Pojan koneeseen uudet sisukalut.

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
141
No niin nyt kun toi aikaisempi kärähtänyt buildi on myyty:)
Ajattelin kysäistä teiltä vinkit uusiin sisuskaluihin:)

Eli osat jotka on jo ovat:
-FD Define nano s
-corsair sf600 ja tähän siis adapteri.
-Msi gtx 970
-intel 120gb & Samsung evo 850 500gb ssd.
Ja tähän siis tarvittaisiin nyt emo, prossu ja muistit kombo. itx linjalla siis mennään ja budjetti on joku 600€.
Vanhana AMD fanipoikana kiinnostus Ryzeniin on valtaisa mutta nyt kun kyseessä on ITX buildi niin kumpi alusta oikeasti on järkevämpi ja pitkäikäisempi?
Intelillä kun emo vaihtoehtoja on monia ja Ryzeniin ei ole kuin pari hassua.

Muisteista sen verran kun nyt kyseessä on teini pojalle tuleva buildi ja en suostunut sille ostamaan ledeillä varusttua koteloa, ajattelin että tollaiset g.skillin trident z rgb:t olisi kivat, saisi poika vähän haluamaansa valoa koneeseen:)
Sitten se pää kysymys onko noista Sampan b-die muisteista oikeaa hyötyä tälläisessä perus käytössä ja kannattaako niistä tässä tapauksessa maksaa lisää?
Kellottelut on tuttua puuhaa ja luultavasti tästäkin otetaan löysät pois mutta ei siis yhtään enempää.
Ja palatakseni siihen ongelma ketjuun kysyisinkin että olisiko toi powerikin järkevä vaihtaa normikokoiseen ja paremmin jäähdytettyyn?

Kiitos jos jaksoit lukea loppuun asti ja osaat vieläpä neuvoa:)

-Timo
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 354
Hyvin valitettavasti nyt on vähän huono aika..

Ryzenillä on aika aneeminen ITX-emolevytarjonta:
Tuotehaku | Hinta.fi

..ja nuo emolevyt ovat enemmän keskinkertaisia kuin hyviä.

--

Inteliltä tulee Coffee Lake näinä viikkoina myyntiin ja oletettavasti saa parempia tehoja samalla rahalla. Intelin nyt julkaistavat emolevyt eivät kuitenkaan toimi vuottakaan, vaan ensi vuonna julkaistava Cannon Lake vaatii tuoreemmat emolevyt.
Suurin uutuus on 6-ydin ja 6-ydin + HT. Ihan omana veikkauksena, samalla 4-ydinten hinnat laskevat hieman. Ei saa korvausta henkisestä kärsimyksestä, jos hinnat eivät laske.

--

AMD hyötyy B-die muisteista, Intel ei niin paljon, mutta hyötyy kuitenkin. Lisäksi Intel vaatii muisteihin ja kellotteluun Z-emolevyn, AMD:llä ainoastaan kaikkein halvimmat A320-lankut eivät osaa kellottaa.

--

Powerista olin väärässä jo kerran. Ainakin 600W riittää helposti mille vaan kokoonpanolle, mitä tuonne laitat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
141
Hyvin valitettavasti nyt on vähän huono aika..

Ryzenillä on aika aneeminen ITX-emolevytarjonta:
Tuotehaku | Hinta.fi

..ja nuo emolevyt ovat enemmän keskinkertaisia kuin hyviä.

--

Inteliltä tulee Coffee Lake näinä viikkoina myyntiin ja oletettavasti saa parempia tehoja samalla rahalla. Intelin nyt julkaistavat emolevyt eivät kuitenkaan toimi vuottakaan, vaan ensi vuonna julkaistava Cannon Lake vaatii tuoreemmat emolevyt.
Suurin uutuus on 6-ydin ja 6-ydin + HT. Ihan omana veikkauksena, samalla 4-ydinten hinnat laskevat hieman. Ei saa korvausta henkisestä kärsimyksestä, jos hinnat eivät laske.

--

AMD hyötyy B-die muisteista, Intel ei niin paljon, mutta hyötyy kuitenkin. Lisäksi Intel vaatii muisteihin ja kellotteluun Z-emolevyn, AMD:llä ainoastaan kaikkein halvimmat A320-lankut eivät osaa kellottaa.

--

Powerista olin väärässä jo kerran. Ainakin 600W riittää helposti mille vaan kokoonpanolle, mitä tuonne laitat.
Jeps tähän tulokseen olin jo itsekkin tullut, mutta ikävä kyllä olen tällä hetkellä kahden tulen välissä kun teinipoika odottaa pääsevänsä pelaamaan ja vaimo päösevänsä kannettavalleen mikä on pojalla youtube käytössä:(

Eli pitäisiköhän tässä vielä raapia käytetyistä osista toi kone kasaan, tai löytyisihän multa toi i3 4330 ja siihen ostais murosta z97 plus itx lankun ja kyttäis käytettynä jotain hasiskaivon i7:aa.
Tai sit ostais ryzeniä perskiven lankulla ja odottais parempia lankkuja kun Huhuissa pyörii muidenkin valmistajien itx lankkuja.
Kone pitäisi kuitenkin saada kasaan asap.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 354
Jeps tähän tulokseen olin jo itsekkin tullut, mutta ikävä kyllä olen tällä hetkellä kahden tulen välissä kun teinipoika odottaa pääsevänsä pelaamaan ja vaimo päösevänsä kannettavalleen mikä on pojalla youtube käytössä:(

Eli pitäisiköhän tässä vielä raapia käytetyistä osista toi kone kasaan, tai löytyisihän multa toi i3 4330 ja siihen ostais murosta z97 plus itx lankun ja kyttäis käytettynä jotain hasiskaivon i7:aa.
Tai sit ostais ryzeniä perskiven lankulla ja odottais parempia lankkuja kun Huhuissa pyörii muidenkin valmistajien itx lankkuja.
Kone pitäisi kuitenkin saada kasaan asap.
AM4-Asrockista pääsee aina eroon, kun siihen käy prosessorit vielä pitkään. Ei voi kyllä mihinkään kellotteluihin sitä suositella (muistit toki yli 3000MHz, mutta ne ei ole prosessorin virransyötöstä kiinni).

Lisäksi tuolla budjetilla saa helposti vähintään 6-ytimen pelikoneeseen ja nopeaa muistia. Jos ostat AMD:tä, niin 6-ydin + nopeat muistit on parempi kuin 8-ydin ja hitaat muistit - kaikissa peleissä. Hyötyohjelmissa tilanne voi olla eri.

--

Intelillä vaihtuu kanta nyt. Ja uudestaan vuodenvaihteessa. Ei ole pitkäaikainen sijoitus, mutta jos on kiire..

Lisäksi Intel on taattua pelinopeutta (jos ostaa i7-7700(K)). Itse ostaisin tosiaan sen perusmallin ja säästäisin myös emossa + muisteissa:
Intel Core Intel® Core™ i7-7700 Processor (8M Cache.. 299€ | Hinta.fi

K-mallissa maksaa myös kunnollinen jäähdytys.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
326
Täältä kans ääni AsRocille (X370). Hyvin on ainakin itsellä pyörinyt ITX koneessa Ryzen 1700 kanssa. Ehkä pientä miinusta tulee USB 3.1 gen 2 puutteesta ja sitten vähän hitaasta boottauksesta verrattuna aikasempiin intelin pohjasiin ITX-emoihin, vaikka SSD käytössä. Ja jos vertaa Intelin vastaavan hintaisiin emoihin niin ei tuo minun mielestäni ominaisuuksissa hirveästi taakse jää, toki nyt jotkut Strix Z270 tms. huippuemot emot pieksee tämän, mutta hintaakin on se 30-40€ enemmän.

Ja Ryzen tosiaan pitkäikäisempi valinta ainakin vielä tässä kohtaa.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
771
Se Intelin taattu pelinopeus ei kyllä näy millään tavalla ton näyttiksen kanssa. Multa ääni Ryzenille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
141
Kiitos taas vastauksista ja tässä kun olen pyöritellyt osia olen edelleen kahden vaiheilla ja tälläiset setit olen kasannut.

AMD
Ryzen 5 1600 ~230€
Perskivi x370 itx (tässä voisi säästää ja ottaa b350 emon mikä käsittääkseni on melkein sama) ~180
Ja jotkut nopeat Sampan b-die muistit ~210€
=~620€ mikä on vielä ihan ok

Intel
i7 7700 ~300€
Asus maximus viii impact (tiedän että tämä on Skylake emo mutta Jimssin 139€ hinta kutkuttaa kovasti) 139€
Ja muistit ~160€ nämä voisi ostaa myös vaikka käytettynä.
=600€

Amd:n haluaisin ostaa mutta siihen täytyisi vaihtaa emo jossain vaiheessa jos enempi haluaa kellotella, intelin paketissa tätä ongelmaa ei ole.
Molemmissa on tehoa varmasti ihan tarpeeksi=)
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
771
@Timon79 Niin siis minkä perusteella tolla x370 itx-emolla ei voi kellottaa? Näkisin yhä ton Ryzenin fiksumpana vaihtoehtona.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
141
@Timon79 Niin siis minkä perusteella tolla x370 itx-emolla ei voi kellottaa? Näkisin yhä ton Ryzenin fiksumpana vaihtoehtona.
Olen ymmärtänyt että siinä on keskinkertainen virransyöttö, voi tietenkin olla että olen ymmärtänyt ihan väärin.
Ja hsalonen tuolla aiemmin kirjoitti että näitä am4 itx emoja ei voi suoditella kellottamiseen.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 405
@Timon79

Järkevää Ryzen-settiä ehdotit tuossa ylempänä. Kannattaa tosissaan etsiä ne Samsungin valmistamat muistipiirit.

Suosittelen emolevyksi tätä. Hintakaan ei paha ja löytyy SPDIF. Takana pelkästään USB 3.1 -liittimiä, ei vanhempia.

Biostar X370GTN, AMD X370 Mainboard - Sockel AM4

EDIT. Jos budjetti ylittyy, niin en tinkisi emolevystä Ryzenin kanssa. Hankkisin vaikka tänään jotkin hitaammat, edulliset, varmatoimiset muistit ja kun taas muistien hinnat joskus, ehkä vuoden lopussa, laskee normaaleiksi, niin ostaisin paljon halvemmalla hyvää muistia jos tarve vaatii.

Tällä viisiin säästäisin ja ostaisin maksimissaan 2666 MHz muistia. Tuollaisistakin saa ihan mukavasti myynnissä myöhemmin, mutta pointti on se että älä emolevystä mielellään säästä, jotta kellottaminen ja muu säätö olisi mahdollisimman mutkatonta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
196
Miksi kaikki himoitsee tuota x370, kun b350 emot täysin riittäviä kellottamaan r5 1600 tappiin asti.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
194
Tuo Ryzen-setti irtoaisi nyt aika luiseen hintaan Mindfactorylta.

Hynix-piiriset muistit kulkee jo AGESA 1.0.0.6 BIOS:illa n. 3000Mhz, eli ei ole täysin välttämätöntä ostaa noita kalliita muisteja. Uskoisin, että nämäkin saadaan kulkemaan XMP-profiililla lähikuukausien aikana.

Hynix-muisteilla tuo setti n. 460€ Mindfactoryltä. Tähän vielä joku kunnon näyttis mukaan ja GTX 970 myyntiin :cigar2:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
246
Tuo Ryzen-setti irtoaisi nyt aika luiseen hintaan Mindfactorylta.

Hynix-piiriset muistit kulkee jo AGESA 1.0.0.6 BIOS:illa n. 3000Mhz, eli ei ole täysin välttämätöntä ostaa noita kalliita muisteja. Uskoisin, että nämäkin saadaan kulkemaan XMP-profiililla lähikuukausien aikana.

Hynix-muisteilla tuo setti n. 460€ Mindfactoryltä. Tähän vielä joku kunnon näyttis mukaan ja GTX 970 myyntiin :cigar2:
Onkos Mindfactory alkanut taas postittamaan suomeen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
141
Täytyypä siis tutkia toi mindfactory ja mailbox de juttu=)
Tänään täytyisi kuitenkin laittaa osat tilaukseen ja saksasta on tullut tilattua ennenkin:) ja Ryzeniin olen kallistumassa:)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 354
Asrockin B350 ja X370 näyttää olevan ihan samanlaisia, paitsi wifi-antenni ja piirisarja on eri:
ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac
ASRock Fatal1ty X370 Gaming-ITX/ac

Lähes kaikilla AMD-emolevyillä voi kellotella, mutta Gigabyteen ei mahdu kunnon ilmajäähy ja Asrockilla on 2 vaihetta ilman edes siiliä.

Miksi kaikki himoitsee tuota x370, kun b350 emot täysin riittäviä kellottamaan r5 1600 tappiin asti.
Minulla on R5 1600 B350-emolevyllä. Maksoi yhteensä alle 300€ Saksasta, joka oli suurin syy ostella näin. Kyllä se kellottuu.

Tuossa on kelloteltu B350:lla:
AMD Ryzen 5 1600X & 1500X - io-tech.fi

B350 on vähemmän liitäntöjä ja ei virallista tukea SLI/Crossfire. Parhaat kellotusemolevyt on X370, mutta jos on samaan hintaan B350 ja X370, niin B350 on yleensä parempi.

EDIT. Jos budjetti ylittyy, niin en tinkisi emolevystä Ryzenin kanssa. Hankkisin vaikka tänään jotkin hitaammat, edulliset, varmatoimiset muistit ja kun taas muistien hinnat joskus, ehkä vuoden lopussa, laskee normaaleiksi, niin ostaisin paljon halvemmalla hyvää muistia jos tarve vaatii.

Tällä viisiin säästäisin ja ostaisin maksimissaan 2666 MHz muistia. Tuollaisistakin saa ihan mukavasti myynnissä myöhemmin, mutta pointti on se että älä emolevystä mielellään säästä, jotta kellottaminen ja muu säätö olisi mahdollisimman mutkatonta.
Ongelma on se, että emolevyvalikoima on aika nihkeä. Ei ole hyviä ITX-emolevyjä. AMD lupaili kevyttä ja kohtuuhintaista X300-piirisarjaa, ja puoli vuotta julkaisusta sitä ei vieläkään näy yhtään missään.

Jos säästää ja ostaa Hynixejä heti alkuun, niin on mahdollista, että kone ei edes käynnisty. Sitten ei lohduta tieto, että korjaantuu uudessa AGESA-versiossa. Käsittääkseni AP:lla ei ole paria erimerkkistä DDR4:sta varalla, niin pitää ostaa suoraan BIOS-päivitys tai lukea se emon QVL-muistilista - jos haluaa välttyä muistiongelmilta. Onneksi ITX-Asrockit eivät ole sitä ihan ensimmäistä emolevyerää, jossa noita ongelmia oli eniten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
141
No laitetaas tännekkin että homma nytkähti eteenpäin kun sovittiin @Ruskorotta kanssa kaupat perskiven x370 lankusta=)
Sit vaan kivi ja muistit tilaukseen=)
Kivi varmaankin proshopista hintaan 229€ sisältäen Quake Champions pelin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 354
Olen Ruskorotalta ostellut prosessorin, jonka korkkasin ja pistin toiseen koneeseen. Hyvin on toiminut, vaikka omilla toimillani tuhosin täysin takuun.

Kannattaa pyytää häntä samalla asentamaan uusin BIOS, niin muistitkin toimivat varmemmin.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
326
Joo tosiaan itelle käy omaan ITX-settiin paremmin tuo Gigabyten AB350 ATX-virtajohdon ja data-johtojen sijoituksen takia vasempaan yläkulmaan nykyisen AsRocin keskisijoituksen sijaan (jäähy litistää johdot aika ikävästi ja muutenkin tukkivat sitä ainokaista ilmaa sisään ottavaa aukkoa).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
141
No niin muistitkin tuli ostettua täältä foorumilta ja kivi proshopista, eli tämä projekti on enää odottelua ja kasaamista vaille maalissa=)
Iso kiitos kaikille auttajille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
141
Kysytääs nyt vielä tälläistäkin, eli tuli ostettua heräte ostona VK:n outletista Sapphire Nitro+ RX 580 hintaan 249, oli varmaan hyvä hinta? Ja kannattaisiko mun myydä toi gtx 970 ja pitää tämä rx580?
Kiitos taas:)
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 405
Kysytääs nyt vielä tälläistäkin, eli tuli ostettua heräte ostona VK:n outletista Sapphire Nitro+ RX 580 hintaan 249, oli varmaan hyvä hinta? Ja kannattaisiko mun myydä toi gtx 970 ja pitää tämä rx580?
Kiitos taas:)
Ilman muuta kannattaa RX 580:aa käyttää. Hinta oli todella hyvä 8 GB mallille ja ihan ok 4 GB mallille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
141
Ilman muuta kannattaa RX 580:aa käyttää. Hinta oli todella hyvä 8 GB mallille ja ihan ok 4 GB mallille.

8gb:n malli oli tosiaan kyseessä, omassa koneessa ainakin oli aikanaan välillä ongelmia ton 3,5gb:n vrammin kanssa ja siksi ton ratukan ostinkin=)
Ja tolla nykyisellä gtx970:llä on ollut lieviä lämpöongelmia, mihin toivoin myös parannusta, mutta oliko sun vastaukssa alunperin jotain mainintaa ton radeonin lämmöntuotosta vai rupeaako nämä oluet vaikuttamaan jo niin paljon?
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
326
8Gt muistia on hyvä valinta, mun mielestä alle 6Gt ei kannata ottaa enää uuteen pelikoneeseen, kun alkaa helposti rajat lähestyä uusimmissa raskaissa peleissä.

En ole mikään AMD-asiantuntija, mutta ei mun tietääkseni ole kyseisellä näyttiksellä mitenkään erityisemmin lämpöjen kanssa ongelmia. Tosin tuohan puhaltaa osan kuumasta ilmasta koppaan, joten siinä mielessä blower-tyylinen olisi ehkä parempi ITX-kotelossa, mutta tuskin tuolla vielä ongelmaa tulee jos muuten ilmanvaihto kunnossa.

Pakko laittaa vielä itsekkin kommenttia tuosta verkkiksen outletista, että on usein kyllä tosi hyvään hintaan lähes uudenveroista tavaraa, monet aarteet sieltä omaankin koneeseen tullut haettua (mm. viimeisien hankintojen joukossa 5tt kovalevytilaa n. 120€).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
196
8gb:n malli oli tosiaan kyseessä, omassa koneessa ainakin oli aikanaan välillä ongelmia ton 3,5gb:n vrammin kanssa ja siksi ton ratukan ostinkin=)
Ja tolla nykyisellä gtx970:llä on ollut lieviä lämpöongelmia, mihin toivoin myös parannusta, mutta oliko sun vastaukssa alunperin jotain mainintaa ton radeonin lämmöntuotosta vai rupeaako nämä oluet vaikuttamaan jo niin paljon?
Radeoneissa vakio voltit on aivan liian isot laita 1.05v ja kato mihi asti kellottuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
141
Radeoneissa vakio voltit on aivan liian isot laita 1.05v ja kato mihi asti kellottuu.
Kiits tämä olikin hyvä tietää=) on siitä vierähtänytkin aikaa kun viimeksi oli AMD+Radeon yhdistelmä koneessa, jälkimmäinen nyt oli siihen aikaan ATI.

Pakko laittaa vielä itsekkin kommenttia tuosta verkkiksen outletista, että on usein kyllä tosi hyvään hintaan lähes uudenveroista tavaraa, monet aarteet sieltä omaankin koneeseen tullut haettua (mm. viimeisien hankintojen joukossa 5tt kovalevytilaa n. 120€).
Joo se kannaattaa aina sielläpäin liikkuessa käydä katsomassa, minäkin olen tehnyt hyviä löytöjä sieltä tämän lisäksi=)
Esim. Myös toisen pojan koneen Asus Strix 1060 on ostettu sieltä 239€ hintaan ja vaimolle sain vielä luxus vedenkeittimen puoleen hintaan samalta reisulta=)
Tietenkään ei siellä aina löydy näin hyvää kamaa ja ehkä olen jopa ollut onnekas näissä=)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
141
No niin tänään tuli vihdoi viimeinenkin osa ja tuossahan noi on odottamassa kasaajaa=)
20170907_122731.jpg
 
  • Tykkää
Reactions: BOT
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 354
Minulla oli Sapphiren Nitro+ RX 480 ja siinä oli yksi ärsyttävä piirre: kun näyttis oli passiivinen ja sitten tapahtui jotain, joka nosti kelloja hetkeksi ja tuulettimet pyörähtivät käyttöön - siitä kuului aina ääni, jota voisi kuvailla sanalla tuuletinpieru.

Itse päädyin alikellottamaan korttia, niin se oli passiivinen desktopilla koko ajan (eli 66% minun käytöstä). Jos tämä ongelma on myös uudessa versiossa ja pelailee paljon, kannattaa laittaa vaan tuulettimet pyörimään koko ajan minimikierroksilla. Ne on hiljaiset pienillä kierroksilla.

Lisäksi omalla versiolla ei ollut mitään järkevää ylärajaa noille näytönohjaimen jäähyn tuulettimille. Ne sai toimimaan yli speksatun ja se oli tehokasta, mutta ääntä ei kehdannut kuunnella. Ja eräs AMD ajuripäivitys kerran pisti ne maksimeille ihan huvin vuoksi, niin kuulosti imurilta kun kone käynnistyi. Ja aina välillä Sapphire TRIXX (ohjausohjelmisto) oli rikki ja säädin vaan Wattmanilla. Wattman toimi aina.

Ihan hyvä kortti se on, piti vaan vähän avautua omista kokemuksista. MSI:llä on absoluuttisesti paras ohjelmistotuki ollut omista korteista ja kaikki paremmalla jäähyllä varustetut kortit valmistajasta riippuen on olleet hyviä. On ollut Palit, Sapphire, Asus, MSI ja Gigabyte.
 
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
196
Minulla oli Sapphiren Nitro+ RX 480 ja siinä oli yksi ärsyttävä piirre: kun näyttis oli passiivinen ja sitten tapahtui jotain, joka nosti kelloja hetkeksi ja tuulettimet pyörähtivät käyttöön - siitä kuului aina ääni, jota voisi kuvailla sanalla tuuletinpieru.

Itse päädyin alikellottamaan korttia, niin se oli passiivinen desktopilla koko ajan (eli 66% minun käytöstä). Jos tämä ongelma on myös uudessa versiossa ja pelailee paljon, kannattaa laittaa vaan tuulettimet pyörimään koko ajan minimikierroksilla. Ne on hiljaiset pienillä kierroksilla.

Lisäksi omalla versiolla ei ollut mitään järkevää ylärajaa noille näytönohjaimen jäähyn tuulettimille. Ne sai toimimaan yli speksatun ja se oli tehokasta, mutta ääntä ei kehdannut kuunnella. Ja eräs AMD ajuripäivitys kerran pisti ne maksimeille ihan huvin vuoksi, niin kuulosti imurilta kun kone käynnistyi. Ja aina välillä Sapphire TRIXX (ohjausohjelmisto) oli rikki ja säädin vaan Wattmanilla. Wattman toimi aina.

Ihan hyvä kortti se on, piti vaan vähän avautua omista kokemuksista. MSI:llä on absoluuttisesti paras ohjelmistotuki ollut omista korteista ja kaikki paremmalla jäähyllä varustetut kortit valmistajasta riippuen on olleet hyviä. On ollut Palit, Sapphire, Asus, MSI ja Gigabyte.
Eiköhän noille voi säätää omat tuuletinprofiilit, että lähtee pyörimään vähän myöhemmin. Oma strix ei pidä ärsyttävää ääntä kun tuulettimet lähtee tulille, mutta kyllähän siihen kiinnittää huomiota jos jatkuvasti on/off jotakin gwenttiä pelaillessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
141
No niin nyt on kone kasassa ja tommonen siitä tuli.20170909_101758.jpg
Pitäis vaan tilata pidempi Cpu kaapeli kun sitä ei saa siististi vedettyä tuolta takaa. Impactissa oli paremmassa paikkaa toi. Pistää sit samalla kaikki piuhat siistimmin.
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 354
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
196
Itse tilasin tällaisen mustana ihan samaa tarkoitusta varten:
BitFenix 8-pin EPS 12V jatkokaapeli, 450mm, valkoinen/musta - 6,90€

Kotelo on valkoinen, mutta mustaa oli varastossa :)

--

Hieno ja tasapainoinen setti - mutta atk-autisti sisälläni sanoo, että takatuuletin ei pyöri :sori:

edit: on niillä täysmustaakin:
BitFenix 8-pin EPS 12V jatkokaapeli, 450mm, musta/musta - 6,90€

(väreistä ei ole väliä, tarttin vaan pidennyksen..)
Huomasin muuten, että alempi etutuuletin pyörii väärään suuntaan.:eek:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
141
Hyviä huomioita @Revanssi & @hsalonen , taka tuuletin ei tosiaan pyöri ja edestä käänsin paniikkipäissäni (lue kaljapäissäni) toisen pyörimään toiseen suuntaan siiheksi kun hankin tuollaisen cpu jatko kaapelin, tuulettimeen y-kaapelin ja uuden takatuulettimen(toi nykyinen kun rohisi siihen malliin että jätin sen vaan muodon vuoksi siihen)
Olisihan se pitänyt arvata ettei adiantuntijoita pysty näin huijaamaan.

Ja laitetaas tämäkin pieni ongelma mihin törmäsin tänne
eli aluksi konetta ei pystynyt käynnistämään uudelleen (siis windowsin käynnistä uudelleen komennolla/jonkub päivityksen yhteydessä) vaan se jäi naksuttamaan virtanappia ja sen joutui painamaan itse päälle, tähän auttoi bios päivitys (vähän ehdin jo pelästymään että jos toi virtalähde olisikin rikki)
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 615
Viestejä
4 253 904
Jäsenet
71 346
Uusin jäsen
Sigmeoni

Hinta.fi

Ylös Bottom