• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Poliittiset ja yhteiskunnalliset asiat videopeleissä

No EA n hyvesingaloinnista oli ihan kyse, kun ko arvet oli pakko nostaa/mainostaa esiin ihan erikseen, ettei jää keneltäkään huomaamtta.

Eli Veilguardin editori oli myös sinun mielestä huono?
En ole pelannut Veilguardia, niin en osaa sanoa. Onko siinä riittävästi minun käyttööni? Lisäominaisuudet, joita en käytä, eivät haittaa. Saako sillä tehtyä hyvän miespuolisen velhon? Munakumpua en tarvitse.

BG3 on parempi kuin valmishahmot, vaikka siinäkin puutteensa. Mitä mieltä olet sen editorista?
 
Ubisoftin alamäki nyt ei suorastaan ole yllättävää. Siellä on ollut suunta hakusessa jo pidemmän aikaa ja pelit ovat olleet hyvin, hyvin keskinkertaisia ja samalla niihin on pistetty AAA pelien edestä massia. Jotkut Shadowsin tapaiset samuraipelleilyt nyt ei ainakaan ko. lafkan osaamista nosta. Jotenkin jännää tässä, että liki 20 vuotta kun on pyydetty Assassin's Creedia Japaniin, niin sellainen saadaan afrikkalaisella soturisamurailla ja lihavilla japanilaisnaisilla varustettuna. Ei nyt olisi pitänyt olla mitenkään vaikeaa arvata, että tämä ei ehkä ollut ihan se pointti siinä Japanin ja Assassin's Creed pelisarjan yhdistämisessä. Jossain kuitenkin päätettiin, että keksitään fiktiivinen musta mies samuraiksi Japaniin (otetaan järkyttävä määrä kaikkia "artistic freedomia" ja korostetaan miten We Wuz Kangz) ja pistetään se hajottamaan pyhäkköjä ja muuta. Pelin juoni ja muu voidaan jättää täysin toissijaiseksi - tämä on just se mitä pyydettiin (vai oliko?).

FH6 taas on sama mitä aiemmat FH pelit olleet hahmon kannalta. Jos haluat proteesin, sen saat. Jos haluat käyttää eri pronomineja, ihan oma valinta. Vaikka sekin sijoittuu Japaniin, ei sieltä Turn10 tunkenut mitään Down-japanilaista Afrikasta pyörätuolissa. Pieniä eroja.
 
Jossain kuitenkin päätettiin, että keksitään fiktiivinen musta mies samuraiksi Japaniin (otetaan järkyttävä määrä kaikkia "artistic freedomia" ja korostetaan miten We Wuz Kangz) ja pistetään se hajottamaan pyhäkköjä ja muuta. Pelin juoni ja muu voidaan jättää täysin toissijaiseksi - tämä on just se mitä pyydettiin (vai oliko?).
Ties kuinka monennen kerran tässä ketjussa:
Yasuke on historiallinen hahmo, jota on kuvattu japanilaisessa populaarikulttuurissa (mukaan lukien peleissä) mustana samuraina vuosikausia ennen kuin Ubisoft teki AC: Shadowsin. Jos haluaa valittaa siitä, että Ubisoft valitsi juurikin sen yhden historiallisen mustan hahmon, joka sopii tuohon aikakauteen samuraiksi, niin ok. Valittakaa. Mutta miksi hemmetissä pitää valehdella kyseisen hahmon taustasta?
Lisäksi pyhäkköjen hävittäminen ei todellakaan ole osa AC: Shadowsin juonta. Päinvastoin, siinä pyhäköt ovat paikkoja, joita kohdellaan kunnioituksella (joo, ihan ekassa versiossa pyhäkköjä ei suojattu erikseen jos pelaajat halusivat tuhota niitä, mutta sekin sitten muutettiin siten, että pyhäköille annettiin erikoisasema).

Niin juu ja myös "lihavista japanilaisnaisista" valittaminen on kyllä aika koomista. Siinä on yksi vähän puska naishahmo yhtenä liittolaisena, joita on sellainen reilut puol tusinaa.
 
Syitä voidaan arvailla miksi AC: Shadows floppasi. Aika kovasti tätä yritettiin puolustella täällä kuinka oikeasti tällainen vetoaa pelaajiin ja ei flopannut.


Untitled3434343434.png
 
Syitä voidaan arvailla miksi AC: Shadows floppasi. Aika kovasti tätä yritettiin puolustella täällä kuinka oikeasti tällainen vetoaa pelaajiin ja ei flopannut.


Untitled3434343434.png
AI on kyllä hauska työkalu:
1779981425603.png
Oisko tää AI tauhka mahdollista jättää keskusteluista pois?

Ymmärrän kyllä @JCSH pointin, että AI vastaukseen vaikuttaa promptauksen sävy aivan helkkaristi, koska niillä on taipumus pyrkiä miellyttämään käyttäjää.
 
Oisko tää AI tauhka mahdollista jättää keskusteluista pois?

Ymmärrän kyllä @JCSH pointin, että AI vastaukseen vaikuttaa promptauksen sävy aivan helkkaristi, koska niillä on taipumus pyrkiä miellyttämään käyttäjää.

Eikä tuossa ollut kyse edes sävystä. Se oli aika suoraviivainen kysymys, en vaan halunnut, että AI sotkee sitä millään randomilla Youtube-paskalla:
"How well has Assasins's Creed Shadows performed based on official information like earning reports and statements from ubisoft?"

Mutta joo, samaa mieltä siitä, että tuollainen AI tulosten postailu on paskaa keskustelua. Sitä nyt tässä halusinkin osoittaa. Plus sen, että jos kysytään niiltä, jotka tietää, ja jotka eivät saa valehdella, i.e. pörssiyhtiö joka kertoo omasta tuloksestaan, niin se Shadows on pärjännyt ihan hyvin.
 
Eikä tuossa ollut kyse edes sävystä. Se oli aika suoraviivainen kysymys, en vaan halunnut, että AI sotkee sitä millään randomilla Youtube-paskalla:
"How well has Assasins's Creed Shadows performed based on official information like earning reports and statements from ubisoft?"

Mutta joo, samaa mieltä siitä, että tuollainen AI tulosten postailu on paskaa keskustelua. Sitä nyt tässä halusinkin osoittaa. Plus sen, että jos kysytään niiltä, jotka tietää, ja jotka eivät saa valehdella, i.e. pörssiyhtiö joka kertoo omasta tuloksestaan, niin se Shadows on pärjännyt ihan hyvin.

Oliko tämä joku vitsi? "Based on statements from ubisoft." Tottakai siellä hehkutettiin että peli myy kuin häkä.



Kumma että Ubisoftin pelit muka pärjää hyvin samalla kun osake sukelsi kuin lehmän häntä.
 
Viimeksi muokattu:
Oliko tämä joku vitsi? "Based on statements from ubisoft." Tottakai siellä hehkutettiin että peli myy kuin häkä.

Kysy suoraan vaikka googlen tekoälyltä miten se pärjäsi.


Kumma että Ubisoftin pelit muka pärjää hyvin samalla kun osake sukelsi kuin lehmän häntä.

Ubisoft on pörssiyhtiö. Ei se voi valehdella osakkeenomistajille myynneistä.
 
Ubisoft on pörssiyhtiö. Ei se voi valehdella osakkeenomistajille myynneistä.

Joopajoo ei voi valehdella mutta voidaan keksiä luovaa tarinaa kuinka peli myy loistavasti kun otetaan vaan sopiva verrokki. Samalla toki otettiin takkiin täysillä.

Ubisoft tekee aikalailla kaiken rahansa pelien myynnillä mutta mikään sen peli muka ei floppannut kun kysytään. AC shadows, SW outlaws kaikki hittejä. On vain mysteeri miksi tulos laskenut miljardikaupalla.


"Ubisoft reports €1.3 billion IFRS operating loss for 2025-26, CFO Frédérick Duguet confirms record loss"
 
Viimeksi muokattu:
Joopajoo ei voi valehdella mutta voidaan keksiä luovaa tarinaa kuinka peli myy loistavasti kun otetaan vaan sopiva verrokki. Samalla toki otettiin takkiin täysillä.

Ubisoft tekee aikalailla kaiken rahansa pelien myynnillä mutta mikään sen peli muka ei floppannut kun kysytään. AC shadows, Veilguard ja SW outlaws kaikki hittejä. On vain mysteeri miksi tappiota tehdään miljardikaupalla.


Siitä voimme varmasti olla samaa mieltä että Skull and Bones oli yksi pelihistorian suurimmista flopeista. Veilguard ei ole Ubisoftin.
 
Joopajoo ei voi valehdella mutta voidaan keksiä luovaa tarinaa kuinka peli myy loistavasti kun otetaan vaan sopiva verrokki. Samalla toki otettiin takkiin täysillä.

Ubisoft tekee aikalailla kaiken rahansa pelien myynnillä mutta mikään sen peli muka ei floppannut kun kysytään. AC shadows, Veilguard ja SW outlaws kaikki hittejä. On vain mysteeri miksi tappiota tehdään miljardikaupalla.
Youtuben puhuvat päät eivät voi keksiä lukuja päästään?
 
On vain mysteeri miksi tulos laskenut miljardikaupalla.
Onko se täysi mysteeri vai onko sulla joku erityinen käsitys mistä se johtuu kun tässä nimenomaisessa ketjussa asiaa tuot esiin? Ja jos on joku käsitys niin perustuuko se johonkin asiantuntevaan analyysiin, tekoälyn kertomuksiin, omiin fiilistelyihin tai johonkin muuhun?
 
Ubisoft tekee aikalailla kaiken rahansa pelien myynnillä mutta mikään sen peli muka ei floppannut kun kysytään. AC shadows, SW outlaws kaikki hittejä. On vain mysteeri miksi tulos laskenut miljardikaupalla.
Sä vissiin kiskot näitä väitteitä puhtaasti hatusta. SW Outlawsin kohdalla Ubisoft sanoi suht selvästi, että alitti odotukset:

This quarter saw the release of Star Wars Outlaws™, which underperformed sales expectations.

Tuo on suora lainaus Ubisoftin tulosjulkistuksesta Outlawsin julkistuskvartaalilta. Sitten Ubisoftin CEO toisti tuon viestin, että Outlaws myi huonosti, myös Ubisoftin koko vuoden tulosjulkistuksen Q&A:ssa.

Yritykset ja niiden TJ:t eivät voi valehdella firman menestyksestä. Mutta ne voivat kyllä kontrolloida sitä (tiettyyn pisteeseen asti), että mitä hehkuttavat ja minkä hautaavat noissa julkistuksissa, etenkin kirjallisina.
Esimerkiksi en onnistunut ainakaan nopeasti löytään mitään muuta kirjallista mainintaa Outlawsin menestyksestä kuin tuon ekan Q-rapsan maininnan. Sen jälkeen hiljaisuutta, paitsi kun TJ:ltä kysyttiin asiasta suoraan Q&A:ssa.

Mutta taaskin AC Shadowsin julkaisun jälkeen aikalailla jokaisesta Ubisoftin tulosjulkistuksesta löyty positiivista hehkutusta siitä, että kuinka hyvin AC Shadows ja koko AC-franchise menestyy. Jos se oikeasti olisikin floppi, niin sille kävisi kuten Outlawsille, eli se haudattaisiin hiljaisuuteen.
 
Sä vissiin kiskot näitä väitteitä puhtaasti hatusta. SW Outlawsin kohdalla Ubisoft sanoi suht selvästi, että alitti odotukset:



Tuo on suora lainaus Ubisoftin tulosjulkistuksesta Outlawsin julkistuskvartaalilta. Sitten Ubisoftin CEO toisti tuon viestin, että Outlaws myi huonosti, myös Ubisoftin koko vuoden tulosjulkistuksen Q&A:ssa.

Yritykset ja niiden TJ:t eivät voi valehdella firman menestyksestä. Mutta ne voivat kyllä kontrolloida sitä (tiettyyn pisteeseen asti), että mitä hehkuttavat ja minkä hautaavat noissa julkistuksissa, etenkin kirjallisina.
Esimerkiksi en onnistunut ainakaan nopeasti löytään mitään muuta kirjallista mainintaa Outlawsin menestyksestä kuin tuon ekan Q-rapsan maininnan. Sen jälkeen hiljaisuutta, paitsi kun TJ:ltä kysyttiin asiasta suoraan Q&A:ssa.

Mutta taaskin AC Shadowsin julkaisun jälkeen aikalailla jokaisesta Ubisoftin tulosjulkistuksesta löyty positiivista hehkutusta siitä, että kuinka hyvin AC Shadows ja koko AC-franchise menestyy. Jos se oikeasti olisikin floppi, niin sille kävisi kuten Outlawsille, eli se haudattaisiin hiljaisuuteen.

Niin hiljaisuudessa vaan juuri haudattiinkin toinen lisäosa pelille mikä piti julkaista alkuperäisten suunnitelmien mukaan ja joka on ollut 10v vuoden ajan standardina sarjan peleille. Ei nyt varmaan peruutettaisi jos olisi oikeasti menestynyt.


"
Ubisoft has confirmed it no longer plans to launch a second major Assassin's Creed Shadows expansion, something that previously would have formed part of the game's now-abandoned season pass.

Shadows' first — and now, it seems, only — major expansion launched in September. The 10-hour Claws of Awaji had previously been described as the "first expansion" included in Shadows' season pass, an offer that was formally scrapped a year ago when Ubisoft delayed the game's launch from November 2024 to February 2025."
 
Onneksi Bondilla ei ole ollut naista pomona koskaan ennen tätä.
Aika tiheällä kammalla ne käyvät pelejä läpi mutta tuon suhteen ovat väärässä:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/tEujAIjTldk


Nykyään kun muotia vain haukkua jotain kovaäänisesti niin saat katsoja kertoja twiitillesi/youtubeen.
 
Mä en kyllä tosta First Lightista löydä wokea hakemallakaan. Jos wokea etsii, niin Shadowsissa sitä oikein hierotaan naamaan, mutta First Light on vaan... Bond-peli.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 178
Viestejä
5 243 062
Jäsenet
83 446
Uusin jäsen
typokeke

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom