Puhelimen osto edessä ja se pitäisi olla taittuvalla näytöllä. Kumpi kannattaisi ostaa tällä hetkellä, vaihtoehtoina OnePlus Open tai Honor Magic V3 ?

Jonkin verran olen näistä kahdesta puhelimesta tietoja katsellut. Kertokaa käyttökokemuksia näistä jos olette käyttäneet näitä. Kiitos. Niin ja oikein hyvää pääsiästä kaikille jotka luitte tänne asti. 😎👍

Vuosi ollut honor magic v2, eikä ole huonoa sanottavaa. Suljettuna normipuhelimen kokoinen, ja avattuna minitabletti.

Kerran on pudonnut vessanpönttöön, mutta vuorokauden kuivatuksen jälkeen on toiminut moitteetta ja puoli vuotta.

EDIT. Olikin kyse v3, minulla siis vanhempi v2. Op open on huomattavan paljon paksumpi verrattuna v2. Vaikka ero on muutama milli, se on niin huomattava että opo ei enää tunnu omassa kädessä normipuhelimelta.
Honorin ui on kuulemma huonompi, mutta omassa käytössä ei ole mitään ongelmaa. Normikäyttö, ja kahden sovelluksen rinnakkaiskäyttö on mielestäni toimiva. Nykyään päivitysten jälkeen avattuna on myös alasovelluspalkki käytössä.

Viimeksi muokattu:
Vuosi ollut honor magic v2, eikä ole huonoa sanottavaa. Suljettuna normipuhelimen kokoinen, ja avattuna minitabletti.

Kerran on pudonnut vessanpönttöön, mutta vuorokauden kuivatuksen jälkeen on toiminut moitteetta ja puoli vuotta.
Mitenkäs akku kestää vuoden jälkeen?

Minulta löytyy OnePlus open sekä V2 ja openia en oikeasti edes halua käyttää. Sen ux on todella huono v2:een nähden ja tosiaan se on epämukavan paljon paksumpi. Tuntuu siltä että v2:ssa akku kestää kauemmin mutta paperilla tilanne pitäisi olla toisinpäin. Näyttö on dynaamisempi ja kirkkaampi openissa mutta esimerkiksi taitoskohtaa en oikeasti näe kummassakaan vaikka openin eduksi se sanotaan. Foldeista tulleena kumpi vain on parempi softaa lukuunottamatta. V3:n eduksi on sanottava roiskevesitiiveyttä( V2 on mittauksissa osoittautunut myös suhteellisen vesitiiviiksi) vähän parempi tiiveys ja muutama muu tekninen pikku seikka, kuten kynän kunnollinen toimivuus. Openiin on vaikea löytää kynään mistään mutta v2:ssa toimii v3:n kynä ja sitä saa normaalisti kaupasta nyt kun V3 on ollut markkinoilla jonkun aikaa. Itsellä on open myynnissä ( hiljaisessa, ja V2:kin jos V3 jostain läheltä löytyy sopuhintaan) kun turhahan se tuossa pöydällä on ja kaikki ux-puolella toimii tosiaan v2:ssa merkittävissä määrin paremmin, kuten myös moninajo jonka on sanottu olevan openin etu.

Honor v2:ta saa käytettynä noin 600 €:oon ja openia ehkä satasen kalliimmalla, joten siihen nähden v3:sta pyydettävä noin 1200 € on aika iso hintaero edellä mainittuihin nähden ja siksi ehkä ottaisin mieluummin openin ( mikäli V2 ei ole vaihtoehtoa).

Minulta löytyy OnePlus open sekä V2 ja openia en oikeasti edes halua käyttää. Sen ux on todella huono v2:een nähden ja tosiaan se on epämukavan paljon paksumpi. Tuntuu siltä että v2:ssa akku kestää kauemmin mutta paperilla tilanne pitäisi olla toisinpäin. Näyttö on dynaamisempi ja kirkkaampi openissa mutta esimerkiksi taitoskohtaa en oikeasti näe kummassakaan vaikka openin eduksi se sanotaan. Foldeista tulleena kumpi vain on parempi softaa lukuunottamatta. V3:n eduksi on sanottava roiskevesitiiveyttä( V2 on mittauksissa osoittautunut myös suhteellisen vesitiiviiksi) vähän parempi tiiveys ja muutama muu tekninen pikku seikka, kuten kynän kunnollinen toimivuus. Openiin on vaikea löytää kynään mistään mutta v2:ssa toimii v3:n kynä ja sitä saa normaalisti kaupasta nyt kun V3 on ollut markkinoilla jonkun aikaa. Itsellä on open myynnissä ( hiljaisessa, ja V2:kin jos V3 jostain läheltä löytyy sopuhintaan) kun turhahan se tuossa pöydällä on ja kaikki ux-puolella toimii tosiaan v2:ssa merkittävissä määrin paremmin, kuten myös moninajo jonka on sanottu olevan openin etu.

Honor v2:ta saa käytettynä noin 600 €:oon ja openia ehkä satasen kalliimmalla, joten siihen nähden v3:sta pyydettävä noin 1200 € on aika iso hintaero edellä mainittuihin nähden ja siksi ehkä ottaisin mieluummin openin ( mikäli V2 ei ole vaihtoehtoa).
Mitenkäs kamerat OP vs. Honor?

Mitenkäs kamerat OP vs. Honor?
Suurin osa Openin kuvista epäonnistui kun käytin oletusasetuksia. Kuvat olivat tärähtäneitä tai niissä oli väärä valoitus. V2:n kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa.
Onnistuneissa kuvissa on varmasti parempi tasapaino Openilla mutta, kuten niin monella muullakin työkseen kuvanneella on varmasti käynyt, satoja tuhansia kuvia kuvanneena en enää jaksa välittää niinkään kuvan laadusta kunhan kuvassa on kaikki tieto saatavilla mitä pitääkin jos se jää vain arkistoon.

En valitsisi kumpaakaan kuvausta varten mutta jos pitäisi, Openin toimiessaan ja V2:n muuten. Jo pelkästään Honorin rajoittunut kuvasuhdevalintamahdollisuus häiritsee.

Ja kumpikaaan puhelin ei sitten osaa jatkaa soveluksissa siitä mihin jäi jos vaihtaa sisänäytöltä ulkonäytölle tai takaisin. Tämä on erityisen häiritsevää jos selaa vaikka facella ulkonäytöllä ja haluaisi jatkaa suuremmalla näytöllä. Foldeissa tätä ongelmaa ei ole.

Screenshot_20250417_141145_com_hihonor_camera_CameraActivity.jpg

( Olipa Openin näyttö likainen)

Kerrotaan nyt vielä, että aikaisempaa kokemusta näistä taittuvanäyttöisistä puhelimista ei meikämandoliinilla ole. Uusi laite tulee nykyisen OnePlus 10 Pro:n seuraajaksi ja aikomus on käyttää sitä niin kauan kuin mahdollista. Käyttö tulee olemaan melko monipuolista, esim. YouTube, pelaaminen, kuvaaminen, yms. Tuossa OnePlus Openissahan on käsittääkseni omasta mielestä erittäin käteväksi osoittautunut Alert Slider kytkin, joka löytyy myös OP 10 Pro:sta. Tuota kytkintä ei Honorissa ole. Eihän tuo tietysti pakollinen ole, jos laite vaan muuten toimii.

Viimeksi muokattu:
.Ja kumpikaaan puhelin ei sitten osaa jatkaa soveluksissa siitä mihin jäi jos vaihtaa sisänäytöltä ulkonäytölle tai takaisin. Tämä on erityisen häiritsevää jos selaa vaikka facella ulkonäytöllä ja haluaisi jatkaa suuremmalla näytöllä. Foldeissa tätä ongelmaa ei ole.
Tätä en nyt ymmärrä. En kyllä käytä facebookia, mutta selain, reddit jne kyllä osaa jatkaa ihan siitä missä oltiin menossa.(Honor v2).

Tätä en nyt ymmärrä. En kyllä käytä facebookia, mutta selain, reddit jne kyllä osaa jatkaa ihan siitä missä oltiin menossa.(Honor v2).
Itse asiassa minulla redditkin teki aikaisemmin sitä, että ankkuri siirtyi mutta uusin firmis korjasi muutamilla sovelluksilla ongelman. Joissain peleissä sitä esiintyy yhä. Ja selain( Chrome) saatta tyhjentää esimerkiksi kaavakkeet. Aivan pelledesign, josta on oikeasti välillä harmia. Muuta esmes tätä pystyn jatkamaan lähes suoraan näytöltä näytölle, vain ankkuri vaihtaa paikkaa.

Mutta olenpa ainakin varoittanut. Olen muutamaa myynti-ilmoa ollut tekemässä ja halunnut vaihtaa kameran kuvasuhteen( sehän seuraa näytön kuvasuhdetta tai paria perussuhdetta) ja jouduin aloittamaan kaiken alusta.

Kerrotaan nyt vielä, että aikaisempaa kokemusta näistä taittuvanäyttöisistä puhelimista ei meikämandoliinilla ole. Uusi laite tulee nykyisen OnePlus 10 Pro:n seuraajaksi ja aikomus on käyttää sitä niin kauan kuin mahdollista. Käyttö tulee olemaan melko monipuolista, esim. YouTube, pelaaminen, kuvaaminen, yms. Tuossa OnePlus Openissahan on käsittääkseni omasta mielestä erittäin käteväksi osoittautunut Alert Slider kytkin, joka löytyy myös OP 10 Pro:sta. Tuota kytkintä ei Honorissa ole. Eihän tuo tietysti pakollinen ole, jos laite vaan muuten toimii.
Mulla on se Openissa aina päällä mutta en minä sitä missään muodossa Honorissa kaipaa.

Minulla on ollut viisi taittuvanäyttöistä puhelinta ja kolme( kaksi Samsungia ja yksi Honor) ovat käyneet huollossa otattamassa uuden kalvon sisänäyttöön. Honor otti lopulta jostain itseensä ja näyttöön tuli pitkä valkoinen viiva, joten se meni lopulta lunastukseen. Siihen siis saa varautua, että taittuvanäyttöinen matkaa takuuaikana pitkälle huoltoreissulle( minulla meni WA:n viestit kuukaudelta kun tuossa Openissa olikin vain peilaus WA:sta, eikä sitä ollut siirretty siihen. Peilaus toimii max kuukauden jos pää-WA:ta ei käytä). Uudet kalvot eivät nekään paljoa maksa jos utse asentaisi ja ilmankin moni ajelee.

Mulla on se Openissa aina päällä mutta en minä sitä missään muodossa Honorissa kaipaa.

Minulla on ollut viisi taittuvanäyttöistä puhelinta ja kolme( kaksi Samsungia ja yksi Honor) ovat käyneet huollossa otattamassa uuden kalvon sisänäyttöön. Honor otti lopulta jostain itseensä ja näyttöön tuli pitkä valkoinen viiva, joten se meni lopulta lunastukseen. Siihen siis saa varautua, että taittuvanäyttöinen matkaa takuuaikana pitkälle huoltoreissulle( minulla meni WA:n viestit kuukaudelta kun tuossa Openissa olikin vain peilaus WA:sta, eikä sitä ollut siirretty siihen. Peilaus toimii max kuukauden jos pää-WA:ta ei käytä). Uudet kalvot eivät nekään paljoa maksa jos utse asentaisi ja ilmankin moni ajelee.
Onko näissä suojakalvoja tehdasasennettuna, sisä,- ja ulkonäyttöihin? Vaikka eikö nykypäivän puhelimien näytöt ole muutenkin melko kestäviä?

Onko näissä suojakalvoja tehdasasennettuna, sisä,- ja ulkonäyttöihin? Vaikka eikö nykypäivän puhelimien näytöt ole muutenkin melko kestäviä?
Kummassakin on kalvo. Edellisessä V2:ssa kalvo poistettiin huollossa siitä minulle kertomatta ja se oli muutaman kuukauden jälkeen aika karsean näköinen.
Sisänäyttö on sen verran pehmeä, että siihen jää vähän kaikesta semipysyvät jäljet ilman kalvoa.

Julkkarista asti ollu v3 käytössä ja ei mitään pahaa sanottavaa. Tykkään myös magic os käyttiksestä todella paljon. Johtunee siitä että olen aiemmin ollut vuosia iPhone miehiä niin tämä ottaa paljon vaikutteita siitä. Akku kestää hyvin päivän kovallakin käytöllä. Kaksi ehkä jos kevyttä ja pääasiassa kansi ruutu käyttöä. Eniten tykkään miten tämä tuntuu ihan "normaali" luurilta, mutta tarvittaessa sitten saa isommaksi.

Kameraa en paljoa käytä, mutta ei nuo kuvat nyt ainakaan edelliselle iPhone 13 Pro maxille mielestäni häviä.

Tuolla kannattaa pohtia puhelimen ostamista:

Statistiikka

Viestiketjuista
275 459
Jäsenet
77 339
Uusin jäsen
probability

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom