Puhelimien suojakotelot

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Otin Samsungiin tuollaisen Led View -coverin.
upload_2019-4-21_10-56-44.jpeg

Se näyttää puhelut, ja voi vastatakin ilman kannen avausta. Näyttää ajan, latauksessa olevan puhelimen prosentit, viestit. Mutta jostain syystä ei reagoi mitenkään WhatsApp-viesteihin. Onko tuohon mitään keinoa saada näyttämään myös niitä?

Suojakoteloista näyttää olevan aika vähän yleistä keskustelua mutta monen näköistä koteloa näyttää olevan myynnissä, niin valmistajan omia kuin muiden tekemiä. Puhelin on vaihtumassa uuteen Samsungiin, ja sille pitäisi varmaan hankkia joku kuori, mutta mikä?

Vai tarvitseeko sittenkään - onko erillinen kuori ja kelmut ylipäänsä tarpeellisia? Nykyinen puhelin on saanut muutaman kolhun ja vähän naarmuja pintaansa ilman kuorta. Toisaalta "lasinen saippuapala" vaikuttaa herkästi rikkoutuvalta, mutta ilman kuorta se sopii hyvin taskuunkin.

Olisiko joku ohut silikoni/PU-kotelo riittävä suoja käytännössä, ilman että se kasvattaisi puhelimen mittoja haittaavasti? Jos, niin mikä?

Mitä etuja saa jollain kalliilla premium-kuorilla?

Shikanjyo

#low&slow
@valurauta Tietämättä puhelimen mallia, niin suosittelen lämpimästi Nillkinin mallistosta löytyvää silikonikuorta. Itse käytän ja olen käyttänyt niitä jokaisessa puhelimessa.

Make

Tekee järkeä.
Tukijäsen
Mulla on iPhonessa Applen oma läpinäkyvä kuori. Huonoa on ainakin se, että kuori ei ole pölyltä suojaava vaan päästää likaa kuoren alle. Se ei näytä hyvältä läpinäkyvällä kuorella. Olisi odottanut premium-hintaisilta kuorilta myös pölynkestävyyttä.

Jatkossa ostan varmaankin vaan halvempia kuoria, kun ei juuri mitään eroa ainakaan näihin Applen kalliimpiin kuoriin.

https://www.amazon.de/stores/node/2397593031?_encoding=UTF8&field-lbr_brands_browse-bin=StilGut&ref_=bl_dp_s_web_2397593031
Stilgut merkillä on oikein laadukkaita ja kestävän oloisia nahkakoteloita.
On ollut tuon merkkisiä Parissa Nexuksessa, Parissa 1+, Sampan Note9 ja Nokian 7+ ja 8.1.
Kaikissa oikein mainio! Hinta vaikuttaa toki korkealta. Mutta hyvä nahkainen (huom, aitoa genuine eläimen nahkaa;)) flip case kestää vuoden pari.
Nuo ovat siis ihan oikeaa nahkaa ja tukevia. Puhelimen syvenys on itse nahalla vuorattu. Ei sellainen silikonilirpukka, mikä on liimattu suoraan nahkapintaan kiinni.:tup:

@valurauta Tietämättä puhelimen mallia, niin suosittelen lämpimästi Nillkinin mallistosta löytyvää silikonikuorta. Itse käytän ja olen käyttänyt niitä jokaisessa puhelimessa.
Kiitos hyvästä vinkistä. Nillkinin TPU-suoja vaikuttaa tosi hyvältä: "saippuapala" pysyy tukevasti käsissä ja joka nurkassa on kunnon puskuri mutta puhelimen mitat eivät kasva juuri lainkaan.

Tilasin Nillkinin omasta kaupasta Latviasta, NILLKIN - Telefona Maciņi, Telefona Vāciņi, Telefona Aizsargstikli, Telefona Aksesuāri, niin Suomen vasemmistohallitus jäi ilman alveja :D

Mustalaa

Lepakkona Ozzfesteillä
Kirjoitetaan nyt vaikka tänne sitten kokemus DBrandin skineistä/puhelinkalvoista. Toimitus oli hidas seuratulla USPS:llä, tilattu 6.11., lähetetty 7.11. ja perillä 11.12. Seurantaan tuli päivityksiä hitaanlaisesti, yli viikon välejä oli useampi. Itse asennus kuitenkin oli helppo, kun niiden sivuilta löytyy jokaiselle laitteelle erikseen ohjeet. OnePlus 6t ja iPhone XR sai kalvot, näistä iPhone oli helpompi asentaa. OnePlussan maastokuviokalvo on ehkä vähän oletettua liukkaampi, mutta silti luottavaisempi olo sen kanssa kuin pelkällä lasisella takakuorella. OnePlussassa vihreä maastokuvio, kuvassa vähän vaaleampi kuin oikeasti. IPhonessa Red Dragon.

IMG_20191211_213305.jpg
IMG-20191211-WA0007.jpg

hik

Semmoista kysyisin, ja en tiedä kuuluuko tähän ketjuun vai jonnekin muualle.

Kun olen monesti ostanut kännykän päälle liimattavia suojalaseja Ebaysta ja ne ei kestä mitään. Ei ole tosin hintaakaan kuin joku luokkaa 5 €. Nätisti sopivat puhelimen päälle ja liima on sopivaa.
Suojalasin reunasta repeilee lasinsiruja irti vaikkei tapahtuisi oikein mitään. Jos kerrankin pudottaa kännykän lattialle kyljelleen niin suojalasi heti halki. Käynnykän oma näyttölasi ei ole moksiskaan.

Onko näissä kuvaruudun suojalaseissa oikeasti eroja? Mikä olisi hyvä?

Eikös se ole sen suojalasin tarkoitus hajota pudottaessa? Se tai sitten puhelimen oma lasi.

Sehän on näyttösuoja.

Semmoista kysyisin, ja en tiedä kuuluuko tähän ketjuun vai jonnekin muualle.

Kun olen monesti ostanut kännykän päälle liimattavia suojalaseja Ebaysta ja ne ei kestä mitään. Ei ole tosin hintaakaan kuin joku luokkaa 5 €. Nätisti sopivat puhelimen päälle ja liima on sopivaa.
Suojalasin reunasta repeilee lasinsiruja irti vaikkei tapahtuisi oikein mitään. Jos kerrankin pudottaa kännykän lattialle kyljelleen niin suojalasi heti halki. Käynnykän oma näyttölasi ei ole moksiskaan.

Onko näissä kuvaruudun suojalaseissa oikeasti eroja? Mikä olisi hyvä?
no itse en alkaisi 5 eur noista maksamaan kun niitä saa alle euroonkin, omilla kokemuksilla yhtä hyvin/huonosti kestävät kuin täältä ostetut parinkympin suojalasit. Firman puhelimeen tuli semmoinen parinkympin suojalasi (gigantin hinta) ja se halkes melkein heti, tilasin tilalle alle euron lasin alilta ja ihan vastaava kuin edellinenkin. Tämä nyt on kestänyt vaan paljon kauemmin mutta eihän se vaadi kuin yhden pudotuksen ja huonolla tuurilla lasi halki, vielä huonommalla se näytön lasi menee halki ja panssarilasi ehjä :)

Shikanjyo

#low&slow
Nimenomaan, sen on tarkoituskin sitoa iskun energia itseensä ja mennä rikki.

Jos niitä menee jatkuvasti rikki niin omissa puhelimen käsittelytavoissa hiottavaa.

hik

omilla kokemuksilla yhtä hyvin/huonosti kestävät kuin täältä ostetut parinkympin suojalasit
Näin vähän pelkäsinkin. Vitosen hinta oli sen takia kun tilannut Eu-alueelta, saapuvat nopeammin.

omissa puhelimen käsittelytavoissa hiottavaa
On noita suojalaseja saatu ehjänäkin pysymään. Edellisen kännykän suojalasi jäi ehjäksi kun putosin veneestä mereen. ;)

Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
93 030
Jäsenet
39 840
Uusin jäsen
Haaris

Hinta.fi

Ylös Bottom