proxmox, reititys ja cloudinit

Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
1 546
Terve
Yritän saada muutaman virtuaalikoneen välillä verkon reititystä toimimaan, mutta koska virtuaalien hallinta tapahtuu cloudinitillä on tuo hieman monimutkaisempaa mitä normaalisti. Cloudinit ylikirjoittaa kaikki muut paitsi omat verkkoasetuksensa virtuaalien rebootin yhteydessä, joten miten tuon kanssa oikein lisätään esim reitityksiä, tai monimutkaisempia verkkoasetuksia, proxmoxin käyttöliittymästä tuollaista vaihtoehtoa ei löydy, lähinnä pystyt määrittämään virtuaaleille ip-osoitteen tuon kautta. Käyttöjärjestelmänä virtuaalikoneissa on ihan perus debian.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 410
Tuota wikiartikkelia hieman vilkaisinkin, tuntuu käsittelevän itse hypervisorien verkkoja ja virtuaalikoneet jätetään sivummalle, muutenhan pystyisin lisäämään reitit käsin normaalisti esim iproutella, mutta cloudinit ylikirjoittaa koko homman.
Itse en ole ikinä käyttänyt proxmoxissa mitään cloudinittiä, ihan suoraan olen määrittänyt virtuaalikoneiden IP-osoitteet ja reitit kuten ihan raudalla pyörivissä koneissakin.
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
1 546
Ja tämä hommahan ratkesi sitten yllättävän kivuttomasti lisäämällä reitti cronilla rebootin yhteydessä aina masiinoihin, toisaalta, vaikka tuo nyt toimii, uskoisin saman onnistuvan cloudinitin kautta jotenkin.
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
1 546
Itse en ole ikinä käyttänyt proxmoxissa mitään cloudinittiä, ihan suoraan olen määrittänyt virtuaalikoneiden IP-osoitteet ja reitit kuten ihan raudalla pyörivissä koneissakin.
Miten olet hoitanut virtuaalikoneiden asentamisen, ei jaksaisi perinteisesti naputella installereja käsin lävitse, toisaalta onhan debianilla preseed mitä voi hyödyntää ja se osoittanut toimivuutensa monta kertaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 410
Miten olet hoitanut virtuaalikoneiden asentamisen, ei jaksaisi perinteisesti naputella installereja käsin lävitse, toisaalta onhan debianilla preseed mitä voi hyödyntää ja se osoittanut toimivuutensa monta kertaa.
Ensin olen asentanut esim perus-debian-virtuaalikoneen, sammuttanut virtuaalikoneen ja tehnyt siitä templaten ja sitä aina kloonaillut pohjaksi. Sitten siihen kloonattuun olen laittanut asetukset kuntoon ja ei kun kovaa ajoa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 580
Viestejä
4 204 835
Jäsenet
70 919
Uusin jäsen
XJX0

Hinta.fi

Ylös Bottom