• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Poliisin, vartijoiden yms turvallisuusalan ylilyönnit työtehtävissä.

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 033
En löytänyt sopivaa lankaa tälle. Modet siirtää oikeaan jos tämä turha.
Itselle tuli kerran tapaus kun parkkeerasin 2min auton lauantaina jalkakäytävälle käydessäni Ärrällä. Sieltä poistuessani poliist perään valot vilkkuen ja kysyivät syytä kyseiselle "rikokselle". Kysyin että eikö ole oikeita rikollisia jahdattavaksi. Antoivat huomautuksen.
ed: Lisäyksenä tähän aloitukseen se, että itselle että tämä nyt ainut itselle sattunut juttu minkä koin ylilyönniksi tapahtuneeseen rikkeeseen nähden. Eli tarkoitus on keskustella yleisesti näistä ylilyönneistä. Ei tästä omasta tapauksestani.
Tämä oli tänään iltalehdessä.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
149
ajoin poliiseja vastaan ja moikkasin käsitervehdyksellä (olin silloin töissä poliisilaitoksella) ja nämä minulle tuntemattomat jepet kääntyi kohta perään vilkut päällä ja pysäytti. hirmu kuulustelu kuka omistaa auton (oli silloin äitini nimissä koska hänellä ei ollut autoa ja vakuutuksen bonukset olisi vanhentuneet ellei olisi kulkuneuvo vakuutuksissa tietyn ajan sisään). eipä ole aiemmin pysäytetty sen takia että olen väärää sukupuolta. olisi naurattanut jos ei vaimo ja vauvaikäinen poikani olisi olleet takapenkillä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Itselle kävi noin 5 vuotta sitten niin että menin ostamaan tupakkaa paikallisesta S-marketista 20.45 aikaan (kauppa oli silloin klo 21 asti auki ja olin siellä käynyt jo 5 vuotta putkeen monta kertaa viikossa) kämppiksen kanssa ja annoin kassajonossa kämppikselle kympin että ostaa mulle sen röökiaskin kun en itse jaksanut jonottaa kun oli pitkä jono. No pääsin hiukan kassan ohi niin järkkäri alkoi seurata minua ja ulos päästyäni järkkäri tarttui kiinni että en saa kulkea mihinkään. No tässä vaiheessa luulin että he epäilevät että olisin anastanut/pöllinyt jotain. Mutta sitten kyselin järkkäriltä syytä niin selvisi vaan että en saa lähteä nyt siitä mihinkään. No 2min päästä maija ajoi pihaan ja toinen poliisi meni kauppaan sisään ja toinen poliisi ehdotti minua tumppaamaan röökini ja hetken päästä tuli sille poliisi miehelle kaularadiosta jotain puhetta ja sitten minut laitettiin rautoihin ja alettiin taluttaa maijaan. Koitin kysyä mistä on kyse mutta vastausta ei tullut. No odotin siellä maijan takapäässä raudoissa noin 30min ja näin ikkunoiden läpi kun kauppa sulkeutui ja piha tyhjeni mutta tuli lisää toinen poliisi auto ja moottoripyörä poliisi paikalle. Ja alkoi ahdistaa koska en tiennyt mistä kyse. No sitten 30min se toinen poliisi tuli avaamaan oven ja oikeastaan repi minut ulos sieltä ja verryttely housuni jäi johonkin vakoon siellä niin ne repesi takapuolesta kun en voinut ottaa mistään tukea käsirautojen takia. Koitin kysyä takaisin lompakkoani ja avaimia jotka he olivat ottaneet. No sain ne takaisin ja kyselin että mistä on kyse ja miksi olin sen 30 min tuolla. Niin sitten poliisi sanoi että siinä kaupassa oli ollut just 2min ennen mun tuloa kassan ryöstö puukolla ja se kassa henkilö oli minut tunnistanut paniikissa ryöstäjäksi vaikka ryöstäjä oli jo aiemmin poistunut kaupasta ja minä tulin myöhemmin kauppaan. Siis tosi hysteerinen on täytynyt olla kun on luullut että jos minä olisin se ryöstäjä niin tulisin uudestaan kauppaan sisään ostamaan niillä ryöstämilläni rahoilla tupakkaa. Ja kun muistelin myöhemmin sitä kauppareissua niin kassalle päin mentäessä näin kun tuli itkuinen työntekijä vastaan ja hänelle kai sitten oli jäänyt mieleen minun vaatetus ja naama. Mutta se mitä poliisi oli saanut tuntomerkkejä häneltä ja video kamerasta niin ei vastannut mitenkään minua tai vaatetustani. Ja yhtäkään anteeksi pyyntöä en saanut ja ne verskat oli sitten roskis kamaa. Mietin silloin että hakisin korvausta kauppiaalta tai poliisilta mutta en sitten jaksanut. Mutta oli aika shokeeraava tilanne silloin varsinkaan kun en tiennyt yhtään miksi poliisi otti minut kiinni rautoihin ja kämppis oli ihmetellyt että mihin olin kadonnut kun ei ollut nähnyt tilannetta. Ja ärsytti se poliisin asenne kun he olivat ihan varmana että nyt on saatu rikollinen kiinni ja sen mukaan käyttäytyivät siinä 20m talutuksessa maijaan kun olin raudoissa ja että ei voida edes anteeksi pyytää kun selvisi että en ole syyllinen. Ja toivottavasti toi oli ensimmäinen ja viimeinen kerta maijan takapäähän.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10 965
Kyrville ei mitään voisikaan, joten turha siitä olisi ollut valittaa. Kai kuitenkin muistit ensi kerralla erityisesti kiittää vartijaa ja myyjää? Tietenkin myyjä voi vedota siihen että oli traumaattista yhy yhy, mutta eiköhän moni järkyttyisi enemmän tuosta viranomaisväkivallasta kuin ryöstöstä. Jokainen tietää, että sekopäänarkkarit silloin tällöin ryöstävät kauppoja jollain polkupyörän pumpulla uhkaamalla, mutta mädännäinen poliisiyksilö, laittomia kiinniottoja tekevä vartija tai näitä yllyttävä valehteleva kesätyöntekijä voi kovasti ravistaa maailmankuvaa. Eikä tuossa tilanteessa voi oikeasti koko ajan olettaa, että on vain erehdyksen takia rikoksesta epäiltynä, vaan ehtii miettiä pahempiakin vaihtoehtoja.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
913
Lapsuuden kaveri pääsi eläkkeelle 20-vuotiaana, kun kytät hakkas sen juoppoputkassa ja yön aikana kaveri sai aivovaurion. Tietysti kamerat eivät olleet päällä ja poliisit todistivat toistensa puolesta. Pilasvat yhen elämän ihan turhaan, vaikka oma vika oli tietysti se että oli ottanut vähän liikaa sinä iltana.

Viime kuussa oli sattumalta lehdissä tapaus jossa kytät hakkas putkaan kannetun tajuttomaksi ja sairaalakuntoon. Varmasti paljon yleisempää kuin luullaan.

Toinen omakohtainen tapaus oli, kun ilmoitin poliisille erään omakotitalon n. 2 viikkoa auki olleesta ulko-ovesta, niin kytät alkoivat epäillä minua että olisin mahdollisesti ryöstänyt jotain tjms. En tämän seurauksena tule enää koskaan ilmoittamaan poliisille mistään, mikä ei ole suoraan oman etuni mukaista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10 965
Toinen omakohtainen tapaus oli, kun ilmoitin poliisille erään omakotitalon n. 2 viikkoa auki olleesta ulko-ovesta, niin kytät alkoivat epäillä minua että olisin mahdollisesti ryöstänyt jotain tjms. En tämän seurauksena tule enää koskaan ilmoittamaan poliisille mistään, mikä ei ole suoraan oman etuni mukaista.
Rikostutkinnan tavoitteenahan ei perinteisesti ole selvittää, mitä tapahtui vaan kehittää teoria, mitä olisi voinut tapahtua, löytää tai keksiä sitä tukevaa näyttöä ja tehdä se niin hyvin, että syyttäjä syyttää ja oikeus tuomitsee. Tämä on johtanut jopa kidutusluontoisiin kuulustelutapoihin mutta useammin tiedon syöttämiseen ja epäillyn manipulointiin, mitä ilmiötä on alettu vasta viime vuosikymmenten aikana ollenkaan ymmärtää. Tänäkin päivänä monen on vaikea käsittää, miksi joku tunnustaisi syyttömänä ellei ole mielisairas.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Kyrville ei mitään voisikaan, joten turha siitä olisi ollut valittaa. Kai kuitenkin muistit ensi kerralla erityisesti kiittää vartijaa ja myyjää? Tietenkin myyjä voi vedota siihen että oli traumaattista yhy yhy, mutta eiköhän moni järkyttyisi enemmän tuosta viranomaisväkivallasta kuin ryöstöstä. Jokainen tietää, että sekopäänarkkarit silloin tällöin ryöstävät kauppoja jollain polkupyörän pumpulla uhkaamalla, mutta mädännäinen poliisiyksilö, laittomia kiinniottoja tekevä vartija tai näitä yllyttävä valehteleva kesätyöntekijä voi kovasti ravistaa maailmankuvaa. Ei tuossa tilanteessa voi oikeasti olettaa, että on vain erehdyksen takia rikoksesta epäiltynä, vaan voi pelätä pahempaakin.
En nähdyt sitä myyjää enää ollenkaan sen jälkeen (taisi lopettaa koko myyjä hommat) enkä myös vartijaa kun ne vartijat oli muutenkin vain perjantai iltaisin paikalla. Paska maku jäi kyllä tuosta tapauksesta. Ja tapasin vuonna 2017 paikallisessa baarissa yhden niistä silloisita myyjistä ja sanoi että jotkin prismaan siirtyneistä kassoista pelkäävät minua vieläkin, heille ei sitten viissin selitetty asioiden oikeata laitaa ollenkaan ja näkivät vaan että minut pidätettiin. Onneksi tälle sain selitettyä asioiden oikean laidan ja pyysin levittämään sanaa siellä prismassa. Ja siis se paikallinen s-market suljettiin silloin vuonna 2017 ja osa silloisista myyjistä siirtyi läheiseen prismaan töihin. Toikin oli kiva sitten tietää pari vuotta myöhemmin tapahtumista.
Mutta onneksi on tullut käytyä lähivuosina eri kaupoissa ja kassahenkilötkin vaihtuneet niin uskoisin että mulla ei ole enää sitä stigmaa päällä.
Että voi sitten olla paska tuuri yhtenä iltana kun röökit on lopussa :(
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10 965
En nähdyt sitä myyjää enää ollenkaan sen jälkeen (taisi lopettaa koko myyjä hommat) enkä myös vartijaa kun ne vartijat oli muutenkin vain perjantai iltaisin paikalla. Paska maku jäi kyllä tuosta tapauksesta. Ja tapasin vuonna 2017 paikallisessa baarissa yhden niistä silloisita myyjistä ja sanoi että jotkin prismaan siirtyneistä kassoista pelkäävät minua vieläkin, heille ei sitten viissin selitetty asioiden oikeata laitaa ollenkaan ja näkivät vaan että minut pidätettiin. Onneksi tälle sain selitettyä asioiden oikean laidan ja pyysin levittämään sanaa siellä prismassa. Ja siis se paikallinen s-market suljettiin silloin vuonna 2017 ja osa silloisista myyjistä siirtyi läheiseen prismaan töihin. Toikin oli kiva sitten tietää pari vuotta myöhemmin tapahtumista.
Mutta onneksi on tullut käytyä lähivuosina eri kaupoissa ja kassahenkilötkin vaihtuneet niin uskoisin että mulla ei ole enää sitä stigmaa päällä.
Että voi sitten olla paska tuuri yhtenä iltana kun röökit on lopussa :(
Jopas oli mukava tapaus. Myymälän esimieskin samanlainen ihmisperse. Ehkä on oltu vain velttoja, ehkä ajateltu ettei suotta nolata myyjää vaan mieluummin annetaan jollekin paikalliselle kaverille rosvon maine kymmenien ihmisten silmissä.

Ehkä tuo olisi ollut vielä vähän ahdistavampi tapaus, jos olisit tiennyt koko tarinan alusta asti. Varmaan helvetin helppo yrittää jotenkin selvittää asiaa, johan sitä olisi taas piiska paikalla ja "jaahas, tää sama kaveri taas". Olisi voitu sillä kertaa vaatteiden rikkomisen lisäksi vähän lyödä. Tai vaihtoehtoisesti viedä putkaan, josta löytyy aamulla kuolleena, kun siitä on ennenkin ollut harmia.
 

Diego Serrano

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
135
En löytänyt sopivaa lankaa tälle. Modet siirtää oikeaan jos tämä turha.
Itselle tuli kerran tapaus kun parkkeerasin 2min auton lauantaina jalkakäytävälle käydessäni Ärrällä. Sieltä poistuessani poliist perään valot vilkkuen ja kysyivät syytä kyseiselle rikokselle. Kysyin että eikö ole oikeita rikollisia jahdattavaksi. Antoivat huomautuksen.

Tämä oli tänään iltalehdessä.

Harmi etteivät antaneet sakkoja sinulle. Vituttaa sinunlaisesi itsekkäät pellet jotka vaarantavat jalankulkijoiden hengen vain sen takia, että pitää saada oma auto siihen kiskan eteen. Ja et edes vieläkään näytä ymmärtäneen, että tuli perseiltyä :facepalm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 033
Harmi etteivät antaneet sakkoja sinulle. Vituttaa sinunlaisesi itsekkäät pellet jotka vaarantavat jalankulkijoiden hengen vain sen takia, että pitää saada oma auto siihen kiskan eteen. Ja et edes vieläkään näytä ymmärtäneen, että tuli perseiltyä :facepalm:
Miten vaaransin jalankulkijoiden hengen..? Kyseessä ei ollut keskustassa oleva ärrä vaan taajaman hiljainen kompleksi jossa olisi ollut tilaa vaikka neljälle autolle. Eikä ollut pyörä- tai jalankulkuväylä vaan kaupan ja ärrän edusta.
Joten pään aukomisen voit jättää pois kun et tiedä faktoja.
 
Viimeksi muokattu:

Diego Serrano

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
135
Miten vaaransin jalankulkijoiden hengen..? Kyseessä ei ollut keskustassa oleva ärrä vaan taajaman hiljainen kompleksi jossa olisi ollut tilaa vaikka neljälle autolle. Eikä ollut pyörä- tai jalankulkuväylä vaan kaupan ja ärrän edusta.
Joten pään aukomisen voit jättää pois kun et tiedä faktoja.
Noinhan ne lainrikkojat toimintaansa aina perustelee. Yritätkö sanoa, että lain pitäisi olla eri riippuen henkilöstä tai kioskin sijainnista? Autolla perseily on erittäin vaarallista ja siksi on olemassa lainsäädäntö. Sitten kehtaatkin vielä ehdotella tääällä, että poliisin huomautus sinun lain rikkomisestasi olisi ollut ylilyönti. Voisi hyvin muuttaa sen huomautuksen kunnon sakoksi, kun et vieläkään myönnä tehneesi väärin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 033
Jalkakäytävä, joka ei ole jalankulkuväylä? Tässä olisi aineksia myös tuonne Suunnittelun kukkasia -ketjuun
Menee jo ot:ksi mutta miksi sitä nyt nimittää talon edustaa jossa ei ole merkittyä kävelytietä..?


Noinhan ne lainrikkojat toimintaansa aina perustelee. Yritätkö sanoa, että lain pitäisi olla eri riippuen henkilöstä tai kioskin sijainnista? Autolla perseily on erittäin vaarallista ja siksi on olemassa lainsäädäntö. Sitten kehtaatkin vielä ehdotella tääällä, että poliisin huomautus sinun lain rikkomisestasi olisi ollut ylilyönti. Voisi hyvin muuttaa sen huomautuksen kunnon sakoksi, kun et vieläkään myönnä tehneesi väärin.
Pointti viestissäni oli se että pillit päällä lähdettiin perään. Ja, kyllä rikoin törkeästi lakia sen 2min. Vankeuttahan tuosta olisi pitänyt saada. :whistling:

Langan aiheena on poliisin ylilyönnit. Pysytään siis aiheessa.
 
Viimeksi muokattu:

alakääntö

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
1 126
Tuliko muka yllätyksenä, että jos vittuilee poliisille, niin ne vittuilee takaisin? :confused: Videolla tais olla poliisilla paha päivä:rofl2:
Itse kyllä odottaisin poliisilta vähän ammattitaitoa ettei mennä vittuiluun mukaan. Työnkuva on kuitenkin tilanteiden de-eskalointi eikä eskaloiminen. Ei ne turhat putkassa yövyttämiset veronmaksajallekaan ilmaisia ole. Eikä tuollainen lapsellinen kuittailu mielestäni edes kuulu aikuisen ihmisen ajatusmaailmaan.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Tuliko muka yllätyksenä, että jos vittuilee poliisille, niin ne vittuilee takaisin? :confused: Videolla tais olla poliisilla paha päivä:rofl2:
Eihän sen kenellekään pitäisi yllätyksenä tulla, jos on koskaan poliisin toimintaa seurannut. Poliiseille sen sijaan tulee joskus yllätyksenä, että takaisin vittuilu on rikos.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 643
Itse kyllä odottaisin poliisilta vähän ammattitaitoa ettei mennä vittuiluun mukaan. Työnkuva on kuitenkin tilanteiden de-eskalointi eikä eskaloiminen. Ei ne turhat putkassa yövyttämiset veronmaksajallekaan ilmaisia ole. Eikä tuollainen lapsellinen kuittailu mielestäni edes kuulu aikuisen ihmisen ajatusmaailmaan.
No en tuohon viitannut ”vittuilulla” vaan ap:n itkupotkuparkuun, kun sai huomautuksen. Poliisilla on kuitenkin aika laaja kirjo eri vaihtoehtoja toimenpiteisiin mistä valita. Jos asiakas on ap:n kaltainen viheraho, niin helposti sieltä tulee asteikon jyrkemmästä päästä sanktio. Mielestäni ihan syystäkin vielä.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 202
Itselle kävi noin 5 vuotta sitten niin että menin ostamaan tupakkaa paikallisesta S-marketista 20.45 aikaan (kauppa oli silloin klo 21 asti auki ja olin siellä käynyt jo 5 vuotta putkeen monta kertaa viikossa) kämppiksen kanssa ja annoin kassajonossa kämppikselle kympin että ostaa mulle sen röökiaskin kun en itse jaksanut jonottaa kun oli pitkä jono. No pääsin hiukan kassan ohi niin järkkäri alkoi seurata minua ja ulos päästyäni järkkäri tarttui kiinni että en saa kulkea mihinkään. No tässä vaiheessa luulin että he epäilevät että olisin anastanut/pöllinyt jotain. Mutta sitten kyselin järkkäriltä syytä niin selvisi vaan että en saa lähteä nyt siitä mihinkään. No 2min päästä maija ajoi pihaan ja toinen poliisi meni kauppaan sisään ja toinen poliisi ehdotti minua tumppaamaan röökini ja hetken päästä tuli sille poliisi miehelle kaularadiosta jotain puhetta ja sitten minut laitettiin rautoihin ja alettiin taluttaa maijaan. Koitin kysyä mistä on kyse mutta vastausta ei tullut. No odotin siellä maijan takapäässä raudoissa noin 30min ja näin ikkunoiden läpi kun kauppa sulkeutui ja piha tyhjeni mutta tuli lisää toinen poliisi auto ja moottoripyörä poliisi paikalle. Ja alkoi ahdistaa koska en tiennyt mistä kyse. No sitten 30min se toinen poliisi tuli avaamaan oven ja oikeastaan repi minut ulos sieltä ja verryttely housuni jäi johonkin vakoon siellä niin ne repesi takapuolesta kun en voinut ottaa mistään tukea käsirautojen takia. Koitin kysyä takaisin lompakkoani ja avaimia jotka he olivat ottaneet. No sain ne takaisin ja kyselin että mistä on kyse ja miksi olin sen 30 min tuolla. Niin sitten poliisi sanoi että siinä kaupassa oli ollut just 2min ennen mun tuloa kassan ryöstö puukolla ja se kassa henkilö oli minut tunnistanut paniikissa ryöstäjäksi vaikka ryöstäjä oli jo aiemmin poistunut kaupasta ja minä tulin myöhemmin kauppaan. Siis tosi hysteerinen on täytynyt olla kun on luullut että jos minä olisin se ryöstäjä niin tulisin uudestaan kauppaan sisään ostamaan niillä ryöstämilläni rahoilla tupakkaa. Ja kun muistelin myöhemmin sitä kauppareissua niin kassalle päin mentäessä näin kun tuli itkuinen työntekijä vastaan ja hänelle kai sitten oli jäänyt mieleen minun vaatetus ja naama. Mutta se mitä poliisi oli saanut tuntomerkkejä häneltä ja video kamerasta niin ei vastannut mitenkään minua tai vaatetustani. Ja yhtäkään anteeksi pyyntöä en saanut ja ne verskat oli sitten roskis kamaa. Mietin silloin että hakisin korvausta kauppiaalta tai poliisilta mutta en sitten jaksanut. Mutta oli aika shokeeraava tilanne silloin varsinkaan kun en tiennyt yhtään miksi poliisi otti minut kiinni rautoihin ja kämppis oli ihmetellyt että mihin olin kadonnut kun ei ollut nähnyt tilannetta. Ja ärsytti se poliisin asenne kun he olivat ihan varmana että nyt on saatu rikollinen kiinni ja sen mukaan käyttäytyivät siinä 20m talutuksessa maijaan kun olin raudoissa ja että ei voida edes anteeksi pyytää kun selvisi että en ole syyllinen. Ja toivottavasti toi oli ensimmäinen ja viimeinen kerta maijan takapäähän.
Saisko tähän kappalejaot? Ei tollasta pötköä jaksa lukea.


Itse olen kerran saanut kirjallisen huomautuksen/varoituksen poliisilta kun vasta kortin saaneena, kiihtyneessä mielentilassa käännyin risteyksestä kiellettyyn ajosuuntaan. Tarkistin toki, ettei ajoneuvoja tai kevyttä liikennettä ollut lähimailla. Ihan aiheesta pysäyttivät ja olivat asiallisia.

Nää siat/filth tyypit vois kattoa peiliin ja miettiä miks pitävät poliiseja paskoina tyyppeinä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 033
No en tuohon viitannut ”vittuilulla” vaan ap:n itkupotkuparkuun, kun sai huomautuksen. Poliisilla on kuitenkin aika laaja kirjo eri vaihtoehtoja toimenpiteisiin mistä valita. Jos asiakas on ap:n kaltainen viheraho, niin helposti sieltä tulee asteikon jyrkemmästä päästä sanktio. Mielestäni ihan syystäkin vielä.
Mikä ihmeen itkupotkuparku. Kyse oli ylilyönnistä kun pillit päällä ja valot vilkkuen lähdettiin ikäänkuin takaa-ajoon. Ihan sen 50-60 metriä peräti. Huomautuksesta en vlittanut.
 

Diego Serrano

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
135
Mikä ihmeen itkupotkuparku. Kyse oli ylilyönnistä kun pillit päällä ja valot vilkkuen lähdettiin ikäänkuin takaa-ajoon. Ihan sen 50-60 metriä peräti. Huomautuksesta en vlittanut.
Miten mielestäsi poliisin tulisi menetellä jos huomaavat henkilön rikkoneen lakia ja poistuvan autolla paikalta? Ihan normaali käytäntö, että poliisi laittaa vilkut päälle kun pysäyttää auton.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 033
Miten mielestäsi poliisin tulisi menetellä jos huomaavat henkilön rikkoneen lakia ja poistuvan autolla paikalta? Ihan normaali käytäntö, että poliisi laittaa vilkut päälle kun pysäyttää auton.
Tilanteeseen nähden ylilyönti poliisilta. Pillit ja valot. Turha vängätä tästä tämän enempää.
 

Diego Serrano

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
135
Tilanteeseen nähden ylilyönti poliisilta. Pillit ja valot. Turha vängätä tästä tämän enempää.
Voi harmi jos koet, että eri mieltä kanssasi oleminen on vänkäämistä. Ihan topikin aiheeseen tämä liittyy, kun kerran itse tämän "ylilyönnin" esille toit.

Eli mielestäsi nuo valot ja pilli oli ylilyönti? Miten koet, että poliisin tulisi toimia, kun yrittävät pysäyttää paikalta autolla pakenevan rikollisen? Huudella ikkunasta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 033
Voi harmi jos koet, että eri mieltä kanssasi oleminen on vänkäämistä. IHan tipikin aiheeseen tämä liittyy kun kerran itse tämän "ylilyönnin" esille toit.

Eli mielestäsi nuo valot ja pilli oli ylilyönti? Miten koet, että poliisin tulisi tomia, kun yrittävät pysäyttää paikalta autolla pakenevan rikollisen?
Voit sitten lopettaa flametuksen tähän.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
1 839
Miten mielestäsi poliisin tulisi menetellä jos huomaavat henkilön rikkoneen lakia ja poistuvan autolla paikalta? Ihan normaali käytäntö, että poliisi laittaa vilkut päälle kun pysäyttää auton.
Eikös poliisilla ole sellainen pysäytys -läpyskä mitä näyttää (ennen ollut)? Valot ok, mutta pillit huutaen on vähän liikaa.

Toi iltalehden jutun poliisilla selvä ongelma kun teinit saa sapen kiuhumaan. Olisi jättänyt läskiksi haukkumisen ja vain todennut että otetaas tää jannu kanssa tonne pakuun ja kamarille.

Oma mielipiteeni tosin on että poliisit saisi vähän läimiä ympäri korvia noita teini trolleja. Ihan idioottia touhua, kun mukaviakin opettajia piti vain testata että hermostuvatko. Välitunnilla porukka löi vetoa ja sitten open tunnilla alettiin sitten se örveltäminen ja huutaminen.
 

Diego Serrano

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
135
Lue viesti nro22.
Tilanteeseen nähden ylilyönti poliisilta. Pillit ja valot. Turha vängätä tästä tämän enempää.
Eli oletko sitä mieltä, että poliisin ei tule puuttua heidän näkemiin rikoksiin? Vai heidän ei tulisi puuttua autolla jalankulkijoiden väylälle pysäköintiin, jos kioski sijaitsee landella (eli laki ei olisi sama kaikille)? Vai oliko ne pillit se ongelma?
 
Liittynyt
19.09.2020
Viestejä
4
Tuossa videossa näkyvän poliisin käytös on sitä tasoa että vaatii ainakin pysyvän merkinnän. Siinä ei ole mitään epäselvää että poliisin toimintaa saa kuvata. Ja jos siitä vedetään herneet nenään ja aletaan määräilemään (laittomasti) ja uhkailemaan pidätyksellä, kaiken lisäksi vielä solvaamaan, niin sitten ei sovi työhön. Tämän takia tapauksesta tietysti esimiehen puhuttelu, mutta myös se pysyvä merkintä että tulee sitten ilmi kunnolla jos tämä käytös toistuu.
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 347
Eihän tässä uskalla enää collareissa käydä kaupassa ostoksilla kun saattavat luulla ryöstäjäksi ja voi joutua raudoitetuksi maijan taakse. Jatkossa aina Smart Casual vähintään päälle
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
130
Muistui mieleen omakin case joka sopii ketjuun, joskus vuosituhannen alussa ohitin siviilipoliisiauton, joka ajoi n. 60 km/h 80 km alueella, ylinopeutta tuossa ei mitattu mutta veivät kuitenkin kortin pois samantien liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja sakossa luki ylinopeus tmv. Jota vastustin heti.

No käräjillehän tästä mentiin, tuolla olivat käyneet kuvaamassa ohituspaikan muutaman kilometrin aikaisemmin jossa 60 km/h, onneksi oli 4 uskottavaa todistajaa, niin saivat tuosta huomautuksen tjsp. ja syytteet hylättiin.

Samassa jäi vielä semmonenkin outous, että ajokieltoa vastustin liian myöhään (tässä viikko ja sakossa 7 päivää aikaa) eli sakko hylättiin ja rikosta ei tapahtunut mutta ajokielto jäi voimaan, taisi olla 4 kk.
 
Liittynyt
28.06.2020
Viestejä
228

Eli minä oon tuo uhri tuossa pleksijutussa. Vanhempi konstaapeli päätti syystä tai toisesta tönäistä minua selästä kovalla voimalla raudoitettuun pleksiin naama edellä. Mitään provokaatiota en tehnyt, ainut mitä tein oli että heitin vitsillä keskisormen pystyyn takana olevalle partiolle. Ensin antoivat kenkää kun päästiin poliisiauton ovien suojaan reisille, sen jälkeen tapahtui tuo uutisessa ollut juttu.. Ja en oikeasti käyttäytynyt agressiivisesti niinkuin poliisi virheellisesti väittää. Onneks en enää asu lahdessa.. Hiukan natsimeininkiä. Onneks on kamerat poliisin tiloissa eikä tallenteet mystisesti kerenneet kadota :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 033

Eli minä oon tuo uhri tuossa pleksijutussa. Vanhempi konstaapeli päätti syystä tai toisesta tönäistä minua selästä kovalla voimalla raudoitettuun pleksiin naama edellä. Mitään provokaatiota en tehnyt, ainut mitä tein oli että heitin vitsillä keskisormen pystyyn takana olevalle partiolle. Ensin antoivat kenkää kun päästiin poliisiauton ovien suojaan reisille, sen jälkeen tapahtui tuo uutisessa ollut juttu.. Ja en oikeasti käyttäytynyt agressiivisesti niinkuin poliisi virheellisesti väittää. Onneks en enää asu lahdessa.. Hiukan natsimeininkiä. Onneks on kamerat poliisin tiloissa eikä tallenteet mystisesti kerenneet kadota :)
Joillain poliiseilla vaan nousee valta päähän. "Koska mä voin" -mentaliteetti.
 
Liittynyt
22.07.2017
Viestejä
671
Lapsuuden kaveri pääsi eläkkeelle 20-vuotiaana, kun kytät hakkas sen juoppoputkassa ja yön aikana kaveri sai aivovaurion. Tietysti kamerat eivät olleet päällä ja poliisit todistivat toistensa puolesta. Pilasvat yhen elämän ihan turhaan, vaikka oma vika oli tietysti se että oli ottanut vähän liikaa sinä iltana.
Veikkaan että tästä tarinasta on jätetty pois ne osat, jotka vähentäisivät sympatiaa "uhria" kohtaan.
Mitään provokaatiota en tehnyt, ainut mitä tein oli että heitin vitsillä keskisormen pystyyn takana olevalle partiolle.
Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 033
Äsken oli se putkatapaus jossa poliisit/vartijat hakkasi miehen ja sitten tämä pyöräilevä nainen jokunen vuoi sitten koska otti kuvan poliisiautosta. Kerrassaan hyvä syy laittaa henkilö putkaan.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.06.2020
Viestejä
228
Veikkaan että tästä tarinasta on jätetty pois ne osat, jotka vähentäisivät sympatiaa "uhria" kohtaan.

Että keskisormen heilautus riittää sulle ja kaverilles hakkaamaan yhtä ihmistä kuka ei voi laittaa vastaan mitenkään? Ja tinttaamaan tän SELÄSTÄ päin pleksiä missä raudat? Hieno ajatusmaailma! Itsehän en kyllä noin helposti provosoidu tuohon pisteeseen, siinä saa olla päässä vikaa. Enkä muista että keskisormen näyttö riittää edes kiinniottoon mutta sitä ei asianajan kanssa saatu menemään läpi. Olisitpa vaan nähnyt sen videon, muuttuis mielipide äkkiä. Oli muuten sali täynnä katsojia ja poliisit häpeästä punaisia :) Kun joutuivat työkaveriaan vastaan todistamaan ja kompastelivat kokoajan selityksiinsä, onneksi syyttäjä oli erittäin napakka ja lähestulkoon nauroi päin naamaa sepustuksille ja näytti ne täydeksi paskanjauhannaksi.
 
Liittynyt
22.07.2017
Viestejä
671
En ole nähnyt videotasi enkä ollut paikalla, mutta itseäni poliisit eivät ole pahoinpidelleet. En ole ikinä huudellut niille, heitellyt niitä millään enkä näytellyt keskaria. Voisikohan siinä olla selitys miksei ne ole pahoinpidelleet minua? Poliisi tönäisi sinua vuosia sitten ja vingut asiasta vieläkin. Ensin piti itkeä oikeudessa pahan poliisin uhriksi joutunutta kunnollista kansalaista esittäen ja sitten vuosia netissä vihaa poliiseja vastaan lietsoen :)

Mitä alemmas yhteiskunnan pohjasakkaa kohti mennään, sitä vähäisempi suhteellisuudentaju niillä on. Jos ne tekevät jotain väärää toista kohtaan, niin se oli ihan mitätön pikkujuttu, naurettavaa jos joku sellaisesta hermostuu. Mutta jos tilanne on toisinpäin että he itse ovat vastaavan teon uhrina, niin se on maailman isoin asia. Heillä on oikeus kostaa niin isosti kuin haluavat, itsepähän se kerjäsi sitä!
 
Liittynyt
19.09.2020
Viestejä
4
Ei tarpeetonta poliisiväkivaltaa voi puolustella millään. Se on aivan sama kuinka paljon niille huudellaan ja näytellään keskaria. Jos poliisi on työhönsä sopiva niin se osaa sivuuttaa tuollaisen. Vähintäänkin poistua tilanteesta jos tunteet meinaa ottaa vallan. Jos ei ole työhönsä sopiva niin sitten puute pitää ensinnäkin tuoda julkisuuteen, veronmaksajan tietoon. Ja sitten korjata asia. Valtion budjetilla on tarkoitus kustantaa tinkimätöntä ammattitaitoa, sekä täyttä läpinäkyvyyttä. Suomen poliisin standardi onkin kunnioitettavan korkea. Itselläkin on pelkästään positiiviset kokemukset. Mutta se ei tarkoita että kelvottomia yksilöitä pitää sietää. Eihän se standardi pysy korkealla jos suljetaan silmät ja kuvitellaan ettei puutteita ole.

Sen takia virkamiestä on oikeus ja velvollisuus kuvata. Virkamies jolle tämä ei kelpaa voi vapaasti luopua siitä virasta. Ja sellainen suhmuroija joka käyttää virkaansa hyväksi sananvapauden estämiseen, ansaitsee ankarimman mukaan rangaistuksen.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
En ole nähnyt videotasi enkä ollut paikalla, mutta itseäni poliisit eivät ole pahoinpidelleet. En ole ikinä huudellut niille, heitellyt niitä millään enkä näytellyt keskaria. Voisikohan siinä olla selitys miksei ne ole pahoinpidelleet minua? Poliisi tönäisi sinua vuosia sitten ja vingut asiasta vieläkin. Ensin piti itkeä oikeudessa pahan poliisin uhriksi joutunutta kunnollista kansalaista esittäen ja sitten vuosia netissä vihaa poliiseja vastaan lietsoen :)

Mitä alemmas yhteiskunnan pohjasakkaa kohti mennään, sitä vähäisempi suhteellisuudentaju niillä on. Jos ne tekevät jotain väärää toista kohtaan, niin se oli ihan mitätön pikkujuttu, naurettavaa jos joku sellaisesta hermostuu. Mutta jos tilanne on toisinpäin että he itse ovat vastaavan teon uhrina, niin se on maailman isoin asia. Heillä on oikeus kostaa niin isosti kuin haluavat, itsepähän se kerjäsi sitä!
Jossain on pahasti vikaa, jos se kuvaamasi pohjasakka päätyy poliiseiksi. Poliisi on aika hyvin palkattu ammatti. Jos työ ei miellytä (mihin sisältyy se, että joku ääliö saattaa näyttää keskisormeakin), voi varmaan pakata kamat ja mennä muihin, paremmin henkistä kanttia vastaaviin, hommiin.
 
Liittynyt
22.07.2017
Viestejä
671
Huomautus - jätä tämä tarpeeton provosointi pois viesteistäsi
Tuo on pohjasakan ja heitä hyysäävien poliitikkojen hellimä näkemys, että poliisien pitäisi olla täydellisiä ihmisiä työssään. Eihän se käytännössä edes toimisi, jos pohjasakka ei saa poliisista irti haluamaansa reaktiota, niin sitten tehdään jotain vähän isompaa että se reaktio saadaan ja jos ei vieläkään riitä niin sitten tehdään jotain vielä isompaa, kunnes lopulta saadaan poliisi tekemään jotain mistä pohjasakka voi uhriutua.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Tuo on pohjasakan ja heitä hyysäävien poliitikkojen hellimä näkemys, että poliisien pitäisi olla täydellisiä ihmisiä työssään. Eihän se käytännössä edes toimisi, jos pohjasakka ei saa poliisista irti haluamaansa reaktiota, niin sitten tehdään jotain vähän isompaa että se reaktio saadaan ja jos ei vieläkään riitä niin sitten tehdään jotain vielä isompaa, kunnes lopulta saadaan poliisi tekemään jotain mistä pohjasakka voi uhriutua.
Ja sitten on näitä kaikenlaisia oman elämänsä sankareita joiden mielestä jo se, että poliisi olisi edes ammattitaitoinen on täysin kohtuuton ja mahdoton vaatimus.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
492
Kerran tuli kaverin kanssa käveltyä baarista toiseen, jolloin huomasimme verissä päin olevan tytön (~25v) porraskäytävän ulko-ovella. Ei kun kyselemään, että mikä on ja voidaanko auttaa. Ei saanut sanaa suustaan, vaan itki. Ei oikein kaverin kanssa osattu tehdä mitään, joten pyyhin taskussani olevalla nenäliinapaketin liinoilla verta pois kasvoilta ja soitettiin ambulanssi. Noh, ambulanssi tuli, ja samalla tuli poliisi.
Ambulanssikaverit otti tilanteen haltuun, ja samalla otti tilanteen haltuun toinen maijassa ollut poliisi: nappasi minusta kiinni ja työnsi seinää vasten ja alkoi tenttaamaan mitä on tapahtunut. Vastasin mitä oli oikeasti tapahtunut, ja tämä kaveri sai lisää vettä myllyynsä kun oma käsi oli niistä nenäliinoista veressä ja nenäliinoja oli siinä maassa. Tenttaaminen koventui mm. syyttämällä minua siitä, että olin pistänyt tätä tyttöä päihin, ja nyt parantamassa tilannetta. Pysyin itse rauhallisena, ja vastailin mitä oli oikeasti tapahtunut.
Muutaman (pitkän) minuutin jälkeen ambulanssiukko tuli vetämään setäpoliisin pois, ja selvästi kertoi sille, että tyttö oli kertonut saaneensa päihinsä kotona ja paenneenensa porraskäytävään ja ulos. Mitä teki setäpoliisi: rykäisi pari kertaa ja kertoi, että ollaan vapaita lähtemään pois tilanteesta.
Seuraavana päivänä sen maijan nuorempi konstaapeli soitti minulle, ja selitti sekä pahoitteli tilannetta. Tämä vanhempi setäpoliisi ei koskaan ollut minuun yhteydessä.
Joskus tuon kaverin kanssa kenen kanssa oltiin liikenteessä ollaan jutusta heitetty legendaa, että mitä jos se tyttö ei olisikaan pystynyt kertomaan miten asian laita oikeasti oli. Oltaisiinko oltu putkassa, tai jopa syytteissä jostain pahoinpitelystä.
Ei jäänyt kauhean ruusuinen kuva poliiseista, varsinkaan kun oikeasti oltiin ohikulkijoita, jotka vaan koetti auttaa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 491
Jotenkin tästä ketjusta tulee mieleen vankilaleffojen "kaikki täällä ovat syyttömiä" -kohtaukset :D

ajoin poliiseja vastaan ja moikkasin käsitervehdyksellä (olin silloin töissä poliisilaitoksella) ja nämä minulle tuntemattomat jepet kääntyi kohta perään vilkut päällä ja pysäytti. hirmu kuulustelu kuka omistaa auton (oli silloin äitini nimissä koska hänellä ei ollut autoa ja vakuutuksen bonukset olisi vanhentuneet ellei olisi kulkuneuvo vakuutuksissa tietyn ajan sisään). eipä ole aiemmin pysäytetty sen takia että olen väärää sukupuolta. olisi naurattanut jos ei vaimo ja vauvaikäinen poikani olisi olleet takapenkillä.
Kuvauksesta jäi epäselväksi, että miten sukupuoli liittyi asiaan ja missä tässä oli se ylilyönti?

Olisiko voinut olla kyse siitä, että vastaan tulee tuntematon auto, jossa on tuntematon henkilö joka heiluttelee kättä ("näyttikö tuo keskaria vai huitoiko se apua?"), niin se halutaan pysäyttää ihan vaan tarkistukseen sen vuoksi, jotta ei ainakaan jätetä puuttumatta johonkin josta voitaisiin myöhemmin syyttää iltapäivälehdessä vaikka välinpitämättömyydestä?

Pointti viestissäni oli se että pillit päällä lähdettiin perään. Ja, kyllä rikoin törkeästi lakia sen 2min. Vankeuttahan tuosta olisi pitänyt saada. :whistling:
Sama kysymys kuin edelliseen, eli missä tässä oli se ylilyönti? Vankeutta tuskin on kukaan ehdotellut missään yhteydessä.

Korkeintaan "överiä" tuossa oli se, jos valojen sijaan päällä oli myös sireeni, mutta senkin käytön tai tarpeellisuuden arviointi on tällä kuvauksella aika nollapeliä. Teit rikkeen ja joko pelkästään siitä syystä, tai sitten lisäksi kuljettajan olemuksen tai ajoneuvon pikaisella profiloinnilla on lopputulos ollut, että auto on syytä tarkistaa.

Ei tarpeetonta poliisiväkivaltaa voi puolustella millään.
Totta. Varmaan jotain ylilyöntejä tapahtuu, mutta samaan aikaan en olisi puolustelemassa yhtään enempää perättömiä ja liioiteltuja väitteitä poliisinkaan suuntaan.

Olisi naiivia kuvitella, että känniläisten tai kaiken maailman avohoitopotilaiden pari päivää tapahtumien jälkeen kirjoittamat tapahtumakuvaukset poliisien voimankäytön liioittelusta olisivat aukottomasti totta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10 965
Ei poliisiväkivallan tuomitseminen ole uhriutumista eivätkä poliisiväkivallan uhrit oletusarvoisesti pohjasakkaa, vaikka olisin verkkarit päällä. Eikä poliisiväkivalta ole yhtään oikeutetumpaa sen vuoksi, että uhrin sosioekonominen asema on matala. Etenkään aiheesta kiinnostuminen ei ole mikään pohjasakan piirre vaan enemmänkin älymystön velvollisuus.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 491
Ei poliisiväkivallan tuomitseminen ole uhriutumista eivätkä poliisiväkivallan uhrit oletusarvoisesti pohjasakkaa, vaikka olisin verkkarit päällä. Eikä poliisiväkivalta ole yhtään oikeutetumpaa sen vuoksi, että uhrin sosioekonominen asema on matala. Etenkään aiheesta kiinnostuminen ei ole mikään pohjasakan piirre vaan enemmänkin älymystön velvollisuus.
Ei kai tästä ole mitään erimielisyyttä? Kunhan vaan samalla muistaa olla rehellinen molempiin suuntiin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10 965
Ei kai tästä ole mitään erimielisyyttä? Kunhan vaan samalla muistaa olla rehellinen molempiin suuntiin.
Ei varmasti ainakaan meillä.

En huomannut lisätä lainausta ylempänä olevaan viestiin, mutta voinee päätellä mihin viestiin tämän tarkoitin vastineeksi, sillä siinä on täysin päinvastainen näkemys eli erimielisyyttä on.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
339
Tuntuu että näille "Poliisit on sikoja" -tyypeille aina sattuu ja tapahtuu (enkä nyt välttis puhu tämän ketjun henkilöistä vaan yleensä esim. FB puskaradioissa huutelijoista tms). Ehkä pitäisi sinne kuuluisaan peiliin vilkaista.

Itse olen jo yli viiskymppinen eikä kertaakaan, siis kertaakaan ole poliisit/vartijat lähestyneet mua muuten kuin liikenteessä ja silloinkin perus pillipuhallutuksissa ja muutaman kerran tutka kädessä (kertaakaan ei mopollakaan pysäytetty). Mulla on aina ollut syvä kunnioitus auktoriteettejä kohtaan ja näen kyllä siinä yhtäläisyyksiä kokemuksieni kanssa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10 965
Joo, minullakaan ei ole koskaan ollut ongelmia tai sanaharkkaa poliisin kanssa enkä ole edes koskaan saanut liikennesakkoa tai virallista huomautusta. Olikos tämä nyt se ketju, johon asia kuuluu tulla ilmoittamaan?

Kunnollisuudestani ja kohteliaisuudestani - ehkä myös hyvästä tuurista - huolimatta minullakin on kokemuksia poliisin sikailusta. Myös tilanteista jotka tunnen kokonaan eli en vain saapunut paikalle katsomaan kun joku oletusarvoisesti narkkari on kyykytettävänä. Olen siis ollut vain tapahtumien silminnäkijänä enkä kohdehenkilönä eli uhrina. Varsinaista väkivaltaa ei näihin tapauksiin liity.

On jotenkin uskomaton asenne, että ei voi olla ongelma kun ei ole omalle kohdalle sattunut. Vielä karumpaa on oletuksena syyttää uhria. Jos ei se mitään tehnytkään niin ainakin oli epämääräinen tyyppi joka ansaitsi mitä tahansa ikävää.
 
Liittynyt
28.06.2020
Viestejä
228
En ole nähnyt videotasi enkä ollut paikalla, mutta itseäni poliisit eivät ole pahoinpidelleet. En ole ikinä huudellut niille, heitellyt niitä millään enkä näytellyt keskaria. Voisikohan siinä olla selitys miksei ne ole pahoinpidelleet minua? Poliisi tönäisi sinua vuosia sitten ja vingut asiasta vieläkin. Ensin piti itkeä oikeudessa pahan poliisin uhriksi joutunutta kunnollista kansalaista esittäen ja sitten vuosia netissä vihaa poliiseja vastaan lietsoen :)

Mitä alemmas yhteiskunnan pohjasakkaa kohti mennään, sitä vähäisempi suhteellisuudentaju niillä on. Jos ne tekevät jotain väärää toista kohtaan, niin se oli ihan mitätön pikkujuttu, naurettavaa jos joku sellaisesta hermostuu. Mutta jos tilanne on toisinpäin että he itse ovat vastaavan teon uhrina, niin se on maailman isoin asia. Heillä on oikeus kostaa niin isosti kuin haluavat, itsepähän se kerjäsi sitä!
Toin ihan relevantin asian esille mistä ketjussa puhutaan. Poliisi sai tuomion = poliisi teki väärin, onko kenties ymmärryksessä vikaa vai mikä ei mene kaaliin? En huudellut, heitellyt, riehunut tai tehnyt mitään muutakaan tilanteessa. Totta helvetissä tuon asian esille vuosia sen jälkeen koska se liittyy ketjuun ja veikkaan että monta kiinnostaa mun tarina. Eri asia jos olisin potkinut ja vängännyt vastaan kun idiootti, luulisitko että olisin täällä kertomassa tuomiosta? En, koska ymmärrän sen että voimaa täytyy käyttää jos ihminen rupeaa riehumaan ja perseilemään! Tässä tapauksessa se idiootti riehuja oli poliisi, onko vaikea uskoa?! Syytteen nostin ihan sen takia koska mielestäni poliisi syyllistyi rikokseen, kuten on toteen näytetty. Ja se että sulla on virkamerkki anna valtaa käyttäytyä kuin raivohullu apina ihmiselle joka on 100m päässä yksi sormi pystyssä. Aivan absurdia ja todella sairasta käytöstä. Valitettavasti autoon viedessä tapahtunutta potkimista en saanut näytettyä toteen koska en saanut auton nauhoja käyttöön (oikeastaan helsingin poliisi ei saanut). En minä täällä itke tai uhriudu, kerron oman kokemuksen ja thats it. Jos poliisiväkivalta on sun mielestä ok niin ei se muiden mielestä välttämättä ole, esim. helsingin tutkijoiden, tuomarin ja syyttäjän mielestä se ei ollut ok, eikä myöskään konstaapelin voimankäyttökouluttajan.. En lietso vihaa poliisia vastaan, tulen heidän kanssaan hyvin toimeen ja arvostan työtä mitä ne tekee, ihan oikeasti! Ja oletat etten ole kunnon kansalainen, perustele toki? Ihan normaaliksi kansalaiseksi näen itseni, jos yksi sormen nosto (kerran elämässä!) tekee automaattisesti acab-mieheksi niin oot heikoilla vesillä. Toki myönnän että eihän tuo asiallista ole, mutta keinot vähän turhan rujot minun mielestä. Naurettavaa kommenttia tulee vaikka selvästi en poliisivihaa lietso, ketjun aihe nyt vaan sattui olemaan tämä. Voin sanoa kun +90kg poliisi taklaa sut pleksiin seläntakaa (missä ne helvetin kalterit on kiinni) huvikseen niin eri ääni olisi kellossa, soi nimittäin hetken päässä tämän jälkeen, otsassa jäätävä kuhmu ja pään/niskan särkyä jatkui ~viikon kun en kerennyt mitenkään iskuun varautua ja niska oli rentona.. Luulin että ihmisiä kiinnostaa nää tilanteet tarkemmin mutta ei vissiinkään vaan trollia tulee trollin perään. Ja ainiin muistikuvat on kyllä tarkat koska promilleja ei ollut kahta vaan lähemmäs puoli promillea. Jengi ei ymmärrä että en mustamaalaa poliiseja vaan kerroin mitä mulle kävi poliisin kanssa, siinä on aikamoinen ero. Onko nyt tarpeeksi selkeää?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Jos kassa ryöstetään niin ensinnäkin kyseinen kassa suljetaan heti. Toisekseen jos on pienempi kauppa niin se suljetaan myös heti, isommassa saatetaan jatkaa palvelua linjaston toisessa päässä.

eli tarinasi ontuu ja pahasti.
Ei kun ihan lämpimikseni selitän :hmm: . Oispa tuo tapahtuma osunut sinun kohdalle niin osaisit varmaan paremmin selittää ne tapahtumat sitten. Kun olen sen ihan itse kokenut ja tapahtumalla on monia silminnäkijöitä niin ei tarvitse huolehtia sinun näkemyksestä että ontuuko tarina.
Silloin siellä kaupassa oli kaksi tai kolme kassaa auki ja ei tosiaankaan suljettu ainakaan sitä kassaa josta kämppikseni osti sen röökiaskin minulle ja näin maijan takaikkunasta että kauppa oli siihen klo21 asti auki kun silloin vasta tyhjeni kaupan piha autoista. Jäljellä oli vain autoni ja toinen poliisiauto.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
236 373
Viestejä
4 146 316
Jäsenet
70 245
Uusin jäsen
arkistoilija

Hinta.fi

Ylös Bottom