Prenew tai Nuvoo pelikoneet

Hei. Pitäisi pojalle hommata edullinen pelitietokone. Pelaa lähinnä ETS2, Finnish Cottage simulator, Minecraft ja Roblox.
Budjetti alle tonnin sisältäen näytön ja näppäimistön.
Olen noita Nuvoon ja Prenewin koneita miettinyt.
Onko esim tuo ok? Ilmeisesti melko vanhaa tekniikkaa.

Ei,

Kone:

Näyttö esim:

Näppis esim:

yht. 940€ + postit

Kiitos kovasti, kone näytti olevan ainoa kappale joten se lähti samantien tilaukseen. Nyt kerkeää perehtyä näyttöön ja näppikseen.

Jos tuo ylempi näppis meni ohi niin tuossa löytönurkasta aika halvalla.

Juu, sain tilattua tuon näppiksen ja näytönkin 😅 Nyt odotellaan että tarpeet saapuu ja pääsee pelailemaan. Kiitos avusta 👌🏻

Lainataanpa tätä topikkia.

Teinille pitäis ostaa ensimmäinen oma tietokone. Muutamat kerrat pelaillut mun koneella ja enää ei xboxit tai pleikkari kiinnostakaan. Näyttö, näppis ja hiiri löytyi multa ser-jätekasasta.

Rahaa junior on kerännyt kevään ja kesän aikana ilmeisesti noin 700-750 euron edestä.

Itse kasaamalla saisi varmasti säästettyä euron jos toisenkin mutta haluaisin tässä kohtaa takuun koneelle, koska en haluaisi munia lapsen vaivalla keräämien rahojen munimista omilla touhottamisilla.

Nuvoo / prenew - onko muita ideoita, mitä koittaa tutkia? Torin yms tarjonta on tiedossa mutta tässä tullaan taas siihen että haluaisin jonkinlaisen takuun esim komponenteille.

Rahasumma on pieni mutta uskon että tietokone-harrastelun saa aloitettua tuollakin hinnalla. Hän myös ymmärtää, ettei tuolla rahalla saa mitään kovaa myllyä.

Rahaa junior on kerännyt kevään ja kesän aikana ilmeisesti noin 700-750 euron edestä.
Jos isi olisi valmis tukemaan junnun uutta harrastusta noin satasella, niin sitten saisi tällaista:

Plussat:
-Kaikki osat uusia ja täyden takuun alaisia.
-Kone tulee kasattuna ja liike ottaa täten vastuun siitä puolesta.
-Paljon parempi kuin yksikään samassa hintaluokassa oleva viritelty vanha toimistokone.

Miinukset:
-Vanhalla AM4-kannalla, eli kummoistakaan päivityspolkua ei ole. (Mutta eipä sitä juuri ole noilla kierrätysvempaimillakaan.)
-Massamuisti vähän surkean pieni. (50€ lisää ja saa teraisen ja paljon laadukkaamman.)
-Mukana ei tule Windows-lisenssiä. (Se on noin kymppi lisää päälle huutonetistä.)

Jos isi olisi valmis tukemaan junnun uutta harrastusta noin satasella, niin sitten saisi tällaista:

Plussat:
-Kaikki osat uusia ja täyden takuun alaisia.
-Kone tulee kasattuna ja liike ottaa täten vastuun siitä puolesta.
-Paljon parempi kuin yksikään samassa hintaluokassa oleva viritelty vanha toimistokone.

Miinukset:
-Vanhalla AM4-kannalla, eli kummoistakaan päivityspolkua ei ole. (Mutta eipä sitä juuri ole noilla kierrätysvempaimillakaan.)
-Massamuisti vähän surkean pieni. (50€ lisää ja saa teraisen ja paljon laadukkaamman.)
-Mukana ei tule Windows-lisenssiä. (Se on noin kymppi lisää päälle huutonetistä.)

5060 on niin lähellä, että mielellään investoisin siihen viisikymppiä lisää. Kuitenkin ~30% tehokkaampi, Nvidian teknologiat plus uudempaa sukupolvea, joten pidempi ajurituki.

Myös Verkkiksen outlet-kone voisi tosin kiinnostaa...

Edit: Jaha, tuo Blackstorm sitten menikin. Muistaakseni 919€ ja 5050, 8400F, Gigabyte B840M Eagle WiFi, 2x8GB 5200 MHZ Kingston ja MSI 550W Bronze PSU. Ei ihanteellinen tämäkään, mutta ainakin periaatteessa tuossa on varaa vaihtaa prossu myöhemmin parempaan ja näytönohjain samaten. (Tallennustilaa kai 1 TB, muistelen.) Ja näköjään se on takaisin, ilmeisesti joku otti hetkeksi ostoskoriin mutta ei vienyt ostoa loppuun asti.

Viimeksi muokattu:
Lainataanpa tätä topikkia.

Teinille pitäis ostaa ensimmäinen oma tietokone. Muutamat kerrat pelaillut mun koneella ja enää ei xboxit tai pleikkari kiinnostakaan. Näyttö, näppis ja hiiri löytyi multa ser-jätekasasta.

Itse kasaamalla saisi varmasti säästettyä euron jos toisenkin mutta haluaisin tässä kohtaa takuun koneelle, koska en haluaisi munia lapsen vaivalla keräämien rahojen munimista omilla touhottamisilla.

Nuvoo / prenew - onko muita ideoita, mitä koittaa tutkia? Torin yms tarjonta on tiedossa mutta tässä tullaan taas siihen että haluaisin jonkinlaisen takuun esim komponenteille.

Rahasumma on pieni mutta uskon että tietokone-harrastelun saa aloitettua tuollakin hinnalla. Hän myös ymmärtää, ettei tuolla rahalla saa mitään kovaa myllyä.
Nuvoolla ei mun mielestä oo ollut mitään kovin hyvää tai järkevää, itse yrittäisin katsoa prenewistä jos "pakettikonetta" haluaa.

jotkut olivat jo ihan ok listoja pistänyt tänne, jos sit välttis haluaa konetta kasata ja osaamista löytyy.

Vaikea suoraan sanoa mut Nuvoon koneet taitaa olla usein pakettikoneita ja koska kun tässä hintaluokassa shoppailaan, niin ostelisin sellasen jota voi päivitellä vapaasti eikä siellä olis mitään dell:in tai hp:een sotkuja estämässä sitä

Nuvoolla ei mun mielestä oo ollut mitään kovin hyvää tai järkevää, itse yrittäisin katsoa prenewistä jos "pakettikonetta" haluaa.

jotkut olivat jo ihan ok listoja pistänyt tänne, jos sit välttis haluaa konetta kasata ja osaamista löytyy.

Vaikea suoraan sanoa mut Nuvoon koneet taitaa olla usein pakettikoneita ja koska kun tässä hintaluokassa shoppailaan, niin ostelisin sellasen jota voi päivitellä vapaasti eikä siellä olis mitään dell:in tai hp:een sotkuja estämässä sitä

Aika heikosti siellä Prenew'ssäkään on mitään järkevää. Hinnat on samaa luokkaa selvästi käytetystä tavarasta kuin millä saa outlet-kamaa perinteisistä kaupoista tai tarjouksista.

Tonnin molemmin puolin tuollaisia:

1785950211987.png

Mä ottaisin mieluummin samaan rahaan vaikka verkkiksestä tuon alapuolisen outlet-vehkeen.

1785950244910.png

Tai jos Kankaanpään Power on lähellä, niin alapuolisen.

1785950696935.png

Viimeksi muokattu:
Aika heikosti siellä Prenew'ssäkään on mitään järkevää. Hinnat on samaa luokkaa selvästi käytetystä tavarasta kuin millä saa outlet-kamaa perinteisistä kaupoista tai tarjouksista.

Tonnin molemmin puolin tuollaisia:

1785950211987.png

Mä ottaisin mieluummin samaan rahaan vaikka verkkiksestä tuon alapuolisen outlet-vehkeen.

1785950244910.png

Tai jos Kankaanpään Power on lähellä, niin alapuolisen.

1785950696935.png
Välillä prenewiltä voi löytyä kivoja laitteita, mut joo näil näkymin paras ostaa varmaa tollane outlet kone

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
313 046
Jäsenet
84 401
Uusin jäsen
Dill€

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom