Ps5 vaihto pelikoneeseen

Moro

Ps5 sai jäädä ja siirryin tietokonepelaajaksi.
Tuli tilattua hetken mielijohteesta, ostohousut jalassa tietokone.

Tilasin tämmöisen tietokoneen. Ryzen 7 9800X3D, ASUS RTX 5070 Ti Prime OC, ASUS B650-E TUF GAMING WIFI, Kingston 32 Gt FURY Beast RGB White DDR5-5600, Arctic Liquid Freezer III 240 A RGB, Kingston 2000 Gt NV3, DeepCool 850W PN850M

En näistä kyllä vielä mitään ymmärrä mutta pärjääkö tämmöisellä kokoonpanolla pitkälle?

Kiitos jo valmiiksi vastauksista.

Moro

Tilasin tämmöisen tietokoneen. Ryzen 7 9800X3D, ASUS RTX 5070 Ti Prime OC, ASUS B650-E TUF GAMING WIFI, Kingston 32 Gt FURY Beast RGB White DDR5-5600, Arctic Liquid Freezer III 240 A RGB, Kingston 2000 Gt NV3, DeepCool 850W PN850M

En näistä kyllä vielä mitään ymmärrä mutta pärjääkö tämmöisellä kokoonpanolla pitkälle?

Pärjää. Yksi parhaita peliprosessoreja, ylemmän keskiluokan näytönohjain, riittävästi keskusmuistia ja muukin vähintään OK. Eri asia sitten, mitä siitä maksoi?

Hyvin tuolla pärjää. Ainakin siihen asti kunnes levytila alkaa käydä vähiin. Nykypelit kun vievät niin saamarin paljon levytilaa, että se tulee pelikoneessa loppumaan aina kesken. Miettisin sitten parempaa levyä käyttislevyksi, kun sen ajankohta joskus on. Tällä hetkellä niin kalliita, että odottaisin vaan vielä.

Moro

Todella hyvä ja pitää sanoa että olet sinä jotain ymmärtänyt jos olet osannut tuollaisen tilata sillä yleensä ne jotka oikeasti ei mitään ymmärrtä tilaa jotain aivan muuta :) Ainoa henk.koht mitä en olisi ottanut niin kiinalaista virtalähdettä.

Viimeksi muokattu:
Eipä tuossa kokoonpanossa suurta valittamisen aihetta ole, jos joku komponentti laukeaa niin se on tuo Kingston NV3.

Eipä tuossa kokoonpanossa suurta valittamisen aihetta ole, jos joku komponentti laukeaa niin se on tuo Kingston NV3.
Ja myös muistit on 5600MHz, ei muuten, mutta 2700€ koneessa. Ja emolevyä saa huomenna Gigantin tarjouksessa alle satasella, niin siihenkin on otettu "halvin". Vähän enemmän odottaisi tuossa hintaluokassa.

Ja myös muistit on 5600MHz, ei muuten, mutta 2700€ koneessa. Ja emolevyä saa huomenna Gigantin tarjouksessa alle satasella, niin siihenkin on otettu "halvin". Vähän enemmän odottaisi tuossa hintaluokassa.
Ihan mielenkiinnosta kerrotko missä olisi ollut halvempia koneita tai saman hintaista paremmalla muisti nopeudella ja emolevyllä. Valmiiksi rakennettuna ja testattuna niin ettei tarvitse itse muutakuin alkaa pelailemaan? 😊

Ihan mielenkiinnosta kerrotko missä olisi ollut halvempia koneita tai saman hintaista paremmalla muisti nopeudella ja emolevyllä. Valmiiksi rakennettuna ja testattuna niin ettei tarvitse itse muutakuin alkaa pelailemaan? 😊

Tuollaisen esimerkiksi olisi saanut. Aika tasan 2700€, jos mukaan heittää vielä Windowsin.

Mutta et sinäkään nyt mitään sutta ja sekundaa ostanut. Pikkunillityksistä huolimatta ihan kelpo kokoonpano, jota käyttelee varmasti pitkään. Jos viitseliäisyys riittää, niin se pleikkarin SSD kannattaa repiä irti ja kloonata koneeseen käyttislevyksi.

Sori, muut vastasi jo tähän, mutta emolevy oli vaan "ei kannata laittaa halpista tuon hintaluokan koneeseen" -> ja tuo on silti ihan hyvä emolevy. Vähän nafti mitoitus 9800X3D:lle tuolla 8 VRM-vaiheellaan. Itse en ostaisi tuota comboa. Mutta se ei siis ole kynnyskysymys.

Tuosta SSD:stä en maksaisi, mutta siitä sanottiin jo , niin en sanonut mitään. Mieluummin vaikka 1TB parempi asema. Ellei ole budjetti tarkka. Sampsa kyllä on änkenyt tuota NV-sarjaa johonkin esimerkkikokoonpanoon, mutta en itse muista sitä suositelleeni.

Muisteissa se standardi, mitä on ostettu ennen muistikriisiä oli 6000CL30, mutta nykyään ei ole cache-latensseillakaan väliä. Kuitenkin 6000MHz muistit vähän olettaisin yli 2000€ koneeseen.. Ellei halvalla saa, niinkuin tässä on taas ostettu.

--

Tämä ei ole v*ttuilua ostamastasi koneesta, mutta kun kyselit koneen perään, niin tässä nyt tuodaan sen huonoja puolia esiin, jotta palstaa lukevat voivat itse paremmin arvioida tulevia hankintojaan.
Tässä on melkein nyt taas pistetty ne "luvut kuntoon", mitä käyttäjä osaa itse arvioida ja sitten kaikki muu on halpuutettu. Onneksi virtalähteestä ei kuitenkaan niin paljon.

--

Yleistä hintamarkkinaa ravistelee muistikriisi, joka juuri nyt iskee päin kasvoja. Syksymällä helppottaa, mutta ei se vielä ohi ole.

Statistiikka

Viestiketjuista
310 574
Jäsenet
83 872
Uusin jäsen
elroms94

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom