Puhelinoperaattorit ja PUK koodi muistisairaan ongelmina

Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
545
On tässä ollut jonkin verran ongelmia muistisairaan omaisena ja hänen puhelimensa kanssa. Säännönmukaisesti käy niin että puhelua lopetettaessa tämä henkilö lopettaa puhelun painamalla (liian) pitkään puhelimen punaista puhelunlopetus painiketta. Näin vaikka läppäpuhelimen suhteen on "muutama" kerta yritetty opastaa puhelun loppuvan pistämällä vain kansi kiinni. Puhelin menee siis aina sulje puhelin tilaan. Siitä ei hän taas enää selviydy ja muutaman väärän pin- koodin jälkeen puhelin menee PUk koodi kysely tilaan. Tietenkin voin laittaa puhelimen ettei se kysy pin- koodia lainkaan. Nyt tuli aivan uusi operaattoriongelma kun kentän huonouden takia vaihdoin Telia Dot liittymään. Siinä Sim kortti- systeemissä ei ole mukana lainkaan PUK koodia vaan se pitää hakea vaikkapa Telia Dot sovellutuksesta. Ei siinä Dorossa ole toimivaa nettiä! Nyt ollaan taas jumissa ja muutama vuorokausi odotellaan Telia Dot tuen käynnistymistä, että jotenkin PUK koodia saisi avaamiseen! Kun sen sitten taas saan, pistän Dymolla puhelimen kanteen, että hoiturit saavat puhelimen auki tarvittaessa ja tilanteen tullessa päälle. Tod. näk. teippaan tuon puhelimen punaisen luuri painikkeen piiloon ettei sulkeminen mene koko ajan jollain vanhalla mielikuvalla.
 
Sulla on ongelma, johon myös itse vastasit. Miksi et ota PIN-koodikyselyä pois? Jos puhelinlaskut pelottaa, niin liittymään rajoitus päälle. Tai helpoin (ei pääse huijari/kusettavat) on hommata prepaid.

Samaa mieltä @Sally Spectra kanssa. Mistä tässä edes keskustellaan? Selvästä asiasta.
 
Kuvasin tuolla sen että kun operaattori ei ole laittanut liittymän sim- korttiin tietoa Puk- koodista (fyysinen kortti- jossa sim) ollaan ns. kusessa ja ainakin sen hakeminen on monen mutkan takana. Kysyin liittymää vaihtaessa jo ongelman arvaten, miten PUK koodin saa, kun sitä ei näkynyt sim- kortin sisältäneessä kortissa. Omalla Dot tunnistellani ei pääse toiseen uuteen Dot liittymään ja uutta ei pysty Doron systeemillä, joka ei ole noihin yhteensopiva, edes luomaan! Olennaista siis olisi että liittymän sim- kortissa olisi myös PUK- koodi ko. simmille - aina! Tämä ei tietenkään ole foorumilaisten ratkaistavissa. Kyse on pikemmin operaattorin asiakaspalveluista tai sen puutteista, joita se tuskin edes seuraa.
 
Viimeksi muokattu:
Kuvasin tuolla sen että kun operaattori ei ole laittanut liittymän sim- korttiin tietoa Puk- koodista (fyysinen kortti- jossa sim) ollaan ns. kusessa ja ainakin sen hakeminen on monen mutkan takana. Kysyin liittymää vaihtaessa jo ongelman arvaten, miten PUK koodin saa, kun sitä ei näkynyt sim- kortin sisältäneessä kortissa. Omalla Dot tunnistellani ei pääse toiseen uuteen Dot liittymään ja uutta ei pysty Doron systeemillä, joka ei ole noihin yhteensopiva, edes luomaan! Olennaista siis olisi että liittymän sim- kortissa olisi myös PUK- koodi ko. simmille - aina! Tämä ei tietenkään ole foorumilaisten ratkaistavissa. Kyse on pikemmin operaattorin asiakaspalveluista tai sen puutteista, joita se tuskin edes seuraa.
Tässä on ohjeet miten saat puk koodin. Kirjaudut vain telian sivuille ja sieltä:
 
Tässä on ohjeet miten saat puk koodin. Kirjaudut vain telian sivuille ja sieltä:
Vois kuvitella, mutta ainakin ennen Telia ja Telia Dot oli "eri palveluntarjoaja", eli Dotin puk-koodia ei saa Telian omilta sivuilta, vaan ainoastaan siitä Dot-sovelluksesta tai asiakaspalvelusta puhelimitse.

Tosin, sen Dot-sovelluksen voi ladata muuhunkin puhelimeen, ei tarvitse olla samassa laitteessa kuin missä liittymä on. Näin puk-koodin sais parissa sekunnissa, joten en itsekään näe mikä ongelma tässä on.
 
On tässä ollut jonkin verran ongelmia muistisairaan omaisena ja hänen puhelimensa kanssa. Säännönmukaisesti käy niin että puhelua lopetettaessa tämä henkilö lopettaa puhelun painamalla (liian) pitkään puhelimen punaista puhelunlopetus painiketta. Näin vaikka läppäpuhelimen suhteen on "muutama" kerta yritetty opastaa puhelun loppuvan pistämällä vain kansi kiinni. Puhelin menee siis aina sulje puhelin tilaan. Siitä ei hän taas enää selviydy ja muutaman väärän pin- koodin jälkeen puhelin menee PUk koodi kysely tilaan. Tietenkin voin laittaa puhelimen ettei se kysy pin- koodia lainkaan. Nyt tuli aivan uusi operaattoriongelma kun kentän huonouden takia vaihdoin Telia Dot liittymään. Siinä Sim kortti- systeemissä ei ole mukana lainkaan PUK koodia vaan se pitää hakea vaikkapa Telia Dot sovellutuksesta. Ei siinä Dorossa ole toimivaa nettiä! Nyt ollaan taas jumissa ja muutama vuorokausi odotellaan Telia Dot tuen käynnistymistä, että jotenkin PUK koodia saisi avaamiseen! Kun sen sitten taas saan, pistän Dymolla puhelimen kanteen, että hoiturit saavat puhelimen auki tarvittaessa ja tilanteen tullessa päälle. Tod. näk. teippaan tuon puhelimen punaisen luuri painikkeen piiloon ettei sulkeminen mene koko ajan jollain vanhalla mielikuvalla.
Se doron vaikea käyttöinen luuri pois. Tilalle ysärin näppis nokia. Pin koodi kysely pois, vaihdat liittymän prepaidiin. Lataat sinne valmiiksi puhepaketit.
Noin olen oman perheen iäkkäille tehnyt.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
261 711
Viestejä
4 544 900
Jäsenet
74 835
Uusin jäsen
koominen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom