29er Honzo.Pitäisi osata päättää, että ottaisiko Kona Honzon vai Big Honzo DL:n. Tykkään ajaa paljon haastavilla kivikko- ja juurakkopoluilla. Voisiko joku päättää puolestani?
Ei pitäisi mitään "rajoittimia" olla laakereissa. Vaijerit ja jarrujen letkut saattavat tietysti ottaa vastaan tankoa kääntäessä.Osaisikohan joku sanoa, että miten Cuben maastureissa tuo ohjauksen "rajoitin" on säädettävissä? Kaverilla on siis ongelmana, että sähköpyörän ohjaus kääntyy toiselle puolen 90 astetta ja toiselle ehkä 30-40 astetta. Ohjaustanko on siis suorassa kyllä, mutta tuo ohjauslaakeri tai sen limitteri on ilmeisesti päässyt kääntymään?
Kastelin kuvia ja manuaalia läpi, mutta missään ei ole mainintaa tuosta. Pyörä on toisella puolella Suomea, joten en en itse pääse tuota katsomaan, joten josko täällä jollakin olisi hajua?
Mainittakoon, että ulkopuolella putkessa ei ole mitään muuta rajoitinta. Ainoastaan suht normaali stemmi. Toki stemmi irti ja katsoo mitä sieltä löytyy on vaihtoehto, mutta josko tuohon jokin helpompikin keino olisi.
Jatässä kyseinen mankeli:
Cube Stereo Hybrid 140 HPC SL 750 29 green´n´flashgreen
Go further, ride more - Fox suspension, Bosch power and Shimano XT components with new 750Wh batterywww.cube.eu
Näin minäkin luulin, mutta kaveri sanoi, että on ihan napakka vastus mikä sieltä tulee vastaan ja sanoi, että ollut ihan tehtaalta tullessa. Tuolloin vaan tuo kääntymisalue on ollut molemmille puolin tasainen, mutta kaatumisen vuoksi nyt päässyt kääntymään. Itselläkin kävi mielessä, ettei olisi laakerissa itsessään vikaa, mutta sanoi, että selkeä ja kova se vastus on, jos yrittää yli tuon kääntää. Oisko tuo laitettu sen takia, että menee roikkaa sun muuta tangolle niin estetään noiden katkeaminen, jos tanko pyörähtää ympäri.Ei pitäisi mitään "rajoittimia" olla laakereissa. Vaijerit ja jarrujen letkut saattavat tietysti ottaa vastaan tankoa kääntäessä.
Joo trekkiläisissä oon nähny noita ulkoputkessa olevia rajoittimia joita voi säädellä hyvin helposti. Ehdottelin jo, että voisi koitaa varovasti nytkytellä, jos tuo menisi takaisin paikalleen - tai sitten ei. Hieman käsittämättömältä tuntuu itsestä, että yli 5k€ pyörään tehdään tuollainen viritelmä. En tiedä sitten tulisiko tuon oikeasti pysyä jämäkästi.Löytyy myös ohjauslaakereista niin että alakoolissa on rajoittimet ja vastapeluri on siinä kaulaputken crown racessa.
Jos näin niin ehkä kunnon rykäisy sitä liikuttaisi tai sitten se rajoitin ja/tai alakooli murtuu.
Sitten on näitä valmistajien omia niinkuin trekin knock block ja jo mainittu canyonin vastaava, joissa vastapeluri on ihan siinä rungossa ja nähtävillä tai siitä on siinä maininta.
Alkuperäinen tarkoitus oli estää etuhaarukan alakolmion osuminen runkoon.
Se kun ainakin trekillä oli mahdollista runkosuunnittelun takia.
Ja miksipä sen ympäri tarttee edes pyöriä.
No ainakin siinä trekissä tulisi kyllä pysyä jämäkästi.Joo trekkiläisissä oon nähny noita ulkoputkessa olevia rajoittimia joita voi säädellä hyvin helposti. Ehdottelin jo, että voisi koitaa varovasti nytkytellä, jos tuo menisi takaisin paikalleen - tai sitten ei. Hieman käsittämättömältä tuntuu itsestä, että yli 5k€ pyörään tehdään tuollainen viritelmä. En tiedä sitten tulisiko tuon oikeasti pysyä jämäkästi.
Omassa Canyon Spectral ON:ssa (2021) se rajotin on alakoolin ja kaulaputken holkin yhteydessä. Oli itelläkin tuo hokki päässyt pyörähtämään vähän ja korjasin tilanteen vaan löysäämällä top capin ja sitten tangolla pari terävää tuuppausta niin että oli kääntösäde taas tasan. Eihän se olisi iso homma tiputtaa keulaa sen verran, että saa holkin naputettua oikeaan asentoon....Ainakin Canyonin pyörissä tuo on toteutettu kaulaputken ympärille ruuvattavalla pannalla, jota saa säädettyä ottamalla stemmin ja spacerit pois.
Tein noin niin nyt jarrut toimii huomattavasti paremmin ja hiljaisemmin muttei edelleenkään kunnolla. Nyt kun painan kahvan pohjaan ne liukuu eikä lukkiudu mikä ei sinänsä häiritsisi ellei juuri kun pysähtyy kuuluisi ääntä. Jarru ei kuitenkaan ole mitenkään löysä ja kahva painuu ihan normaalisti alas. Pyörä oli viime vuonna huollossa jossa jarrupalatkin vaihdettiin ja kaikki säädettiin kohdilleen ja tuntuu ihan samalta kuin silloinkin paitsi ettei enää jarrutu kuten ennen viime talvea ja varastoon viemistä. Etujarru lähti tuolla käsittelyllä toimimaan lähes normaalisti vaikken hiekkapaperia siihen käyttänytkään.Palat pois, tiskaat ne fairylla, pari pyyhkäisyä hiekkapaperilla.
Levyt pyyhkäiset jollain rasvanpoisto aineella.
Itsellä parhaiten auttaa ainakin ihan vain palojen ja levyjen lämmittäminen polkemalla. Toki ensin nuo puhdistukset, mutta sen jälkeen pienellä vaihteella polkee jarrua vasten jonkun pari minuuttia. Polkemisessa pitää hengästyä tai muuten on liian kevyttä. Vähitellen pitäs riittää pienempi kahvan painallus kun tehot palaa takaisin.Tein noin niin nyt jarrut toimii huomattavasti paremmin ja hiljaisemmin muttei edelleenkään kunnolla. Nyt kun painan kahvan pohjaan ne liukuu eikä lukkiudu mikä ei sinänsä häiritsisi ellei juuri kun pysähtyy kuuluisi ääntä. Jarru ei kuitenkaan ole mitenkään löysä ja kahva painuu ihan normaalisti alas. Pyörä oli viime vuonna huollossa jossa jarrupalatkin vaihdettiin ja kaikki säädettiin kohdilleen ja tuntuu ihan samalta kuin silloinkin paitsi ettei enää jarrutu kuten ennen viime talvea ja varastoon viemistä. Etujarru lähti tuolla käsittelyllä toimimaan lähes normaalisti vaikken hiekkapaperia siihen käyttänytkään.
Sinänsä näinkin ihan mielenkiintoisen tuntuiset jarrut kun eivät ole sellaiset kuin normaalit jotka jarruttavat välittömästi vaan nämä enemmänkin hidastavat vauhtia ja pysäyttävät sitten äänen saattelemana.
Yksi kohtuullisen toimiva tapa on kuumentaa palat esim. kuumailmapuhaltimella/hellan levyllä kunnolla kuumaksi. Jos alkaa savu nousemaan, niin paloihin on imeytynyt jarrunestettä tai jotain muuta öljyistä skeidaa. Kun savuaminen lakkaa, ovat palat taas käyttökunnossa. Oman pyörän jarruihin jouduin joskus tuon tekemään ja se palautti tehon ennalleen.Tein noin niin nyt jarrut toimii huomattavasti paremmin ja hiljaisemmin muttei edelleenkään kunnolla. Nyt kun painan kahvan pohjaan ne liukuu eikä lukkiudu mikä ei sinänsä häiritsisi ellei juuri kun pysähtyy kuuluisi ääntä. Jarru ei kuitenkaan ole mitenkään löysä ja kahva painuu ihan normaalisti alas. Pyörä oli viime vuonna huollossa jossa jarrupalatkin vaihdettiin ja kaikki säädettiin kohdilleen ja tuntuu ihan samalta kuin silloinkin paitsi ettei enää jarrutu kuten ennen viime talvea ja varastoon viemistä. Etujarru lähti tuolla käsittelyllä toimimaan lähes normaalisti vaikken hiekkapaperia siihen käyttänytkään.
Sinänsä näinkin ihan mielenkiintoisen tuntuiset jarrut kun eivät ole sellaiset kuin normaalit jotka jarruttavat välittömästi vaan nämä enemmänkin hidastavat vauhtia ja pysäyttävät sitten äänen saattelemana.
Okei. Epäilen, että jarrunestettä eli tässä tapauksessa öljyä saattaa edelleen vuotaa paloihin. Ääni saattaa johtua myös levyjen kulumisesta. Eli jos hiot levyn ihan ulkoreunat, joihin on saattanut jo muodostua pykälää niin ääni lakkaa.Tein noin niin nyt jarrut toimii huomattavasti paremmin ja hiljaisemmin muttei edelleenkään kunnolla. Nyt kun painan kahvan pohjaan ne liukuu eikä lukkiudu mikä ei sinänsä häiritsisi ellei juuri kun pysähtyy kuuluisi ääntä. Jarru ei kuitenkaan ole mitenkään löysä ja kahva painuu ihan normaalisti alas. Pyörä oli viime vuonna huollossa jossa jarrupalatkin vaihdettiin ja kaikki säädettiin kohdilleen ja tuntuu ihan samalta kuin silloinkin paitsi ettei enää jarrutu kuten ennen viime talvea ja varastoon viemistä. Etujarru lähti tuolla käsittelyllä toimimaan lähes normaalisti vaikken hiekkapaperia siihen käyttänytkään.
Sinänsä näinkin ihan mielenkiintoisen tuntuiset jarrut kun eivät ole sellaiset kuin normaalit jotka jarruttavat välittömästi vaan nämä enemmänkin hidastavat vauhtia ja pysäyttävät sitten äänen saattelemana.
Kunnon kuumennus auttaa tässäkin tapauksessa. Kannattaa kuitenkin muistaa, että öljyn muuttuessa kaasuksi saattaa pala sanoa "poks", eli palan materiaali saattaa haljeta kaasun pyrkiessä ulos. Tässä tapauksessa vaikuttaa siltä, että jarrumäntä vuotaa hiljalleen nestettä ulos ja imeytyy yhä uudestaan palaan. Oletan, että kyseessä on vähän vanhemmat shimanon jarrut?Eli jos paloihin on kerran päässyt öljyä niin ei niitä oikein mikään enää pelasta. Jostain syystä liuottimessa liottaminenkaan ei auta. Johtuen ehkä palojen huokoisesta rakenteesta.
Onko kertakäyttökulttuuri todellakin edennyt pyörissä näin pitkälle? Omalla pyörällä on ikää 40 vuotta, ja muutamien eurojen investoinneilla voi ajaa ja ajaa vaan. Viimeksi ostin siihen ebaysta uudet romut kampien väliin, alkuperäisosa 40 vuoden takaa maksoi muutaman kympin. Sitä ennen ketjuja, jarrupaloja ja vaijereita Prismasta. Seurannassa on, jos alkuperäinen takapakka tupsahtaisi myyntiin, niin ostaisi varalle, se kun kuitenkin kuluu vaikka joka lenkille laittaa puhtaan ketjun.No sitten vika on oletettavasti kammen kierteissä. Tuon ikäiseen pyörään tuskin kannattaa ostaa uusia osia, eli epoksilla kiinni ja kovaa ajoa
No tämähän riippuu pitkälti siitä, että kuinka hyvä pyörä on kyseessä. Oletan että kyseessä on joku perus markettivehje, jonka rahallinen arvo kymmenvuotiaana on suunnilleen 0€. Kampisetin vaihdattaminen tuohon maksaisi varmaan jo kolminumeroisen summan, joten mielestäni se ei olisi järkevää.Onko kertakäyttökulttuuri todellakin edennyt pyörissä näin pitkälle? Omalla pyörällä on ikää 40 vuotta, ja muutamien eurojen investoinneilla voi ajaa ja ajaa vaan. Viimeksi ostin siihen ebaysta uudet romut kampien väliin, alkuperäisosa 40 vuoden takaa maksoi muutaman kympin. Sitä ennen ketjuja, jarrupaloja ja vaijereita Prismasta. Seurannassa on, jos alkuperäinen takapakka tupsahtaisi myyntiin, niin ostaisi varalle, se kun kuitenkin kuluu vaikka joka lenkille laittaa puhtaan ketjun.
Siitä olen täysin samaa mieltä että kannattaa ostaa heti kättelyssä hyvä pyörä, jota myös pystyy ja kannattaa korjata. Mutta valitettava tosiasiahan on se, että valtaosa pyöristä ovat juuri tuota perus markettipaskaa joissa on ties mitä poropietari osia ja pyörät ovat käytännössä romua suoraan tehtaalta. Toki olisi myös suotavaa miettiä muutakin kuin euroja, mutta itse en lähtisi käyttämään vanhaan romuun mahdollisesti satoja euroja, jos samanlaatuisen pyörän saa käytettynä muutamalla kympillä.Luonto kiittää tuosta asenteesta. Korjaamisessa ei pitäisi miettiä pelkkiä euroja vaan myös vähän tuotteiden elinkaarta. Parasta olisi tosissaan jo kättelyssä jättää ne kiinaromut kauppaan ja ostaa fillareita joita kannattaa korjata. Omillä pyörillä on ikää:
Shimanon BR-M355 kyseessä. Muistaakseni noin 5v olisi pyörällä ikää joskin kilometrejä ei ihan älyttömiä määriä ole takana kun lähinnä lyhyttä työmatkaa tuolla ajellut.Kunnon kuumennus auttaa tässäkin tapauksessa. Kannattaa kuitenkin muistaa, että öljyn muuttuessa kaasuksi saattaa pala sanoa "poks", eli palan materiaali saattaa haljeta kaasun pyrkiessä ulos. Tässä tapauksessa vaikuttaa siltä, että jarrumäntä vuotaa hiljalleen nestettä ulos ja imeytyy yhä uudestaan palaan. Oletan, että kyseessä on vähän vanhemmat shimanon jarrut?
Edit: Kysymys on osoitettu Team_Slow'lle.
Itse olen harrastellut korjaamista myös omissa fillareissani. Rottapyöränä toimii avopuolison hyvin ruosteinen ja muutaman talven lumikinoksessa makaillut 90-luvun alun ?? kolmivaihteinen Nopsa, jonka olen kunnostanut ulkonäköä lukuunottamatta lähes täydellisesti. Ulkoiseen olemukseen en koskenut sen vuoksi, että tuollaisena se ei varmasti kelpaa kenellekään. Teknisesti vekotin toimii hyvin ja muutamalla eurolla sain mm. vaihdettua ketjut ja rattaat uusiin.Luonto kiittää tuosta asenteesta. Korjaamisessa ei pitäisi miettiä pelkkiä euroja vaan myös vähän tuotteiden elinkaarta. Parasta olisi tosissaan jo kättelyssä jättää ne kiinaromut kauppaan ja ostaa fillareita joita kannattaa korjata. Omillä pyörillä on ikää:
Kauppakassi - n.50v
Retrokilpuri - 35v
matkahybridi/talvipyörä - 19v
maantiepyörä - 12v
tavarapyörä - 10v
Taittopyörä - 3v
Noista jokainen on vähintään käyttöominaisuuksiltaan uudenveroisessa kunnossa.
Pannua et hommaan tarvitse, vaan voit laittaa palat kitkapinta ylöspäin suoraan levylle ja kuumentaa, kunnes savun tulo loppuu. Ajamalla et todennäköisesti saa öljyä niistä pois. Noissa vanhemmissa Shimanon jarruissa on tietääkseni ollut jonkin verran vuotoja, joten niiden huolto voisi olla paikallaan.Shimanon BR-M355 kyseessä. Muistaakseni noin 5v olisi pyörällä ikää joskin kilometrejä ei ihan älyttömiä määriä ole takana kun lähinnä lyhyttä työmatkaa tuolla ajellut.
Aikaisempiin neuvoihin liittyen: Kuumailmapuhallinta ei valitettavasti löydy enkä tiedä viittiikö mitään pannua pilata tuohon, että kuumentaisi niin taidan alkuun testata tuota ajamalla lämmittelyä. Jos sekään ei auta niin varmaan täytyy uudet palat tilata. Ei ainakaan amazonissa montaa euroa maksanut. Kun putsasin niin ainakin irtosi tosi paljon mustaa ja noi takajarrut oli hieman eriväriset kuin etujarrut joten jotain niissä paloissa luultavasti on ainakin ollut. Palat itsessään on kuitenkin paksuudeltaan uuden näköiset edelleen.
Harmillisesti pelkkiä induktioliesiä itsellä ja lähipiirissä. Silloin kun jarrunesteet tuli ulos käytin pyörää huollossa jossa kaikki tarkastettiin korjattiin minkä takia juuri koitin jos itse saisi kuntoon. Tietysti onhan se mahdollista, että vuoto jatkui niin ettei huollossa huomattu.Pannua et hommaan tarvitse, vaan voit laittaa palat kitkapinta ylöspäin suoraan levylle ja kuumentaa, kunnes savun tulo loppuu. Ajamalla et todennäköisesti saa öljyä niistä pois. Noissa vanhemmissa Shimanon jarruissa on tietääkseni ollut jonkin verran vuotoja, joten niiden huolto voisi olla paikallaan.
Äkkiseltään osasarjojen välillä, Tiagra-105-Ultegra paino kevenee ~3-400g ja hinta on sen 1€/g lisää.Pienempi paino vai parempi osasarja? Eli esim. kilon kevyempi Tiagra vs painavampi 105? Varmaan sunnuntaisotkijalla ei kovin suurta vaikutusta ole kummallakaan ja optimitilanteessa koeajolla päättäisi, mutta kun saatavuus on kaikinpuolin surkeaa omassa hintaluokassa ja kivijalassa vielä surkeampaa, niin netistä joutunee ostamaan jos löytää.
Toinen pohdinta on 1x vs 2x? Kun on 3x ajanut koko ikänsä, niin 1x tuntuu aika radikaalilta lyhyillä koeajoilla, joita tehnyt, mutta on varmaan enemmän tottumiskysymys. Ajo asfalttia 90%, hyötyliikuntaa lähiö-/kaupunkiympäristössä ja pidempiä maisemalenkkejä reippaalla, mutta rennolla vauhdilla.
Tuossa nyt olisi olennaisempaa tietää mistä se extrapaino tulee, koska järjestään parempi pyörä on myös kevyempi. Tiagra vs 105 on siinä mielessä aika iso hyppäys, että siirrytään 11-vaihteiseen systeemiin, johon voi myös sekoittaa Ultegra- tai GRX-osia. 1x vs 2x on pitkälti makuasia, maantiepyörässä 2x ja gravelissa 1x, molemmat varsin toimivia.Pienempi paino vai parempi osasarja? Eli esim. kilon kevyempi Tiagra vs painavampi 105? Varmaan sunnuntaisotkijalla ei kovin suurta vaikutusta ole kummallakaan ja optimitilanteessa koeajolla päättäisi, mutta kun saatavuus on kaikinpuolin surkeaa omassa hintaluokassa ja kivijalassa vielä surkeampaa, niin netistä joutunee ostamaan jos löytää.
Mulla edge 820 ja ihan pätevä peli maantielenkille. Kosketusnäyttö aika kankea, tulee mieleen vanhat nokiat, mutta ei sitä tarvitse paljoa näppäillä normaalikäytössä.Onko tuo Garmin Edge 830 vielä ihan pätevä ostos vai kannattaako odottaa uutta mallia? Tuo on kuitenkin yli 3 vuotta vanha malli. Toisaalta edelleen heidän uusin 8xx sarjalainen, joten kai tuki on ihan hyvä?
Mulla on käytössä edge 800 vuodesta -13. Akku on huonona, uusi akku on tulossa että saa lisää tunteja käyttöön, enkä nää syytä päivittää. Kartoilla pärjännyt metsässä ja tiesiirtymillä ihan hyvin.Onko tuo Garmin Edge 830 vielä ihan pätevä ostos vai kannattaako odottaa uutta mallia? Tuo on kuitenkin yli 3 vuotta vanha malli. Toisaalta edelleen heidän uusin 8xx sarjalainen, joten kai tuki on ihan hyvä?
Ei tietenkään ole vaan pyörä kokonaisuutena. Ja vielä monessa ei ole täydellistä osasarjaa vaan esim. kammet näköjään saattaa olla "alempaa" tai jotain ihan kokonaan toista merkkiä.Miten tiagra on muka osasarjana kevyempi kuin 105?
Joko perus jäykkäperä maasturi ja siihen talvella vaikka 2,2" ISP:t tai sitten hybridi johon talveksi vaikka 42mm leveet Marathon Winterit. Ite polkenu jälkimmäisellä setillä vajaan kymmenen vuotta kesät talvet lähes päivittäin.Minkälainen pyörä olisi paras ympärivuotiseen työmatkapyöräilyyn? Työmatka on reilu 4km yhteen suuntaan eli kovin pitkästä siirtymästä ei ole kyse. Nyt on viime syksystä lähtien ajeltu perinteisellä napavaihteisella Nopsan miesten pyörällä. Suurimpana ongelmana koen talven ja auraamattomat pyörätiet aamuisin ja Nopsan kapeat kumit eivät oikein tunnu kulkevan lumessa. Sulan asfaltin aikaan ei mitään ongelmia nykyiselläkään pyörällä.
On tullut katseltua jäykkäperäisiä maastopyöriä tuon lumen varalle, mutta olisiko hybridi leveämmillä renkailla kuitenkin fiksumpi vaihtoehto? Hybrideissä yleensä näyttäisi olevan lokasuojat jo valmiina. Tarakankin näyttäisi saavan joihinkin hybrideihin.
Sähkö kun apuna niin ei tarvitse 2x8 vaihteita niin menee vähän hukkaan lisäominaisuudet kalliimmassa. Joten edullinen malli Shimano levyjarruilla kuulostaa paremmalta lähtökohdaksi.AX+ 290 FF Ane 22, naisten hybridipyörä - Hybridipyörät - AX+ 290 FF Ane 22, naisten hybridipyörä | XXL
Lue lisää tuotteesta AX+ 290 FF Ane 22, naisten hybridipyörä. 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus ja hintalupaus ostohetkellä!www.xxl.fi
Mitä mieltä peruspyöräksi 166 senttiselle? Paikallisessa liikkeessä oli tätä myös shimanon levyjarruilla, samat kuin tässä 600e mallissa 2x8 vaihteilla. White SC Comp FF Acera 2x8 Ane 21 - Valkoinen - Hybridipyörät | XXL
Tarkistin oman Cyclon välitykset ja pienimmät 36 etu 25 Taka. Tähän vertaamalla ei tuo 38 etu 34 taka niin raskaalta kuulosta. Täytyy käydä siis koeajamassa.Sähkö kun apuna niin ei tarvitse 2x8 vaihteita niin menee vähän hukkaan lisäominaisuudet kalliimmassa. Joten edullinen malli Shimano levyjarruilla kuulostaa paremmalta lähtökohdaksi.
Oman painoni alla sain sen sentin pari joustamaan satulan päällä pomppimalla, pyörän omistaja toki 2/3 minun painosta. Tiedä sitten kuinka tarpeellinen, mutta tulipahan kaupanpäällisiksi.Onko tuossa satulatolpassa siis joku jousitus? Vai mitä tuo vaimennettu tarkoittaa..
Mikäs ero esim tossa naisten AX+ 290 FF ja miesten versioissa on? Olen 175cm ni toimisko tommone naisten pyörä kans vai mistä sen tietää kumpi on parempi?AX+ 290 FF Ane 22, naisten hybridipyörä - Hybridipyörät - AX+ 290 FF Ane 22, naisten hybridipyörä | XXL
Lue lisää tuotteesta AX+ 290 FF Ane 22, naisten hybridipyörä. 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus ja hintalupaus ostohetkellä!www.xxl.fi
Mitä mieltä peruspyöräksi 166 senttiselle? Paikallisessa liikkeessä oli tätä myös shimanon levyjarruilla, samat kuin tässä 600e mallissa 2x8 vaihteilla. White SC Comp FF Acera 2x8 Ane 21 - Valkoinen - Hybridipyörät | XXL
Eturattaassa voisi olla astetta vähemmän piikkejä, 28-35 varmasti riittäisi maksimi matkavauhtina polkemalla. Onko helppo ja halpa vaihtaa, jos hitaissa vauhdeissa käy raskaaksi?
250e hintaerolla kalliimpaan maksaisi jo puolet sähköistyksestä, jos askarrelisi TSDZ2 keskiömoottorisarjan pyörään. Näettekö tässä ongelmaa osien laadussa tai muussa?
Tuo S/16 tuumaa oli runkokooltaan 160-170 senttiselle, veikkaisin miesten M:n olevan sinulle parempi koko taulukoidenkin mukaan, joten harmi jos ne oli jo menneet.Mikäs ero esim tossa naisten AX+ 290 FF ja miesten versioissa on? Olen 175cm ni toimisko tommone naisten pyörä kans vai mistä sen tietää kumpi on parempi?
JKL:ssä siis heillä ei ollu miesten M kokoa ja L on liian iso enkä sillon tullu miettineeksi testata miltä se naisten versio olis tuntunu.
Huomasin kans siellä oli samassa miesten mallin pyörässä 3 erillaista rengasta ja 2 erillaista kahvaa, onko ne kahvat eri vuosimallien versioissa vai voiko sen ostohetkellä valita kummat haluaa?