi ja varoita kauppiasta mahdollisesti vaarallisina myydyistä muista pyöristä.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
544
Tuolla välityksellä ketju ei uudehkona katkea jollei ole huonosti liitetty yhteen kasatessa. Vaadi uusi ja varoita kauppiasta mahdollisesti vaarallisina myydyistä muista pyöristä.
Ei katkennut edes liitoksesta, koska tuossa on tuollainen bränditön 9S pikaliitin vielä ehjänä. Itse ketjussa lukee TAYA 9S, mutta taitaa olla Kiinan kopiota tai vanhaa tuotantoa. Vastaavan näköistä Aliexpressistä eri teksteillä toki.
20220625_133842.jpg

1656154122168.png

Niin tai näin asensin jo HG93:n tilalle, mutta palautetta täytyy kyllä laittaa.

20220625_122231.jpg
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 066
Joo ite kyllä välttäisin kaikki kiinan paska, jos siitä terveys tai elämä kiinni.
Polulla kyllä näkee näitä jotka hyppii 10€ aliexpress polkimet kiinni, vailla mitään pelkoa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.01.2022
Viestejä
88
Kuinka köykäisesti on toiveissa päästä työmatkat? Varsinkin vastatuuleen saa suuren edun kippurasarvisella. Huoltoja vihaavalle joku Genesis Flyer tai Fuji Feather aika jees jollei jyrkkiä mäkiä matkalla tai kunto sitä luokkaa ettei treeniä saa yhdellä vaihteella.


Tuolla välityksellä ketju ei uudehkona katkea jollei ole huonosti liitetty yhteen kasatessa. Vaadi uusi ja varoita kauppiasta mahdollisesti vaarallisina myydyistä muista pyöristä.
Löysin täältäpäin vielä yhden vaihtoehdon mitä mietin: ACTIVE MAX 118 DI
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
59
Mikä olisi hyvä gravel-rengas koossa 40-622? Nyt on ollut Schwalben G-ONE Bite ja on omaan makuun ollut oikein hyvä ja rullaava rengas. Takarengas vaan alkaa olemaan melko kulunut ja jotain pitäisi löytää tilalle.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 039
Mikä olisi hyvä gravel-rengas koossa 40-622? Nyt on ollut Schwalben G-ONE Bite ja on omaan makuun ollut oikein hyvä ja rullaava rengas. Takarengas vaan alkaa olemaan melko kulunut ja jotain pitäisi löytää tilalle.
Näissä ei ole kuviota samaan malliin mutta muuten rullaa oikein näppärästi ja saa tuossa koossa:

Challenge Strada Bianca Pro HTLR

Panaracer GravelKing TLC 40

Tässä kans yksi.

Rene Herse Snoqualmie Pass TC Extralight 44
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
135
Strada Biancaa suosittelisin itsekin, jos slicksi kelpaa. Jos lisäksi haluaa nappulaa, niin Challenge Getaway. Challengen käsintehdyissä TLR-kumeissa ei ole mitään muuta miinusta kuin hinta ja asennus tottumattomalle.

Edullisempi oma suosikki on Vredestein Aventura. Täsmälleen 40-millistä ei ole, mutta 38 tai 44 löytyy mustana tai tanwallina. Todella hyvin rullaava ohutkylkinen kumi.

Gravelkingejä käytin pitkään, mutta en enää kaipaa sitä muovista tuntumaa ja todella ohutta kulutuspintaa näiden jälkeen.
 
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
567
Tufon Thunderot pistin Gravelkingien tilalle, eikä takaisin ole paluuta.

 
Liittynyt
31.12.2021
Viestejä
247
Samaan rahaan lähtisi Kona Honzo sekä Big Honzo DL, kummankohan ottaisi? Ajelu nyt ei ole mitään hc rymistelyä kivien ja kantojen yli, vaan latupohjia yms ja hiekkatien pätkää yms. rennompaa reittiä, myös kaupungilla ajelua.
Onko tuosta paksusta kumista haittaa jossain, esimerkiksi rullaako huonosti asfaltilla? Ja kumpi toimii ylipäänsä paremmin isomman kuskin alla, painoa reipas 100kg kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
339
Omat kokemukset sanoo että maastorenkaiden rullaavuuteen asfaltilla vaikuttaa enemmän kuvio, kumin jäykkyys ja sisurit tai niiden puute kuin renkaan leveys tai ympärysmitta. Toki raskas rengas kiihtyy hitaammin, mutta vastaavasti märällä syyspolulla rullaa mukavasti kun ei uppoa niin paljoa. Honzoonkin varmaan saa 2.6" kumit, jolloin ero 2.8":iin jää aika marginaaliseksi.

Kuskin paino vaikuttaa lähinnä keulan ja renkaiden paineisiin. Molemmista taitaa löytyä ilmakeula, jonka voit säätää omalle painollesi sopivaksi iskaripumpulla. Ehkä voit joutua laittaan lisää tokeneita, ettei pohjaa liian helposti, mutta se taitaa mennä enemmän tuonne rymistely-osastolle.

Muutenhan nuo on aika samanlaiset, Honzossa asteen loivempi keulakulma (rymistelyssä auttaa), mutta Big Honzossa on uudempi 12sp Deore, joka vaihtaa niin ihanasti myös ylämäissä. Itse "rymistelijänä" ottaisin Honzon keulakulman vuoksi.
 
Liittynyt
31.12.2021
Viestejä
247
Omat kokemukset sanoo että maastorenkaiden rullaavuuteen asfaltilla vaikuttaa enemmän kuvio, kumin jäykkyys ja sisurit tai niiden puute kuin renkaan leveys tai ympärysmitta. Toki raskas rengas kiihtyy hitaammin, mutta vastaavasti märällä syyspolulla rullaa mukavasti kun ei uppoa niin paljoa. Honzoonkin varmaan saa 2.6" kumit, jolloin ero 2.8":iin jää aika marginaaliseksi.

Kuskin paino vaikuttaa lähinnä keulan ja renkaiden paineisiin. Molemmista taitaa löytyä ilmakeula, jonka voit säätää omalle painollesi sopivaksi iskaripumpulla. Ehkä voit joutua laittaan lisää tokeneita, ettei pohjaa liian helposti, mutta se taitaa mennä enemmän tuonne rymistely-osastolle.

Muutenhan nuo on aika samanlaiset, Honzossa asteen loivempi keulakulma (rymistelyssä auttaa), mutta Big Honzossa on uudempi 12sp Deore, joka vaihtaa niin ihanasti myös ylämäissä. Itse "rymistelijänä" ottaisin Honzon keulakulman vuoksi.
Eri runkogeometria näyttäisi tosiaan olevan. Speksien mukaan ero keulakulmassa olisi vain 0,5 astetta, liekö tällä merkitystä (67 - 67,5) ?

Tuossa Big Honzo DL:ssä olisi ilmeisesti hieman jämäkämpää tekoa oleva etuhaarukka (32 - 35mm), kuin perus Honzossa, kuvittelisin että tällä olisi aika iso merkitys rungon tukevuuteen?

Talvella ei ole tarkoitus ajaa kuitenkaan, mutta toki märempiäkin paikkoja reiteiltä löytyy, kuten myös kalliokkoa jos metsään eksyn.

Tässä vielä linkit pyöriin:


 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
339
Eri runkogeometria näyttäisi tosiaan olevan. Speksien mukaan ero keulakulmassa olisi vain 0,5 astetta, liekö tällä merkitystä (67 - 67,5) ?

Tuossa Big Honzo DL:ssä olisi ilmeisesti hieman jämäkämpää tekoa oleva etuhaarukka (32 - 35mm), kuin perus Honzossa, kuvittelisin että tällä olisi aika iso merkitys rungon tukevuuteen?

Talvella ei ole tarkoitus ajaa kuitenkaan, mutta toki märempiäkin paikkoja reiteiltä löytyy, kuten myös kalliokkoa jos metsään eksyn.

Tässä vielä linkit pyöriin:


Katoin nopealla googlauksella että asteen ero, joka ei vielä hirveän merkittävä ole, mutta puoli astetta menee jo hiusten halkomiseksi. Mutta joo, Reconissa on tosiaan 32mm liukuputket, eli ehottomasti Big Honzo noista kahesta, parempi keula, parempi osasarja. Jarrut on molemmissa vähän ankeat, mutta huomaat kyllä jos ne ei riitä omaan käyttöön. Levytkään ei kestä metallipaloja niin niistäkään ei saa helppoa ja halpaa parannusta.
 
Liittynyt
15.12.2018
Viestejä
405
Mummopyörän satula on putkessa kiinni tuollaisella kuvan mukaisella "perus" kiinnikkeellä. Kaikki pysyi pitkään hyvin kiinni, mutta yksi kerta kiinnitys vain löystyi ja satula alkoi pyörimään ja muljahti tuota putkea alaspäin. No, ei siinä mitään, kiristystä ja uutta ajoa. Silti ongelma alkoi toistumaan ja vaikka väännän mutterin kuinka kireälle, niin tuo ei kerta kaikkiaan tunnu enää pysyvän. Rupesin vaan miettimään, onko tuohon joku kikka, millä homman saa skulaamaan? Vai auttaisiko vaan ostaa uusi kiinnike tuohon? Ihmetyttää vaan mistä tuo johtuu, onko tuo metalli jotenkin vaan väsynyt aikojen saatossa, kun niin pitkään homma toimi moitteettomasti, mutta nyt mikään kiristys ei tunnu riittävän.
Edit: lisätään vielä, että tuossa on lukkomutteri, joten ei senkään pitäisi ihan hevillä löystyä.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.03.2018
Viestejä
1 530
Mummopyörän satula on putkessa kiinni tuollaisella kuvan mukaisella "perus" kiinnikkeellä.
Jos satula tilttaa niin hammastus saattaa olla pyöristynyt, jos taas liukuu tolppaa pitkin niin kiristyksessä joku kanittaa , jäähän mekanismiin rako?

Eipä tuollainen kallis ole jos vielä löytää, tolpan paksuus kannattaa tarkistaa, en muista ulkoa joskus tasapaksu 21mm ja välillä paksunnos jakkaralle.
 
Liittynyt
15.12.2018
Viestejä
405
Jos satula tilttaa niin hammastus saattaa olla pyöristynyt, jos taas liukuu tolppaa pitkin niin kiristyksessä joku kanittaa , jäähän mekanismiin rako?

Eipä tuollainen kallis ole jos vielä löytää, tolpan paksuus kannattaa tarkistaa, en muista ulkoa joskus tasapaksu 21mm ja välillä paksunnos jakkaralle.
Putken päässä on paksunnos. Mekanismiin jää rako. Satula ei ensin tilttaa, vaan alkaa ensin pyörimään sivuttain, sitten luiskahtaa paksunnokselta alas ja sen jälkeen tietysti pyörii tietty jo miten sattuu. Halpahan tuo on uusia, jotenkin rupesi vaan mietityttämään mistä tuo johtuu. Vähän saman efektin varmaan saisi, jos laittaisi vaseliinia tuonne metallien väliin. Mietin sitäkin jos hieman karhentaisi tuota putkea tai kiinnikkeen sisäosaa jollain, mutta kun tuo uusi kiinnike on niin halpoa, niin liekö mitään järkeä.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Ihmetyttää vaan mistä tuo johtuu, onko tuo metalli jotenkin vaan väsynyt aikojen saatossa, kun niin pitkään homma toimi moitteettomasti, mutta nyt mikään kiristys ei tunnu riittävän.
Edit: lisätään vielä, että tuossa on lukkomutteri, joten ei senkään pitäisi ihan hevillä löystyä.
Jos lukkomutteri on vanha ja perustuu nylonrenkaaseen (nyloc), niin se kovettuu vanhetessaan eikä toimi vuosikymmeniä varsinkaan jos mutteria on availtu ja tiukattu edestakaisin.
 
Liittynyt
16.03.2018
Viestejä
1 530
Jos lukkomutteri on vanha ja perustuu nylonrenkaaseen (nyloc), niin se kovettuu vanhetessaan eikä toimi vuosikymmeniä varsinkaan jos mutteria on availtu ja tiukattu edestakaisin.
Sä et ilmeisesti tunne tuota kannatinta, jo varmaan 100v Wanhaa systeemiä, nyloc on pelkkä haitta tuossa.
On niin paljon irtohiluja jotka on helpompi asetella normi mutterilla ja pysyy.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Sä et ilmeisesti tunne tuota kannatinta, jo varmaan 100v Wanhaa systeemiä, nyloc on pelkkä haitta tuossa.
On niin paljon irtohiluja jotka on helpompi asetella normi mutterilla ja pysyy.
Paitsi ei taida kysyjällä pysyä. Mulla on näköjään omassa pyörässä ihan vastaava kannatin normimuttereilla. Kerran valahti satula etureunastaan alas töyssyssä, oli sen verran epämukava ajella 45 minsan matka kiireessä sillä tyylillä 55 minsaan että sen jälkeen olen aina kiristänyt täysillä ja on pysynyt.
 
Liittynyt
16.03.2018
Viestejä
1 530
Paitsi ei taida kysyjällä pysyä. Mulla on näköjään omassa pyörässä ihan vastaava kannatin normimuttereilla. Kerran valahti satula etureunastaan alas töyssyssä, oli sen verran epämukava ajella 45 minsan matka kiireessä sillä tyylillä 55 minsaan että sen jälkeen olen aina kiristänyt täysillä ja on pysynyt.
No joo tilanteet vaihtelee mutta kysyjän tapauksessa on kyllä kyse jostain muusta kuin mutterista.
Mulla on nyt ollut sama systeemi käytössä taajamapyörässä n.25v, pari kertaa olen vaihtanut jakkaran muuten sama kannatin.
Mutta mystistä on jos pyörässä ei tapahdu mitään mystistä ;)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Löytyi kuvassa näkyvä kypärä siivouksen yhteydessä ja 2012 näkyy lukevan leimassa, mutta on ostettu 2013. Tuo ei tietääkseni/muistaakseni ole ollut koskaan käytössä vaan lähinnä sovitettu päähän. Kokoa Xl/XXL onko tällaisella mitään arvoa tai voiko ylipäätänsä 10v vanhan kypärän suojaukseen luottaa? Lähinnä mietin mitä tuolle tekisi kun itse en ainakaan tarvitse. Muistaakseni ihan hyvänhintainen kypärä.
 

Liitteet

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
875
Löytyi kuvassa näkyvä kypärä siivouksen yhteydessä ja 2012 näkyy lukevan leimassa, mutta on ostettu 2013. Tuo ei tietääkseni/muistaakseni ole ollut koskaan käytössä vaan lähinnä sovitettu päähän. Kokoa Xl/XXL onko tällaisella mitään arvoa tai voiko ylipäätänsä 10v vanhan kypärän suojaukseen luottaa? Lähinnä mietin mitä tuolle tekisi kun itse en ainakaan tarvitse. Muistaakseni ihan hyvänhintainen kypärä.
En luottaisi ainakaan ite vanhaan kypärään jos ei ole varmaa tietoa että se on kunnossa, halpaa ostaa se varmasti kunnossa oleva kypärä kun huomata ettei se kypärä ollutkaan kunnossa kun sitä tarvitsee.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
En luottaisi ainakaan ite vanhaan kypärään jos ei ole varmaa tietoa että se on kunnossa, halpaa ostaa se varmasti kunnossa oleva kypärä kun huomata ettei se kypärä ollutkaan kunnossa kun sitä tarvitsee.
On tästä varmaa tietoa se, että ostin tän ite eikä tosiaan oo koskaan edes kuljetusta lukuunottamatta ole ollut ulkona. Jäljet on tulleet siitä kun ollut kaapin päällä jossa on ollut muutakin kamaa. Tietysti 10v kaapinpäälläkin on pitkä aika. Täytyy kai viskata pois kuitenkin.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 039
Kypäristä mitään tietämättä, mutta eikai se pilaannu kaapissa ollessaan?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
937
Kypäristä mitään tietämättä, mutta eikai se pilaannu kaapissa ollessaan?
5 vuoden väleinhän kypäriä yleensä suositellaan vaihdettavaksi. Tosin tämä on käytössä ollessaan (auringonvalo ym. syö)

Kaapissa ollessaan ei varmaan "ehkä" mene miksikään, mutta ottaen huomioon että kyseessä on kypärä jonka toimivuus testataan siinä että pysyykö vesimeloni kasassa kun asfaltille pää iskeytyy. Kun puhutaan 10v vanhasta kypärästä niin joko a) ennen käyttöä varmistaisin valmistajalta/lähettäisin valmistajalle kypärän tms. että on ok. (Tai joltain muulta asiasta enemmän tietävältä) tai b) ostaisin kokonaan uuden kypärän. Kuitenkin se kypärän kustannus on pienempi, kuin että sitä vesimelonia takasin ruvetaan yhteen saumaamaan :love2:
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 039
5 vuoden väleinhän kypäriä yleensä suositellaan vaihdettavaksi. Tosin tämä on käytössä ollessaan (auringonvalo ym. syö)

Kaapissa ollessaan ei varmaan "ehkä" mene miksikään, mutta ottaen huomioon että kyseessä on kypärä jonka toimivuus testataan siinä että pysyykö vesimeloni kasassa kun asfaltille pää iskeytyy. Kun puhutaan 10v vanhasta kypärästä niin joko a) ennen käyttöä varmistaisin valmistajalta/lähettäisin valmistajalle kypärän tms. että on ok. (Tai joltain muulta asiasta enemmän tietävältä) tai b) ostaisin kokonaan uuden kypärän. Kuitenkin se kypärän kustannus on pienempi, kuin että sitä vesimelonia takasin ruvetaan yhteen saumaamaan :love2:
Kyllä kyllä, mutta haiskahtaa minusta hiukan valmistajan rahastukselta kuin siltä että päätä suojaava vekotin rakennetaan elintarvikemassasta tai muuten vaan hapertuvista matskuista :)
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Kyllä kyllä, mutta haiskahtaa minusta hiukan valmistajan rahastukselta kuin siltä että päätä suojaava vekotin rakennetaan elintarvikemassasta tai muuten vaan hapertuvista matskuista :)
Valmistajalle aina plussaa, jos voi tutkia ettei välttämättä kestä vanhana käyttöä. Turvaistuinvalmistajat ovat jo keskenään sopineet 5-7v, että kauppa käy tiheään jatkossakin.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
767
Kyllä kyllä, mutta haiskahtaa minusta hiukan valmistajan rahastukselta kuin siltä että päätä suojaava vekotin rakennetaan elintarvikemassasta tai muuten vaan hapertuvista matskuista :)
+ ympäristöystävälliset materiaalit tapavat haurastua ajan myötä. Kengissä tuo on ihan yleistä, koska mikään ei saa säilyä ikuisesti.

Vaikka kypärän runko kestää, niin itsellä ainakin pehmusteet ja kankaat hapertuvat käytti tai ei. Myös mp-kypärissä on samaa ilmiötä. Voihan niitä käyttää edelleen mutta kovin mukavilta vanhat potat eivät tunnu.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 256
Oliko jokin adapteri, millä saisi pyöräkärryn sähkikseen (täysjoustoon) ja tai jotain keulakärryllistä kärryö? Onko niitä olemassakaan? Yhdellä tutulla oli keulapaikallinen (kaksi paikkaa lapsille), mutta se oli koko pyörä.. Myytäneenkö jotain kärryä keulalle erikseen?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
486
Oliko jokin adapteri, millä saisi pyöräkärryn sähkikseen (täysjoustoon) ja tai jotain keulakärryllistä kärryö? Onko niitä olemassakaan? Yhdellä tutulla oli keulapaikallinen (kaksi paikkaa lapsille), mutta se oli koko pyörä.. Myytäneenkö jotain kärryä keulalle erikseen?
Pyöräkärryn saa kiinni oikealla akseliadapterilla. Itse tutkin asiaa kun uudessa maastopyörässä ei ole ylimääräistä kiinnitysreikää akselin lähellä toisin kuin vanhassa hybridissä.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 212
Laitoin pyörän tarakalle laatikon, samaan tyyliin kuin kuvan harmaassa pyörässä. Sehän ei tietenkään pysy enää tavallisella keskitukijalalla pystyssä. Kuvittelin että tuollaisen punaisen pyörän mukaisen tukijalan saisi kun vain hakisi kaupasta, mutta en kyllä löydä minkäänlaista. Seisontatuki, keskituki mahtaako tuollaisella pysyä pystyssä missää muualla kuin täysin suoralla asfaltilla? Vai minkälainen tuohon kannattaisi laittaa.

 
Liittynyt
15.12.2018
Viestejä
85
Laitoin pyörän tarakalle laatikon, samaan tyyliin kuin kuvan harmaassa pyörässä. Sehän ei tietenkään pysy enää tavallisella keskitukijalalla pystyssä. Kuvittelin että tuollaisen punaisen pyörän mukaisen tukijalan saisi kun vain hakisi kaupasta, mutta en kyllä löydä minkäänlaista. Seisontatuki, keskituki mahtaako tuollaisella pysyä pystyssä missää muualla kuin täysin suoralla asfaltilla? Vai minkälainen tuohon kannattaisi laittaa.
Riittäisikö sellainen tavallinen jalka, jossa pituus säädettävissä? Että pyörä seisoisi vähän pystymmässä, eikä kellahda.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
875
Missä porukka yleensä pesee pyöränsä jos esim asuu kerrostalossa? Onko jossain huoltiskoilla yleensä mitään pesupistettä jossa vois nopeasti pestä?
Vai pesettekö ämpäri taktiikalla pihalla?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
218
Missä porukka yleensä pesee pyöränsä jos esim asuu kerrostalossa? Onko jossain huoltiskoilla yleensä mitään pesupistettä jossa vois nopeasti pestä?
Vai pesettekö ämpäri taktiikalla pihalla?
Mulla on Kärcherin akkukäyttöinen matalapainepesuri. Sillä on näppärä pesaista pyörä vaikka kerrostalon pihalla.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
890
Missä porukka yleensä pesee pyöränsä jos esim asuu kerrostalossa? Onko jossain huoltiskoilla yleensä mitään pesupistettä jossa vois nopeasti pestä?
Vai pesettekö ämpäri taktiikalla pihalla?
Suihkussa, jos ei nyt kilokaupalla ropise mutaa ja kiviä.
 
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
152
Missä porukka yleensä pesee pyöränsä jos esim asuu kerrostalossa? Onko jossain huoltiskoilla yleensä mitään pesupistettä jossa vois nopeasti pestä?
Vai pesettekö ämpäri taktiikalla pihalla?
Ämpäritaktiikalla. Kesäisin viherhoitoa varten meillä on puutarhaletkua ulkona, jolla voi huuhtoa.

Tällä viikolla luin vinkin käsin puutarharuiskusta. Sitä monet käyttävät erityisesti talvisin pyörän pesuun, kun ulkona ei ole vettä hyvin saatavilla.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Missä porukka yleensä pesee pyöränsä jos esim asuu kerrostalossa? Onko jossain huoltiskoilla yleensä mitään pesupistettä jossa vois nopeasti pestä?
Vai pesettekö ämpäri taktiikalla pihalla?
Sillon kun vielä asuin kerrostalossa niin pesuainevesi ämpäriin ja huuhteluvesi Bilteman paineruiskuun. Pääsi ihan ok tulokseen.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 051
Tuo akkukäyttöinen kärcher on todella kätevä myös reissuissa. Ennenkuin kiinnittää sen mutaisen pyörän auton katolle tai peräpäähän.

Lähtee muutamasta K-Raudasta 89e, muutamassa on sitten 129e. Motonetistäki on myös alennuksessa 109e, mutta ei mainintaa että kuuluisi akku ja laturi (luulisi kyllä).

K-Rauta

KHB6 on uusi malli ja ilmeisesti myyvät nämä 5:st pikkuhiljaa hyllystä pois.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 471
Viestejä
4 163 257
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom