Puhelimen suojaus varkauden yms. varalta?

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Olen tähän asti pitänyt puhelinta ilman mitään lukitusta helppouden vuoksi. Minulla on Oneplus 3t käytössä tällä hetkellä ja aloin miettimään mikä on järkevin tapa suojata puhelin niin ettei se häiritsisi käyttämistä / muulla tavalla aiheuttaisi vaivaa vrt. virta napin painallukseen, mutta suojaisi puhelinta? Alkaa nykyisin olemaan niin paljon dataa puhelimessa, että olisi pakko vihdoin pistää tuokin asia kuntoon. Myöskin erilaisia suojausmenetelmiä on tullut joskin en tiedä toimiiko ne kaikki esim. naamatunnistus tässä.

Ehdotuksia?
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Olen tähän asti pitänyt puhelinta ilman mitään lukitusta helppouden vuoksi. Minulla on Oneplus 3t käytössä tällä hetkellä ja aloin miettimään mikä on järkevin tapa suojata puhelin niin ettei se häiritsisi käyttämistä / muulla tavalla aiheuttaisi vaivaa vrt. virta napin painallukseen, mutta suojaisi puhelinta? Alkaa nykyisin olemaan niin paljon dataa puhelimessa, että olisi pakko vihdoin pistää tuokin asia kuntoon. Myöskin erilaisia suojausmenetelmiä on tullut joskin en tiedä toimiiko ne kaikki esim. naamatunnistus tässä.

Ehdotuksia?
No kannattaa nyt eka ainakin lähteä iahn että ottaa sen sormenjälkitunnistimen käyttöön. Se vaatii vielä PIN/kuvio koodin varmuudeksi. Noista on ihan hyvä lähteä liikkeelle.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 481
Siinähän on sormenjälkitunnistin. Ota se käyttöön

E: Myöhässä nanosekunnin
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Otin tuon käyttöön. Vaikuttaa ihan kätevältä. Onko mitään muuta mitä kannattaisi tehdä? Tai mitä siinä tilanteessa kannattaa ekana tehdä jos puhelin varastetaan? Tietysti soittaa operaattorille niin sulkevat sim kortin, mutta mitä muuta?
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 237
Otin tuon käyttöön. Vaikuttaa ihan kätevältä. Onko mitään muuta mitä kannattaisi tehdä? Tai mitä siinä tilanteessa kannattaa ekana tehdä jos puhelin varastetaan? Tietysti soittaa operaattorille niin sulkevat sim kortin, mutta mitä muuta?
Koska Android, niin Googlen Find My Device. Tarkista että palvelu on puhelimessa päällä. Löytyy suojaus-asetuksista.

Sivulla voit paikantaa puhelimen, laittaa lukituksen päälle, tyhjentää laitteen, laittaa hälyttämään täysillä vaikka olisi äänettömällä.
https://www.google.com/android/find
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Kiitos nopeista vinkeistä. Tuo Googlen Find My Device olikin jo päällä. Taitaa olla vakiona.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 498
Otin tuon käyttöön. Vaikuttaa ihan kätevältä. Onko mitään muuta mitä kannattaisi tehdä? Tai mitä siinä tilanteessa kannattaa ekana tehdä jos puhelin varastetaan? Tietysti soittaa operaattorille niin sulkevat sim kortin, mutta mitä muuta?
Google tiliin ja kaikkiin muihinkin 2-vaiheinen tunnistus päälle
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 302
Viestejä
4 156 817
Jäsenet
70 406
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom