PSU pitää pelatessa kovaa sähköistä ääntä

Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
3
Elikkäs mun virtalähde pitää melko kovaa metelii kun pelaa, kuuluu semmone staattine sähköääni sieltä. Mut sit ku menee vaik alt+tabii nii ei enää kuulukkaa, mistä tää vois johtua?
Koneen specsejä:
EVGA 650w
GTX1080
I7-8700K
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 739
Coil whineä voi olla, oletko varma ettei kuulu näyttiksestä? Se yleisemmin pitää sitä. Avaa vaikka koppa jos viitsit ja kuuntele vierestä näyttistä mistä se kuuluu.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 259
Avaa vaikka koppa jos viitsit ja kuuntele vierestä näyttistä mistä se kuuluu.
Korkeataajuiset ja kapeakaistaiset äänet ovat sen verran hankalia paikannettavia, että parempi ottaa avuksi vaikka tyhjän talouspaperirullan hylsy.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
3
Coil whineä voi olla, oletko varma ettei kuulu näyttiksestä? Se yleisemmin pitää sitä. Avaa vaikka koppa jos viitsit ja kuuntele vierestä näyttistä mistä se kuuluu.
Nyt tarkemmin kuunnelleena ääni taitaakin tulla näytönohjaimesta, tiedättekö tämän syytä?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 739
Johtuu tosiaan joillain korteilla korkeasta fps:stä, esim latausruuduissa jos fps menee yli 300 itsellä niin alkaa sirisemään.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 259
Kannattaako minun peleissä pitää vsyncciä päällä vai tekeekö nvidian control panel sen puolestani peleissä?
Tuo asetus tekee sen automaattisesti.
(tai pelin pitäisi ohittaa se)

Adaptive olisi kyllä paras asetus tuolle Vertical Sync-asetukselle.
Vsync kun aiheuttaa nykimistä liiketoistoon, jos kone ai jaksa laskea frameja näytön kuvataajuuden mukaisesti.
Adaptive-asetuksella vsync-lukitus vapautetaan frameraten laskiessa sen alle ja kytketään päälle frameraten ylittäessä näytön kuvataajuuden.
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 504
Kiitos, tämä auttoi.

Kannattaako minun peleissä pitää vsyncciä päällä vai tekeekö nvidian control panel sen puolestani peleissä?
Toinen vaihtoehto on uusissa ajureissa oleva "Max Frame Rate" asetus. Käyttäisin itse mieluummin sitä kuin v-sync asetusta.

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 632
Viestejä
4 197 205
Jäsenet
70 758
Uusin jäsen
eesy

Hinta.fi

Ylös Bottom