Polarilta uusi Vantage M3 -urheiluälykello

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 938
1729684749768.png


Suomalainen Polar on julkaissut uuden Vantage M3 -urheiluälykellon. Uusina ominaisuuksina mukana ovat nyt kaksitaajuuksinen GPS, offline-kartat, ranteesta mitattavat EKG-lukemat, yön aikainen ihon lämpötilan seuranta sekä veren happipitoisuuden mittaus. Älyominaisuudet tarjoavat mm. puhelimen ilmoitukset ja musiikkikontrollit sekä kelloon päivittyvät säätiedot. Kellossa on 1,28-tuumainen AMOLED-näyttö, joka on suojattu Gorilla Glass 3 -lasilla. Akunkestoa luvataan 7 vuorokautta älykellotilassa ja 30 tuntia treenitilassa.

Polar Vantage M3 on saatavilla 23. lokakuuta 2024 alkaen 419,90 euron hintaan.

Lähde: Polar Vantage M3 | Älykello urheiluun | Polar Suomi
 
Viimeksi muokattu:
Älyominaisuudet tarjoavat nyt mm. puhelimen ilmoitukset ja musiikkikontrollit sekä kelloon päivittyvät säätiedot.
Nämä kaikki taitavat olla Vantage M2:ssa myös, mutta sallittakoon pieni hehkutus... :) Ihon lämpötilan ja happisaturaation mittaus sentään ovat aidosti uusia juttuja edeltäjään verrattuna, tosin eivät Polarin kellossa yleisesti. Oli miten oli, kelpaisi, jos olisi löysää kahisevaa.
 
Nämä kaikki taitavat olla Vantage M2:ssa myös, mutta sallittakoon pieni hehkutus... :) Ihon lämpötilan ja happisaturaation mittaus sentään ovat aidosti uusia juttuja edeltäjään verrattuna, tosin eivät Polarin kellossa yleisesti. Oli miten oli, kelpaisi, jos olisi löysää kahisevaa.
Juu samoja ominasuuksia tulee M3 mitä oli jo V3 ja uusimmassa Grit x2 prossa. Itse tykkään tuosta AMOLED-näytöstä ja se on vissiin kirkkaampi kuin V3 ja Grit x2 pron näyttö.
Lisäksi mm. Optinen sensori on päivitetty ja nyt näyttäisi että se on viimein saatu "toimimaan" kunnolla.
 
Vähän jännittää, ostaako seuraavaksi Polarin kelloa. Uutisissa varoitellaan tulosten laskusta ([1], [2]). Tähän mennessä useampi älykellohankinta on sikäli mennyt vikaan, että esim. Pebble lopetti, Huaweissa oli aika paska firmwaren päivitys ja sovelluksen sivulataaminen voi vaarantaa pankkisoftien toimimisen. Pienten valmistajien kuten Timexin akkupihin kellon softapuoli myös jäi aika nopeasti vaille päivityksiä. Fitbiteistä myös paljon asiakaspalautuksia hajoamisen takia.
 
Tätä Vantage M3:a tuli itse jo tovi odoteltua, koska vanha ensimmäisen sukupolven malli alkaa vedellä aika viimeisiään. Tavallaan ihan mielenkiintoinen uutuus tämä, mutta silti jotenkin hieman pettymys. Harmi ettei Polar ole saanut kehitettyä mitään omaa maksuratkaisua (paitsi Fidesmo-ranneke), sitä vähän itse kaipailisin OP:n korteille. Hinnat jatkavat myös harmillisesti nousuaan, edellinen sukupolvi oli julkaisussa 299 €. Ehkä tyydyn ostamaan M2:n jostain hyvästä Black Friday -alesta tai sitten haksahdan Garminin leiriin.
Nämä kaikki taitavat olla Vantage M2:ssa myös, mutta sallittakoon pieni hehkutus... :) Ihon lämpötilan ja happisaturaation mittaus sentään ovat aidosti uusia juttuja edeltäjään verrattuna, tosin eivät Polarin kellossa yleisesti. Oli miten oli, kelpaisi, jos olisi löysää kahisevaa.
Joo, vähän tarpeeton oli tuo "nyt" sana tuossa välissä - antoi ymmärtää että uusista ominaisuuksista kyse, vaikka esimerkiksi ilmoitukset ovat olleet jo ensimmäisessä sukupolvessa.
 
Viimeksi muokattu:
Itselläni on Polar Vantage M2. M3:ssa on ihan mielenkiintoisia uusia juttuja, mutta itse olen kyllä aiemmin miettinyt, että seuraava kello voisi olla Garmin paremman softapuolen takia. Noh, ei ole kyllä tarkoitus vaihtaa kelloa ihan lähiaikoina.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 597
Viestejä
4 459 886
Jäsenet
73 781
Uusin jäsen
JarkkoRuutu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom