Yleisesti ottaen Gamer-pohjaiset GeForce ja Radeon ohjaimet stäkkäytyvät varsin hyvin myös teksturoimattomassa, high-poly-count laskennassa, mutta Professional-pohjaiset kortit ovat toki varta vasten suunniteltuja isojen, monimutkaisten skenejen pyörittämiseen, jossa kuvanlaatu on tärkeämpää kuin navigointinopeus. Ajureissakin on erikseen suunniteltuja eroja sekä ihan videmuistin käytössä, jota minimissään se Gigatavu (mieluusti paljolti enemmän) näytönohjaimelle. Pienet ja keskisuuret ympäristöt näkyvät raksuttavan ihan hyvin, eli puhutaan jostain <1,6 miljoonan polyn skenestä. Ihan pikkuiset projektit eli vain pari sataa tuhatta polya laskee kevyelläkin Gamer -pohjaisella näyttiksellä. Jotain kampuksia, pilvenpiirtäjiä tai sairaaloita en välttämättä lähtisi enää GTX 960 -tasoisella kortilla laskemaan.
Kun tuon GTX 1050 Ti:n mainitsit, niin oletan, että budjetti on myöskin hänelle melko rajallinen? i5 passaa juuri pienehköjen skenejen laskemiseen, i7:n kahdeksasta säikeestä on toki työkäytössä rahanarvoista hyötyä ja Archicad skaalautuu hienosti 6-8 ytimellekin, mikäli hinta ei haittaa.
16GB keskusmuistia ja SSD-levyä voi suositella ihan lämmöllä. Prosessorin jäähdytin kannattaa ostaa erikseen, pitää kiven viileämpänä ja koneen hiljaisempana pitkien sessioiden kanssa.