Postin kulkemisen vaikeus

Jep tuo on ihan hyödyllinen et näkee tarviiko tullata vai ei.

Itsellä oli juuri 1 paketin tullaus kesäkuussa joka tuli jenkeistä (usps priority maililla) ja kaikki ilmoitukset tuli OmaPostiin.
Hyvä muistaa myös jos Postilla toimitus suomessa loppumatka niin maksaa postille sen käsittelymaksun 3.10e tullauksen lisäksi.
Ja taitaa tullillekin olla nyt heinäkuusta alkaen 3e lisämaksu kun käsittelevät tullausta.

Tuo on kyllä...Postin ilmoitus kun vielä on sellainen hähmäinen, "saattaa mennä säilytysmaksu", tuon tarpeellisuus selviää vasta kun on (itse) tullannut tuotteen..
Jenkeistä tilattu 30 USD arvoinen kama meneekin tosiaan ihanan kalliiksi kun verot+tullin tilpehöörilisä ovat jo 11,46€ + postin mafiakulu 3,10€ = 56% tuotteen arvosta! Never again...

Matkahuolto yllätti positiivisesti. 20h tilauksesta paketti oli noudettavissa automaatista. Ja oli halvempi kuin postin vastaava palvelu.

Omaposti yllättänyt nyt pari kuukautta. Lähettäjä lähettänyt kertomansa mukaan. Mitään ei ole kuitenkaan tullut.

Matkahuolto yllätti positiivisesti. 20h tilauksesta paketti oli noudettavissa automaatista. Ja oli halvempi kuin postin vastaava palvelu.
Itsekin aloin täällä Espoossa noin vuosi sitten käyttämään Matkahuoltoa jos mahdollista, kun Posti siirteli noutopaikat aina jonnekin hevon kuuseen.
Viimeinen oli noutopiste joka oli joku erikoisruokia myyvä pikku myymälä, jolla ei ollut lainkaan parkkipaikkaa lähimaillakaan.
Matkahuollon kautta roinat ovat ainakin toistaiseksi tulleet säännöllisesti siihen automaattiin jonka olen määrittänyt.

Itsekin aloin täällä Espoossa noin vuosi sitten käyttämään Matkahuoltoa jos mahdollista, kun Posti siirteli noutopaikat aina jonnekin hevon kuuseen.
Viimeinen oli noutopiste joka oli joku erikoisruokia myyvä pikku myymälä, jolla ei ollut lainkaan parkkipaikkaa lähimaillakaan.
Matkahuollon kautta roinat ovat ainakin toistaiseksi tulleet säännöllisesti siihen automaattiin jonka olen määrittänyt.

Itse otan mielummin ulkoautomaattiin joka on asianfoodmarketin vieressä. Siihen pääsee autolla eteen ja on auki aina, toisin kuin myymälä. Postin automaatit on missä sattuu ja koskaan ei mene siihen mihin tilaa.

Itse otan mielummin ulkoautomaattiin joka on asianfoodmarketin vieressä. Siihen pääsee autolla eteen ja on auki aina, toisin kuin myymälä. Postin automaatit on missä sattuu ja koskaan ei mene siihen mihin tilaa.
Joo en tuota valinnutkaan, vaan päätyi sinne Postin puolesta.
Tossa on noin sadan metrin päässä muutamakin automaatti, mutta ne oli ilmeisesti täynnä kun piti siirtää reilun parin kilometrin päähän.

Epäloogista. Postimerkkien hinnat nousevat koska kirjepostia lähetetään vähemmän. Pakettien hinnat nousevat vaikka niitä lähetetään koko ajan enemmän.

"Kirjeiden hintojen nousun pääsyy on Postin mukaan paperipostin määrän raju väheneminen. Kun kirjeitä ja kortteja lähetetään koko ajan vähemmän, yhden kirjeen jakamisen kiinteät kustannukset eli yksikkökustannukset nousevat."

"Postipakettien määrä on kasvanut selvästi ennätyslukemiin, ja myös paketioimitusten hinnat ovat nousuun päin. Suomalaiset kuluttajat vastaanottivat yhteensä 69,3 miljoonaa verkkokauppapakettia, mikä tarkoittaa lähes 14 prosentin vuotuista kasvua."

Statistiikka

Viestiketjuista
312 872
Jäsenet
84 378
Uusin jäsen
M84

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom