Posti hukkasi palautuslähetyksen.

Liittynyt
28.04.2017
Viestejä
91
Tervehdys. Mitä mieltä olette, saa näyttää suuntaa ja antaa omia kokemuksia.

700e arvoisen paketin laitoin palautuslähetyksenä Powerille käyttäen Powerin asiakaspalautustunnusta.

Posti hukkasi paketin ja sanoi mailissa etten voi hakea korvausta koska et ole lähetyksen maksaja.

Poweri taasen pesee kanssa kädet irti sanoen asiakas on vastuussa palautuslähetyksestä eikä näin palauta tai korvaa mitään koska paketti hukassa.

Mitä tehdä seuraavaksi?
 
Tervehdys. Mitä mieltä olette, saa näyttää suuntaa ja antaa omia kokemuksia.

700e arvoisen paketin laitoin palautuslähetyksenä Powerille käyttäen Powerin asiakaspalautustunnusta.

Posti hukkasi paketin ja sanoi mailissa etten voi hakea korvausta koska et ole lähetyksen maksaja.

Poweri taasen pesee kanssa kädet irti sanoen asiakas on vastuussa palautuslähetyksestä eikä näin palauta tai korvaa mitään koska paketti hukassa.

Mitä tehdä seuraavaksi?
Jos palautus on tehty Powerin Postilta ostamalla asiakaspalautuspalvelulla, niin lähetyksen hukkuminen on noiden kahden välinen ongelma, eikä asiakas voi olla siitä vastuussa, jos pystyt osoittamaan, että olet lähettänyt palautuksen. Yhteys KKV:hen, jos Power ei suostu käsittelemään asiaa.
 
Tervehdys. Mitä mieltä olette, saa näyttää suuntaa ja antaa omia kokemuksia.

700e arvoisen paketin laitoin palautuslähetyksenä Powerille käyttäen Powerin asiakaspalautustunnusta.

Posti hukkasi paketin ja sanoi mailissa etten voi hakea korvausta koska et ole lähetyksen maksaja.

Poweri taasen pesee kanssa kädet irti sanoen asiakas on vastuussa palautuslähetyksestä eikä näin palauta tai korvaa mitään koska paketti hukassa.

Mitä tehdä seuraavaksi?

Oliko kyse asiakaspalautuksesta ilman mitään erikoisempaa syytä, vai mahdollisesti virheellisestä tuotteesta tms?

Jos kyse jostain virheellisestä tuotteesta yms. niin vaaranvastuu on yksiselitteisesti myyjällä. Ks. kuluttajansuojalaki luku 5 pykälä 6: Kuluttajansuojalaki 38/1978 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®

Mutta tosiaan, Power tuossa pitäisi saada ymmärtämään, että sinä et ole palautuslähetyksen maksaja, eikä Posti suostu asiaa silloin selvittämään kanssasi.
 
Ole tuonne yhteydessä:

..ja mielellään kerro täällä, miten kävi. Mutta yritysvastuusta ja kuluttajan oikeuksista tietävät tuolla paremmin kuin me täällä.
 
Mutta tosiaan, Power tuossa pitäisi saada ymmärtämään, että sinä et ole palautuslähetyksen maksaja, eikä Posti suostu asiaa silloin selvittämään kanssasi.

Tähän ihan mutulla väitän, että ei kannata. Posti korvaa kilohinnalla ja vastentahtoisesti ja et saa 700€ ikinä. Sitten olet nähnyt hirveän vaivan ja posti tilittää parikymppiä, niin se on melkein jo v*ttuilua.
 
Powerin toimitusehdot Toimitusehdot - Power.fi
Postitse palautettavasta tuotteesta tulee pyytää Postilta kuitti ja seurantatunnus, jotka tulee säilyttää. Mikäli palautettu tuote katoaa matkalla, eikä kuittia ole, on vastuu lähettäjällä. Kuitti todistaa Postin vastaanottaneen pakkauksen kuljetettavaksi, jolloin vastuu siirtyy Postille.

Onko sinulla kuitti ja seurantatunnus? Mitä kautta olit Poweriin yhteydessä asiasta?
 
Powerin toimitusehdot Toimitusehdot - Power.fi
Postitse palautettavasta tuotteesta tulee pyytää Postilta kuitti ja seurantatunnus, jotka tulee säilyttää. Mikäli palautettu tuote katoaa matkalla, eikä kuittia ole, on vastuu lähettäjällä. Kuitti todistaa Postin vastaanottaneen pakkauksen kuljetettavaksi, jolloin vastuu siirtyy Postille.

Onko sinulla kuitti ja seurantatunnus? Mitä kautta olit Poweriin yhteydessä asiasta?

Harmillisempi homma jos ei ole muistanut kuittia tai seurantatunnusta pyytää - toivottavasti AP kuitenkin on muistanut.
 
Luulisi nyt sen verran kuupassa säteilevän, että sen kuitin ottaa mukaan, se nyt on kuitenkin ainoa todiste, että olet jotain kantanut Postille kuljetettavaksi. Ja tosiaan jos näin on toimitti, että on käytetty Powerin sopimustunnusta lähetyksessä, ei Power siitä nikottele mitään. Jos sen sijaan on jännämies ja ei välitä ohjeista, lähettää omaan piikkiin jonkun vaan lähetyksen ja se häviää, niin voi voi.

eli Powerille seurantatunnus ja se on asiakkaan osalta siinä, tulee perille tai ei.

Järjestään jokainen on aina ilmaantunut myös OmaPostiin automaagisesti.
 
Itsellä kerran koiran vääränkokoisia valjaita palautettaessa posti hukkasi myös lähetyksen. Kuittia ei ollut enää tallella eikä valjaskauppa olisi niitä halunnut hyvittää kerran kuittia ei ollut. No onneksi muistin suunnilleen ajankohdan jolloin sen lähetin tunnin tarkkuudella niin paikallen postin asiamies sai kaivettua siitä kopion koneelta. Kuitista kopio sähköpostilla ja valjaiden rahat pulju palautti mukisematta.
 
Harmillisempi homma jos ei ole muistanut kuittia tai seurantatunnusta pyytää - toivottavasti AP kuitenkin on muistanut.
Luulisi nyt sen verran kuupassa säteilevän, että sen kuitin ottaa mukaan, se nyt on kuitenkin ainoa todiste, että olet jotain kantanut Postille kuljetettavaksi. Ja tosiaan jos näin on toimitti, että on käytetty Powerin sopimustunnusta lähetyksessä, ei Power siitä nikottele mitään. Jos sen sijaan on jännämies ja ei välitä ohjeista, lähettää omaan piikkiin jonkun vaan lähetyksen ja se häviää, niin voi voi.
Lisäksi Postin järjestelmän perusteella pitäisi olla ihan selvää, että palautus on luovutettu ihan mistään paperikuiteista riippumatta, ellei Power erikseen halua olla hankala. Siis jos tosiaan on palautettu ohjeiden mukaisesti ja palautusmenettelyä käyttämällä, eikä jätesäkkipostitettu jotain jonnekin.
 
Nyt on paljon varastettu lähetyksiä. PostNordilla kaksi arvomuotilähetystä hukkunut Zalandosta, eikä koskaan tullut perille, posti hukkasi erään Zalando-tuotepalautuksen.

Niistä yhdestäkään ei ole tullut asiakkaalle mitään sanktiota, palautuslappunen oli tallessa, mutta myös laskut vielä maksamatta kaikista tilauksista. Ei jouduttu nielemään tappioita. Jäi täysin Zalandon ja Postin tai PostNordin väliseksi keissit. Uskoisin, että Powerilta saisit apua tilanteeseen tekemällä reklamaation ensin, ja vasta sitten kuluttajaneuvojiin yhteyttä. Hekin ensin reklamaatiota vaativat.
 
Voimia AP:lle vääntöön.
Power on postimyyjän ominaisuudessa tehnyt palautussopimuksen postin kanssa. Ilmoitat powerille, että haluat palauttaa tuotteen (ihan sama mikä syy, vaikkapa tuotteen palautus 14pv sisällä sen vastaanottamisesta, laki, jne). Jos sulla on näyttää kuitti, että olet sen paketin postiin kiikuttanut niin sitten se vatulointi on ihan täysin powerin ja postin välinen.

Mulla oli yli 10v sitten samanlainen juttu kun palautin yli 1000€ lähetyksen (2kpl avaamattomia näyttiksiä) cdonille. Kovan väännön jälkeen hyvittivät tilauksen summan, enkä tiedä saivatko koskaa palautuslähetysta takaisin. Eikä kiinnosta myöskään, koska asia oli cdonin ja postin välinen, mulla oli kuitti ja todiste viemisestä postiin.

edit: mutta hyvä silti, että tällaisia tulee ilmi niin ainakin itse jatkossa suhtaudun vähän varautuneemmin powerilta tilaamiseen
 
Viimeksi muokattu:
Juu kuitti on tärkeä, koska se toimii tositteena, että olet palautuksen lähettänyt. Sen jälkeen kun paketti on postissa se on Powerin ja Postin välinen asia, jos paketti häviää.

Joissakin tapauksissa kun kuitti on hävinnyt niin sen tiedon on pystynyt kaivamaan postin järjestelmästä. Mutta se kuitti helpottaa elämää, jos myyjäliike tai posti eivät ole yhteistyökykyisiä.

Poweri taasen pesee kanssa kädet irti sanoen asiakas on vastuussa palautuslähetyksestä eikä näin palauta tai korvaa mitään koska paketti hukassa.

Mutta aika erikoista, että tämän koko luokan pulju rupeisi hankalaksi kun tietävät varmasti mitä laki sanoo palautuslähetysten osalta.
 
Hei kuulkaa kaikki.

Power sanoo nettisivuillaan että asiakas on vastuussa palautuslähetyksestä ja se on täysin totta mutta vain jos lähetät palautettavan tuotteen omaan piikkin ilman Powerin asiakaspalautustunnusta koska silloin lähettäjä olet sinä.

Mutta jos käytät Powerin tai ihan minkä lafkan asiakaspalautustunnusta niin silloin on lähettäjänä Power tai se lafka mitä käytit. Eli en edes pysty hakemaan korvauksia postilta.

Tämä piti Powerille selkokielellä viestiin laittaa ja Power ymmärsi, tuli vastaan ja vaikka paketti hukkui niin se käsitellään palautuksena.

Joten käyttäkää aina sen lafkan palautustunnusta kun lähetätte palautuksia ja kaikista paras on kun ette käytä Postin palveluita arvokkaisiin lähetyksiin koska Posti ei korvaa kun kilohinnalla just sen parikymppiä kilo!

Olen myös hyvin samaa mieltä ylle kirjoittaneen kanssa että paketteja on varastettu.
Uskon myös tämän paketin jääneen pitkäkyntisen postin työntekijän haltuun koska kirjoitin siihen pakettiin isolla Power palautuslähetys ja sen asiakaspalautustunnuksen.

Pitää muistaa että seurantatunnus ei näytä edes paketin koskaan lähteneen Kmarket Merihaasta ja hassusti sinänsä kävi että marketin työntekijälle sanoin että haluan ehdottomasti kuitin sähköpostiin koska on arvokas paketti. Akti saattoi käydä myös siinä välissä.
 
Pitää muistaa että seurantatunnus ei näytä edes paketin koskaan lähteneen Kmarket Merihaasta ja hassusti sinänsä kävi että marketin työntekijälle sanoin että haluan ehdottomasti kuitin sähköpostiin koska on arvokas paketti. Akti saattoi käydä myös siinä välissä.

Kerran itse palautin postnordin kautta läheiseen k-markettiin paketin. Varmaan 50v ylittänyt nainen oli kassalla ja alkuun ei edes tiennyt, että ottavat palautuspaketteja vastaan. Onneksi oli alkuperäisen lähetyksen tarra liimattuna pakettiin niin sai skannattua sillä paketin. No tämä kassaneitihän jätti paketin hillumaan kassan liukuhihnan viereen (ei edes laittanut sitä turvalliseen paikkaan väliaikaisesti esim. kassan taakse). Tuossa paketissa oli noin 800€ arvoista rautaa ja tunnetun jälleenmyyjän teipit päällä, joten teoriassa kuka tahansa olisi voinut pölliä paketin kassan liukuhihnan vierestä ja ottaa jalat alle. Tai sopivalla ajotuksella vain kävellä paketin kanssa ulos.

Tämän jälkeen en ole kertaakaan palauttanut k-marketin kautta, vaikka se on lähin "palautuspiste". R-kioskissa sentään laittavat paketin heti kaappiin/takahuoneeseen sille tarkoitettuun paikkaan.
 
Lähi K-Marketissa paketit lojuu lattioilla kun ei ole riittäviä tiloja niitä säilyttää.
Usein kassa on hyllyttämässä tavaroita ja olisi erittäin helppo pitkäkyntisen napata paketti oli se sitten saapuvia tai lähteviä.
Kamerasta varmaan näkee, kuten luultavasti näkisi tässäkin tapauksessa onko paketti lähtenyt Postin vai jonkun muun matkaan.
 
Hei kuulkaa kaikki.

Power sanoo nettisivuillaan että asiakas on vastuussa palautuslähetyksestä ja se on täysin totta mutta vain jos lähetät palautettavan tuotteen omaan piikkin ilman Powerin asiakaspalautustunnusta koska silloin lähettäjä olet sinä.

Mutta jos käytät Powerin tai ihan minkä lafkan asiakaspalautustunnusta niin silloin on lähettäjänä Power tai se lafka mitä käytit. Eli en edes pysty hakemaan korvauksia postilta.

Tämä piti Powerille selkokielellä viestiin laittaa ja Power ymmärsi, tuli vastaan ja vaikka paketti hukkui niin se käsitellään palautuksena.

Joten käyttäkää aina sen lafkan palautustunnusta kun lähetätte palautuksia ja kaikista paras on kun ette käytä Postin palveluita arvokkaisiin lähetyksiin koska Posti ei korvaa kun kilohinnalla just sen parikymppiä kilo!

Olen myös hyvin samaa mieltä ylle kirjoittaneen kanssa että paketteja on varastettu.
Uskon myös tämän paketin jääneen pitkäkyntisen postin työntekijän haltuun koska kirjoitin siihen pakettiin isolla Power palautuslähetys ja sen asiakaspalautustunnuksen.

Pitää muistaa että seurantatunnus ei näytä edes paketin koskaan lähteneen Kmarket Merihaasta ja hassusti sinänsä kävi että marketin työntekijälle sanoin että haluan ehdottomasti kuitin sähköpostiin koska on arvokas paketti. Akti saattoi käydä myös siinä välissä.
Edelleen jäi epäselväksi, että oliko sinulla se kuitti? Jos oli ja käytit sitä Powerin asiakaspalautuskanavaa, niin mitään ongelmaa ei olisi ollut alunperinkään, oli käytetty kuriiripalvelu nyt sitten Posti tai mikä tahansa

Hyvä että asia hoitui, mutta kuvaus tapahtuneesta oli hieman epämääräinen.
 
Joten käyttäkää aina sen lafkan palautustunnusta kun lähetätte palautuksia ja kaikista paras on kun ette käytä Postin palveluita arvokkaisiin lähetyksiin koska Posti ei korvaa kun kilohinnalla just sen parikymppiä kilo!

Olen myös hyvin samaa mieltä ylle kirjoittaneen kanssa että paketteja on varastettu.
Uskon myös tämän paketin jääneen pitkäkyntisen postin työntekijän haltuun koska kirjoitin siihen pakettiin isolla Power palautuslähetys ja sen asiakaspalautustunnuksen.

Pitää muistaa että seurantatunnus ei näytä edes paketin koskaan lähteneen Kmarket Merihaasta ja hassusti sinänsä kävi että marketin työntekijälle sanoin että haluan ehdottomasti kuitin sähköpostiin koska on arvokas paketti. Akti saattoi käydä myös siinä välissä.

Se nyt on edelleen ihan sama mitä kukin korvaa tai ei korvaa koska se asiakaspalautuksen tekevän vastuu loppuu tasan siihen kun sen paketin käsistään laskee pois ja vastaanottaa kuitin missä on päiväys yms ja se lähetystunnus.
Mutta sekavaa säätöä kyllä näinkin simppelin asian suhteen.
 
Tuo parikymppiä kilohan on ihan hyvä hinta, jos lähettää jotain mahdollisimman painavaaa mutta halpaa. Hiekka/kivi? Sitten laittaa osoitetarran tahallaan kiinni siten, että se irtoaa ennemmin tai myöhemmin kuljetuksessa. Tässö on porsaanreikä, jolls voisi jopa elättää itsensä, kun lähettää kymmenittäin lähetyksiä, jotka "sattuvat hukkumaan" matkalla per kk!
 
Tuo parikymppiä kilohan on ihan hyvä hinta, jos lähettää jotain mahdollisimman painavaaa mutta halpaa. Hiekka/kivi? Sitten laittaa osoitetarran tahallaan kiinni siten, että se irtoaa ennemmin tai myöhemmin kuljetuksessa. Tässö on porsaanreikä, jolls voisi jopa elättää itsensä, kun lähettää kymmenittäin lähetyksiä, jotka "sattuvat hukkumaan" matkalla per kk!

Kuvitteellista porsaanreikää ei ole tässä(kään) tapauksessa kun vähän tutustuu asiaan. Jos jotenkin haluaa tienata postin kautta niin pitää lähettää sen hukattavaksi jotain jonka hävittäminen muuten on kallista.

"Maksamme korvausta yleensä lähetyksen painon mukaan. Tämä perustuu lakiin ja ehtoihin, kuten tiekuljetussopimuslakiin. Korvauksen määrä on tavallisimmin 10–20 e/kg. Jos todellinen arvo on pienempi kuin painon mukaan laskettava korvaus, maksamme korvausta lähetyksen arvon mukaan. Lisäksi korvaamme lähettäjän maksaman kuljetusmaksun."

 
Se on aina myyjän itsensä vastuulla etämyynnissä. Posti harvoin kadottaa mitään, mutta nämä asiamiespostit ja muut tahot lisäävät riskiä.

Kiva tietää miten hölmösti Power asiaan suhtautui aluksi, niin ei sitten tule arvokasta sieltä ostettua.
 
Edelleen jäi epäselväksi, että oliko sinulla se kuitti? Jos oli ja käytit sitä Powerin asiakaspalautuskanavaa, niin mitään ongelmaa ei olisi ollut alunperinkään, oli käytetty kuriiripalvelu nyt sitten Posti tai mikä tahansa

Hyvä että asia hoitui, mutta kuvaus tapahtuneesta oli hieman epämääräinen.

Kuvaus tosiaan on hivenen epämääräinen. @thatslikeaboss voisikin nyt tulla vielä avaamaan onko tässä lainkaan noudatettu asiakaspalautusohjeita vai pistetty paketti omaehtoisesti "paluupostina" Powerille asiakaspalautustunnus kirjoitettuna pakettiin? Mihin se asiakaspalautuksen kuitti on joutunut?
 
Itselleni kävi aikoinaan, että Elisa oli lähettänyt vahingossa kaksi kertaa tilaamani iPhonen ja toinen oli tullut lomani aikaan postiin. Postin työntekijä oli lyönyt samaan kuittiin, missä aikaisemmin kuittaamani puhelin oli ja puhalsi itse kännyn. No, aikanaan Elisa otti yhteyttä ja halusi toisesta puhelimesta maksun tai puhelimen takaisin. Tietämättä asiasta selvitys oli pirun monimutkaista. Pieni paikkakunta ja postin työntekijä tunsi kaikki paikkakunnalta. Asia eteni poliisitutkintaan ja ajan kuluessa selvisi.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
256 208
Viestejä
4 453 172
Jäsenet
73 674
Uusin jäsen
Eemeli77

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom