Postin kulkemisen vaikeus

Kyllä liikkuu hitaasti paketti tullista. Onko muilla ollut ongelmia?
Screenshot 2024-08-21 at 05-54-49 Lähetysten seuranta – Henkilöille – Posti.png
Vasta 2 kokonaista arkipäivää mennyt. Turhaa hätäilyä.
 
Näyttökuva 2024-08-23 140433.png


Tuleeko muille aina tullauksen jälkeen "Lähetys vapautettu toimitettavaksi" näkyviin lähetysseurantaan? Kun mulla ei lue sitä eikä Postin käsittelymaksuakaan pysty maksamaan. Ainakaan vielä. Vaikka lähetys on jo tullattu. Postin chätti vaan selitti ettei lähetys ole edennyt tarpeeksi pitkälle järjestelmässä ja joutuvat manuaalisesti muuttamaan lähetyksen sähköisiä tietoja jne.
 
Näyttökuva 2024-08-23 140433.png


Tuleeko muille aina tullauksen jälkeen "Lähetys vapautettu toimitettavaksi" näkyviin lähetysseurantaan? Kun mulla ei lue sitä eikä Postin käsittelymaksuakaan pysty maksamaan. Ainakaan vielä. Vaikka lähetys on jo tullattu. Postin chätti vaan selitti ettei lähetys ole edennyt tarpeeksi pitkälle järjestelmässä ja joutuvat manuaalisesti muuttamaan lähetyksen sähköisiä tietoja jne.
Omaan silmään tuo seuranta näyttää samalta kuin muutamissa omissa paketeissa joille ei ole tarvinnut tehdä mitään. Tuon "Lähetys on tullattu" -rivin jälkeen on tullut "rekisteröity", "lajiteltu" ja sitten "kuljetuksessa" ja yleensä saman päivän aikana onkin saapunut jo noudettavaksi. Yleensähän tuossa seurannassakin näkyy että pyydetään tekemään tullaus mutta tuossahan ei edes näy sitä, joten tarvitseeko tuolle edes itse tehdä mitään?
 
Tähän asti Postin palvelut on kyllä keskimäärin toiminut verrattain hyvin mutta tämän uusimman kanssa on kyllä ongelmaa saada paketti poistumaan Vantaalta. Kaksi kertaa otettu aspaan yhteyttä ja yhä lajittelussa mennään, mutta jospa se sieltä ensi viikolla pääsee ulos.

1724416450783.png
 
Ei kait tuossa mitään sen ihmeempää kuin todennäköisesti sähköiset tiedot vituillaan ja niitä on korjailtu ja/tai niiden takia pyörii useasti.
 
Liekö syynä tuleva alv maksu muutoksesta aiheutuva sekoilu 1.9 jälkeen. Jos paketti ostettu ennen 1.9 ja IOSS järjestelmän kautta peritty alv joka ennen 1.9 siis vielä 24% näiden osalta ei siis pitäis olla mtn ongelmia. Mutta Tulli voi haluaa syynätä extra tarkasti nyt jokaisen paketin joka saapuu kuun vaihdetta lähentäen. Jos paketti saapuu siis tullaamattomana vielä elokuunpuolella menee tuo 24% alv jos ei suoritettu/maksettu ioss-kautta. Mutta jos paketti saapuu elokuunpuolella ja tullikäsitellään vasta syyskuunpuolella sille tulee 25.5% alv
 
Liekö syynä tuleva alv maksu muutoksesta aiheutuva sekoilu 1.9 jälkeen. Jos paketti ostettu ennen 1.9 ja IOSS järjestelmän kautta peritty alv joka ennen 1.9 siis vielä 24% näiden osalta ei siis pitäis olla mtn ongelmia. Mutta Tulli voi haluaa syynätä extra tarkasti nyt jokaisen paketin joka saapuu kuun vaihdetta lähentäen. Jos paketti saapuu siis tullaamattomana vielä elokuunpuolella menee tuo 24% alv jos ei suoritettu/maksettu ioss-kautta. Mutta jos paketti saapuu elokuunpuolella ja tullikäsitellään vasta syyskuunpuolella sille tulee 25.5% alv
Eikös tuo veromuutos vaikuta vain 1.9. jälkeen maksettuihin tuotteisiin? Ainakin itse käsitin että tuo vero määräytyy noissa tuotteen maksupäivän perusteella riippumatta onko IOSS vai ei.
 
Ei kait tuossa mitään sen ihmeempää kuin todennäköisesti sähköiset tiedot vituillaan ja niitä on korjailtu ja/tai niiden takia pyörii useasti.
Joo niin siinä olikin Multi- tai Monilajittelu päällänsä aspan mukaan mikä otettiin ehkä kenties pois, mutta ei auttanut ja tokan aspa yhteyden jälkeen tilanne ei sinänsä ole parantunut vaan lajittelut on jatkunut.

Liekö syynä tuleva alv maksu muutoksesta aiheutuva sekoilu 1.9 jälkeen. Jos paketti ostettu ennen 1.9 ja IOSS järjestelmän kautta peritty alv joka ennen 1.9 siis vielä 24% näiden osalta ei siis pitäis olla mtn ongelmia. Mutta Tulli voi haluaa syynätä extra tarkasti nyt jokaisen paketin joka saapuu kuun vaihdetta lähentäen. Jos paketti saapuu siis tullaamattomana vielä elokuunpuolella menee tuo 24% alv jos ei suoritettu/maksettu ioss-kautta. Mutta jos paketti saapuu elokuunpuolella ja tullikäsitellään vasta syyskuunpuolella sille tulee 25.5% alv
Ei omalla kohdalla siitä ole kyse, kun tulee ihan EUn sisältä.
 
Eikös tuo veromuutos vaikuta vain 1.9. jälkeen maksettuihin tuotteisiin? Ainakin itse käsitin että tuo vero määräytyy noissa tuotteen maksupäivän perusteella riippumatta onko IOSS vai ei.
Yleinen arvonlisäverokanta nousee 24 prosentista 25,5 prosenttiin 1.9.2024 – ratkaisevaa on tulli-ilmoituksen hyväksymispäivä - Tulli

IOSS-ostoksen arvonlisäverokanta

Jos olet maksanut arvonlisäveron IOSS-myyjälle jo ostovaiheessa, arvonlisäverokanta määräytyy tavaroiden ostopäivän mukaisesti, eikä sinun tarvitse ilmoittaa siitä tulli-ilmoituksella erikseen.

Annat tulli-ilmoituksen EU:n ulkopuolelta Suomeen tilaamastasi tavarasta 31.8.2024. Tulli hyväksyy tulli-ilmoituksen vastaanotetuksi 31.8.2024 ja tekee tullauspäätöksen 1.9.2024. Maksat tavarasta arvonlisäveroa 24 prosenttia.


IOSS ei vaikuta vasta kuin 1.9 jälkeen mutta jos paketti saapuu tulliin 1.9 jälkeen tullaamattomattomana/verot maksamattomana vaikka se olis tilattu/maksettu ennen 1.9. Siitä peritään se 25.5% jos tullauspäivä on 1.9 jälkeen. IOSS paketeissa ei ole tuota ongelmaa. Ja vaikka jäiskii tulliin ja IOSS mukaan peritty maksut ennen 1.9 niin sen pitäis mennä tullista läpi ilman mtn lisämaksuja eli 24% alvilla.

Eli yksinkertaisesti:

- Kaikki ostokset IOSS järjestelmän kautta 31.8 asti => 24% alv
- Kaikki ostokset IOSS järjestelmän kautta 1.9 jälkeen => 25.5% alv

Ostokset joista ei peritä alv IOSS järjestelmän kautta:
- Jos tullattu/saapunut maahan riippumatta siitä milloin olet maksanut tuotteen tai milloin se on lähetetty jos se saapuu maahan/saat tulli-ilmoituksen viimeistään 31.8 => 24% (Käytännössä tuo tullin esimerkki on aika harhaan johtava tuon tullauspäätöspäivän osalta. Käytännössähän se tullauspäätös tulee sähköisesti järjestelmästä heti perään kun on tehnyt ilmoituksen. Tuo nykyisin taitaa harvemmin tapahtua perus paketteja tilaillessa että tullauspäätöstä ei tulis heti perään vaan joutuis oottamaan jotain käsittelyä. Siis yksinkertasella tavaralla. Tärkeintä tuossa on kuitenkin se päivämäärä milloin on jättänyt tullaus-ilmoituksen. Kyseisen päivän mukaan määräytyy vero)
- Jos saapunut maahan vasta 1.9 jälkeen vaikka olisit maksanut tuotteen ja lähetetty ennen syyskuuta => 25.5%
 
Viimeksi muokattu:
Tullattu ja käsittelymaksukin maksettu lähetys seisonut "vapautettuna" kohta viikon, kuinkahan kauan ne vielä ihailee sitä pakettia siellä Vantaalla. :rofl: Jännä miten näissäkin aina on sitä vaihtelua. Viimeksi kun oli itsetullattava paketti niin tuli kahdessa päivässä. Yksi vielä aiempi paketti myös jäi istumaan pidemmäksi aikaa, tuolloin otin yhteyttä Postin aspaan, jossa vaan tilanne todettiin ja asiakaspalvelija sanoi "jännä juttu, jospa se kohta lähtisi liikkeelle". Onneksi ei tarvinnut ottaa uudestaan yhteyttä, oli niin hyödytöntä.
 
Tullattu ja käsittelymaksukin maksettu lähetys seisonut "vapautettuna" kohta viikon, kuinkahan kauan ne vielä ihailee sitä pakettia siellä Vantaalla. :rofl: Jännä miten näissäkin aina on sitä vaihtelua. Viimeksi kun oli itsetullattava paketti niin tuli kahdessa päivässä. Yksi vielä aiempi paketti myös jäi istumaan pidemmäksi aikaa, tuolloin otin yhteyttä Postin aspaan, jossa vaan tilanne todettiin ja asiakaspalvelija sanoi "jännä juttu, jospa se kohta lähtisi liikkeelle". Onneksi ei tarvinnut ottaa uudestaan yhteyttä, oli niin hyödytöntä.
Läpivalaisu, koira tai henkilökunta kesälomilla.
 
Odotettu uudistus tulossa
Ei tosin ole paljon rasittanut kun hyllynumerolla ja henkkarilla saa kuitenkin haettua kenen vaan paketit. Tokihan tuo nyt nopeuttaa, mutta kyllä tossa riski on, et menee väärä paketti väärälle henkilölle (jos siis pelkällä numerolla paketin saa eikä qr koodia vaadita)
 
Ei tosin ole paljon rasittanut kun hyllynumerolla ja henkkarilla saa kuitenkin haettua kenen vaan paketit. Tokihan tuo nyt nopeuttaa, mutta kyllä tossa riski on, et menee väärä paketti väärälle henkilölle (jos siis pelkällä numerolla paketin saa eikä qr koodia vaadita)
Ei sen suurempi kuin pakettiautomaateilla nykyään, joissa voi myöskin avauskoodilla noutaa ilman henkkareita.
 
Ei tosin ole paljon rasittanut kun hyllynumerolla ja henkkarilla saa kuitenkin haettua kenen vaan paketit. Tokihan tuo nyt nopeuttaa, mutta kyllä tossa riski on, et menee väärä paketti väärälle henkilölle (jos siis pelkällä numerolla paketin saa eikä qr koodia vaadita)
Eipä tuo hirveästi ole ennenkään häirinnyt, kuitenkin kun olen hakenut omia ja emännän paketteja lähikaupasta niin henkkarit on ollut mukana ja valmiina kun joillakin toimijoilla henkkareita on vaadittu, joillakin ei. Samasta paikasta siis lähikaupassa on pystynyt hakemaan Postin, Matkahuollon, Postnordin, DHL:n sun muiden paketteja enkä minä ainakaan ole jaksanut opetella mitkä toimijat haluavat henkkarit nähdä ja mitkä ei.
 
Ja taas iso paketti viety 4km päähän postin toimipisteen smartpost lokeroon. Tilatessa pistetty viereiseen smartpostiin, omapostissa sama lokero pistetty pääsijaiseksi ja kilometrin säteellä löytyisi varmaan 5 eri automaattia, mutta ei. Viedään tuonne perseeseen :facepalm:

Voiko näistä jossain kohtaa tehdä jotain reklamaatiota kun toistuva ilmiö? Alkaa tuntua että joku työhönsä kyllästynyt kuski käy tyhjentämässä aina koko saakelin kärryn tuonne kun ei jaksa/kerkeä muuhun.

Posti on kyllä ylivoimaisesti paskin kaikista Suomessa toimivista pakettien toimittajista.
 
Itse taas huomasin juuri äsken Omapostin kadottaneen noutopisteen valintani ja kun yritän sitä uudelleen valita, niin tulee vaan herjaa "Noutopisteen valinta epäonnistui".. :rolleyes: Eiköhän taas tulevat paketit mene tuonne alueen "pääpostiin", eikä lähempää löytyviin n. 15 noutopisteeseen. :beye:
 
Ei tosin ole paljon rasittanut kun hyllynumerolla ja henkkarilla saa kuitenkin haettua kenen vaan paketit. Tokihan tuo nyt nopeuttaa, mutta kyllä tossa riski on, et menee väärä paketti väärälle henkilölle (jos siis pelkällä numerolla paketin saa eikä qr koodia vaadita)

Veikkaanpa että siinä QR-koodissakaan ei ole ollut muuta kuin se numerosarja. Ja sen myötä oletettavasti sen saman QR-koodin voisi itse generoida siitä numerosta, jos se olisi tarpeellinen.
 
Noita isoja lokeroita kun on vähän muutenkin per lokerikko niin en oikein tiedä mistä edes reklamoisit? :rofl2:
No iso ja iso, näyttäisi mahtuvan jopa M koon lokeroon. Lähinnä ennemmin painava eli perseestä lähteä hakemaan ilman autoa. Aiemmin tuonne on mennyt käytännössä kaikki pakettikirjeet jostain syystä vaikka ovat nimenomaan postilaatikkoon toimitettavina lähetettyjä (tunnuksessa joku tietty kirjain alussa) ja luukusta myös mahtuvat.

Nyt näköjään raahaillaan myös paketit kaupunkialueella jonnekkin hevonjeeraan sen sijaan että edes yritettäisiin toimittaa lähelle. Jossei muuta niin antaisivat edes valinnan olla toimittamatta sinä päivänä jossei ole vapaana. Tai kuten aiemmin sanottua niin toimittaisi edes niihin noin 5 muuhun lootaan jotka on tyyliin kilometrin säteellä. Näistä yksi käytännössä vanha liiketila täynnä SmartPost lokeroita, joten aivan varmasti mahtuisi johonkin.

Edelleen vahva epäilys että alueen jakajat gonahtaneet ja dumppaavat kaiken paskan tuonne toimipisteeseen kun aika ei riitä muuhun.
 
Eihän toi 4km oo viel ees paha. Oma paketti tossa seikkaili reilun 100km päähän :D Joutu vielä soittelemaan ja kyselemään että mites se nyt noin pahasti pääs eksymään. Selitys oli että joku pikku tekninen vika oli ollu ja pistävät sen uudelleen liikenteeseen. Tänään päivällä se sitten jopa löys oikeaan pakettimaattiin.
 
Posti on ilmeisesti vähentänyt pakettien iltajakeluja entisestään Turun seudulla? Joskus vuosia sitten 17-21 jakelua oli tarjolla joka arki-ilta, sittemmin se muuttui kolmeen iltaan viikossa ja nyt näyttäisi olevan tarjolla vain kaksi(?) viikossa. Keskiviikkona tuli aamulla kehotus valita toimitus ja tarjolla oli samalle päivälle iltajakelu. Tänään tuli ilmoitus toisesta paketista ja loppuviikolle (to/pe) sovellus tarjosi pelkää päiväjakelua, ensimmäinen iltajakelu on maanantaina ja sitä seuraava olisi ollut torstaina. Alkaa mennä vähän arpapeliksi että ehtiikö alkuviikosta tehty tilaus viikonlopuksi.
 
Tilasin 2 saksalaisesta pyöräkaupasta ja vilkaisin seurantaa niin jotain sekoilua näyttää saksanpäässä olevan.
Onko sattunut muillekin mokomaa. kuvakaappauksia liitteenä jos joku osaisi valaista ihmetystä.
Screenshot 2024-08-29 at 20-06-18 Track & Trace.jpgScreenshot 2024-08-29 at 20-06-35 Track & Trace.jpgScreenshot 2024-08-29 at 20-06-49 Track & Trace.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin 2 saksalaisesta pyöräkaupasta ja vilkaisin seurantaa niin jotain sekoilua näyttää saksanpäässä olevan.
Onko sattunut muillekin mokomaa. kuvakaappauksia liitteenä jos joku osaisi valaista ihmetystä.
Jos viittaat sekoilulla siihen, että viimeisimmän kirjauksen paikkana on taas Hampuri, niin en olisi tässä vaiheessa huolissani. Ei noita paketteja muutamassa minuutissa edellisestä kirjauksesta takaisin aiempaan paikkaan ole ehditty kuskata. Veikkaisin tuon tuoreimman merkinnän liittyvän vain lähetyksen tietojen käsittelyyn, esim. Postille on lähtenyt tieto, että tällainen on tulossa. Ja jos nuo on merikuljetuksena tulossa, todennäköisesti seuranta ei pariin päivään päivity.
 
Odotettu uudistus tulossa
Sinänsä hieno keksintö mutta... Itselleni tuli juuri tuollainen paketti jossa on tuo "noutokoodi",, ainoa vaan että OmaPosti-sovellus sanoo "Paketin voi nyt noutaa noutopisteestä xxxxxxxxxxxx, Avauskoodi 123456"

Eli paketti on asiamiespostissa mutta OmaPostissa erittäin hämäävästi mainitaan avauskoodi. Ihmiset tuntuu sekoilevan muutenkin noiden pakettien kanssa että onko se nyt pakettiautomaatissa vai tiskiltä noudettavisasa ja tuo ei ainakaan yhtään helpota tuota sekoilua.
 
Sinänsä hieno keksintö mutta... Itselleni tuli juuri tuollainen paketti jossa on tuo "noutokoodi",, ainoa vaan että OmaPosti-sovellus sanoo "Paketin voi nyt noutaa noutopisteestä xxxxxxxxxxxx, Avauskoodi 123456"

Eli paketti on asiamiespostissa mutta OmaPostissa erittäin hämäävästi mainitaan avauskoodi. Ihmiset tuntuu sekoilevan muutenkin noiden pakettien kanssa että onko se nyt pakettiautomaatissa vai tiskiltä noudettavisasa ja tuo ei ainakaan yhtään helpota tuota sekoilua.

Varmaan alkukankeutta, mutta jos lokeron numeroa ei näy voisi olettaa olevan tiskillä.
 
Varmaan alkukankeutta, mutta jos lokeron numeroa ei näy voisi olettaa olevan tiskillä.
Juu, varmaankin. Mutta kun tässä on vuosien varrella seuraillut että ihmiset yrittää sitä noutopisteen vanhanmallistakin koodia naputella pakettiautomaatteihin ja Postin "mainoksessa" tuosta uudesta jutusta näkyy teksti "Noutokoodi" tuossa Avauskoodin tilalla niin taas on menty ihan yhtään testaamatta tuotantoon.
 
Sinänsä hieno keksintö mutta... Itselleni tuli juuri tuollainen paketti jossa on tuo "noutokoodi",, ainoa vaan että OmaPosti-sovellus sanoo "Paketin voi nyt noutaa noutopisteestä xxxxxxxxxxxx, Avauskoodi 123456"

Eli paketti on asiamiespostissa mutta OmaPostissa erittäin hämäävästi mainitaan avauskoodi. Ihmiset tuntuu sekoilevan muutenkin noiden pakettien kanssa että onko se nyt pakettiautomaatissa vai tiskiltä noudettavisasa ja tuo ei ainakaan yhtään helpota tuota sekoilua.

Mulla lukee ainakin tällä hetkellä 29.8 saapuneista lähetyksissä noutokoodi. Liekö tullut tänään joku päivitys vai onko sun sovellus jotenkin vanha?
 
Mulla lukee ainakin tällä hetkellä 29.8 saapuneista lähetyksissä noutokoodi. Liekö tullut tänään joku päivitys vai onko sun sovellus jotenkin vanha?
En tiedä, juuri katselin että ei ole OmaPosti-sovellukseenkaan tullut päivityksiä eli on uusin mitä Play Storesta saa. No, pääasia että sai paketin noudettua. Mielestäni tuo numero kyllä saisi näkyä isommalla äpissä, joutuu noutopisteen henkilökunta tihrustelemaan noin pieniä numeroita kun ruudulla kuitenkin olisi tilaa isommillekin numeroille.
 
En tiedä, juuri katselin että ei ole OmaPosti-sovellukseenkaan tullut päivityksiä eli on uusin mitä Play Storesta saa. No, pääasia että sai paketin noudettua. Mielestäni tuo numero kyllä saisi näkyä isommalla äpissä, joutuu noutopisteen henkilökunta tihrustelemaan noin pieniä numeroita kun ruudulla kuitenkin olisi tilaa isommillekin numeroille.

Oon itse postipisteellä töissä ja appi on ihan ok. Mut voi jumalauta kun joku käyttää tekstiviestiä ja teksti on super pientä ja siihen päälle vielä joku tyhmä fontti ja heiluva käsi mistä näyttää sitä..ja näyttö tietysti ihan himmeällä vielä
 
Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta tilanteesta:

Ulkomaalaisesta verkkokaupasta tilaus tulossa ja ilmeisesti kyseessä maxikirje ilman tarkkaa seurantakoodia.

Muutama päivä sitten tuli postilaatikkoon lappu, että paketti/maxikirje ei mahtunut postilaatikkoon ja olisi noudettavissa paikallisesta postista. Noh, pari päivää myöhemmin menin hakemaan pakettia kyseisestä postista ja sanoivat siellä, että sen skannattavan koodin mukaan paketti ei ole vielä saapunut sinne pisteeseen.

Kyselin postin asiakaspalvelusta asiaa ja sanoivat vaan seurata sitä seurantakoodia, että se kyllä ilmoittaa, kun paketti on siellä postin pisteessä.

Onneksi ei mikään arvokas tilaus kyseessä, jos paketti oikeasti hukkunut, mutta outoa, että se itse saapumisilmoitus kyllä tuli...

Onko tällaisesta kokemusta?
 
Se lappu tulostuu ja lähtee eteenpäin kun kirjelähetys on käsitelty jossain postikeskuksessa. Ei varsinaisesti tekoa reaalimaailman kanssa milloin lähetys on varsinaisesti noudettavissa, mutta aika hyvin noiden päiväykset on itsellä pitäneet. Seuranta näyttää milloin kannattaa noutaa.
 
Joo, kyselin vaan, kun ei aina ennen on ne lapun tiedot (eli, että paketti noudettavissa tietyn ajan jälkeen) on pitänyt paikkansa.

Nyt alkaa vaan lapussa ilmoitettu viimeinen säilytyspäivä lähestyä (ja pakettia ei siis vieläkään ole saapunut postin pisteeseen) niin vähän arveluttaa miten käy :D
 
Ei sillä lapun palatuspäivällä ole merkitystä. Lähetys saa viikon noutoaikaa kun oikeasti saapuu noudettavaksi. Tietysti vähän huolestuttavaa mihin se on hävinnyt. Mitä seuranta sanoo?
 
Ainoastaan, että lähetys rekisteröity Helsingissä silloin, kun se lappukin tullut ja sen jälkeen ei mitään. Pitänee kysellä ensi viikolla, jos ei mitään päivitystä tapahdu.

Lähinnä sen verran monta päivää mennyt (lähemmäs pari viikkoa kohta siitä lapusta), että vaikuttaa paketti hävinneen tai jäänyt leimaamatta ja istuu jossain. Toki toivoisi, että on vaan joku satunnainen hidastelu kyseessä.
 
Erikoisia välillä nämä seurannan vaiheet, hyvä muistutella tullauksesta ja käsittelymaksusta kun tullaus on tehty ja koska ei maksettavaa -> vapautettu ja käsittelymaksu kuitattu pois. :hammer:

IMG_7486.jpeg
 
Ainoastaan, että lähetys rekisteröity Helsingissä silloin, kun se lappukin tullut ja sen jälkeen ei mitään. Pitänee kysellä ensi viikolla, jos ei mitään päivitystä tapahdu.

Lähinnä sen verran monta päivää mennyt (lähemmäs pari viikkoa kohta siitä lapusta), että vaikuttaa paketti hävinneen tai jäänyt leimaamatta ja istuu jossain. Toki toivoisi, että on vaan joku satunnainen hidastelu kyseessä.
Pahasti vaikuttaa tuo maxikirjepaketti mistä tuli siis saapumisilmoitus hävinneen. Seurantaa, kun ei ole niin posti ei oikein voi mitään tehdä.

Onneksi oli vain ~20€ tilaus. Pari kirjaa mitä ei Suomesta löytynyt (käytettyjä englanninkielisiä kirjoja)... sen verran paksuja kylläkin pitäisi olla, että luulisi, että ei kovin helposti häviäisi.

Pitänee olla myyntipaikkaan yhteydessä. Aiemminkin tilannut kyseisestä paikasta ja sujunut ongelmitta. Ensimmäinen kerta muutenkin, kun posti ei kohdallani toiminut. Toki voihan tuo ilmestyä vielä, mutta heikolta vaikuttaa.
 
Talon yksityinen pakettiautomaatti poistui käytöstä. Harmittaa kun se oli usein kätevämpi kuin edes kotiinkuljetus.
 
Sitä olisi pitänyt käyttää niin ei olisi ollut tarvetta poistaa. Nythän ne poistui käytön puutteen vuoksi.
Veikkaisin suurimmaksi syyksi sitä, että taloyhtiöt eivät olleet valmiita maksamaan noista vuokraa Postille. Melko iso osa taidettiin asentaa valmistumisvaiheessa oleviin uusiin taloyhtiöihin, jolloin Posti pystyi tekemään sopimukset rakennusliikkeiden kanssa, joiden puolestaan ei tarvinnut miettiä pidenmmän aikavälin käyttökustannuksia.
 
Veikkaisin suurimmaksi syyksi sitä, että taloyhtiöt eivät olleet valmiita maksamaan noista vuokraa Postille. Melko iso osa taidettiin asentaa valmistumisvaiheessa oleviin uusiin taloyhtiöihin, jolloin Posti pystyi tekemään sopimukset rakennusliikkeiden kanssa, joiden puolestaan ei tarvinnut miettiä pidenmmän aikavälin käyttökustannuksia.

Mä veikkaisin syyksi vähäistä käyttöä. Veikkaukseni perustana käytön postin julkaisemaa tiedotetta.


"Yksityisten automaattien käyttö on jäänyt vähäiseksi, ja palautteen perusteella ne eivät ole vastanneet kaikkien käyttäjien odotuksiin”, kertoo Juuso Kutila, joka vastaa Postin palvelupisteverkoston toiminnasta."
 
Sitä olisi pitänyt käyttää niin ei olisi ollut tarvetta poistaa. Nythän ne poistui käytön puutteen vuoksi.

Oli tiheässä omassa käytössä ainakin mutta koko talon käyttöastetta on vaikea arvioida. Tässä talossa on 100 asuntoa eli siinä mielessä mahdollista käyttäjäkuntaa oli. Yksi havainto tuli vuosien varrella tehtyä (ja täälläkin siitä kommentoitua), että jokaisessa verkkokaupassa nuo yksityiset automaatit eivät olleet edes valittavina. Ainoa tapa oli asettaa automaatti omaksi noutopisteeksi omapostissa ja tilata kotiosoitteeseen jollain se ohjautui oikeaan automaattiin.
 
Mä veikkaisin syyksi vähäistä käyttöä. Veikkaukseni perustana käytön postin julkaisemaa tiedotetta.


"Yksityisten automaattien käyttö on jäänyt vähäiseksi, ja palautteen perusteella ne eivät ole vastanneet kaikkien käyttäjien odotuksiin”, kertoo Juuso Kutila, joka vastaa Postin palvelupisteverkoston toiminnasta."
Tuossakin on totta vain toinen puoli. Kaverilla oli tuollainen automaatti taloyhtiössä mutta yleensä siihen ei saanut tilattua pakettia tai sitten jos sen oli saanut valittua noutopaikaksi niin paketti syystä tai toisesta eksyi jonnekin muualle. Eli jos siihen olisi saanut tulemaan niitä paketteja niin käyttöaste varmaan ollut suurempi.
 
Matkahuolto toimittaa. Yhdessä päivässä paketti Oulusta pk-seudun kehyskuntaan ja sen jälkeen matkahuolto aikoo hillota pakettia viikon verran ennenkuin vie sen noutopisteeseen. Chatissä luvataan selvittää ja palata asiaan mahdollisimman pian, vähemmän yllättäen ei ole mitään kuulunut. :poop:
 
Onko postin pakettiseurannassa jotakin hämminkiä?

Edellisen paketin seurannassa ei ollut mitään eloa ennen lokerikon avauskoodin saamista, tämän jälkeen seurantaa ilmestyikin aikaisempia leimauksia. Nyt uusimmassa paketissa sama tilanne, viime viikon maanantailta viimeisin leimaus, sekin vain toteaa, että paketti lähtenyt kohti suomea.
 
Ihan hyvin toiminut viime viikolla useampaan lähetykseen ja tällä haavaa yhteen lähetykseen.
 
Meneekö postipaketti perille jos kirjoittaa pelkän helposti-koodin pakettiin ja tyrkkää automaattiin?
Tullut aina kirjoitettua pyydetyt lähettäjän ja vastaanottajan osoitteet jne, mutta välillä paketeissa mitä itselle tullut niin on ollut vain koodi ja puhelinnumero.
 
Matkahuollon vastaava riittää. Osoite ja nimitiedot ovat sitä varten, jos koodi ei jostain syystä ole enää luettavissa kun ollaan tulostamassa osoite korttia, tai osoitekortti ja koodi myöhemmässä vaiheessa irtoavat yms.

Se tuo siis turvaa sille että paketti löytää perille ja ne kannattaa aina kirjoittaa kun mahdollista, mutta eivät ole välttämättömiä.
Koodilla tulostetaan se osoitekortti.

Oletan että postin toimii samalla tavalla, mutta en ole ihan varma.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
254 995
Viestejä
4 431 511
Jäsenet
73 463
Uusin jäsen
ToniSn

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom