Premium-kuulokkeet vastaan ei-premium emon äänentoisto

Liittynyt
30.05.2017
Viestejä
74
Pojalle katselen kuulokkeita. Nykyisissä suurin ongelma että ne ovat osittain rikki eikä kuulemma myöskään kuule "hiiviskelyääniä" hyvin. Pääprioriteettina on siis että kuulokkeilla kuulee "hiiviskelyäänet" ja että ne ovat langattomat. Akun kestokin lienee plussaa. Toisin sanoen saa myös suositella kuulokkeita toivomusmaksimibudjetti on 200euroa (hinta ei ole kuitenkaan ratkaiseva tekijä, edes ylärajana).

Itse en ymmärrä kuulokkeista yhtään mitään, olen aina käyttänyt sellaisia kuulokkeita, joiden paras ominaisuus on ollut se että ne ovat olleet saatavilla. Toki ymmärrän ja olen havainnut kuulokkeiden äänentoistoissa melkoisia eroja.

`Varsinainen kysymykseni liittyy premium-non-premium-eroon. Jos ostaa erinomaisella äänentoistolla olevat kuulokkeet mutta emon äänilähde ei ole erinomainen (TUF Gaming B550M-Plus, Realtek ALC S1200A 7.1 Surround) onko tässä mitään järkeä?
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 931
Langattomat käytännössä toimii nykyään oman USB-lähettimen tai bluetoothin kautta. Silloin ääneen ei vaikuta emon äänikortti. Eri asia on jos langattomien kuulokkeiden lähetin on kytketty emon 3.5 mm audioliitäntään jolloin emon integroitu äänikortti vaikuttaisi asiaan. Eli tuosta ei käytännössä tarvitse olla huolissaan.

Itse kuulokkeita en osaa suositella, mutta suosittelen katsomaan langattomat kuulokkeet, jotka eivät käytä bluetoothia vaan täysin omaa USB-lähetintä. Bluetoothin kanssa tulee hieman viivettä, joka voi vaikuttaa pelaamisessa. Osa näistäkin kuulokkeista toki tukee lisäksi bluetoothia ja omaa propertiary lähetintä, joka toki ei haittaa.
 
Liittynyt
13.08.2021
Viestejä
65
Jos haluu oikeat langaton hifi headset combo, audeze Maxwell taitaa olla paras combo, mikäli lompakko sen sallii
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 175
Roccatilta ainakin löytyy softasta "superhuman hearing" jonka pitäisi nimen omaan vahvistaa noita askel ääniä.
Itse ostin black fridayna syn max airit 70 eurolla, mutta ilmeisesti hinta liikkuu päälle 200€.
Onhan noissa tosin uskomattomia ärsyttävyyksiäkin.
Pari kertaa ainakin ääni on vaan hävinnyt ja lataustelakkakin vittuillut.
Muuten ihan jees niin äänen kuin mukavuudenkin puolesta.
Muista roccatin luureista en osaa sanoa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 449
Viestejä
4 199 887
Jäsenet
70 908
Uusin jäsen
Biurpo

Hinta.fi

Ylös Bottom