• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Polittiset asiat videopeleissä

Nimenomaan. Jos kaikki "natsit" bannataan pois vassarien logiikan mukaisesti, ei jäljelle jää kuin kuolemankulttien johtajia muistuttavien moderaattorien hallitsema mielisairaiden vassari-aktivistien avohoitola jossa aikuiset käyttäytyvät kuin päiväkotilapset. Jos foorumin kehitys on jo peruuttamattomasti menossa siihen suuntaan, monet lähtevät aivan vapaaehtoisesti. Kuplia sekä syntyy että tehdään, ja ResetEra edustaa enemmän sitä jälkimmäistä.
Mutta aktiiviset natsijärjestöt Twitchissä ja steamissa ovat vaan trollailua ja poikien leikkiä, joka pitää demokratian terveenä, ja niistä huolestuminen on vaan soijapoikien ulinaa?

Koska kuitenkin aiheena on politiikka peleissä, niin Resetera edustaa terveempää asennetta tätä kohtaan. Siellä harvat pelit ovat pannassa ja nekin poliittisista syistä. Kaikesta muusta saa puhua, mutta moderointi pelaa kuten yksityisessä palvelussa pitääkin.

Mutta aktiiviset natsijärjestöt Twitchissä ja steamissa ovat vaan trollailua ja poikien leikkiä, joka pitää demokratian terveenä, ja niistä huolestuminen on vaan soijapoikien ulinaa?

Koska kuitenkin aiheena on politiikka peleissä, niin Resetera edustaa terveempää asennetta tätä kohtaan. Siellä harvat pelit ovat pannassa ja nekin poliittisista syistä. Kaikesta muusta saa puhua, mutta moderointi pelaa kuten yksityisessä palvelussa pitääkin.

Tervettä asennetta verrattuna mihin? Meinaatko että kaikki muut pelifoorumit, (eli varmaan lähes kaikki muut) edustaa jotenkin sairasta asennettu kun eivät ole pistäneet pannaan pelejä politiikan vuoksi?

Minusta paljon terveempi asenne on että pelejä ei bannata politiikan vuoksi. Eikä valehdella missään missionissa että voitaisiin puhua kaikenlaisista peleistä.

Tervettä asennetta verrattuna mihin? Meinaatko että kaikki muut pelifoorumit, (eli varmaan lähes kaikki muut) edustaa jotenkin sairasta asennettu kun eivät ole pistäneet pannaan pelejä politiikan vuoksi?

Minusta paljon terveempi asenne on että pelejä ei bannata politiikan vuoksi. Eikä valehdella missään missionissa että voitaisiin puhua kaikenlaisista peleistä.
Ei tuossa mitään valehdella. Sanotaan selvästi rajat, minkä puitteissa toimitaan. Kuten Twitchissäkin rajoitetaan tietyt pelit sisältönsä vuoksi.

Ei tuossa mitään valehdella. Sanotaan selvästi rajat, minkä puitteissa toimitaan. Kuten Twitchissäkin rajoitetaan tietyt pelit sisältönsä vuoksi.

Aivan selvästi siinä valehdellaan.

"Since its founding in late 2017, ResetEra has been an inviting bonfire at the crossroads of the gaming industry. Our goal is to provide a modern platform where enthusiasts and industry professionals alike will want to talk about all kinds of video games -- and everything else under the sun. "

Mä en aina oikein itse pelaavana valkoisena heteromiehenä ymmärrä tätä woken aiheuttamaa peppukipeyttä tai ahdistusta/vitutusta. Toki en myöskään aina itse varmaankaan pysy kärryillä että mitä sillä wokella aina tarkoitetaan…? Itse kun jotenkin miellän sen sellaiseksi ajan hermolla olemiseksi jossa on ihan asianmukaista ymmärtää ja pohtia sitä että maailmassa on erilaisia ihmisiä, erilaisine näkökantoineen ja minun persereikäni ei ole se kaiken keskipiste.

Tänäänkin ihan mielenkiinnosta käväisin tuolla reseteran foorumilla lurkkailemassa koska oli itselle täysin uusi ja tuntematon keskustelupalsta. Aika asiallista keskustelua erinäisistä peleistä tuntui ainakin etusivun perusteella löytyvän, eikä sen lyhyen vierailun aikana mikään viitannut että siellä jotain tietynlaista agendaa ajettaisiin? Lukaisin myös ne foorumin säännöt läpi eikä niistäkään mitään ihmeempää silmille pompannut. Suuressa kuvassa jäi fiilis että aika hyvin menee kun käyttäytyy niinkuin ihmisten kanssa asiallisesti käyttäydytään. En myöskään tunnistanut yhtään peliä heidän bannattujen pelien listalta joten aika marginaalissa taitaa olla nekin tuotteet? Jotain kosketuspintaa itsellä kuitenkin on kun pelejä on hakattu sieltä ysärin alusta.

Tämän kaiken sanottuani voin todeta että huomaan esim. veilguardin tapauksessa ihmetteleväni että kun kyseessä on fantasiapeli, niin miksi siinä tulisi lähtökohtaisesti nostaa esiin jonkin tietyn hahmon ”transgender”iä? Se on mulle kuitenkin fantasiapeli ja siinä viitekehyksessä kaikki on tietyllä tapaa ollut aina mahdollista. Eri rodut, sukupuolet ja esimeriksi myös niiden moninaisuus. Mut en mä siitä myöskään mitään ihmeempää asiaa tee vaan totean ennemminkin ”ok”. Sama näiden rintojenpoistoarpien kanssa jotka pelin hahmonluonnissa ovat. Ei kosketa minua itseäni, mutta ymmärrän että jollekulle voivat olla hyvinkin merkittävät. ”Ok”.

Ja onhan se nyt niin että minä valkoisena heteromiehenä(ehkä haluan tätä jotenkin korostaa tässä kun tullut sellainen fiilis että tää on nykyään joku kirosana?) olen ollut pelien ja pelaamisen kohdeyleisöä aina, ja tarinoita on kerrottu tietyllä tapaa minulle tutun maailman kautta. On mun mielestä devaajilta ja julkasijoilta ihan odotettua punk-asennetta että peleissäkin rupee näkymään ja tuntumaan se että maailmassa on muutakin kuin me valkoiset heteromiehet. Ja se joko myy pelejä tai sitten ei. Ja ainahan se varmaan koskettaa enemmän silloin kun peli on henkilökohtaisesti merkittävä. Uskon että itselläkin nousisi karvat pystyyn jos joku sanoisi että ”witcher 3 pitäisi kieltää koska geralt on sadistinen misogynisti”. Tai en ainakaan perustelematta niele, nimittäin onhan se maailman paras peli. Koskaan.

Aivan selvästi siinä valehdellaan.

"Since its founding in late 2017, ResetEra has been an inviting bonfire at the crossroads of the gaming industry. Our goal is to provide a modern platform where enthusiasts and industry professionals alike will want to talk about all kinds of video games -- and everything else under the sun. "
Ymmärrän, että vieraan kielen tulkitseminen on vaikeaa. Mutta näin natiivina voin rauhoittaa mieltäsi. Tekstissä ei millään tavalla valehdella sisällön suhteen. "Talk about all kinds of video games" tarkoittaa että puhutaan kaikenlaisesta, ei suinkaan kaikesta. Se ei myöskään rajaa pois mahdollisuutta siitä, että tietyistä ei voida puhua.

Ymmärrän, että vieraan kielen tulkitseminen on vaikeaa. Mutta näin natiivina voin rauhoittaa mieltäsi. Tekstissä ei millään tavalla valehdella sisällön suhteen. "Talk about all kinds of video games" tarkoittaa että puhutaan kaikenlaisesta, ei suinkaan kaikesta. Se ei myöskään rajaa pois mahdollisuutta siitä, että tietyistä ei voida puhua.

Hienoa venkoilua. Siitä ei mitenkään saa kuvaa että puhutaan kaikenlaisista videopeleistä paitsi niistä joiden tekijä on väärää mieltä politiikasta, miten siinä pitäisi lukea.

Et muuten vastannut kysymykseen. Mihin pelifoorumeihin verrattuna tällainen on tervettä että bannataan väärää mieltä politikasta olevien pelejä?

Hienoa venkoilua. Siitä ei mitenkään saa kuvaa että puhutaan kaikenlaisista videopeleistä paitsi niistä joiden tekijä on väärää mieltä politiikasta, miten siinä pitäisi lukea.
Se, että tulkitset jotain virheellisesti ei kuitenkaan muuta tosiasioita. Onneksi kuitenkin on kyseessä yksityinen foorumi, jolle ei ole pakko liittyä ja voit jatkaa vapaasti juttujasi täällä tai missä tahansa muualla.

Periaate boikotoinnista on hyväksyttävä ja samoin myös, että jokainen valitsee itse. En itse haluaisi ostaa mitään joka voi tukea Putinia. Heillä Rowling, se on ok.
Tottakai boikotoida saa mutta tässä nyt on vaan se että pelistä puhuminen ei suoraan ole mitään Rowlingin tukemista.

Ehkä vain oma mielipiteeni mutta outoa rajata maailman suurimmalla pelifoorumilla keskustelua pelistä jonka tekemiseen ei edelleenkään suoraan ole Rowling ollut missään tekemisissä.

Varsinkin kun samalla foorumilla saa puhua peleistä joidenka taustalla on paljonkin problematiikkaa...

Tottakai boikotoida saa mutta tässä nyt on vaan se että pelistä puhuminen ei suoraan ole mitään Rowlingin tukemista.

Ehkä vain oma mielipiteeni mutta outoa rajata maailman suurimmalla pelifoorumilla keskustelua pelistä jonka tekemiseen ei edelleenkään suoraan ole Rowling ollut missään tekemisissä.

Varsinkin kun samalla foorumilla saa puhua peleistä joidenka taustalla on paljonkin problematiikkaa...
Peli saisi mainostusta ja sitä kautta lisää pelaajia. Kuoliaaksi vaientaminen ei taida olla tuttu termi? Lisäksi kielto saa julkisuutta ja saa epäkohdat muiden tietoon.

Mimusta parempi kieltää kokonaan, kuin kieltää vain positiiviset viestit. Onko tuo tosiaan maailman suurin pelifoorumi? Luulin että se on, josta nuo lähtivät moraalisista syistä. En itse ole pelifoorumeilla.

Statistiikka

Viestiketjuista
259 266
Jäsenet
74 347
Uusin jäsen
Si-Pe

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom