Kiinnostaisi kuulla, millä tavoin testaatte sen, että onko tietyt portit auki koneellanne? Olisi hyvä, jos voisi saada vahvistetuksi sen, että portit todellakin on auki, eli pelin osittainen errorin heitto verkkopeleissä ei ole kiinni porteistani tai palomuurista. Kyseessä on siis vuoden 2010 peli, Napoleon Total War. Pelissä on mielenkiintoista on se, että jos minä hostaan peliä niin oikeastaan kaikki pelikaverit ja muutkin näyttävät liittyvän peliin mukaan varsin helposti. Sen sijaan jos yritän itse liittyä toisen pelaajan hostaamaan peliin, tulee ruutuu usein teksti ”Failed to join the game: Host not responding”. Eli ehkä 1/10 kerrasta onnistun liittymään toisen pelaajaan hostaamaan peliin. Uskoisin, että asiaan voi vaikuttaa jo pelin ikä, eli jotain ei ole fixattu, koska periaatteessa yhteyteni pitäisi olla OK niin porttien kuin palomuurien osalta, kun pystyn hostaamaan itse pelejä niin, että muut pääsevät niihin helposti mukaan.
Kone on kytketty D-Linkin DIR-655 reitittimeen sekä modeemina toimii Asuksen DSL-N16. D-Linkissä olen lisännyt UDP:lle portit 1200,3478,4379-4380,49181,27000-27050,51914 sallituiksi sekä TCP:lle 4380,49181,27000-27050. Olen myös ruksinut vasemmalla olevan ruudun, joten säännön pitäisi olla käytössä koneelleni (valittu koneen ip jota sääntö koskee).
D-Linkissä on myös palomuuri päällä (Enable SPI). UDP Endpoint Filterin ja TCP Endpoint Filteringissä valittu kait kevein asetus, eli ”Endpoint Independent”. Myös UPnP on päällä.
Asuksen reittimessä olen myös sivulle ”WAN - Virtual Server / Port Forwarding” lisännyt porttisäännöt sallien samat portit kuin D-Linkissä. Asuksessa palomuuri on kytketty pois päältä.
Myös Windows 7:n omassa palomuurissa on lisätty lähtevän ja saapuvaan liikenteen luokkiin molempiin sallivat säännöt napoleonin exelle siten, että NTW saa käyttää kaikkia TCP:n ja UDP:n portteja.
Joten, koska Windowsin palomuurissa, D-Linkissä ja Asuksessa kaikissa on portit sallittu, pitäisi porttien olla OK peliä varten. Ja moninpelihän toimii kun minä hostaan peliä, mutta muiden pelaajien peleihin liittymisessä tulee edellä kerrottu virhe. Voisinko jollakin menetelmällä testata sen, että portit ovat todellakin auki? Nettisivustojen porttitestereissä ihmettelin sitä, että näyttivät closedia niin NTW:n porteille kuin portille 80, joka lienee http-portti.
Porttien testaamisella voisin sitten todeta sen, että en voi asialle mitään, omalla puolellani kaikki on OK, joten jatkossakin on tyydyttävä hostaamaan muille pelejä Asia olisi hyvä testata, koska onhan se ihmeellistä että hostaaminen toimii mutta ”kevyempi teko”, eli toisen peliin liittyminen taas ei.
Kone on kytketty D-Linkin DIR-655 reitittimeen sekä modeemina toimii Asuksen DSL-N16. D-Linkissä olen lisännyt UDP:lle portit 1200,3478,4379-4380,49181,27000-27050,51914 sallituiksi sekä TCP:lle 4380,49181,27000-27050. Olen myös ruksinut vasemmalla olevan ruudun, joten säännön pitäisi olla käytössä koneelleni (valittu koneen ip jota sääntö koskee).
D-Linkissä on myös palomuuri päällä (Enable SPI). UDP Endpoint Filterin ja TCP Endpoint Filteringissä valittu kait kevein asetus, eli ”Endpoint Independent”. Myös UPnP on päällä.
Asuksen reittimessä olen myös sivulle ”WAN - Virtual Server / Port Forwarding” lisännyt porttisäännöt sallien samat portit kuin D-Linkissä. Asuksessa palomuuri on kytketty pois päältä.
Myös Windows 7:n omassa palomuurissa on lisätty lähtevän ja saapuvaan liikenteen luokkiin molempiin sallivat säännöt napoleonin exelle siten, että NTW saa käyttää kaikkia TCP:n ja UDP:n portteja.
Joten, koska Windowsin palomuurissa, D-Linkissä ja Asuksessa kaikissa on portit sallittu, pitäisi porttien olla OK peliä varten. Ja moninpelihän toimii kun minä hostaan peliä, mutta muiden pelaajien peleihin liittymisessä tulee edellä kerrottu virhe. Voisinko jollakin menetelmällä testata sen, että portit ovat todellakin auki? Nettisivustojen porttitestereissä ihmettelin sitä, että näyttivät closedia niin NTW:n porteille kuin portille 80, joka lienee http-portti.
Porttien testaamisella voisin sitten todeta sen, että en voi asialle mitään, omalla puolellani kaikki on OK, joten jatkossakin on tyydyttävä hostaamaan muille pelejä Asia olisi hyvä testata, koska onhan se ihmeellistä että hostaaminen toimii mutta ”kevyempi teko”, eli toisen peliin liittyminen taas ei.