Projektia pukkaa!

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
849
Tuskin olen ainut foorumilainen, jolla on (ikuisuus)projekti tallissa, joten potkitaan keskustelua käyntiin.

New Yorkista tuli auto saatesanoilla minimal rust. Tietenkin juu. Myyjä valehteli myyntitekstissä hyvin ja kun ei itse tietenkään päässyt autoa tarkistamaan ja lähin välittäjä asui 800km päässä, niin sika säkissä piti ostaa.

Kummatkin helmat, peräkontin lattia, puolet lattiasta ja lattian sekä korin kannakkeita sisältyy minimal rustiin. Kaikki sain jo melkein itsattua, kun Ebayhin tuli korjauspalat helmoihin myyntiin. Koska auto on sen verran harvinainen, niin pakko ne oli ostaa ja aloittaa koko homma uudestaan. Nyt vaan pitää vielä repiä nuo itseräkimät pellit helevettiin.

Lämmin talli ja autonosturi olisi kivat, mutta näillä korteilla on pelattava, mitä saa.

Korjauspeltejä mallatessani piti laikata hiukan enemmän helmaa auki ja mitäs sieltä löytyikään?

Joku on jo kertaalleen auton 74 elinvuoden aikana käynyt tuolla turailemassa. Enempää en viitsinyt pakkelia lähteä aukomaan. Uusi pelti kiinni, omat pakkelit päälle ja kovaa ajoa.

Tosin konetta en ole vielä yrittänyt käynnistää, kun bensatankki vuoti tänne tullessa. Kuvissa kyllä auto oli ajossa, eli eiköhän se kone pelitä. Automaagiloota vuotaa öljyt pihalle, toivottavasti vain öljypohjan tiivisteen välistä. Tämä vuosimalli taisi olla ensimmäinen tai toinen vuosi, kun automaattilootaa oli tarjolla, joten varaosien löytäminen taitaa olla aika vaikeata. En tosin ole perehtynyt, että miten laatikko on muuttunut vaikka 50-luvulle mentäessä. Saattaahan se olla, että samaa peruslootaa on silloinkin ollut tarjolla.

Verhoilija teki penkkeihin uudet päälliset. Nekin tosin meni vähän keturalleen, mutta onpahan nyt sitten vähän enemmän punaista penkeissä kuin pitäisi. Sen taia oviverhoilut pitää tehdä uudestaan ja vähän lisätä niihinkin punaista nahkaa. Ovipahvit väkerrän siis itse.

Varovainen toive olisi, että vappuajot pääsisi kurvailemaan
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Itse en enää deadlinejä autoprokkiksille aseta kun ne ei koskaan pidä. Sama tuntuu pätevän budjettiin.
Jos sitä pääsis edes koneen käynnistää ens kesän, niin olis kiva. Ei olis kuin moottorinohjauksen piuhat kytkettävä ja bensapuoli rakennettava kokonaan. Sit säädöt koneeseen ja penkkii. Jos nyt sais nappiksen voimat kolminkertaistettua.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
252
Projekteja on aina hyvä olla, että pysyy mieli virkeänä. Tuosta aloituspostauksesta ei kyllä minulle selvinnyt, että mistähän kamppeesta on kyse. Ilmeisesti vähän vanhemmasta. Tuosta voisi olla vähän enemmän tietoa ja kuvia :)

Lähetetty Huawei P9 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
481
Mulla työn alla VW Transporter DoKA vm -90 bensakoneella. Kunhan kuluttelen aikaa ja rahaa tuon parissa ja samalla amistelen jotenkin vähän erilaiseksi kyseistä yksilöä. Lähtökohta siis tuo:



Ei ihan valtavan paskassa kunnossa ollut koriltaan eli lähinnä tavaratilan pohja ja lavan runko piti rakentaa uusiksi. Lavan runko tuon näköinen ennen maalausta:



Korroosiokorjaukset on siis pääosin tehtynä joten seuraavaksi jatkuu rakennushommilla. Visiona kunnioittaa pääosin alkuperäistä, mutta cliini on ehkä se ajatus mikä tässä on mielessä. Mm lavan sivulaidoista tulee kiinteät, lavan pohja puusta, matala alusta (ehkä ilma-), koneeksi lievästi viritelty volkkarin oma WBX yms pientä ja isoa muutosta.

Lavan laidoista tulee siis tällaiset:



Nakattu vain tuohon hollille kuvaa varten.

Alkujaan oli tarkoitus tupata Audi A8-varaosa-autosta ylimääräiseksi jääneitä sisustus yms hilppeitä tähän kojelautaa myöten mutta ehkä ei kuitenkaan. Tai saa nähdä. Projektilla ei ole aikataulua.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
849
Huomenna vielä varmistuspukit helmojen alle ja sit opettelemaan fordhomoilua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
849
Yksinpuheluksi menee.

Fordin insinörtit ovat miettineet tankin irroitusta ja tankkianturin vaihtoa. Tankki lähtee irti ylöspäin eikä ole mitään pantoja pitämässä tankkia ylhäällä. Lisäksi anturi lähtee alaspäin irti, joten sen vaihto ei edes vaadi tankin irroitusta.

Tankin kuitenkin irrotin, koska koko tankkianturia ei ollut autossa. Sen verran lika ropisi tankin sisällä, että vähän aikaa heiluttelin sitä ja suurin osa liasta päätyi hangelle. Polttoainelinjat menee uusiksi, koska niiden kunnosta ei ole selvyyttä. Ulkoisesti olivat ihan ok-näköiset, mutta todennäköisesti likaa ne täynnä olisi. Ajattelin päästä helpolla ja vetästä linjan letkulla. Sopivaa 10mm letkua löytyi 6m pätkä paikallisesta Hong Kongista. 10mm lähdöillä oleva bensansuodatin pitää tilata ebaystä.

Tankkianturin tilauskin meni ebay-hommiksi. Rockautossa ei ollut ja ekaan suomiputkaan soitettuani ja 18min puhelimessa odotettuani sain osalle Suomi-hinnan. 180 euroa ja 2-3 viikkoa toimitusaika. Samaan aikaan ebayssä sama osa 60 euroa postikuluineen ja tuohon päälle sitten tulli ja alv. Eli ei paljoa kannattanut tästä maasta ostaa.

Kontissa olisi pari paikkaa, johon pitäisi uutta peltiä laittaa. Ovat kyllä kettumaisessa kohdassa. Ekaa paikkaa aikani yritin siististi repiä, mutta siinä kun on joku kontin peltien vahvikepala tms kiinni, niin eihän sitä siististi pois saa. Väkivaltaa siis kehiin.
Huomenna jatkuu. Jos vaikka saisi nuo kontin ruostekohdat hitsattua, niin pääsisi suunnittelemaan pakoputkia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
99
Joo, täälläkin seisoo yksi auto projektina. Uusi toisin jo hankittu, niin eipä tuolla kiire.

Kokemuksesta tiedän että Vito ruostuu sellaisella vauhdilla jotta kannattaa hitsata nopeasti, muuten ei kohta ole mitään hitsattavaa :rofl:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
481
Motivaatio ollut vähän hukassa, mutta vaihteeksi sai jotain aikaan tälläkin saralla. Eli lavan laitojen ulkopuolet on pääosin kiinnitetty ja saumojen silottelu jollain mallilla:



Perälaudastakin tuli kiinteä, kun eihän tällä tavaraa edes kuskata:



Eli toisinsanoen en saanut laitoja ojennukseen ilman että perästäkin teki kiinteän. Korin muutkin saumat siloittelen samalla, kun alkujaan näissä on jokainen paneeli vain toisen viereen lätkäisty ja tiivistemassalla väliä vähän täytetty.

Takana A8:n vanne vain sovittelumielessä paikallaan, eivät tule olemaan. Vihreä läntti laidassa on värikokeilu, muttei miellyttänyt sävy. Takalaudan yläosa vielä tekemättä ja lavan sisäpuoli. Takaikkuna saattaa mennä umpeen, kun eteenpäinhän sitä ajetaan. Saapa nähdä.

Koneen aihioita kerätty ja sitäkin voisi alkaa kasaamaan. Tässä vaiheessa aikomus mennä ihan vain kevyesti viritetyllä 2.1l vesibokserilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
481
Vähissä ollut motivaatio ylipäänsä minkään harrastamisen kanssa, mutta välillä tullut portteriakin hinkattua. Muoto ja ajatus jo vähän paljastuu, kun veti jotain sävyä pintaan:



Kittaamista riittää ja saa nähdä riittääkö ymmärrys kelvollisen peilaamattoman lopputuloksen saavuttamiseksi. No, ainahan voi käyttää mattamaaleja. :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 136
Viestejä
4 196 799
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom